Lähikuvassa-Jere Karalahti

  • 1 521 419
  • 4 353

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Eikö kannattaisi unohtaa jo koko äijä?
Ei kai kellään tosissaan ole haluja saada Jereä takaisin?
Ei kun lukkoon jo!


Niinkuin jo sanoin, Jere ei tule enää pelaamaan täällä, ainakaan Nybondaksen aikana. Uusi tekemisen meininki unohtuisi saman tien medialta ja faneilta ja alettaisiin vaan hokemaan tätä Jere casea ja miten se vaikuttaa.

Jere Karalahden ex- tähden pelit täällä on pelattu, valitettavasti, mutta häntä ei voi enää ottaa takaisin.
 

Greffin

Jäsen
Riippuen tietenkin paljon siitä, miten olet luetun tekstin ymmärtänyt. Mutta mikäli muistisi toimii, niin muistanet hyvin miten mies ilmestyi sitten kaukaloon NHL-miesten sekaan, hoikistui nopeaan tahtiin ja sai todella hyviä arvosanoja peleistään Kärpissä. Muuten en kyllä tästä sitten enää viitsi kirjoittaa, sillä täällä saa siitä vain varoituksia moderaattoreilta.

Saatoin lukea väärinkin, mutta Karalahti itse sanoi monessa haastattelusta kesän ryyppyputkestaan. Noh, antaapa olla, kaikkea hyvää hänelle. Onneksi kuitenkin IFK ei häntä yritä enää auttaa, on niin paljon jo yrittänyt ja antanut anteeksi.
 

Begbie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Riippuen tietenkin paljon siitä, miten olet luetun tekstin ymmärtänyt. Mutta mikäli muistisi toimii, niin muistanet hyvin miten mies ilmestyi sitten kaukaloon NHL-miesten sekaan, hoikistui nopeaan tahtiin ja sai todella hyviä arvosanoja peleistään Kärpissä. Muuten en kyllä tästä sitten enää viitsi kirjoittaa, sillä täällä saa siitä vain varoituksia moderaattoreilta.


Mitä mitä, onko Jergus taas lähdössä Änäriin? Hoikuistui nopeaan tahtiin Kärpissä. Tietää hyvää sille, joka ikinä jaksaakaan 200 kiloa maksaa "parhaimmillaan NHL kamaa" -pakin palveluksista.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Aika rohkea väite, että Jere kuuluu viiden parhaan liigapakin joukkoon.

Jo Ässienkin riveistä tulee pari pakkia siihen Top5:een. Jotain kertoo sekin, ettei Jere Poriin kelvannut.
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Aika rohkea väite, että Jere kuuluu viiden parhaan liigapakin joukkoon.

Jo Ässienkin riveistä tulee pari pakkia siihen Top5:een. Jotain kertoo sekin, ettei Jere Poriin kelvannut.

Olisikohan jutun kirjoittaja hiukan laittanut ns. kaverilisää tuohon tarinaan. "Kunu" ei välttämättä ole aivan objektiivisin Jeren arvijoija.
 

-Mazzi-

Jäsen
Aika rohkea väite, että Jere kuuluu viiden parhaan liigapakin joukkoon.

Jo Ässienkin riveistä tulee pari pakkia siihen Top5:een. Jotain kertoo sekin, ettei Jere Poriin kelvannut.

Jere kuuluu viiden parhaan pakin joukkoon kunhan on huippukunnossa ja puolikuntoisena kympin sakkiin. Kärpissä Jere oli pääsemässä huippukuntoon ja oli jo siellä ykköspakki vaikka samaan pakistoon kuului liigan paras pakki Lehtonen, Laamanen ja Mikkola.

Ässissä Jere olisi ykköspakki ja joutuisi pelaamaan 30-40min per matsi. Kyllä Jere kelpaisi jokaiseen liigajengiin, jos omistaisi aivot.
 

Carlos

Jäsen
Olisikohan jutun kirjoittaja hiukan laittanut ns. kaverilisää tuohon tarinaan. "Kunu" ei välttämättä ole aivan objektiivisin Jeren arvijoija.

Nämä on näitä samoja roskajuttuja mitä palstan "syväkurkut" ja jeren fanclubilaiset suoltavat vähän väliä. Aina on ottajia "ihan just", ja sitten ei ollutkaan. Nyt on sitten keksitty salaliitto tämän top 5 -puolustajan kauden torpedoimiseksi, joka omaa jutun mukaan rankan menneisyyden. Siis menneisyyden. Viimeisin törttöily on vasta menossa hoviin, ja tuskin kukaan kuvittelee että nyt sitten lopultakin kääntyi uusi nuhteeton lehti, sivu 456.

Jotenkin alkaa jutut kuulostamaan ihan samalta mitä about jokaisessa kaljabaarissa kuulee joka ilta. "Mä olisin päässy soittamaan hurriganesiin, mut sit poliisi vei just pois ku ne halus olla ilkeitä ja sit ne otti sen toisen". "Mä oon saanu ritarikoulutuksen". "Mun poika soittaa juustopäissä". "Mä olisin saanu fysiikan noobelin, mut en oo koskaan saanut kunnon tilaisuutta näyttää mun tutkimuksia kellekään". "Mä pääsisin heti töihin XXX-firmaan jos vaan haluaisin, mut mä en haluu ku mä nautin elämästä". "Mä oon entinen nyrkkeilijä, kato mun nyrkkejä, ei tuu muuten moni ryppyilee". "Yks kundi tuli haastaa mulle riitaa, mä vedin sitä turpaa, hyvä ettei se kuollu ku mä oon niin kova jätkä". "Mä en anna mun rahojen näkyä".

Nyt taas hiljenen tämän keskustelun suhteen, etten vaan ärsytä ketään jere-faneja koska olen aiheesta liian kiinnostunut ilman mitään oletettavasti tiedossa olevaa hyvää syytä. Jerestä kun saa puhua vain jos haluaa kertoa että:

a) Jere on äijien äijä
b) Jerellä riittää ottajia joka puolella
c) Jere on äijien äijä
d) Jerellä riittää ottajia joka puolella
e) Jere on ollut selvinpäin kaupassa, selvästi nyt on uusi lehti kääntynyt.

Ugh.
 

joey77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HIFK
Jere kuuluu viiden parhaan pakin joukkoon kunhan on huippukunnossa ja puolikuntoisena kympin sakkiin. Kärpissä Jere oli pääsemässä huippukuntoon ja oli jo siellä ykköspakki vaikka samaan pakistoon kuului liigan paras pakki Lehtonen, Laamanen ja Mikkola.

Ässissä Jere olisi ykköspakki ja joutuisi pelaamaan 30-40min per matsi. Kyllä Jere kelpaisi jokaiseen liigajengiin, jos omistaisi aivot.

Ja meikäläinenkin olisi liigan ykköspakki, jos luistelu, mailankäsittely, pelisilmä, kunto, nopeus, voima, paino ja polvien kunto olis liigan huippuluokkaa. Pituutta ois jo ihan sopivat 189cm.

Eli pointtiin, "Äijä" (=luuseri) on nyt viimeset joku 5v ollut "Liigan paras pakki, jos, kiinnostaa, jos on selvä, jos on kunnossa, jos on suomessa, jos ei oo pilvessä, jos ei oo linnassa , jos ei oo maitoauto". Mulla on jos-kiintiö täynnä tuon "miehen" suhteen jo aikapäivää sitten. Olen sanonut tämän ennenkin ja sanon uudestaan. Mulle on turha kenenkään tulla puhumaan tämän heppulin osalta minkään liigan minkään tason pakista, ennenkuin kaveri on vetänyt ehjän kauden, kovalla tasolla, ilman viinanhöyryisiä poissaoloja, kyseisessä liigassa. Tällä hetkellä Jere ei ole kovan tason pakki edes kaljaliigoissa, kun ei se wittu pelaa missään, ja jos pelaa niin on kännissä, linnassa, sellissä, seilissä, joku muu mikä, vai missä se nyt oli.

Jotenkin alkaa jutut kuulostamaan ihan samalta mitä about jokaisessa kaljabaarissa kuulee joka ilta. "Mä olisin päässy soittamaan hurriganesiin, mut sit poliisi vei just pois ku ne halus olla ilkeitä ja sit ne otti sen toisen". "Mä oon saanu ritarikoulutuksen". "Mun poika soittaa juustopäissä". "Mä olisin saanu fysiikan noobelin, mut en oo koskaan saanut kunnon tilaisuutta näyttää mun tutkimuksia kellekään". "Mä pääsisin heti töihin XXX-firmaan jos vaan haluaisin, mut mä en haluu ku mä nautin elämästä". "Mä oon entinen nyrkkeilijä, kato mun nyrkkejä, ei tuu muuten moni ryppyilee". "Yks kundi tuli haastaa mulle riitaa, mä vedin sitä turpaa, hyvä ettei se kuollu ku mä oon niin kova jätkä". "Mä en anna mun rahojen näkyä".


Ugh.

UGH!
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Olen sanonut tämän ennenkin ja sanon uudestaan. Mulle on turha kenenkään tulla puhumaan tämän heppulin osalta minkään liigan minkään tason pakista, ennenkuin kaveri on vetänyt ehjän kauden, kovalla tasolla, ilman viinanhöyryisiä poissaoloja, kyseisessä liigassa.

Ehjä kausi Venäjällä, kovassa kurissa, niin sitten takaisin punaiseen nuttuun. Muutenhan tästä ukkelista on sanottu jo kaikki mahdollinen ja mahdoton. Ainoa vain, että pelillisesti sanottavat on menneessä aikamuodossa ja mitä tekoa tällä keskustelulla muuten enään on IFK-osiossa? Vai voiko tänne punanuttu-osastolle avata ketjun vaikka kenestä pelaajasta tahansa, joka on joskus pelannut Nordiksella? Eiköhän laitettas koko ketju lukkoon, tai siirretä ihan suosiolla tuonne Kierrätyskeskukseen? Siellä tämä jääkiekon ulkopuolinen keskustelu saisi jatkua, Hovin päätösen spekuloimisineen ja muutenkin?
 

kauhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Reiskan sandaalit
Jere jäällä

Jere treenaa Myllypuron jäähallissa muiden ulkomailla pelaavien Helsinkiläisten pelureitten kanssa. Näytti olevan ihan ok kunnossa olemukseltaan. Treenavat noin puoliltapäivin jos jotain kiinnostaa.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jere kuuluu viiden parhaan pakin joukkoon kunhan on huippukunnossa ja puolikuntoisena kympin sakkiin.

Aika pahasti aliarvioit liigan pakkitasoa tai tuossa on pientä Jere-hypetystä. Mikään ei viittaa siihen, että Jere olisi tällä hetkellä siinä huippukunnossa (mikä se sellainen on?), vaan kovin paljon on miehen kohdalla epävarmuustekijöitä. Tottakai Jerellä on potentiaalia, mutta ei sillä pääse mihinkään, jos kasetti ei kestä/tässä tapauksessa näyttöpaikkoja ei enää tule.

Sääli sinänsä. Ja tuon Ässä-jutun heitin ihan läpällä, ei siihen tarvitse tarttua. Kelpaisi varmasti monelle seuralle, mutta huipusta on turha puhua tässä vaiheessa.

Näyttöjä, Jere.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Näyttöjä, Jere.

Viimeisimmät näytöthän Jereltä oli Kärpissä vallan hyvät. Sen jälkeen onkin ollut hankala antaa näyttöjä kun erinäiset syyt ovat estäneet pelaamisen (tutkintavankeus nyt oli ihan omaa mokaa, mutta pelikieltoonhan miestä ei olisi saanut liigan sääntöjen mukaan alunperinkään laittaa), vaikea niitä näyttöjä on antaa jos liigahallitus Jeren pelaamisen jollain salaisella ja laittomalla kabinettipäätöksellä estää.

Hiukan huvittaa kyllä eräiden kirjoittajien (en tarkoita Janiz sinua tässä, vaikka tekstiäsi lainaankin) järjettömän kova Jere -antipatia. Ehkäpä sitä omaa alemmuuden tunnetta ja pahaa oloa on hyvä purkaa johonkin julkiseen sylkykuppiin, tässä tapauksessa Karalahteen.

Sinänsähän Jeren ei tarvitse kaljabaarissakaan uneksia "jos ja jos, niin olisin päässyt". Mies kuitenkin on kuitenkin pelannut ihan siellä maailman kovimmassakin lätkäliigassa.

Ja ei, en olisi ottamassa Jereä takaisin HIFK:hon, mutta toivon kaikkea hyvää miehen tulevaisuuteen.
 

#76

Jäsen
Näytöt Kärpistä ovat mielestäni liki merkityksettömät, koska kyseessä hyvin lyhyt ajanjakso. HIFK:kin hyviä jaksoja, mutta aina jotain sattuu loukkaantuminen/poliisi/muu syy, minkä takia paketti hajoaa. Taitoa ja osaamista Jerellä olisi vaikka kuinka, mutta onko tahtoa?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jere Karalahti Saksassa ja muualla

Jokin aika sitten tulleen tiedon mukaan Jere jatkaa uraansa DEL-liigan Hamburg Freezersissa. Hämeenlinnalaiset veivät varmaan ihan syystäkin ketjun IFK-osiosta, niin jatketaan täällä.

Kaikkea hyvää ja niin edespäin, ei tuo maailman paras liiga ole, mutta jokainen aloittaa pohjalta. Joku joutuu käymään siellä kerran tai pari. Vielä on liian aikaista spekuloida seuraavan kauden 2009-2010 joukkuetta, mutta eiköhän siitäkin ala arvioita tippumaan pitkin syksyä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tervemenoa und so weiter! Toivottavasti Jere saa asiansa kuntoon ja etäisyyttä kaikkeen siihen, minkä takia on tilanteessa, missä nyt on. Voisi kuvitella, että sopimuksen syntyminen tuo eloon uutta sykettä ja tervettä itseluottamusta.

En kuitenkaan malta olla toivomatta, että Jere ymmärtää, että Saksa ei kuitenkaan ole mikään Venäjä, Ruotsi eikä edes SM-Liiga. Tarkoitan tällä sitä, että tällä kertaa armo ei täysin käynyt oikeudesta ja kaikki mokailut on tuosta vain kukkaronnyörejä auki heilauttamalla unohdettu, vaan nyt on ihan oikeasti osoitettava selkärankaa ja tehtävä tulosta Saksassa. Jos nyt ei hommat skulaa kentällä, kuka jaksaa enää uskoa näihin "halutessaan ja kunnossa ollessaan liigan TOP 5 pakki"-höpinöitä. Voisikin sanoa, että se on tulos tai ulos. Tavallaanhan Jere on tässä tilanteessa nyt ensi kertaa, vaikka ukaaseja on ennenkin annettu, puolin ja toisin.

Maasta se pienikin ponnistaa! Vaikka Jeren kikkailuihin on maku ajat sitten mennytkin, toivon hänelle kuitenkin parasta mahdollista jatkoa. Ihminen Karalahti kun on kuitenkin vasta puolivälissä matkaansa elon tiellä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Laitahan, Jere, sakua seinälle. Jos ei muuten niin Rovaniemen tähden.
 

Viljuri

Jäsen
Eikä kannata edes vahingossa eksyä Reeperbahnille. Ne on siellä ilmiselvästi varattu günthereille ja fritzeille itselleen, ainakin yleisen olemuksensa perusteella.
 

Carlos

Jäsen
Ei siinä mitään, tervemenoa vaan täältäkin suunnalta. Sinänsä hauskaa että kirjoitan tätä viestiä juurikin Hampurissa. Näyttäköön nyt Jere sitten mihin vielä pystyy jos pystyy. Se vaan että Saksassa ei saa mitään erityiskohtelua ja erityisiä kunto-ohjelmia, se on vähä niinku tulosurheilua.

Mutta jos "aineiden" houkutukselta halusi päästä karkuun, niin Hampuri ei ole ehkä ihan ykköspaikka siihen. Sen sijaan jos viina, laulu, naiset ja se joku muu maistuu, niin on kyllä hyvä paikka.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Sinänsä hauskaa että kirjoitan tätä viestiä juurikin Hampurissa.

Tästä se lähtee:

Hamburg Freezers v Kassel Huskies 05.09.2008 19:30 Color Line

Sinänsä hauskaa, että saavun tuona aamuna Zürichiin kesälomani ensimmäisenä päivänä. Välimatka on 700km, mutta sitä vartenhan ne lentokoneet ovat.

Mistä sen tietää mitä tässä vielä keksii.
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Taksit ovat onneksi snadisti halvempia Hampurissa kun stadissa, ei tule Freezersille niin kalliiksi kuljettaa Jereä treeneihin ja takaisin.
 

Erkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset
Mitäs jos hovioikeus koventaa tuomion ehdottomaksi tai Jere tekee jonkin rikoksen ehdollisen tuomion ollessa "päällä"?

Uuden rikoksen vaikutusta on vaikea arpoa, kun vaikutus olisi ihan tilannekohtainen. Mitä taas tulee hoviin ja mahdolliseen ehdottomaan tuomioon, niin se tuskin aiheuttaisi ongelmia ensi kauden suhteen. Jos hovi käsittelee asian tammikuussa, niin tuomio tulee silloin helmikuussa ulos. Vaikka rangaistuslaji muuttuisi ehdottomaksi, niin byrokratian rattaat vievät sen jälkeen vielä oman aikansa. Ja vaikka tulisikin tiukka paikka, niin Jere voi vielä hakea toimeenpanon aloittamiseen lykkäystä, jotta saisi vetää kauden loppuun. Uskoisin, että lykkäystä myös saisi, kun kerran korkeintaan kuukaudesta parista olisi kyse ja lätkäpelaajan ammatissa maaliskuu on monesti se vuoden tärkein ajankohta sekä pelaajalle itselleen, että tämän työnantajalle.

Vankeuslaki 2 luku, 4 § 1 mom:

"Täytäntöönpanon lykkääminen muista kuin terveydellisistä syistä

Tuomitulle voidaan hakemuksesta tai hänen suostumuksellaan myöntää lykkäystä vankeusrangaistuksen täytäntöönpanoon, jos lykkäyksellä voitaisiin olennaisesti vähentää viipymättä tapahtuvan täytäntöönpanon aiheuttamia menetyksiä tai vaikeuksia tuomitulle, hänen lähiomaiselleen tai muulle läheiselle taikka tuomitun työnantajalle tai jollekin muulle taholle, jolle tuomitun työsuoritus on erityisen tarpeellinen."
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös