Lähikuvassa-Jere Karalahti

  • 1 518 695
  • 4 353

joey77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HIFK
Joo en itsekään kannata mitään Standing-ovationeita tälle miehelle mutta tuskinpa Jere kaikkensa teki päästäkseen pois. Jere tarjosi varmasti IFK:llekin tätä "päihteettömyys-systeemiä" mutta koska IFK oli kurkkuansa myöten täynnä miehen seikkailuja, oli ainoa oikea ratkaisu tehdä ns. "kovia päätöksiä" vihdoinkin. Itse näenkin, että Jerguksen ulostaminen oli ainoa oikea ratkaisu.

Siirto muihin ympyröihin lienee kuitenkin Jerelle itselleen paras ratkaisu. Toivon, että kaveri pääsisi takaisin jaloilleen, ja palaisi huipulle. Vilipittömästi Tsemppiä Jerelle!

No niin tätä voi katsoa monelta kantilta, itse olen sitä mieltä, että buuata saa ihan miten paljon haluaa tälle kaverille. Koko kesän kun oli taas saanu dokata niin taas pystyi alkamaan puhumaan paskaa siitä miten nyt laitetaan mies kuntoon, ikinä en enää dokaa jne jne. Kyllä minusta voi ihan hyvin sanoa Jeren menneen aika pitkälle (kirjaimellisestikkin) päästäkseen pois IFK:sta (ei ehkä täysin tietoisesti, mutta ei kyllä ainakaan tietoisesti tehnyt mitään sen eteen, että joukkueessa olisi halunnut pelata, kunnes taas kesän dokailujen jälkeen alkoi normaalit tyhjät ja katteettomat lupaukset sarja) ja viimein siinä onnistui.

Itseltä on menny maku miehestä, puhuu yhtä, tekee toista ja puhuu taas kolmatta. Ei tarvita enää minun IFK:ssani koskaan, kiitos kysymästä.
 

JV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minusta on todella mielenkiintoista nähdä miten Jere pystyy pelaamaan petoluolassa Kärppäpaidassa. Lähteekö taklaus niin kuin punanutussakin ja täriseekö maila YV:ssä viivalla.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Itseltä on menny maku miehestä, puhuu yhtä, tekee toista ja puhuu taas kolmatta. Ei tarvita enää minun IFK:ssani koskaan, kiitos kysymästä.

Aivan. Pysykööt poissa Petoluolasta nyt ja aina. Itse valitsi tiensä ja näytti pyllyä HIFK:lle. Pettureiden petturi, vaikkakin näköjään Oulussa onkin nyt äijen äijä..... Kiittämättömin ihminen koskaan ikinä missään....
 

Shamaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, now and forever!!!
Aivan. Pysykööt poissa Petoluolasta nyt ja aina. Itse valitsi tiensä ja näytti pyllyä HIFK:lle. Pettureiden petturi, vaikkakin näköjään Oulussa onkin nyt äijen äijä..... Kiittämättömin ihminen koskaan ikinä missään....


Niin, näitähän jääkiekkomaailmassa riittää aina Esa Tikkasesta alkaen...
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Niin, näitähän jääkiekkomaailmassa riittää aina Esa Tikkasesta alkaen...

Just. Tikkanen ja Karalahtihan ovat täysin toisiinsa verrattavia tapauksia.... HIFK antoi Jerelle kaiken. Jere petti HIFK:n ja on nyt onnellinen Kärppä. Tikkanenhan taitaa kuitenkin olla jonkinlainen Jokeri-kasvatti....paita katossa etc.
 

Toompe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Just. Tikkanen ja Karalahtihan ovat täysin toisiinsa verrattavia tapauksia.... HIFK antoi Jerelle kaiken. Jere petti HIFK:n ja on nyt onnellinen Kärppä. Tikkanenhan taitaa kuitenkin olla jonkinlainen Jokeri-kasvatti....paita katossa etc.

Mites Tuomo Ruutu ja Kim Hirschovits ?
 

Mr. Blonde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
tiki10 kirjoitti:
Ei mielestäni verrattavissa. HIFK on antanut Jere Karalahdelle enemmän kuin kenellekään muulle pelaajalle koskaan. Kuka on Hirschovits?

Hirson ja Jeren siirto ei ole sikälikkään verrattavissa, että Hirso siirtyi Jokereihin tavallaan vapaaehtoisesti, kun taas Jerelle ei enää juuri muuta vaihtoehtoja jäänyt; tie IFK:n kanssa oli käyty loppuun. Samaa näissä siirroissa on kuitenkin se, että molemmat lähtivät hakemaan uralleen uutta nousua toisesta seurasta. Hirso on tässä ehkä onnistunutkin, Jeren kohtalo on vielä auki.
 

Stenkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
H I F K Bajen, West Ham UFC
Tää keskustelu on siitä jännä, että vaikuttaa aivan siltä, kuin kukaan sivuukirjoittaneista ei ois ikinä ollut alkoholistin/knakun kanssa tekemisissä. Sehän nyt on aivan selvä, että kahden kuukauden putken jälkeen (lööppeineen kaikkineen) on aika törkeä MORGAN. Siihen ei auta pami eikä kaks. Tämän olotilan korjaamiseksi annetaan lupaus vaikka perseen jakamisesta torilla jos sillä saisi synnit anteeksi ja viisarit kääntymään taaksepäin. Ei tätä pidä katsoa pyllistyksenä HIFK:ta (4 ever!) kohtaan vaan jonkinlaisena Stadin kundin raivokkaan itsensäsyyllistämisen ja -ruoskimisen aiheuttamana masokistiallekirjoituksena poronpurijoiden mahtijengiin, tarkoituksena päästä oikeasti eroon paskasta. Epäilen että skulaa, mutta toivon Jerelle parasta ihmisenä. Tämä myös muistutuksena niille jotka vauhkoaa että jengi on antanut kaiken, Jere on petturi, jne, jne. Jengi on AINA suurempi kuin yksilö, joten lopettakaa kitinä ja toivokaa (joskus arvostamannelle) ihmiselle tsubun alla parempaa huomista. Itse olen asian suhteen skeptikko, mutta kaikesta huolimatta Stadin kundi... Tulkitkaa miten haluatte, jotka snaijaa, bonjaa.

United we stand, divided we fall. GO IFK!
 
Viimeksi muokattu:

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Jere aamu-tv:ssä

Jeren esiintyminen telkkarissa oli niin epäuskottavaa ja teennäistä, että miehen kiekkoura on todellisuudessa pian ohi. "Päivä kerrallaan" ja "tosissaan" mantrat sinkolivat tiheästi. Hyvästi Jergus, kiitos pelisuorituksista.
 
Hirson ja Jeren siirto ei ole sikälikkään verrattavissa, että Hirso siirtyi Jokereihin tavallaan vapaaehtoisesti, kun taas Jerelle ei enää juuri muuta vaihtoehtoja jäänyt; tie IFK:n kanssa oli käyty loppuun. Samaa näissä siirroissa on kuitenkin se, että molemmat lähtivät hakemaan uralleen uutta nousua toisesta seurasta. Hirso on tässä ehkä onnistunutkin, Jeren kohtalo on vielä auki.

Noinhan se juuri on. Karalahti olisi takuulla jatkanut HIFKssä, jos se vain suinkin olisi ollut mahdollista. Olisi varmasti tullut monessa asiassa vastaan, mukaan lukien rahassa. Ei hänen kuitenkaan ole mitään järkeä kuopata uraansa siihen, että yhdessä seurassa ei ensi kaudella voikaan pelata. Katsotaan vuosi pari eteenpäin, niin eiköhän Jere taas punapaidoissa viiletä, olettaen ettei ura katkea johonkin ennen sitä.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Jeren esiintyminen telkkarissa oli niin epäuskottavaa ja teennäistä, että miehen kiekkoura on todellisuudessa pian ohi. "Päivä kerrallaan" ja "tosissaan" mantrat sinkolivat tiheästi. Hyvästi Jergus, kiitos pelisuorituksista.

Minusta Jere esiintyi - hänen standardeillaan - ihan positiivisesti. Pitää muistaa, että uransa alkuaikoina Jere ei osannut edes puhua toimittajille mitään selkokielistä. Nythän tuosta saa jo tolkkua, vaikka sisältö onkin edelleen ohutta. Toisaalta myös toimittajien kysymykset olivat pääsääntöisesti yhtä tyhjän kanssa.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minusta Jere esiintyi - hänen standardeillaan - ihan positiivisesti. Pitää muistaa, että uransa alkuaikoina Jere ei osannut edes puhua toimittajille mitään selkokielistä. Nythän tuosta saa jo tolkkua, vaikka sisältö onkin edelleen ohutta. Toisaalta myös toimittajien kysymykset olivat pääsääntöisesti yhtä tyhjän kanssa.

Miespuolinen toimittaja oli skarpin tuntuinen ja esitti sopivan kärkeviä kysymyksiä. Jeren vahvuus taas ovat nämä pilke silmäkulmassa heitetyt isännän jutut, ja onhan miehen ulosanti muutenkin huomattavasti parempi kuin keskivertokiekkoilijalla. Ongelma taas on se, että sama levy on jäänyt pyörimään kun sitä ei koskaan ole tarvinnut vaihtaa. Toivotaan parasta Jerelle jne., mutta ihan sama jätkä tuo oli kuin ennenkin. Erityismaininta kesäharjoitusten missaamiselle naureskelusta, can't blame Baxter.
 

McJugi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jere mm. kehui että "Pelaan ainoastaan IFK:ssa niin pitkään kun saan ja sitten lopetan" - puheet olivat kuulemma vaan normaalia uhoamista ja syyt ja taustat IFK:n kulisseissa, miksi tähän ratkaisuun päädyttiin mies tulee vielä paljastamaan Liiga-liitteessä viikko ennen kauden alkua, hän on sen kuulemma IFK-faneille velkaa.

Tässä melkein kokonaisuudessaan Jeren haastattelu:
http://www.youtube.com/watch?v=LdVyFhBzO_o
 
Viimeksi muokattu:

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
miksi tähän ratkaisuun päädyttiin mies tulee vielä paljastamaan kun aika on oikea, hän on sen kuulemma IFK-faneille velkaa.]

Tapahtunee heti sen jälkeen kun Jere on kertonut syyt, miksei hän ollut kunnossa kevään pleijareissa muutama vuosi sitten ennen MM-kisoja.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Tapahtunee heti sen jälkeen kun Jere on kertonut syyt, miksei hän ollut kunnossa kevään pleijareissa muutama vuosi sitten ennen MM-kisoja.

Itse asiassa Jere sanoi, että kertoo näkemyksensä jossain liigapaketissa tai -liitteessä, joka julkaistaan viikko ennen kauden alkua.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Eiks tää ole jo nähty... mitä sitä enää märehtimään. Mennyt mikä mennyt. Hyvää loppu uraa Jerelle. Ketju lukkoon ja avain järveen.

- Tinke-80
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Kaukoputkessa - Jere Karalahti:

Ei helvetti, vaikka kuinkaa zoomaa niin ei näy Jereä. Onnea vaan sinne Ouluun vai mikä se uusi osoite on, ei jaksa kiinnostaa tämän palkkasoturin touhut enää pätkääkään. Tylsä jätkä, kun ei treenaaminen HIFK:n kanssa kiinnostanut keväällä.
 

McJugi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miespuolinen toimittaja oli skarpin tuntuinen ja esitti sopivan kärkeviä kysymyksiä..

Itse olen odottanut pitkään, että jossain haastattelussa kysyttäisiin suoraan, miksi nyt vasta raittius ja NHL-päihdeohjelmat ja kuntokuuri ja "asiat kuntoon" kun siirtyy toiseen joukkueeseen, miksi tämä ei kiinnostanut IFK:ssa..
 

HemmoP

Jäsen
Tässäpä se aamuinen juttu YLEn sivuilta :

http://areena.yle.fi/toista?id=759816

Vituttaa katsoa tuota "joo tota nyt on mahollisuus laitttaa tota asiat kuntoo ja tota ottaa apu vastaan ku sitä joskus tarjotaa","olisin oikeesti ollut halukas jatkaa IFKssa". Halukas jatkamaan ? Vitun spede, olikohan sulla ihan vielä vuosi jäljellä sopimusta ? Oliko ?

Naistoimittaja kysyy, että miksi vasta nyt kelpaa raittius, niin selviää kuulemma sitten liigan jostakin liitelehtisestä.

Tuskin maltan odottaa.
 
Suosikkijoukkue
Kai sen nyt jo uskaltaa tunnustaa: KeuPa HT
Itse olen odottanut pitkään, että jossain haastattelussa kysyttäisiin suoraan, miksi nyt vasta raittius ja NHL-päihdeohjelmat ja kuntokuuri ja "asiat kuntoon" kun siirtyy toiseen joukkueeseen, miksi tämä ei kiinnostanut IFK:ssa..

Katselin tuon haastattelun aamulla, ja hämmästelin noita toimittajien suoria kysymyksiä.

Mutta vielä enemmän piti hämmästellä Jeren vastauksia. Yhteenkään suoraan kysymykseen ei tullut suoraa vastausta, aina vaan tuota "päivä kerrallaan" ja "jengi on ottanut mut hyvin vastaan" -jargonia.

Aiemmin lukemani perusteella kuvittelin, että Jere on nyt tosissaan, mutta haastattelun jälkeen oli pakko olla eri mieltä. Taitaa uran loppu olla lähellä. Vaikka kyllä Jere, jos jaksaa painaa ja on kunnossa, minun mielestäni mm-joukkueessa saisi mukana olla. Mutta en oikein enää jaksa uskoa tuohon.

Onko muuten missään vedonlyöntitoimistossa mahdollista lyödä vetoa vaikka siitä, onko Jere vielä vuonna 2008 SM-liigassa?
 

veskula

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Die Nationalmannschaft
Jere on tosissaan

Jere on tosissaan. Tuon viestin hän selkeästi halusi tuoda esille. En ole kovin intensiivisesti seurannut (median ulkopuolelta) Jeren taivalta, mutta kaveri ilman hieman takaraivolle työnnettyä kypärää ja pelikamoja oli hieman hukassa. Lukuisissa suorissa lähetyksessä hän on pelikamat päällä ollut paljon itsevarmempi. Ilmeisesti sitä nöyryyttä on hiukan Ouluun siirron myötä tullut?

Toivon vilpittömästi, että hän onnistuu yrityksessä, joka tulee olemaan hänelle viimeinen laatuaan. Hermostuneisuus haastattelussa viittaa siihen, että tietty, rakennettu uho on seuravaihdon myötä karissut ja on uusien kuvioiden aika. Nyt on Jerellä aika näyttää todellinen osaaminen, joka viitoittaa hänen seuraavat kolme vuotta jääkiekkoilijana. Kaikkea hyvää Jerelle.

0700-VESKULA " hallitse tähtimerkkisi" 17,55€ + ppm / puhelu
 
Suosikkijoukkue
Kai sen nyt jo uskaltaa tunnustaa: KeuPa HT
Hermostuneisuus haastattelussa viittaa siihen, että tietty, rakennettu uho on seuravaihdon myötä karissut ja on uusien kuvioiden aika.

En havainnut haastateltavassa hermostuneisuuden merkkejä. Päin vastoin, Jere tuntui nauttivan tilanteesta (olisiko muuten suostunutkaan haastatteluun).

Ikäväkseni havaitsin, että suoriin kysymyksiin ei tullut suoria vastauksia. Ja siitä vedin omat johtopäätökseni.

Kuitenkin sanon, että vaikka kiva olisi nähdä Jeren tekevän mahdottomasta mahdollisen, olen edelleen pessimistinen onnistumisen suhteen. Jotenkin jäi sellainen kuva, että Jere ei enää olisi edes oikein tosissaan.

Vahinko, jos näin on. Jos taas olen väärässä, olen sitä ihan mielelläni!
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse olen odottanut pitkään, että jossain haastattelussa kysyttäisiin suoraan, miksi nyt vasta raittius ja NHL-päihdeohjelmat ja kuntokuuri ja "asiat kuntoon" kun siirtyy toiseen joukkueeseen, miksi tämä ei kiinnostanut IFK:ssa..
En ole aiemmin näihin Jeren viime hommiin ottanut kantaa, mutta nyt on paikka naapurin ulkopuoliselle kommentille (mitään inside tietoa ei ole).

Jos ja toivottavasti kun olen asian oikein ymmärtänyt, Jere oli sen verran luupää ettei ottanut seuran varoitusta ihan tosissaan. Hifk oli kuitenkin tässäkin Hifk, sanaan voi luottaa* ja varoitus oli viimeinen. Jere heräsi tähän liian myöhään ja vasta jälkikäteen tarjosi samaa tai parempaa Hifk:lle kuin Kärpille. Hifk oli kuitenkin sanansa sanonut. Ja se pitää.

Helvetin vaikea tästä on ketään syyttää, edes Penaa.

*Virmanen mainitsi avoimesti halunsa olla wanna-be Moberg, jonka sanaan luotetaan. Iso Hattu Masalle, hieno juttu ottaa oppia kokeneemmalta. Ei tarvitse hävetä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös