Jaaha, Carlos innostui oikein vastaamaan.
hauskaa joidenkin sinisilmäisyys.
Mikä sinisilmäisyys? Vaikka vastasit huolellisesti, niin tämä selvinnyt minulle.
Kun Jere palasi Hifkiin, halusin uskoa niihin tarinoihin
Halusin myöskin uskoa että vaikka keittoa jonkun verran menee,
Uskoit silloin kovasti. Sinisilmäisesti? Mikä sinut on saanut vakuuttuneeksi siitä, että uskot NYT oikein? Tiedätkö siis yleensäkään Jeren todellisesta tilanteesta mitään, vai uskotko vain edelleenkin/taas johonkin?
hän silti hoitaa oman ruutunsa täysillä alusta loppuun.
Eiköhän Jere ole kuitenkin hoitanut ruutunsa, vaikka menestys onkin ollut vaihteleva.
Mieshän on pelannut satoja otteluita ja tehnyt kymmeniä maaleja SM-liigassa. Ei SM-liigatasolla onnistu pelaamaan vuodesta toiseen, ellei hoida sitä ruutuaan, ei edes vaikka olisi nimeltään Jere Karalahti.
Lisäksi, hänhän on Suomenmestari 97/98
Ja saanut hopeaa MM-kisoissa 97/98, 98/99 + ronssia 99/00 ja onnistui tukkimaan itsensä vielä All-Star Teamiin 97/98, 98/99.
Ihan hienoja saavutuksia silloin, mutta näytä minulle pelaaja, joka pitää aina tämän tason, niin minä näytän sinulle 10 kertaa enemmän pelaajia, jotka eivät pystyneet pitämään samaa tasoa vuodesta toiseen.
sen NHL-tarinankin päättymisen,
Tästähän on puhuttu ja spekuloitu kyllästymiseen asti. Faktaa on kuitenkin, ettei Jerellä ollut Pohjois-Amerikassa omaa elämää lainkaan. Siis siinä vaiheessa, kun muut lähtivät ottelun jälkeen pizzalle ja kaljalle, niin Jerelle soitettiin ja tarkastettiin, että hän kotona. Noh, voihan tällaistenkin asioiden kanssa vielä pärjätä, jos liksa on hyvä, vähän aikaa, mutta siinä vaiheessa, kun vapaa-aika alkaa menemään lahkolaisten kanssa tavalla, jota kutsutaan hoidoksi, siltä liksalta katoaa kyllä merkitys. Jeren kohdalla ei siis ollut kysymys siitä, valitako pullo vai peli, kuten kapea näkökenttä antaa ymmärtää, vaan sijoittaakko koko elämä lätkään, vai tullako kotiin myös elää hieman, jääkiekon ohella. Jeren tilanteessa moni muukin täällä olisi todennäköisesti antanut vitut koko NHL:lle, sillä vaikka meillä on kuinka monta malliesimerkkiä lujasti mammonaa tienaavista NHL-tähdistä, niin emme pääse siitä mihinkään, että hommaan tarvitaan tietyn tyyppinen persoona. Ei se kaikille sovi. Ja jos päälle painaa vielä sitten ahdistava vartiointi, niin päätös kotiinlähdöstä ei ehkä olekaan enää niin vaikea.
Eiköhän se ole valmentajan tehtävä ottaa joukkueesta kaikki irti, parhaaksi katsomallaan tavalla.
Niinhän ne aina sanovat. Ja hyvät valmentajat myös yleensä onnistuvat tässä - eikä edes tarvitse antaa kenellekään kenkää. Joillakin vain on sellainen taito. Toiset taas joutuvat raivaamaan kovasti, ennen kuin saavat läjään ne oikeaa oppia todistavat opetuslapset ja väliajat he vinkuvat toimitusjohtajalta lisää rahaa uusiin pelaajiin. Rahalla voi korvata jonkun verran valmennuksen/kemian puutteita.
Epä-ammattimaiset yritykset eivät osaa uusiutua, vaan kuvittelevat että joku ongelmalapsi on firmalle korvaamaton. Ja mikäs siinä jos tulosta tulee. Vaan tässä tapauksessa ei tullut.
Kuten jo aikaisemmassa viestissäni mainitsin - on naurettavaa verrata näitä projekteja jääkiekkoon. Kysymys on niin erilaisista asioista. Projekteissa puhutaan usein yksilösuorituksista, kun taas jääkiekossa joukkueen suoritus kokonaisuudessa ratkaisee eniten. Sitäpaitsi, puhut työnteosta. Jääkiekko on yhä kaikesta huolimatta urheilua.
Pitääkö sinulle alkaa selvittämään jääkiekon aakkosia hiekkalaatikkotasolla?
Työmaalla ongelmalapsi saattaa olla joskus jopa hyvä. Hänellä kun on usein taipumus haihtua myös silloin kun hiljaista.
Kun jääkiekkojoukkue valmistautuu uuteen kauteen, SE ON PROJEKTI.
Miten niin projekti? Se on saman toistoa joka vuosi. Samat jätkät, samat jäähallit, samat otsikot, samat paidat, samat Kummolat, samat Selänteet, samat bussit ja samat juutalaiset, jotka vaativat verta jäälle, vuodesta toiseen.
Projekti on taas jotain, joka aloitetaan ja viedään päätökseen. Esim. Silta voi olla sellainen. Siis suunnitellaan ja rakennetaan silta. Ei siis tehdä sitä siltaa siihen samaan paikkaan joka vuosi.
Se että joku on niin kova jätkä että ei voi sitoutua yhteisiin tavoitteisiin, on mielestäni lähinnä säälittävää.
Mitä tiedät tästä ja sen kovuudesta? Mitä tiedät siitä mitä Jere halusi kauden päätyttyä? Oletko varma siitä, että hän edes halusi pelata syksyllä HIFK:ssa? Onko se pehmoa, jos alkaa tuntumaan siltä, että on istuttanut viimeisen perunansa, vai pitäisikö jäädä paikoilleen junnaamaan vain näyttääkseeen että on kova jätkä? Hah!
Täällä Ruotsissakin on pelannut monta suomalaista pelaajaa, jotka kertovat kyllästyneensä hinkkaamaan samoissa jäähalleissa, vuodesta toiseen. Miten juuri Jere voisi olla huippumotivoitunut vuodesta toiseen?
haluaa idolisi Jere ja sinä sitä sitten tai ei.
Olenko joskus maininnut, että Jere olisi idolini? Jos olen, niin missä ja milloin? Ole hyvä ja vastaa tähän, muussa tapauksessa tulen aina muistuttamaan sinua, kun alkaa mennä hieman liian lujaa herra 100% projektimestarilla.
Ja TÄMÄ sitten liittyi jääkiekkoon ja Jereen miten? Jeren pitäisi olla avainasemassa, vaan kun ei siihen pysty.
Miten ihmeessä kaikki pystyvät olemaan avainasemassa? Ja miksi juuri Jeren pitäisi olla avainasemassa? Voikai mies tehdä hommansa ihan rauhassa muutenkin.
Ja tämä kuvaamasi tapaus kertoo varmasti enemmän työpaikastasi kuin maailmasta noin yleensä.
Minulla on ollut 22 eri työnantajaa, viidessä eri maassa + muutamat projektit.
Edelleen, itse vaadin suosikkijoukkueeni pelaajilta vain kahta asiaa; 100%
Ainahan sitä saa olla vaatimassa toisilta. Itse näen aina kun suosikkijoukkueeni on jäällä vain muutaman pelaajaan, jotka antavat sen 100%. Ja hekin vain ajoittain. Eivät jaksa. NHL:ssä mennään vielä löysemmin ja väliajat nojaillaan laitaa vasten, kunnes mainokset on loppu. Anna nyt sitten siinä 100%, kun pitää sitten lähteä vaihtoon 30 sekunnin kuluttua kun pääsee viimeinkin jäälle.
Tämä on myös yksi avain. Jokaisen kova suoritus näkyy eri tavalla. Siinä kun yksi joutuu raatamaan sikana, niin toinen sijoittaa sen oman osuutensa eri tavalla. Järjen kanssa voi jopa saada parempia tuloksia, kuin puskien. Ei kai tämänkään pitäisi olla sinulle uutta.
Ja en ole puukottaja enkä selkäänpuukottaja, noudatan vain yksinkertaista filosofiaa; "hankkiudu eroon mädistä omenoista".
Olet. Asian voi esittää fiksumminkin, varsinkin silloin, kun ei edes tiedä miten asiat ovat todellakin menneet. Kunnon mies ei jätä kaveria silloin(kaan), kun kaverilla menee alamäkeä, vaan silloin erotetaan ystävät ja selkään puukottajat.
Vaikka HIFK päättikin työsopimuksensa Jere Karalahden kanssa, niin he hoitivat asian kuitenkin siististi loppuun. Ja toistan, olisi hienoa, jos myös fanit voisivat pysyä yhtä hienolla linjalla... Tätä saadaan tosin todennököisesti vielä odottaa jonkun aikaa...
Tee huviksesi kyselykierros niihin kaikkiin seuroihin. Saatat yllättyä.
Marko Jantunen sai kenkää, koska vauhti eri riittänyt ja kuvassa oli myös mukana alkoholi. Siitä huolimatta puoli Ruotsia jahtasi häntä. Miksi Jeren tilanteessa olisi tilanne toinen?
Tämä juuri kertoo aika paljon lapsellisuudestasi. Minä hoidan aina hommani alusta loppuun,
No ollaan sitten molemmat lapsellisia. Minun lapsellisuuteni antaa ymmärtää, ettei mistään työpaikasta löydy ryhmää työntekijöitä, joista kaikki antaisivat aina 100%. Näin myös kun on kysymys jääkiekkojoukkueesta. Aina löytyy muutama sellainen henkilö, jotka vetävät ne kaikkein painavimmat kivet. Siitä huolimatta ei ole minkään joukkueen edun mukaista, että ollaan aina potkimassa pois näitä, jotka eivät pysty, voi, tai halua antaa täyttä panosta. Ei se homma toimi kuitenkaan sen paremmin, vaikka vahdeltaisiinkin koko ajan porukkaa.
Minusta on paljon pahempaa, kun nämä jotka luulevat tekevänsä puljussa eniten alkavat pullistelemaan, sillä silloin he paljastavat usein tietämättömyytensä siitä, mitä ja miten paljon muut tekevät. Ja vanha totuushan on se, ettei tekevän tarvitse koskaan kerskua. Minulla on paljon kokemusta näistä "Kyllä Minä" miehistä ja nauran tälläkin kertaa makeasti. Noh, kiitos nyt kuitenkin viihteestä.
Luulen silti että en haluaisi vaihtaa osia hänen kanssaan kun jäädään eläkkeelle about samoihin aikoihin.
On hienoa jos tykkää itsestään. En minäkään haluaisi olla Teemu Selänne, vaikka miehellä onkin hieno vene ja paljon rahaa.
Minä olen rakentanut käsitykseni Jerestä ihan tavis-kansalaisellekin näkyvien asioiden perusteella
omat silmät riittää.
No mitä ne omat silmät ovat tässä tapauksessa todellakin nähneet?
Siksi että Jere olisi ollut se pelaaja joka siihen olisi pystynyt niin kykyjen, taitojen kuin karismansakin puolesta.
Olet tehnyt itsellesi selväksi sen, mihin Jeren OLISI pitänyt pystyä. Oletko varma, että analyysisi meni oikeaan? Moneen pelaajaan asetetaan usein odotuksia, joita he eivät sitten pystykään lunastamaan. NHL jopa listaa ykkösvarauksia suurella ammattitaidolla, jotka kuitenkin sitten katoavat kuin pieru saharaan. Mikä siis sanoo sen, että Jeren olisi pitänyt olla juuri se mies, kuin sinä uskoit?
Pitkästä aikaa näyttää siltä että se on mahdollista myös HIFK:ssa.
Olen pannut merkille tälläista uskoa monta kertaa. Oma suosikkijoukkeeni sijoitti hienosti uusiin pelaajiin viime kaudella ja koko maan asiantuntijat ennustivat, että homma riittäisi aina finaaliin saakka. Minäkin uskoin näin. Ei riittänyt edes pleijareihin. Sellaista se jääkiekko on, ei mene aina niin kuin uskoo:-)