Niin siis mikä sinulta meni sen hyllyttämiskohdan osalta ohi?
Luehan uudelleen. Minulla ei ole mennyt mitään ohi, mutta itse ihmettelet kovasti.
Jos potkut on annettu imagon painaessa vaakakupissa liikaa ne se on tuon tason seuralta aivan huikea veto. Pahimmillaan katastrofaalinen veto jos päästivät yhden liigan parhaista puolustajista ilmaiseksi menemään kesken sopimuskauden "hunon julkisuuden" takia. Mene ja tiedä onko noin typerää päätöstä oikeasti voitu tehdä.
Ja mieti tuotakin nyt uudelleen. Varmasti suurin yksittäinen syy oli siinä, ettei Karalahti olisi joka tapauksessakaan voinut pelata Pietarissa, ottamatta kantaa olivatko tietoisia pelikiellosta etukäteen, joten korvaajaa lähtivät hakemaan. Metsään meni. Mutta aivan varmasti julkisuustekijät painoivat vaakakupissa, mutta vain puusilmä voisi arvailla sen olleen ainoa tekijä.
Minähän en syytä Karalahtea minkään valtakunnan rikoksesta kun syytettäkään ei ole vielä nostettu. Ja jos nostetaankin niin mahdolliseen tuomioon asti uskon jampan olevan syytön. Kyllä herran "kaveriporukka" ja sen "harrastukset" ovat näillä kulmilla ollut hyvin tiedossa. Ja Karalahden selvitys ryyppyvelkojen kuittaamiseksikin kuullostaa enemmän kuin uskottavalta kun kyseessä on kaveri joka tilaa "parhaimmillaan" 500 paukkua kerralla ja maksaa koko perskärpäslaumankin viulut.
Nuo on kyllä itsellänikin ollut tiedossa ja uskon täysin samaan asiaan. Jotenkin on kuulostanut nuo summat omaan korvaan niin naurettavilta, että Karalahti ottaisi edes riskiä. En tosin tiedä kaverin rahatilanteesta jne ihan mitään, mutta eipä se ole minun asia ollutkaan.
Ihmeellistä jos negatiiviseen sävyyn ihmettelee Kärppien toimintaa tämän casen kohdalla niin saa vastineita joissa torutaan negatiivista suhtautumista Kärppäjohdon ratkaisuun sopimuksen purkamisen osalta ja samalla pähkäillään että olisihan sen sopimuksen kokonaan purkamisen voinut jättää tekemättä.
No nyt sekoitat asiat. Ihmettelen vertailuja lestoihin ja pariiseihin negatiivisena tekstissäsi. Itse asiat voivat olla vaikka kuinka negatiivisia, mutta tarkoituksesi lieni vain provota? Muutenhan olisit ilmaissut asiat kuten ne ovat, ilman koko kaupungin haukkumista. Itselleni sikäli sama.. kun on tullut asuttua joka puolella niin on huomannut, että samanlaisia ihmisiä löytyy joka paikasta. Suuntaan jos toiseenkin. Ja muuten olen asioista aikalailla samaa mieltä, mutta tässä casessa on aika selviä asioita ulospäinkin. Yksi niistä on ex-työntekijän ja ex-työnantajan väliset suhteet, jotka ovat mitä ilmeisemmin kunnossa. Sopimuksen purun olisi todellakin voinut jättää tekemättä, mutta vaihtoehtoisesti jos jotain "Lupachukia" etsittiin tilalle niin sen ymmärtää. Tai siis en ymmärrä, mutta tiedän mitä sillä haettiin takaa.
Minun puolestani Jere Karalahti on erittäin tervetullut HIFK-paitaan jos elämäntavoissa ja asenteissa on todellakin tapahtunut se muutos mitä Oulun lyhyeltä ajalta eon annettu ymmärtää. Sitä "vanhaa" dokavaa, vuorineuvoksen palkkaa nostavaa ja muista välittämätöntä Jere Karalahtea puolestaan en palaavaksi kaipaa. HIFK-puolustuksen nykyistä Minni-Hiiri laumaa sekin tosin vain vahvistaisi.
Uskoakseni tätä odottaa koko kiekkoa seuraava suomi. Pois lukien tietysti ne, jotka vihaavat defaulttina (missä kielipoliisit?) toisen joukkueen pelaajia. Karalahden pelityyli on HIFK kasvattina juuri HIFK tyylinen, joten tuntuisi kaiken korostuvan alkukaudesta potenssiin. Kun siis asialleen vihkiytyy ja on kunnossa. Eli pelityylistä tulee ripauksen verran agressiivisempi, jolloin viihdytysarvokin nousee todella hyvästä loistavaksi.