Lähikuvassa-Jere Karalahti

  • 1 518 959
  • 4 353

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Jos IFK vielä antaa Jeren pelata, niin se on täydellinen luovutus periaatteellisesti. Ei saatana, kukaan ei ole niin iso, että voi tehdä vuosia ja vuosia mitä huvittaa, on tuettu ja autettu, ja silti...en tunne Jereä henkilökohtaisesti lainkaan, mutta mitä väliä sillä on tässä tapauksessa. Jossain sen rajan täytyy tulla vastaan, itse harkitsen vahvasti buuaamista Jerelle jos vielä kentälle IFK:n paidassa saapuu. Oli sitten viisseiskat tai kasit mitä mieltä tahansa ihmisten fanittamisoikeuksista.
Niinpä. On se vaan jännä homma, että joidenkin fanien mielestä pitäisi sulattaa kaikki asiat.

Miksi? Nytkin tämä Jere-poukkoilu pitäisi vaan kiltisti unohtaa, aivan kuten mitään ei olisi tapahtunut. Miten voikin olla niin sinisilmäistä jengiä??? En nyt sentään buuaamaan ala, mutta täytyy kyllä sanoa, ettei se kaukana ole.
 
Viimeksi muokattu:

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
Oli sitten viisseiskat tai kasit mitä mieltä tahansa ihmisten fanittamisoikeuksista.

Ei tässä kyse ole mistään "fanittamisoikeuksista". Senkun fanitat Joulupukkia ihan kybällä vaan. Kyse on realismista.

Reilut viisi vuotta sitten alkanut totaalikuppaus pelaajien suhteen on ajanut siihen, että SM-liigan maalivahtien taso on laskenut kuin lehmänhäntä, sama on tapahtunut myös pakkien ja hyökkääjien kohdalla. SM-liigassa ei pelaa enää kuin kourallinen MM-tason pelaajia, koska kaikki on kupattu NHL/AHL:ään, Ruotsiin ja Sveitsiin. SM-liigan taso on pudonnut viidessä vuodessa aivan järkyttävästi. Saksakin menee kohta edelle.

Jere on kuitenkin niin itse halutessaan MM-tason pakki. Jos oikeanlaista motivaatiota löytyy pelata hyvä kausi, niin en minä ole potkimassa persuuksille.
 

Carlos

Jäsen
Jere on kuitenkin niin itse halutessaan MM-tason pakki. Jos oikeanlaista motivaatiota löytyy pelata hyvä kausi, niin en minä ole potkimassa persuuksille.

Juu, tämä on juuri tätä samaa mantraa mitä on toitotettu vuosikausia. Minäkin olisin MM-tason pakki jos olisin aloittanut kiekon pelaamisen 2-vuotiaana, koko ajan parhaassa mahdollisessa valmennuksessa parhailla mahdollisilla välineillä, hillittömällä motivaatiolla, tsempillä, työnteolla ja tuurilla niin ettei kroppa prakaa kesken kaiken. Koska kaikki em. ehdot eivät toteutuneet, olen pelannut urani "huipulla" pari peliä 3. divarin jengissä.

Kukaan ei kiistä sitä etteikö Jere voisi olla jopa maailman top 10 -puolustaja JOS NIIN HALUAISI. Mutta kun ei halua. Ei ole halunnut vuosiin. Eikä tule haluamaan enää ikinä. Siksi nämä löpinät ovat ihan yhtä tyhjän kanssa.

Mikään oikeasti menestystä haluava joukkue ei huoli enää Jereä riveihinsä, edes ilmaiseksi. Joukkue joka kerää pelkkiä palstamillejä eikä välitä pelillisestä menestyksestä saattaa jokusen euron jopa maksaa. Ja tämä mitään seuraa nimeämättä, tulevaisuus näyttää kuka kuului mihinkäkin lokeroon.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Kyllä sitä oikeanlaista motivaatiota ollaan tässä odoteltu jo ihan tarpeeks ja vähän ylikin. Eikö se lapsikin jossain vaiheessa lakkaa uskomasta joulupukkiin - ihan samalla tavalla on minun uskoni loppunut Jeren hyödyllisyyteen seuralle.

Minusta Jere ei ansaitse enää yhtään mahdollisutta IFK:lta.
 

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
Niinpä. On se vaan jännä homma, että joidenkin fanien mielestä pitäisi sulattaa kaikki asiat.

Miksi? Nytkin tämä Jere-poukkoilu pitäisi vaan kiltisti unohtaa, aivan kuten mitään ei olisi tapahtunut. Miten voikin olla niin sinisilmäistä jengiä??? En nyt sentään buuaamaan ala, mutta täytyy kyllä sanoa, ettei se kaukana ole.
Mitä tässä nyt fanien/kannattajien pitäisi sulattaa? Mikä poukkoilu pitäisi unohtaa? Mitä on tapahtunut? Vastaapa näihin. Mitä niin vitun pahaa on tapahtunut, että entistä sankaria pitäisi nyt haukkua joka käänteessä niin kuin nämä kaiken maailman Metukat tekevät?

Onko kyse tästä, että Jere on jättänyt osan kesätreeneistä väliin? Onko? Jos on, niin eipä hyvin mene sinulla ja "kavereillasikaan".

Itselleni ainakin on aivan vitun sama, kuka pelaaja tekee mitä kesätreeneissä vai tekeekö mitään ja vain sillä on väliä, mitä kaukalossa tapahtuu, kun liigakausi alkaa. Ja ainakin viime vuonna Jere täytti paikkansa peleissä enemmän kuin hyvin raataessaan välillä jopa lähes 40 min/ottelu. Ei pelannut Jere yhtä hyvin kuin kevään -99 MM-kisoissa, mutta paremmin kuin suurin osa liigapuolustajista kuitenkin. Jos tuon takia ei ole kaukana buuaus, niin kuin sanot, niin ehkä tosiaan olisi sinun aika vaihtaa joukkuetta tai vaikka kokonaan lajia. Sen verran tuntuu olevan realiteetit hukassa.

Helpotusta kaltaisillesi toisi varmasti myös tämän sivuston seuraamisen lopettaminen, Valtavan suuri osa tänne kirjoitettavasta Jereä koskevasta "tiedosta" kun on kuitenkin täyttä huhua ja kirjoittajien itsensä omasta päästään keksimää huttua. Saataisit vaikka huomata, että liiga-avauksessa et keksisi mitään syytä mollata omia suosikkejasi, jos et lukisi näitä juttuja totuutena.

Itse toivon hartaasti, että Jere vielä ensi kaudellakin HIFK:ssa jatkaa. Syy tähän on selvä: HIFK:lta ei löydy kuutta kappaletta paremmin pelaavia puolustajia rosteristaan. Peliesitysten valossa Jere ansaitsi paikkansa HIFK:n pelaavassa kokoonpanossa viime kaudella ja olen varma että tulee ansaitsemaan seuraavallakin. Se on sitten voi voi, jos kaiken maailman douppien mielestä kenkää pitää antaa heti, jos peliesitykset eivät ole MM-all-stars tasolla joka ilta.
 
Viimeksi muokattu:

Carlos

Jäsen
Se on sitten voi voi, jos kaiken maailman carlosten mielestä kenkää pitää antaa heti, jos peliesitykset eivät ole MM-all-stars tasolla joka ilta.

Jeren faniklubin jutut ovat suorastaan hellyyttäviä. Omasta puolestani Jere teki viimeisen temppunsa kun ei joukkueen kapteenina ilmestynyt pronssipeliin. Joukkueen kapteeni ei vain tee niin. Kapteeni tulee paikalle vaikka 3 promillen laskuhumalassa ja sanoo pojille että noniin, höntsäillään nyt tämäkin pakkopeli sitten pois. Sitäpaitsi, ero 4. ja 3. sijan kesken taloudellisesti on todella merkittävä seuralle, mutta sitäpä tämä voittaja-Jere ei jaksanut miettiä. Kun oli niin kiire olla marttyyriä.

Ja minä en vaadi MM All-Stars tasoa keneltäkään joka ilta. Minä vaadin että jokainen pelaaja omistautuu joukkueelleen 100-prosenttisesti, ja antaa joka ilta vähintään 99% itsestään omien taitojensa rajoissa. Onko tämä kaikenmaailman pukkaneerien mielestä liikaa vaadittu?
 

Shamaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, now and forever!!!
Nykykunnosta matka edes SM-liigan vauhtiin tekee tuskaa, joten se voisi olla Jeren ensimmäinen tavoite. Eipä taida toteutua sekään, harmi.

Mistä tiedät Jeren nykyisen kunnon? Oletko tehnyt hänelle henkilökohtaisesti kuntotestin vai mistä tämä tieto on peräisin? Kunnon taitaa tietää vain mies itse.

Kauden alkuun on kuitenkin vielä lähes 2 kuukautta. Ja mikäli hevosmiesten tietotoimiston tiedot pitävät paikkaansa, on Jere harjoitellut 'omatoimisesti' kuukauden verran. Onko muuten Baxter ollut harjoituksissa mukana ? ;-) Mikähän hänen nykykunto on? Tai Kiben?

Vituttaa nämä kaikki spekuloinnit ja kaverilta kuullut varmat tiedot, buuaukset kun äijä luistelee laatikkoon suunnitelmat jne.
 

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
Jeren faniklubin jutut ovat suorastaan hellyyttäviä. Omasta puolestani Jere teki viimeisen temppunsa kun ei joukkueen kapteenina ilmestynyt pronssipeliin. Joukkueen kapteeni ei vain tee niin. Kapteeni tulee paikalle vaikka 3 promillen laskuhumalassa ja sanoo pojille että noniin, höntsäillään nyt tämäkin pakkopeli sitten pois. Sitäpaitsi, ero 4. ja 3. sijan kesken taloudellisesti on todella merkittävä seuralle, mutta sitäpä tämä voittaja-Jere ei jaksanut miettiä. Kun oli niin kiire olla marttyyriä.

Ja minä en vaadi MM All-Stars tasoa keneltäkään joka ilta. Minä vaadin että jokainen pelaaja omistautuu joukkueelleen 100-prosenttisesti, ja antaa joka ilta vähintään 99% itsestään omien taitojensa rajoissa. Onko tämä kaikenmaailman pukkaneerien mielestä liikaa vaadittu?
No myönnän tuon pronssipelin olevan ainakin vähän parempi perustelu, eikä sinua olisi kai tässä pitänyt esimerkkinä käyttääkään(vaihdan), kun olet HIFK:ta boikotoinut (olethan?) jo vuosia. Itselleni toki tuo pronssipeli on aivan vitun sama. Samantekevää onko HIFK 3. vai 4, kun välierät on hävitty. Sinulle asia on toisin ja se on puolestani ok. Mitä noihin Jeren antamiin prosentteihin tulee, niin en minä ainakaan voi sanoa, etteikö Jere olisi parhaansa tehnyt viime kaudellakin. Tuskin sinäkään, kun et käynyt yhdessäkään pelissä edes katsomassa. Uran parasta kiekkoa ei Jereltä viime kaudella nähty ja tuskin enää koskaan nähdäänkään, eiköhän ne ajat jo menneet. Mutta jos ei tämä nykyinen (erittäin hyvä SM-liigaan) taso riitä, niin kuten todettua se on sitten voi voi.

doupin vastauksia odotellessa...
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mitä tässä nyt fanien/kannattajien pitäisi sulattaa? Mikä poukkoilu pitäisi unohtaa? Mitä on tapahtunut? Vastaapa näihin.

Onko kyse tästä, että Jere on jättänyt osan kesätreeneistä väliin? Onko? Jos on, niin eipä hyvin mene sinulla ja "kavereillasikaan".

Vastaan mielelläni.

Jere ei ole treenannut joukkueen kanssa ja toiminut sääntöjen mukaan, ja näinollen laiminlyönyt työnantajaansa. Mikä v***n kuningas hän on? Hän on tavallinen kiekkoilija, jonka kuuluu tehdä juuri niitä asioita, joita työnantaja (tämä työnantaja on muuten HIFK-niminen seura, ja hänen lähin esimiehensä on Paul Baxter) käskee tehdä.

Kuntotesti tulee kertomaan sen, että onko Jere treenannut... ja miten paljon. Mitäs muut pelaajat ovat kopissa mieltä siitä, että yksi sinkoilee kun simpassi? Samaan aikaan kun muut vetivät yhteisiä treenejä, niin Jere oli kadoksissa. Oletko tietoinen tästä?

Jos Karalahti luistelee kentälle teräskunnossa, ja voidaan 100-varmasti sanoa, että hänen temppunsa ei ole millään tavalla vaikuttanut joukkuehenkeen, tai ylipäätään mihinkään pukukopissa, niin tervetuloa vaan takaisin. En vaan suostu millään uskomaan, että näin on.

ainakin viime vuonna Jere täytti paikkansa peleissä enemmän kuin hyvin raataessaan välillä jopa lähes 40 min/ottelu. Ei pelannut Jere yhtä hyvin kuin kevään -99 MM-kisoissa, mutta paremmin kuin suurin osa liigapuolustajista kuitenkin.

Tuota syksyn peliaikaa nyt jaksetaan pyöritellä koko ajan... En ole missään vaiheessa sanonut, että Jere on rapakunnossa. Hän on tuskin nytkään missään surkeassa kunnossa. Mutta jos hän tekisi jatkuvasti samat asiat, kuin muutkin ja samassa aikataulussa, niin lopputulos olisi varmasti parempi. Pelaajien kuuluu tehdä niin, että toteuttavat yhteistä suunnitelmaa, ja joukkuehengen maksimoinnin kannalta tämä on ehdoton edellytys. Kiellätkö muka tuon asian?

Jos tuon takia ei ole kaukana buuaus, niin kuin sanot, niin ehkä tosiaan olisi sinun aika vaihtaa joukkuetta tai vaikka kokonaan lajia. Sen verran tuntuu olevan realiteetit hukassa.

Miksi minä lajia vaihtaisin? Olen koko ikäni kannattanut IFK:ta, ja tulen aina kannattamaan, mutta osaan myös fanina vaatia tiettyjä asioita. Jos omat vaatimukseni eivät mene läpi, niin sitten ei mene. Olenhan "vaan" kannattaja.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä vaadin että jokainen pelaaja omistautuu joukkueelleen 100-prosenttisesti, ja antaa joka ilta vähintään 99% itsestään omien taitojensa rajoissa. Onko tämä kaikenmaailman pukkaneerien mielestä liikaa vaadittu?
Ei ole liikaa vaadittu, ei ollenkaan. Kuitenkin tosiasiassa homma menee niin, ettei taidoiltaan hyvän pelaajan asenteen tarvitse olla ihan niin kova kuin taidoiltaan huonomman. Hyvä pelaaja, kuten Jere, saa enemmän anteeksi. Toki HIFK on antanut anteeksi enemmän kuin tarpeeksi, mutta Jere on edelleen liigassa varsin hyvää tasoa puolustajana. Toki jos asenne olisi kunnossa, olisi hän edelleen ihan terävintä kärkeä. Itselleni on oikeastaan aika yhdentekevää, saako Jere jatkaa vai ei. On tässä kuitenkin niin paljon annettu anteeksi, että en pane pahakseni, jos yhteistyö loppuu.
 

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
Jere ei ole treenannut joukkueen kanssa ja toiminut sääntöjen mukaan, ja näinollen laiminlyönyt työnantajaansa. Mikä v***n kuningas hän on? Hän on tavallinen kiekkoilija, jonka kuuluu tehdä juuri niitä asioita, joita työnantaja (tämä työnantaja on muuten HIFK-niminen seura, ja hänen lähin esimiehensä on Paul Baxter) käskee tehdä.
Kerrotko mitkä tarkalleen ovat nuo säännöt, joita Jere on rikkonut ja kerrotko tarkalleen (vaikka sanasta sanaan) mitä Baxter hänelle on käskenyt (vaikkapa huhtikuun puolesta välistä alkaen). Oletan, että tiedät nämä hyvin, kun tiedät rikkomusten kerran tapahtuneen. Baxteria, Jereä ja muita pelaajia ja valmentajia olet aiheesta jututtanut varmaan aika monesti ihan naamatusten?

Ja vaikka rikkomuksia olisikin ollut, niin vittuako se sinulle tai minulle kuuluu? Joukkue pelaajat ja valmentajat sopivat tai ovat sopimatta asiat keskenään niin kuin parhaaksi näkevät.(Tietysti jos olet itse yksi HIFK:n pelaajista tai valmentajista, niin sitten kuuluu, mutta hivenen tätä epäilen...).

Ja jos joukkueen sisällä siihen sopuun päästään, niin MIKSI VITUSSA vielä tämän jälkeen fanien pitäisi ilmaista tukensa joukkueelle buuaamalla sen pelaajille ja haukkumalla näitä?? Kerro. Haluan kuulla.

Ja jos sopuun ei päästä, niin sittenhän Jere lähtee ja asia on sillä selvä. Ei sittenkään mielestäni kaivata HIFK:n kannattajilta täällä nähdyn kaltaista mustamaalausta omille pelaajille. Jos Jere lähtee, niin itse totean: "Kiitos näistä vuosista."

Kuntotesti tulee kertomaan sen, että onko Jere treenannut... ja miten paljon. Mitäs muut pelaajat ovat kopissa mieltä siitä, että yksi sinkoilee kun simpassi? Samaan aikaan kun muut vetivät yhteisiä treenejä, niin Jere oli kadoksissa. Oletko tietoinen tästä?
En tiedä mitä muut sanovat. Kenties hyväksyvät tuon poissaolon kokeneelta pelaajalta kuin aikuiset miehet. Kenties itkevät sitä kuin pienet tytöt koko kauden ajan. Hartaasti toivon ensimmäistä. Kesäharjoitteluissa on kuitenkin suuria eroja jengien sisälläkin monesti.

Jos Karalahti luistelee kentälle teräskunnossa, ja voidaan 100-varmasti sanoa, että hänen temppunsa ei ole millään tavalla vaikuttanut joukkuehenkeen, tai ylipäätään mihinkään pukukopissa, niin tervetuloa vaan takaisin. En vaan suostu millään uskomaan, että näin on.
Pitääkö pelajalle aina antaa kenkää, kun hänen tekonsa vaikuttavat millään tavalla joukkuehenkeen tai ylipäätään mihinkään pukukopissa?? Veikkaan, että tällä tavoin saisi aika moni peluri etsiä uutta duunipaikkaa kesken kauden joka talvi. Se on ainakin varma, ettei ole minun tai sinun asia sanoa, paljonko Jere on joukkuehenkeen vaikuttanut (tai on jos olet yksi pelaajista...)


Tuota syksyn peliaikaa nyt jaksetaan pyöritellä koko ajan... En ole missään vaiheessa sanonut, että Jere on rapakunnossa. Hän on tuskin nytkään missään surkeassa kunnossa. Mutta jos hän tekisi jatkuvasti samat asiat, kuin muutkin ja samassa aikataulussa, niin lopputulos olisi varmasti parempi. Pelaajien kuuluu tehdä niin, että toteuttavat yhteistä suunnitelmaa, ja joukkuehengen maksimoinnin kannalta tämä on ehdoton edellytys. Kiellätkö muka tuon asian?
Myönnän, että Jere voisi päästä vielä parempiinkin lopputuloksiin kuin viime kaudella. Mutta siihen nyt vaikuttaa moni asia. Esim. ilmeisen kyvyttömän ja jopa alkoholisoituneen?? valmentajan alaisuudessa toimiminen kauden ensimmäisen puoliskon ajan voi aika hyvin syödä motivaatiota ja pilata sitä kautta vaikka koko kauden joltain pelaajalta. Uskon, että ensi kaudella nähdään parempi Jere kuin viime kaudella, jos hän HIFK:ssa jatkaa.


Miksi minä lajia vaihtaisin? Olen koko ikäni kannattanut IFK:ta, ja tulen aina kannattamaan, mutta osaan myös fanina vaatia tiettyjä asioita. Jos omat vaatimukseni eivät mene läpi, niin sitten ei mene. Olenhan "vaan" kannattaja.
Olet siis "vain" kannattaja. Et siis itse joukkueen varsinainen jäsen. Oletko tullut ajatelleeksi, että ehkä ei ole sinun asiasi vaatia tiettyjä asioita, koska omaat kuitenkin varsin puuttelliset tiedot monista joukkuetta koskevista asioista.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Jere saa jo fanitkin tappelemaan keskenään. Tämä "keskustelu" alkaa olla jo sillä tasolla, että monien kärsivällisyys on yksinkertaisesti loppu. Voi jonkun mielestä olla niin, että tässä tehdään tikusta asiaa, mutta kyllä tämä tikku alkaa olla jo pesäpallomailan paksuinen.
 

Vegas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuitenkin tosiasiassa homma menee niin, ettei taidoiltaan hyvän pelaajan asenteen tarvitse olla ihan niin kova kuin taidoiltaan huonomman.QUOTE
Melkoisen outo ajatusmalli. Asennehan on pelaajassa yksi tärkeimmistä ominaisuuksista. Jos taidoiltaan hyvän pelaajan asenne tekemiseen rupeaa rakoilemaan, putoaa hän silmänräpäyksessä kastiin hyödytön pelaaja. Ja tällaiselle asennevammaiselle pitäisi kuitenkin maksaa hyvän pelaajan palkkaa. Ei ymmärrä.
 

filmirulla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
jerestä!

Nythän on niin, että täällä spekuloidaan sillä mahtuuko Jere joukkueeseen vai ei mutta yksi asia on unohdettu täysin. Nimittäin se jos Jere tosiaan mahtuu joukkueeseen niin mihinkähän pakkipariin kaveri tulisi sijoittaa? Omasta mielestä jos pelaavassa kokoonpanossa on niin kolmos nelospari on se oikea paikka hakea sitä nöyryyttä ja näyttä joukkueelle, että on tosissaan. Ilman nöyryyttä on aivan turha odotella mitään yv aikaa.

Viime kaudesta vielä sen verran, että kyllä se Jeren hitaus oli aivan kamalaa katsottavaa. Kaveri joka ei ole koskaan ollut mikään varsinainen salama ja on silti menettänyt reilusti vauhtia niin siinä nyt vaan käy niin kuin Vihkoon kohdistunut taklaus sen osoitti eli myöhässä kaikenaikaan. Tuomio oli täysin oikein jonka Jere siitä sai. Kaveri ollessa kunnossa tuollaisia taklauksia tulisi joka pelissä ja ne olisi puhtaita. Silloin Jere olisi se pelote maalinedustalla josta olisi oikeasti hyötyä. Nyt vaan on sit hiukan toisin.
 

Shamaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, now and forever!!!
Nythän on niin, että täällä spekuloidaan sillä mahtuuko Jere joukkueeseen vai ei mutta yksi asia on unohdettu täysin. Nimittäin se jos Jere tosiaan mahtuu joukkueeseen niin mihinkähän pakkipariin kaveri tulisi sijoittaa? Omasta mielestä jos pelaavassa kokoonpanossa on niin kolmos nelospari on se oikea paikka hakea sitä nöyryyttä ja näyttä joukkueelle, että on tosissaan. Ilman nöyryyttä on aivan turha odotella mitään yv aikaa.

Kyllähän Jere oli papereilla viime kaudellakin kolmos ketjussa useamman kerran, mutta peliaika oli siitä huolimatta 30 min. luokkaa / matsi. Kertoo jotain miehen tasosta. Ei taida joidenkin fanien valittelut auttaa: parempia pakkeja ei ole yksikertaisesti saatavilla tuohon hintaan, joten Jere pysyy joukkueessa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse toivon hartaasti, että Jere vielä ensi kaudellakin HIFK:ssa jatkaa. Syy tähän on selvä: HIFK:lta ei löydy kuutta kappaletta paremmin pelaavia puolustajia rosteristaan. Peliesitysten valossa Jere ansaitsi paikkansa HIFK:n pelaavassa kokoonpanossa viime kaudella ja olen varma että tulee ansaitsemaan seuraavallakin. Se on sitten voi voi, jos kaiken maailman douppien mielestä kenkää pitää antaa heti, jos peliesitykset eivät ole MM-all-stars tasolla joka ilta.

Etkö kuitenkin näe Karalahden heikkoa sitoutumista jengiin ongelmana? Etkö koe mahdollisena että urallaan eteenpäin haluava pelaaja ei pidä siitä että joukkueessa on pelaaja jonka ei (näköjään) tarvitse noudattaa sääntöjä? Eikö Karalahden erityisasema ole valmentajan näkövinkkelistä huono asia? Voidaanko Karalahden ongelmat mieltää asiaksi jotka nostaa IFK:n statusta muiden seurojen pelaajien silmissä kun he tekevät päätöksiä tulevaisuudestaan? Eikö ole valitettavaa että ammattilainen ei viitsi huolehtia kunnostaan ja pelaa reilusti ylipainoisena? Luuletko että joukkueen muut pelaajat ovat iloisia kun joukkueen menestys kärsii yhden pelaajan henkilökohtaisten ongelmien johdosta? (ja ehkä jopa oma ura) Luuletko että julkisuudessa ja jatkoajassa liikkuvat jutut Karalahden täydellisestä suosiosta pukukopissa todella pitävät paikkansa?

Eikö ole seuran imagon kannalta kyseinalaista että seura yhdistetään pelaajan jonka jatko seurassa on jatkuvasti vaakalaudalla poissaolojen johdosta (jotka suuri yleisö yhdistää päihteiden käyttöön)? Eikö seuran menestyksen kannalta olisi parempi vaihtoehto käyttää Karalahden palkkakulut pelaajaan joka kykenee sitoutumaan? Luuletko että seuran sponsorit ovat iloisia Karalahden jatkuvasta paska-julkisuudesta?

Oletko todella sitä mieltä että Karalahti on lähelläkään sitä tasoa jolla hän oli esim vuonna 1998? Oletko todella sitä mieltä että IFK:n tulee antaa kaikki anteeksi, kerta toisensa jälkeen, Karalahden pelitaitojen vuoksi? Miksi mittavaa juniorityötä tekevän IFK:n pitää pitää riveissään pelaajaa, joka on aivan kammottava esimerkki seuran junioreille?

Ja lopuksi. Minkä ihmeen takia tämä Karalahti on yhtäkkiä elämää suurempi hahmo jonka surkeita valintoja ei saisi kritisoida.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Buccaneerille...

En ole IFK:ssa töissä missään tehtävässä, joten olen siis kannattaja. Tässä sitä vaan tulee pohdittua IFK:n juttuja vuodesta toiseen, kuten sinäkin olet tehnyt. Mielestäni tässä on kysymys siitä, että kun kannattaa IFK:ta ja pelaajia, niin on myös oikeus ottaa kantaa siellä tapahtuviin asioihin. Ei siellä töissä tarvitse olla ja kaikkia sisäpiirijuttuja tietää.

Sinulla on nyt niin liinat kiinni tässä asiassa, ettet näe joitain asioita. Miksi helvetissä Jere on koko ajan tapetilla fanien(kin) keskuudessa, jos kaikki asiat liittyen häneen ovat olleet koko ajan kunnossa? Minua ainakin itseäni huolestuttaa se asia, että yksi joukkueen pelaajista näyttää elävän omaa elämäänsä. Se voi vaikuttaa paljonkin joukkuehenkeen, kuten tiedämme. Pitäisi todellakin saada kuulla pelaajien ja valmentajien kommentteja asiasta, ja ehkä jossain vaiheessa saadaankin.

Voidaanhan me fanit toki hilkaakin olla, ja jättää kannanotot kokonaan pois, mutta mitäs helvetin fanittamista se on.

Tässä oma lauseeni, jonka itsekin luit:

"""Jos Karalahti luistelee kentälle teräskunnossa, ja voidaan 100-varmasti sanoa, että hänen temppunsa ei ole millään tavalla vaikuttanut joukkuehenkeen, tai ylipäätään mihinkään pukukopissa, niin tervetuloa vaan takaisin. En vaan suostu millään uskomaan, että näin on"""
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Päätin jo etten enää aiheesta kirjoita, mutta kirjoitan kuitenkin.

Aivan täyttä paskanjauhamista ja vinkumista koko ketju. Viikon sisään ratkennee, mitä Jere ja IFK tekee jatkossa. Onko yhteistä tulevaisuutta eli ei. Realiteetit ovat kaikkien tiedossa ja nyt vain odotellaan asianosaisten päätöstä asiassa. Mikä siinä on niin v*tun vaikeaa ymmärtää?

Jos Jere jatkaa IFKoossa, annan täyden tukeni, kuten olen tehnyt Tommi Kovasen ja Niklas Hedberginkin kohdalla, samoin Cipruksen. Ja sitä paitsi Podkonicky oli ihan hyvä jätkä. Omiin pitää luottaa.

Jos Jere päättää siirtyä muualle, niin sitten siirtyy. Onnea ja menestystä.
 

avojääpommi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän Jere oli papereilla viime kaudellakin kolmos ketjussa useamman kerran, mutta peliaika oli siitä huolimatta 30 min. luokkaa / matsi. Kertoo jotain miehen tasosta. Ei taida joidenkin fanien valittelut auttaa: parempia pakkeja ei ole yksikertaisesti saatavilla tuohon hintaan, joten Jere pysyy joukkueessa.
Tilanne on muuttunut viime kaudesta sikäli, että pakkikalustoon on tullut 6 uutta jannua (Eskelinen, Heikkinen, Seppänen, Holmberg, Haverinen, Ahonen) poistuneiden neljän (Murphy, Saarinen, Lostedt, Niskanen) tilalle. Jos ja kun vielä ollaan hankkimassa Murphylle stuntti, on puolustajien pelipaikoista jo melkoinen kilpailu. Uskon että vastuu jakaantuu huomattavasti laajemmalle sektorille kuin viime kaudella, sillä tasoero ykkös- ja kolmosparin välillä on kaventunut roimasti.
Jeren viime kauden minuutit kertovat huonosta pakkikalustosta ja loukkaantumisista, ei Jeren hyvyydestä. Karmean näköistä (hidasta ja halutonta) oli suurimman osan ajasta viime kaudella. Jeren pitää olla tolla liksalla selkeä vahvistus myös kentällä, ei pelkästään pukukopissa tai julkisuudessa. Jos se kondis ja asenne riittää 15 minuutin hyvään tsemppiin joka pelissä, niin tervetuloa takas vaan.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Päätin jo etten enää aiheesta kirjoita, mutta kirjoitan kuitenkin.

Aivan täyttä paskanjauhamista ja vinkumista koko ketju. Viikon sisään ratkennee, mitä Jere ja IFK tekee jatkossa. Onko yhteistä tulevaisuutta eli ei.

Minäkin päätin moneen kertaan, etten enää asiasta "kitise", mutta niin vain päätin jatkaa tätä kitinää Jeren kohdalla! En tiedä miksi. Jonkin sortin elämäntapa ottaa usein kantaa kaikkiin IFK:n asioihin, kun ne kerran kiinnostaa.

Jos Jere meillä jatkaa, niin jatkakoon. En tule buuaamaan ikinä omille, ja aivan varmasti tuuletan Jeren maaleja yhtä paljon kuin muidenkin. Onneksi suomessa vielä vallitsee sananvapaus, joten kaikenlaiset mielipiteet ovat sallittuja.

Mutta sanonpa nyt vielä sen, että tuo hyväuskoisuus ja harhaluuloisuus, jota jotkut fanit ovat täällä esittäneet, niin sitä ei voi kun ihmetellä. Vaikka Jere jättäisi kaikki treenit väliin ja katoaisi Timbuktuun kahdeksi kuukaudeksi, niin vielä löytyisi sellaisia henkilöitä täältä, jotka uskoisi asioiden järjestyvän itsestään. Ja uskoisivat siihen, että kaikki on kohta taas hyvin. No, kuten itse sanoin, niin sanahan on vapaa... ja nauttikaamme siitä.
 

filmirulla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän Jere oli papereilla viime kaudellakin kolmos ketjussa useamman kerran, mutta peliaika oli siitä huolimatta 30 min. luokkaa / matsi. Kertoo jotain miehen tasosta. Ei taida joidenkin fanien valittelut auttaa: parempia pakkeja ei ole yksikertaisesti saatavilla tuohon hintaan, joten Jere pysyy joukkueessa.

Mitä tuo kertoo jeren taidoista? Voihan asiat myös nähdä niin, että IFK oli asettanut ennen kautta Jerelle erittäin tärkeän roolin ja sen varaan laskettiin. No Jere oli Jere joka ei tasoaan ainakaan nostanut ja samaan aikaan meillä oli potilas Saarinen jolle myös oli jostain kumman syystä asetettu kova rooli ennen kautta. Nyt vaan kävi, että toinen oli klesana koko kauden ja toista ei vaan muuten huvittanut.

Nythän tilanne on sikäli toinen eli meille on hommattu nälkäinen Heikkinen jolla on varmasti potenttiaalia eikä taida vielä lokkaantumiskierrekkään uhata. Lisäksi joukkueessa on Kovanen jolta voisi tulevalla kaudella odottaa jotain tehojakin liigassa sillä kyllähän sillä niihin mahdollisuudet vaikka onkin tuollainen "arotuulen nussima oljenkorsi". Omia junnujakaan ei kannata unohtaa sillä viimekaudella kaverit esitti edustusjoukkueessa sellaisia otteita, että elämää on vielä Jeren jälkeenkin. Vielä sokerina pohjalla on Teemu Laakso jonka nimeä en kyllä löytänyt IFK:n sivuilta mutta eikös kaverin pitänyt tuleva kausi pelata kotona? Laaksolta odotan, että se nappaa ykkösketjun paikan joka helpottaa taas tuota nykyistä pakki tilannetta.

Ps. Ilman Cory Murphyn 13+37=50 tehoja IFK ei olisi edes taistellut säälipleijareista joten kuinka tärkeä mies Jere todellisuudessa viimekaudella oli?
 

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
Etkö kuitenkin näe Karalahden heikkoa sitoutumista jengiin ongelmana?
Ennen kuin tähän voisi kunnolla vastata pitäisi tietää tarkalleen minkälainen on Jeren sitoutuminen jengiin. Sinä tietänet, kerro meille muillekin. Mitä Jere, Baxter ja muut ovat aihetta koskevissa keskusteluissanne sinulle kertoneet?

Nykyisillä tiedoillani en näe sitä niin isona ongelmana, että sen takia pitäisi antaa Jeren tasoiselle pelimiehelle kenkää.

Etkö koe mahdollisena että urallaan eteenpäin haluava pelaaja ei pidä siitä että joukkueessa on pelaaja jonka ei (näköjään) tarvitse noudattaa sääntöjä?
Onhan se mahdollista. Kukin pelaaja varmaan suhtautuu eri asioihin eri tavalla. Puhutaanko nyt jostain pelaajasta erityisesti?

Eikö Karalahden erityisasema ole valmentajan näkövinkkelistä huono asia?
Ei hyvä eikä huono. Se on yksi asia, joka valmentajan on otettava huomioon tehdessään työtään. Ihan niin kuin kaikkien muidenkin pelaajien asemat joukkueessa. Eri joukkueissahan eri pelaajilla on aina erilaisia asemia. Jere helvetin taitavana pitkän linjan HIFK:laisena on luonnollisesti aika erilaisessa asemassa HIFK:ssa kuin vaikka Lasse Korhonen.

Voidaanko Karalahden ongelmat mieltää asiaksi jotka nostaa IFK:n statusta muiden seurojen pelaajien silmissä kun he tekevät päätöksiä tulevaisuudestaan?
Joidenkin pelaajien kohdalla Jerellä ja hänen ongelmillaan voi olla vaikutusta uraa koskevaan päätöksentekoon. Varmasti kuitenkin 99,99% pelaajista aivan muut seikat kuin Jeren mahdolliset dokailut ratkaisevat. On aika harhaista mielestäni kuvitella muuta.

Eikö ole valitettavaa että ammattilainen ei viitsi huolehtia kunnostaan ja pelaa reilusti ylipainoisena?
Onhan se.

Luuletko että joukkueen muut pelaajat ovat iloisia kun joukkueen menestys kärsii yhden pelaajan henkilökohtaisten ongelmien johdosta? (ja ehkä jopa oma ura)
Silloin kun näin on, niin eivät ole. HIFK:n menestys ei kuitenkaan ole kärsinyt Jerestä (kenen oma ura on??). Jos väitä, että on, niin saat kyllä todistella aika rutkasti.

Luuletko että julkisuudessa ja jatkoajassa liikkuvat jutut Karalahden täydellisestä suosiosta pukukopissa todella pitävät paikkansa?
Luulen, että 95% julkisuudessa ja 99% Jatkoajassa liikkuvista jutuista Karalahden tekemisistä ovat enemmän tai vähemmän epäluotettavia. Siksi en niihin perustakaan kantaani Jerestä, vaan peliesityksiin kaukalossa. Toki jos Baxter tai muu joukkueen jäsen suoraan jotain sanoo julkisuudessa, niin sitten uskotaan,mutta aika hiljaista on ollut näiden suhteen.

Eikö ole seuran imagon kannalta kyseinalaista että seura yhdistetään pelaajan jonka jatko seurassa on jatkuvasti vaakalaudalla poissaolojen johdosta (jotka suuri yleisö yhdistää päihteiden käyttöön)?
Mitättömässä määrin. Ei niin kyseenalaista, että sen takia olisi omien fanien syytä vollottaa. Antaa Ilmalan ja Hämeenlinna poikien huolehtia moraalinvartioinnista. Minulle merkitsee se mitä tapahtuu kaukalossa.

Eikö seuran menestyksen kannalta olisi parempi vaihtoehto käyttää Karalahden palkkakulut pelaajaan joka kykenee sitoutumaan?
Karalahden palkkakulut pitäisi käyttää pelaajaan/pelaajiin, jonka/joiden avulla saavutetaan eniten voittoja. Vaikka Jeren liksalla palkattaisiin 10 helvetin motivoitunutta ja sitoutunutta Lasse Korhosta jäisi menestys utuiseksi haaveeksi. Karalahti on riittävän sitotunut, jotta häneen ei HIFK:n menestys kaadu.

Luuletko että seuran sponsorit ovat iloisia Karalahden jatkuvasta paska-julkisuudesta?
Tuskin he nyt erityisesti mistään Iltapaskojen Jere-jutuista iloitsevat.

Oletko todella sitä mieltä että Karalahti on lähelläkään sitä tasoa jolla hän oli esim vuonna 1998?
En. Silti hän on helposti HIFK:n kuuden parhaan puolustajan joukossa.

Tähän vastakysymys: Pitäisikö sinun mielestäsi Jerelle antaa kenkää jos/kun hän ei ole vuoden 1998 pelitasollaan?
Entä pitäisikö myös kaikille muille HIFK:n pelaajille, jotka eivät ole Jeren vuoden 1998 pelitasolla antaa kenkää?

Oletko todella sitä mieltä että IFK:n tulee antaa kaikki anteeksi, kerta toisensa jälkeen, Karalahden pelitaitojen vuoksi?
No ei kaikkea loputtomasti, mutta niin kauan kuin puhutaan tämän tason jutuista, mitkä nyt ovat esillä olleet, niin ehdottomasti pitäisi. Nimenomaan pelitaitojen vuoksi. Lasse Korhoselle voisi antaa potkut paljon vähemmästä kuin Jerelle tietysti.
=> Ennen kuin anteeksiantaminen loppuu, pitäisi Jeren tehdä jotain paljon pahempaa kuin mitä on ollut esillä.

Miksi mittavaa juniorityötä tekevän IFK:n pitää pitää riveissään pelaajaa, joka on aivan kammottava esimerkki seuran junioreille?
Koska hän on hyvä pelaaja ja ansaitsee peliesityksillään paikkansa HIFK:n kokoonpanossa. Vaikka HIFK tekeekin juniorityötä, niin se ei ole mikään Nuori Suomi-seura, vaan kilpajoukkue. Ice Heartsit pelaa muualla.

Ja lopuksi. Minkä ihmeen takia tämä Karalahti on yhtäkkiä elämää suurempi hahmo jonka surkeita valintoja ei saisi kritisoida.
Ei ole elämää suurempi hahmo ja saa kritisoida. Tuollainen Kyynikon ja Metukan tyylinen "painu narkkarispuge vittuun" kommentointi ei kuitenkaan ole kritisointia vaan turhaa itkeskelyä. Myöskään doupin ehdotus jengille buuamisesta matseissa, jos Jere on mukana on mielestäni aika kaukana asiallisesta kritisoinnista. Narrifanien hommaa moinen mielestäni.
 

-REDS-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K, ULUVFC #54
Mitä tuo kertoo jeren taidoista? Voihan asiat myös nähdä niin, että IFK oli asettanut ennen kautta Jerelle erittäin tärkeän roolin ja sen varaan laskettiin. No Jere oli Jere joka ei tasoaan ainakaan nostanut ja samaan aikaan meillä oli potilas Saarinen jolle myös oli jostain kumman syystä asetettu kova rooli ennen kautta. Nyt vaan kävi, että toinen oli klesana koko kauden ja toista ei vaan muuten huvittanut.

Ps. Ilman Cory Murphyn 13+37=50 tehoja IFK ei olisi edes taistellut säälipleijareista joten kuinka tärkeä mies Jere todellisuudessa viimekaudella oli?

karalahden merkitys? Ilmoitatko sen toisen puolustajan joukkueesta, joka olisi pelannut nuo suorastaan älyvapaat minuutit vaikkapa ihan sillä "täysinpaskalla Jere-tasolla"? Kovanen?
En usko, että kukaan hyväksyy kritiikittä sitä tosiseikkaa, että Jere ei tosiaan lähtenyt junnujen kanssa metsiin juoksemaan, niinkuin työnantaja velvoitti. Motivaatio- ja henkilökohtaisiinongelmiin on huono vedota kun on vuosi sopimusta jäljellä. Karalahden merkitystä on kuitenkin erittäin turha vähätellä.

Jeren päätöksen "omastalomasta" voi (ainakin jollaintasolla) ymmärtää VAIKKEI sitä hyväksyisikään. Kyseessä on kuitenkin sen luokan puolustaja (väittivätpä jotkut nimimerkit sitten mitä tahansa), että keskusteluja ensikaudesta vielä käydään. Hyvä niin, sillä vaikka minäkään en hyväksy omialomia näkisin Jeren ensikaudella erittäin mielelläni HIFK:n puolustuksessa. Mielestäni se nimenomaan nostaisi HIFK:n puolustuksen uskottavuutta ennemminkin kuin laskisi sitä. Saa nähdä mitä tuleman pitää.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kyllä Jere Karalahti HIFK:ssa jatkaa.

Tuo oli tilanne kesän alussa, mutta ei enää. Kesä- ja heinäkuussa tätä asiaa on toimitusjohtajan ja hallituksen jäsenten lomista huolimatta kulisseissa hämmennetty ja moneen kertaan. On ollut vanhan ja uuden hallituksen näkemys, on ollut Mobergin näkemys ja on ollut Matikaisen näkemys. On ollut myös joukkueen sisäinen ja päävalmentajan näkemys. Ilman yksityiskohtiin menemistä tilanne on eri syistä nyt sellainen, että Karalahti ei lähes 100 varmasti pelaa HIFK:ssa alkavalla kaudella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös