Jos kaikki on niin hienosti, niin...
Kukaan ei ole väittänyt, että kaikki on hienosti. En ainakaan minä.
- miksi Jere ei pelaa NHL:ssä?
Mitä sillä on väliä? Minusta olisi hienoa, jos kaikki suomalaiset ottaisivat vähän keittoa, kieltäytyisivät hoidosta ja tulisivat sitten kotiin pelaamaan jääkiekkoa.
- miksi Jere ei ole niin hyvä pakki nyt IFK:ssa, kuin mihin eväät riittäisivät/olisivat riittäneet?
Pitäisikö olla? Mihin Jeren eväät riittäisivät? Miten ennustaa se, mihin jonkun pelaajan eväät tulee riittää? NHL:n listaa vuosittain pelaajia, joiden uskoo omaavan eväät menestykseen, mutta moni pelaaja katoaa kuitenkin täysin estraadilta. Miksi siis juuri Jeren pitäisi olla joku supermies? Miten jos antaisit Jeren hoidella hommansa jäällä ja lopettaisit vaatimasta asioita, joita hänellä ei ole ehkä mahdollisuus täyttää.
- miksi Jere ei tottele määräyksiä, ja puhalla yhteen hiileen muiden kanssa?
Jokaisessa joukkueessa on joskus pelaajia, jotka menevät joskus omia menojaan. Jere ei ole ainoa. Jos haluat tietää miksi, niin sinun tulee kääntyä Jeren puoleen. Keltainen lehdistö (emmekä me) eivät voi vastata tähän.
- miksi hänellä ei ole tervettä nöyryyttä tipan vertaa?
Onhan hänellä. Jere on tehnyt nöyrästi töitä HIFK:ssa jo monta vuotta ja jatkaa varmasti syksyllä, jos tämä on OK HIFK:lle.
- miksi hän tekee noita negatiivisia tempauksiaan koko ajan?
Koska ne saattavat olla hänelle itselleen positiivisia. Jääkiekko ei jääkiekkolijallekaan aina se elämääkin tärkeämpi asia.
Se jos ne ovat sinulle negatiivisia, ei taida häntä niin paljon heilauttaa.
- miksi hän on maksanut sakkoja joukueelle tämän tästä?
Kerro lisää näistä sakoista. En ole kuullut koskaan, että hän olisi maksanut sakkoja joukkueelle.
- miksi IFK:ssa on jatkuvasti oltu käärmeissään näistä tempauksista?
Koska IFK ei pidä siitä, kun Jere ei ole noudattanut täysin sopimustaan.
- miksi hänellä muka olisi eri säännöt kuin muilla?
Jereä koskevat samat säännöt kuin muitakin. Mutta myös Jeren kanssa voidaan keskustella asioista, aivan samalla tavalla kuin muidenkin, eikä HIFK toimi välttämättä sillä periaatteella, kuin jotkut täällä kirjoittavat antavat ymmärtää. Yleensäkin, vaikka joistakin asioista on selvät säännöt, niin osapuolet voivat kuitenkin istua pöydän ääreen ja päästä sopimukseen. Miten hullua se olisikaan, jos kaikkea noudatettaisiin aina sokeasti.
- miksi hänen uransa IFK:ssa on katkolla?
Jerellä on sopimus IFK:n kanssa. Tässä vaiheessa ei kukaan tiedä, onko se katkolla, sillä Jere kuuluu yhä joukkueeseen.
- miksi hänen koko jääkiekkouransa on katkolla?
Jeren ura ei ole missään nimessä katkolla. Jere pelaa taas syksyllä jääkiekkoa.
- miksi fanitkin alkavat jo kypsyä Jere-caseen?
Koska myös jääkiekkofanit ovat ihmisiä ja kypsyvät jokaiseen asiaan, josta jankutetaan. Olihan Wayne Gretzkylläkin Anti-Gretzky klubeja.
- miksi tätä Jere-asiaa pyöritellään päivästä päivään ja vuodesta toiseen?
Olet itse mukana pyörittämässä. Miksi siis kyselet sitä täällä? Vastaa tähän itse.
Näihin kysymyksiin ei enää riitä vastaukseksi, että Jere nyt vaan on Jere...
...Itseasiassa en edes tiedä, että haluanko enää kuulla vastauksia noihin iänikuisiin kyssäreihin
Itse en taas usko, että sinulle kelpaavat muut, kuin sinut omat vastauksesi. Mutta nauti nyt niin kauan näistä minun vastauksistani, sillä myös minä tiedän.