finnishninja
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Gunnilse IF
Tervetuloa Mustelman suomalaiseen klubiin, jossa tiedetään totuus.Musta kyllä tuntuu,
Tää on tietenkin vähän muualta kuultua, mutta kuiteskin.
Tervetuloa Mustelman suomalaiseen klubiin, jossa tiedetään totuus.Musta kyllä tuntuu,
Tää on tietenkin vähän muualta kuultua, mutta kuiteskin.
Miten niin? Voin kertoa sinulle senkin totuuden, että Euro Hockey Tourin otteluissa on pyritty aina peluuttamaan paljon nuoria pelaajia. Siksi moni vanhempi jää/jätetään rannalle. Kysymys on siis harvoin mahdollisimman hyvän joukkueen jaloille saanti. Tämä ei koske yksin Jere Karalahtea, vaan kotiin jää myös monta muuta vanhempaa pelaajaa.Outo homma vaan kun tämä Super-äijä ei ole maajoukkueeseen kelvannut edes Eurohömppä-turnauksiin. Edelle menee kaikenlaiset Salmelat, Viitaset ja Aallot.
Luin erään haastattelun, jossa Timonen itse kertoi, ettei pärjää enää oikein nopeudessa samalla tavalla, mutta pyrkii tietenkin korvaamaan tämän rutiinilla ja peliälyllä.Saman ikäinen Kimmo Timonen pelaa urana parasta peliä ja saa loistavan sopimuksen Philadelphiaan.
Loistavaa, mutta se ei poista niitä faktoja mitä on tapahtunut tänä kesänä ja kyse ei todellakaan ole muutamasta lomabissestä silloin tällöin. Kun sulla on hyvät faktat niin lataa koko stoori kehiin. Urbaanilegendaa liikkuu kaduilla ja kuppiloissa eikä niistä suurin osa tietenkään pidä paikkaansa, mutta tekevälle sattuu ja tapahtuu niin kuin hyvin tiedät.....
Oletko tässä asiassa varma, että Jere on ollut vailla palkkaa? Minäkin olen ollut omilla, palkattomilla lomilla monta kertaa, eikä työnantaja ole edes yrittänyt maksaa:-))Hyvä IFK. En minäkään maksaisi työntekijöilleni palkkaa, jos heitä ei työmaalla näkyisi.
Tuo sinun "tietosi" että Jere varmuudella pelaa HIFK:ssa ensi kaudella ei voi pitää paikkansa, koska kukaan asianomaisistakaan eivät asiaa tiedä. Ainakaan eilen.
Oletko tässä asiassa varma, että Jere on ollut vailla palkkaa? Minäkin olen ollut omilla, palkattomilla lomilla monta kertaa, eikä työnantaja ole edes yrittänyt maksaa:-))
Kysymys on todennäköisyyksistä, ei tiedosta...
...HIFK jää ainoaksi todelliseksi vaihtoehdoksi Karalahden elintavoilla. Siinä se.
Pro-kirjoittajat täällä ovat sanoneet, että Jere ei ole IFK:lle mitään velkaa, mutta minä olen täysin eri mieltä tuosta.
Entäs sitten? Et kai vain usko, että Jere olisi jäänyt työttömäksi ellei HIFK olisi tarjonnut sopimusta?IFK tarjosi tälle ongelmapesäkkeelle pitkää sopimusta kaikesta huolimatta, ja
Ymmärtääkseni hän ollut liigan parhaimpia pakkeja, vaikka ei kuulukaan kansainväliseen kärkeen. Jotkut jopa vertailevat häntä NHL-pakkeihin - yhä tänä päivänä.SM-liigan palkoissa hän on vieläpä listan kärkipäässä.
Jääkö joku velkaa työnantajalle, jos/kun työsuhde päättyy? Ymmärtääkseni työnantaja maksaa niin kauan kun työntekijä tekee työnsä. Palkanmaksu loppuu siinä vaiheessa, kun työsuhde päättyy, tai jos työntekijä jää pois töistä.Pro-kirjoittajat täällä ovat sanoneet, että Jere ei ole IFK:lle mitään velkaa, mutta minä olen täysin eri mieltä tuosta.
Tietysti tämä suuri peliaika näkyi tehoissa, jotka olisivat viime kaudella olla paremmat kuin 5+9, teholukeman näyttäessä +11.
Kenelle se Jere oli silloin ongelma, sinulle vai IFK:lle?IFK tarjosi tälle ongelmapesäkkeelle pitkää sopimusta kaikesta huolimatta,
Et kai vain usko, että Jere olisi jäänyt työttömäksi ellei HIFK olisi tarjonnut sopimusta?
Kenelle se Jere oli silloin ongelma, sinulle vai IFK:lle?
Jääkö joku velkaa työnantajalle, jos/kun työsuhde päättyy?
Aika moni kirjoittaja on nostanut esille ajatuksen, jonka mukaan Jere olisi jotakin velkaa seuralle. Mun mielestä näin ei voi missään nimessä olla vai onko Hifk sitten velkaa Jerelle kaikista pääsylipuista/fanikamasta, joita se on Jerellä myynyt ja kaikesta julkisuudesta, jota Jere on tuonut jne. Kyllä tuollainen kiekkoilijankin työsopimus on nähtävä niin, että siinä molemmat osapuolet laskevat hyöydyt ja haitat ja jos päästään yhteisymmärrykseen tehdään sopimus.No perkele. Se kaikki mitä IFK on tehnyt Jeren eteen, ja se, mitä se on saanut kestää tämän takia, niin kyllä Jere on IFK:lle sekä kiitollisuuden velassa että myös taloudellisessa velassa.
Toivottavasti Jere jatkaa IFK:ssa. Yksikin mätä omena pilaa koko korillisen ja Blues jatkaa juhliaan IFK:n kustannuksella. Valitettavasti en kuitenkaan usko Baxterin sietävän Jereä jengissään.
Jep, mutta vaikka lainaus nyt kohdistui sinun viestiisi, niin sama asiahan on itse asiassa kymmenissä viesteissä. Mulle tuollainen "velka" ei oikein aukene, sillä eiköhän Hifk:ssa juuri tälläkin hetkellä pohdita Jeren plussat ja miikat. Jos pohdinnan tuloksena päädytään miinukselle, Jere lähtee kuin leppäkeihäs. Siinä ei silloin mitään tukea tarjota, tukea tulee tasan siihen pisteeseen kun Jerestä on Hifk:lle enemmän hyötyä kuin haittaa.Täytyy nyt heti vastata, että tuo velka-asia on aikalailla heitto vaan. Oikeasti.
Kaksi. Ensimmäisen ja viimeisen.Onko kukaaan laskenut montako "mahdollisuutta" Jere on saanut ?
Noiden kaikkien plussien ja miinuksien keskellä IFK on kuitenkin oikeasti ja aidosti luottanut pelaajaan nimeltä Jere Karalahti. IFK on luottanut siihen, että varoitukset viimein purevat, ja että hänestä on hyötyä kentälläkin.Mulle tuollainen "velka" ei oikein aukene, sillä eiköhän Hifk:ssa juuri tälläkin hetkellä pohdita Jeren plussat ja miikat. Jos pohdinnan tuloksena päädytään miinukselle, Jere lähtee kuin leppäkeihäs.