Mainos

Lähikuvassa-Jere Karalahti

• 1 523 634
  • 4 352

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Sillä istumisella ei ole mitään merkitystä kun napsahtaa doping-rike, Jerellä on jo yksi rike ja seuraavasta taitaapi tulla elinikäinen kilpailukielto, korjatkaa jos meni täysin metsään.

Karalahti ei tainnut olla ADT:n pelikiellossa vaan SM-liigan, joten tämä olisi sitten Karalahdelle ensimmäinen doping-rike ja siitä tulisi määräaikainen kilpailukielto.

Tällainen mutu mulla.

WADA->ADT

Viimeksi muokattu:

Sonic Empire

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Feikkiheikit
Syyttäjän ajojahti siis jatkuu. Kun ei voida tarkkaan määritellä syytettä, niin laitetaan varmuuden vuoksi kolme vaihtoehtoa.

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Syyttäjän ajojahti siis jatkuu. Kun ei voida tarkkaan määritellä syytettä, niin laitetaan varmuuden vuoksi kolme vaihtoehtoa.
Täh?

Kyllähän syyttäjä tietää mistä Karalahtea syyttää, eli huumausainerikoksesta. Oisko nyt vaan kyse Sonic Empiren huonosta sisälukutaidosta, eikä niinkään syyttäjän ajojahdista.

Carlos

Jäsen

Kyllä ilman muuta Jere pitäisi jättää jo rauhaan. Muut huumerikolliset kyllä pitää metsästää linnaan saakka, mutta koska Jere pelaa jääkiekkoa ja on äijä, niin sen pitäisi antaa olla. Sanoinko jo muuten että se on äijien äijä?

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Kyllä ilman muuta Jere pitäisi jättää jo rauhaan. Muut huumerikolliset kyllä pitää metsästää linnaan saakka, mutta koska Jere pelaa jääkiekkoa ja on äijä, niin sen pitäisi antaa olla. Sanoinko jo muuten että se on äijien äijä?

Tosiaankin ihme jeesustelua. Kukapa meistä ei olisi joskus rahoittanut pirikauppaa taikka hengaillut moottoripyöräjengeissä? Kuuluisuuden takia joku jokerifani syyttäjä vaan jahtaa.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Äijien äijäpä hyvinkin. Vaikka noin pääpiirteittäin olenkin kanssasi jokseenkin samaa mieltä itse asiasta, en malta olla kommentoimatta sitä samaa asiaa jota kommentoin jo silloin kuin tämä keissi ensimmäisen kerran tuli julkisuuteen, eli se että jos hiukan tuon syyttäjän taustoja tarkistelet, niin vaikuttaa kyllä siltä että ei sillä hissi ihan ylös asti mene.

Carlos

Jäsen
Vaikka noin pääpiirteittäin olenkin kanssasi jokseenkin samaa mieltä itse asiasta, en malta olla kommentoimatta sitä samaa asiaa jota kommentoin jo silloin kuin tämä keissi ensimmäisen kerran tuli julkisuuteen, eli se että jos hiukan tuon syyttäjän taustoja tarkistelet, niin vaikuttaa kyllä siltä että ei sillä hissi ihan ylös asti mene.

No enpä tuosta tiedä, sanoisin silti että noin keskimäärin menee varmaan hissi ylemmäksi kuin useimmilla palstan kirjoittajilla, tai näillä äijien äijillä itsellään joita ei ole halittu lapsena. Jotka siis nyt sitten pöristelevät mopoillaan ja tuikkivat itseään joka paikaan neuloilla ja pössäyttelevät mitä sattuu kun ovat niin vellipöksyjä etteivät uskalla kohdata oikeaa elämää.

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Tuo syyttäjähän on täysin jo nolannut itsensä. Ensin lähtee kunnianhimoisesti hakemaan 6 vuoden EHTOTONTA kakkua ja lisäksi julkaisee kuvia mistä voi päätellä iha mitä katsoja haluaa. Sitten koko paska lässähtää pienenksi EHDOLLISEKSI ja nyt tämä pelle jatkaa vielä.

Tuntuu, että kun Jere on julkkis niin tätä nyt pengotaan, toki Jerelle penalty kuuluu jos siihen on oikeasti syyllistynyt, mutta ehkä syyttäjän pitäisi nyt keskittyä niiden oikeisten pahisten kiinnisaamiseksi. Jere on korkeintaan kännipäissään samoissa piireissä ryypännyt kameroilta piilossa ja maksellut tunnetulla Jere tyylillä "tili tyhjäksi ja rahat käärössä kaverille" velkojaan joka tietty herättää kysymyksi kun samaan aikaan hörhöt ovat tuoneet maihin huumeita.

Toivottavasti Jere nyt keskittyy vaan pelaamiseen ja perheen kanssa olemiseen ja antaa lakimiesten hoitaa asiat Suomessa, turhaa stressiä ei varmaan tarvitse ottaa, onhan tuo syyttäjän pelikirja jo umpipaskaksi todettu.

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Tuo syyttäjähän on täysin jo nolannut itsensä. Ensin lähtee kunnianhimoisesti hakemaan 6 vuoden EHTOTONTA kakkua ja lisäksi julkaisee kuvia mistä voi päätellä iha mitä katsoja haluaa. Sitten koko paska lässähtää pienenksi EHDOLLISEKSI ja nyt tämä pelle jatkaa vielä.
Niin, näillä jutuilla on eri syyttäjät. Eli sama joka haki Jerelle 6 suven kakkua, ei syytä nyt ilmi tulleessa jutussa.

"Karalahdelle kovempaa tuomiota hovissa vaativa kihlakunnansyyttäjä Erkki Huhtala ei keskiviikkoiltana halunnut esittää mitään arveluja juttujen vaikutuksista toisiinsa.

- Tuo (aiempi rikosepäily) ei ole minun juttuni. Täytyy katsoa sitten, kun asiakirjat tulevat julkisiksi, hän totesi Iltalehdelle"

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200811058547585_uu.shtml

Carlos

Jäsen
Päivän IS tietää kertoa että Jereä syytetään 30 gramman kokaiinierän hallussapidosta, käytöstä ja levittämisestä (maksua vastaan tai ilman). Ja tosiaan syyttäjä on eri. Tietystihän Jeren pullamössöfanclubi näkee tässä taas salaliiton pientä ja viatonta äijien äijää kohtaan, se kun ei ole tehnyt koskaan mitään laitonta, se sano yhelle mun kaverille niin, tai ainakin luulen että sano. Ainaki jotain.

Mutta kyllähän minä ainakin uskon että Jere on hengaillut moottoripyöräjengissä vain koska tykkää moottoripyöristä, ja on siinä sivussa nauttinnut ehkä lasin kivennäisvettä, tai pahimmillaan olutta. Syyttäjät ja poliisit on ihan tyhmii.

SjV

Jäsen
Jos käyttänyt, niin mielestäni kyllä. Jos kyse muusta teosta niin ei välttämättä mitään.
Doping-rikkomukseen liittyy muutakin kuin käyttäminen:

http://www.antidoping.fi/ -> FAQ kirjoitti:
Rikoslain perusteella dopingaineiden laiton valmistaminen, maahantuonti, levittäminen (myynti, välittäminen ja luovuttaminen) ja hallussapito levittämistarkoituksessa ovat dopingrikoksia. Dopingrikoksesta tuomitaan rangaistukseksi sakko tai enintään kaksi vuotta vankeutta.

godofthunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Detroit Red Wings
Doping-rikkomukseen liittyy muutakin kuin käyttäminen:

ADT:n kommentti oli, että kyseessä ei olisi doping-rikkomus, jos tapahtuma on sattunut pelin ulkopuolella, eikä siinä ole liitettynä kauppaa/tarjoilua joukkuekaveraille. Näin siis ei tulis doping-kakkua. Muusta kakusta tai kokkelista en sitten sano juuta enkä jaata. Paska homma sinänsä. Mutta kuten joku on joskus todennut, shit hits the fan.

Eh, kannattaiskohan Snaipperin pysyä pois tästä ketjusta, jos ei mopo pysy käsissä? Meinaan vaan, että nolannuthan (ja pelleksi tehnyt) tässä joku on, mutta se ei kyllä todellakaan ole syyttäjä(t).

SjV

Jäsen
ADT:n kommentti oli, että kyseessä ei olisi doping-rikkomus, jos tapahtuma on sattunut pelin ulkopuolella, eikä siinä ole liitettynä kauppaa/tarjoilua joukkuekaveraille. Näin siis ei tulis doping-kakkua. Muusta kakusta tai kokkelista en sitten sano juuta enkä jaata. Paska homma sinänsä. Mutta kuten joku on joskus todennut, shit hits the fan.

Wadan kiellettyjen listalta löytyy kohdasta:

http://www.wada-ama.org/rtecontent/document/2008_List_En.pdf kirjoitti:
S6. STIMULANTS
... clobenzorex, cocaine, cropropamide ....
Siinä mielessä mielenkiintoinen tuo ADT:n kommentti, koska Suomen AD-säännöstössä on maininta urheilijan testauksesta missä ja milloin tahansa. Samoin pelkkä listalta löytyvän aineen hallussapito on kelletty, vaikka sitä ei tuossa aiemmassa lainauksessa doping-rikkomuksen yhteydessä mainittu

http://www.antidoping.fi/resourcedisplay.cfm?resfile=4878574a-ed69-4158-bd31-7d9f7aa8a742 kirjoitti:
15 § DOPINGAINEIDEN HALLUSSAPITO
(WADC ART. 2.6)
[15.1 §] (WADC art. 2.6.1)
Urheilija syyllistyy dopingrikkomukseen, jos hänellä
on hallussaan ajasta tai paikasta riippumatta sellaista
3. luvun mukaan määriteltyä ainetta, joka on
kielletty kilpailun ulkopuolella, taikka kiellettyyn menetelmään
liittyvää aineistoa tai välineitä.

Viimeksi muokattu:

godofthunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Detroit Red Wings
Wadan kiellettyjen listalta löytyy kohdasta:

Siinä mielessä mielenkiintoinen tuo ADT:n kommentti, koska Suomen AD-säännöstössä on maininta urheilijan testauksesta missä ja milloin tahansa.

Sen lausunnon antoi Timo Seppälä, joten uskoisin hänen tietävän asiasta jotain. Eikä käsittääkseni käry käynyt testissä ? Osta iltis, siellä se on selostettu. Minen muista tarkkaan miten se meni... :)

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eh, kannattaiskohan Snaipperin pysyä pois tästä ketjusta, jos ei mopo pysy käsissä? Meinaan vaan, että nolannuthan (ja pelleksi tehnyt) tässä joku on, mutta se ei kyllä todellakaan ole syyttäjä(t).

Juh kieltämättä ylireagoin, varsinkin kun syyttäjä on vaihtunut. Mutta siis edelleen ihmettelen, että nämä suuremmat kuviot ja syytteet ovat kaatuneet, ja sitten pyöritään vain Jeren ympärille, tosin Jerenkin kohdalla syytekohdat ovat lieventyneet. Tuntuu, että tiedetään että Jere on nappi-jengeissä, mutta Jere ei ole tehnyt mitään isompaa, mutta uskotaan että kyllä se pakosti jotain pienempää on tehnyt. Ehtisivät nyt niitä isoja johtajia ja keskittyisivät niihin, vaikka tietysti julkkista jahtaamalla saa isommat lööpit ja huomion.

Aina olen ollut sitä mieltä, että kaikille kuuluu samat penaltyt jos vain on tehnyt jotain rikollista. Itsehän olin sitä mieltä, että Jeren pitää vetää tämä kausi ainakin ulkomailla, että kohu laskeutuu ja samalla ei itse pyöri noissa Bandidoseissa ja mitä niitä nyt onkaan.

Juh kieltämättä ylireagoin, varsinkin kun syyttäjä on vaihtunut.
Niin, siis syyttäjähän ei ole vaihtunut, vaan on kyse eri jutusta, jossa on eri syyttäjä. Se toinen keissi etenee toki edelleen - eikös siitä joskus tammikuussa istuta hovissa. Tämä on kokonaan eri oikeusprosessi.

Ehtisivät nyt niitä isoja johtajia ja keskittyisivät niihin, vaikka tietysti julkkista jahtaamalla saa isommat lööpit ja huomion.

Näihin huumejuttuihin liittyy paljon ihmisiä ja syytteessä on iso kasa rikollisia. Se, että Jere ei välttämättä ole se kaikkein kovin kiho, ei silti oikeusvaltiossa tarkoita, että Jere pitäisi jättää rauhaan, koska "niitä isompiakin rikollisia on". Kyllä ne (tämän tapauksen) isommat kihotkin on etsitty ja ovat syytteet saaneet ja aikanaan myös tuomionsa. Jere nyt vaan sattuu olemaan julkisuuden henkilö ja siksi juuri jeren syytteet saavat eniten palstatilaa. Mikä siinä on niin ihmeellistä? Vaikka se jostain Jerefanista voi tuntua ärsyttävältä jahtaamiselta ("eikö sillä pellesyyttäjällä ole muuta tekemistä kun kiusata meidän Jereä"), niin kyllä se syyttäjä näissä molemmissa jutuissa syyttää niitä isompiakin kihoja.

Aina olen ollut sitä mieltä, että kaikille kuuluu samat penaltyt jos vain on tehnyt jotain rikollista. Itsehän olin sitä mieltä, että Jeren pitää vetää tämä kausi ainakin ulkomailla, että kohu laskeutuu ja samalla ei itse pyöri noissa Bandidoseissa ja mitä niitä nyt onkaan.

No niin, juuri tästähän tässä on kyse! Jos joku Pekka Virtanen olisi syyllistynyt samoihin rikoksiin kun Jere, niin et varmaankaan olisi vaatimassa kovaan ääneen tutkimuksien lopettamista ja haukkumassa syyttäjiä ja poliiseja, vain siksi että "on niitä isompiakin rikollisia"? Se että Jere sattuu olemaan jääkiekkoilija, ja vieläpä hyvä sellainen, ei silti saa oikeusvaltiossa olla mikään "lieventävä" asianhaara. Vaikka tämä "äijienäijä" olisi Kärpissä ja/tai Hampurissa ollessaan käyttäytynyt kuin herran enkeli, ei tehtyjä tekoja saa tekemättömäksi.

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Siis, jos Jereä syytetään jostain ja osa vaatii kunnon perusteita eikä heti lyö lyötyä, niin dumataan "äijien äijän" tai vastaavan puusilmäiseksi tukijaksi. Niin kun olen aina sanonut, että jos Jere kiskaisee baarissa jotain turpaan niin samat penaltyt, kun jollekin nevohöödille.

Kyse ei ole siitä, vaan yksinkertaisesti, kun tulee syyte Jerelle tai uusi kohu, niin heti koko maailma on päättänyt, että Jere on vähintään syyllinen. Katsotaan nyt mitä sieltä oikeudesta tulee, huumejutut on niin isoja caseja, että hoviin voi mennä se toinenkin käsittely. Se tässä harmittaa, että Jereltä voi mennä pelivuosia hukkaan, vaikka syyllisyydestä ei olisikaan näyttöä, mutta toisaalta itsehän on seuransa valinnut, tottakai niitä ongelmia tulee jos aivan tunnelissa pyörii niiden hörhöjen kanssa. Mutta toisaalta se ei ole rikollista jos hengaa väärässä porukassa.

Ja itse en edes mikään Jere-fani ole, toki ehkä enemmän tuen sitä kuin muut, mutta minusta silti itse on kuoppansa kaivanut.

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Siis, jos Jereä syytetään jostain ja osa vaatii kunnon perusteita eikä heti lyö lyötyä, niin dumataan "äijien äijän" tai vastaavan puusilmäiseksi tukijaksi. Niin kun olen aina sanonut, että jos Jere kiskaisee baarissa jotain turpaan niin samat penaltyt, kun jollekin nevohöödille.

Kyse ei ole siitä, vaan yksinkertaisesti, kun tulee syyte Jerelle tai uusi kohu, niin heti koko maailma on päättänyt, että Jere on vähintään syyllinen.
Mihin ryhmään sä itsesi laskisit?

Jere on korkeintaan kännipäissään samoissa piireissä ryypännyt kameroilta piilossa ja maksellut tunnetulla Jere tyylillä "tili tyhjäksi ja rahat käärössä kaverille" velkojaan joka tietty herättää kysymyksi kun samaan aikaan hörhöt ovat tuoneet maihin huumeita.

Jannu vaatii muilta kärsivällisyyttä ja kunnon perusteluja, ja sitten itse kirjoittaa ylläolevan tekstin. Heh.

Itse aiheesta sen verran, että harmi sinänsä että Jeren ilmeisesti ihan hyvin raiteilleen kääntynyt elämä uudessa ympäristössä saa nyt tälläisen varjon ylleen. Kuitenkin, ihan omasta tahdostaan pyörinyt aikoinaan noissa paskaporukoissa, joten jokainen kantakoon oman vastuunsa sen kummemmitta säälittä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy