Lähikuvassa-Jere Karalahti

  • 1 519 136
  • 4 353

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Olen pettynyt.

Odotin Karalahden NHL-uralta todella paljon. Kaikki ainekset aivan huipulle.

Hyväksyin kaverin lähdön NHL:stä. Eihän ketään edes täysijärkiseltä haiskahtavaa voi pakottaa fundamentalisti-amerikkalaiseen 'Jeesus-pelastaa' terapia-ohjelmaan.

Hyväksyin pronssipelien väliin jättämiset. Eihän ne ole edes mitään oikeita pelejä.

Koko ajan olin kyllä tietoinen kaverin ongelmista. Pidin IFK:n toimintaa Jeren suhteen etenkin 90-luvulla suorastaan sankarillisena. Tukea ei puuttunut. Tukea annettiin myös väärillä hetkillä. Aravirta menetti otteensa ja auktoriteettinsa viimeisellä työsulkukaudella kaikkien aikojen joukkueesta, kun kun IFK:n köriläsporras ei antanut hänen hyllyttää Jereä.

Jotenkin ajattelin, että kyllä ne hommat SM-liigassa klaaraantuvat, vaikka sitten hieman puolivaloilla ja vaikka korkki joskus auki jäisikin.

Alkoholiongelmien asteitakin löytyy niin moneen eri lähtöön. Jotkut pystyvät hoitamaan työnsä ja jopa urheilijauransa läpi suht' kunnialla.

Tulevaisuus ei näytä kovin lupaavalta. Toivotan voimia, onnella ei tee mitään.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Saattepa nähdä että tämäkin homma käännetään Hifkiä vastaan, eli kaikki syy on Hifk;n johdossa ja varsinkin Penassa. Jereä tullaan haastattelemaan eri keskusteluohjelmissa ja häntä tullaan pitämään uhrina.
Noin ehkä olisi voinut käydä 1-2 vuotta sitten... mutta tuskin enää.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tajusihan HIFK viimeinkin tehdä ainoan oikean ratkaisun. Jere oli mielestäni jo näyttänyt, että hänestä ei ole sitoutumaan SM-liigajoukkueeseen sen vaatimalla tavalla. Huvittavaa myöskin lukea tiettyjen nimimerkkien takinkääntöä.. Noh, ehkä hekin ovat tajunneet missä todella mennään ja lopettaneet Jeren puolustelun.
Onneksi Speedye ei petä koskaan. Yllättävän vähän tänne on ilmaantunut jeesustelijoita ja muita provoajia, olen jopa hieman pettynyt muutaman hiljaisuudesta tämän osalta. Kyllä näitä tulee vielä lisää tänne, pitäkää vaan kiinni valitsemastanne linjasta.

Oikeesti, vituttaa aivan helvetisti, että tänne tulee nyt kaikki Speedyet ja muut aukomaan päämään ja sanomaan koska IFK:n olisi pitänyt tehdä ja mitä tehdä ja mikä on Jeren suhde alkoholiin ym. Saatana mitä paskaa. Eikä tässä kenenkään takki ole kääntymässä, vaan joskus on aika tehä tiettyjä ratkaisuja.

Sääli, jos Jeren ura HIFK:ssa on loppumassa. Sääli sekä Jeren että seuran kannalta. En olisi uskonut tätä päivää näkeväni näin pian ja tällä tavalla, mutta pahalta näyttää. Mutta jos Jereä ei oikeasti kiinnosta, tämä on kaikkien kannalta se paras ratkaisu.
 

-REDS-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K, ULUVFC #54
Mitäs minä sanoin!!!
Nyt vaihtoehdot: Jokerit tai Venäjä!

Niin sanoit ja minä sanon edelleen, että se ei ole Jokerit. Nyt on kuitenkin niin paskat fiilikset, että en ala todellakaan asiasta vääntämään. Paskan maun suuhun jätti, vaikka ei yllätys sinäänsä ollutkaan. What a waste...
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt vaihtoehdot: Jokerit tai Venäjä!
Onpas kertakaikkisen paskat vaihtoehdot. Oja tai allikko. Menköön Jere Bluesiin perseilemään, siellähän se virallinen IFK-jämien hautuumaa sijaitsee. Kyllä vituttaa, että Jeren kaltainen lahjakkuus on luonteeltaan niin saatanan heikko, että viina vie ja mies vikisee.
 

#76

Jäsen
Pelaaja, joka ei osallistu harjoituksiin ei kunnioita joukkuetta ja pelikavereitaan.
Pelaaja, joka ei pelaa pelejä, vaikka olisi kykenevä pelaamaan ja olisi muuten kokoonpanossa, ei kunnioita joukkuetta, pelikavereitaan ja kannattajia.

Karalahti täyttää kummatkin kohdat ja sooloilu on jatkunut jo liian pitkään. Parhaimmillaan Jere oli tärkeä osa HIFK:ta, mutta nykyään mies on vain ylimielinen painolasti.
 

scholl

Jäsen
Saattepa nähdä että tämäkin homma käännetään Hifkiä vastaan, eli kaikki syy on Hifk;n johdossa ja varsinkin Penassa. Jereä tullaan haastattelemaan eri keskusteluohjelmissa ja häntä tullaan pitämään uhrina.

Niin Penahan on polttanut sillat jannehauhtosiin ja kumppaneihin. Eniten näillä keskustelupalstoilla vituttaa se, että ihmiset eivät ole seurojen puolella juuri koskaan, vaan aina jonkun yksittäisen pelaajan. Miettikääpä nyt. Se pelaaja on vain pelinappula. Jos joltain hajoaa pöytälätkässä yksi pelaaja niin alkaako narina vai ostetaanko uusi pelaaja. Sama juttu se on oikeassa lätkässäkin. Joukkue ja seura on suurempi kuin mikään lätkäpelaaja. Pitää pitää seuran puolta ja jos joku ei siellä halua pelata, vaikka sopimusta on jäljellä kuten Hauhtonen silloin ja Jere nyt niin menköön sillat päreiksi. Voin tuoda bensat päälle. Itse olen ainakin täysin seuran puolella silloin, jos kyse ei ole siitä, että seura olisi esim. simputtanut yksittäistä pelaajaa ja pelaaja haluaa sen vuoksi lähteä.

Karalahden tapaus on tietyllä tavalla koominen ja tietyllä tavalla surullinen. Ei näytä pelaaminen kiinnostavan, vaan keitto vie enemmän kuin laki ns. sallii. aika harvoin käy noin, että urheilijan ryyppäämisen takia ura menee viemäristä alas, vaan yleensä keitottaminen lähtee hallinnasta vasta uran päätyttyä, kun itse laji tarjoaa uran aikana niin suuria elämyksiä, että pitää viinanhimon kurissa. Toki päinvastaisiakin esimerkkejä on ollut.

Ihmettelen myös sitä, ettei tällaisessa tilanteessa muiden joukkueiden kannattajilla ole minkäänlaista solidaarisuutta IFK:ta kohtaan. Seura on taistellut Jere-ongelmien kanssa yli kymmenen vuotta. Toki on paljon saanut, mutta on myöskin paljon antanut ja jos katsotaan, että Jere ei pysty muuttumaan niin sitten vielä muut liigaseurat tai ainakin heidän faninsa olisivat haaskalla. Tässä tilanteessa sm-liigan ja Suomen jääkiekkoliiton pitäisi langettaa vuoden kansainvälisestikin voimassa oleva pelikielto.
 

Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
Olen pettynyt.

Odotin Karalahden NHL-uralta todella paljon. Kaikki ainekset aivan huipulle.

Hyväksyin kaverin lähdön NHL:stä. Eihän ketään edes täysijärkiseltä haiskahtavaa voi pakottaa fundamentalisti-amerikkalaiseen 'Jeesus-pelastaa' terapia-ohjelmaan.

Hyväksyin pronssipelien väliin jättämiset. Eihän ne ole edes mitään oikeita pelejä.

Koko ajan olin kyllä tietoinen kaverin ongelmista. Pidin IFK:n toimintaa Jeren suhteen etenkin 90-luvulla suorastaan sankarillisena. Tukea ei puuttunut. Tukea annettiin myös väärillä hetkillä. Aravirta menetti otteensa ja auktoriteettinsa viimeisellä työsulkukaudella kaikkien aikojen joukkueesta, kun kun IFK:n köriläsporras ei antanut hänen hyllyttää Jereä.

Jotenkin ajattelin, että kyllä ne hommat SM-liigassa klaaraantuvat, vaikka sitten hieman puolivaloilla ja vaikka korkki joskus auki jäisikin.

Pettymys se itselläkin lähinnä painaa. Potentiaalisesti yksi maailman parhaita pakkeja, tai ainakin Euroopan tai ainakin taatusti Suomen. Jos ura olis jatkunut normaaliin tapaan, olis paita ollut hallin katossa uran jälkeen. Nyt ei taida olla.

Pronssipelin jättämistä väliin en hyväksynyt, mutta sakkolinja tuntui hyvältä idealta. Muuten olen samaa mieltä. Viime kesänä olin pois potkimista vastaan, ehdottomasti! Nyt ei voi muuta kuin todeta, että antaa sitten mennä, jos ei kerran arvostanut saamaansa mahdollisuutta. Yllättävän neutraalisti sitä suhtautuu tuollaiseenkin uutispommiin.

Taitaa olla lätkäura huipputasolla ohi. Ainoa mahdollisuus ilmeisesti olis juuri nollalinja, jos haluaa lätkää pelata. Monet pelaajat on kovia röpöttelemään, mutta muilla ei työt kärsi tavan takaa.

Kiitos hyvistä hetkistä Jere, toivottavasti hoidat asiasi kuntoon!
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jeren kaltainen lahjakkuus on luonteeltaan niin saatanan heikko, että viina vie ja mies vikisee.
Tämä nyt on sitä ikuisuusvääntöä, mutta itse en omien kokemusteni perusteella pidä alkoholismia minään luonteen heikkoutena vaan viheliäisenä sairautena. Ei alkoholismista parane sillä, että joku perheenjäsen/ystävä/tuttava tsemppaa ja kehottaa hommaamaan vähän "luonteen lujuutta" ja "terästä selkärankaan". Jeren alkoholismi on vielä siinä vaiheessa, että mies ei itse tiedosta eikä myönnä ongelmaansa. Tässä vaiheessa vielä riittää uhoa ja vakuuttelua siitä, että voi tehdä paluun huipulle milloin vaan haluaa. Jotain tällaista taisi Nykänenkin uhota 90 -luvun alussa, kun ura oli jo hiipunut, että vuoden harjoittelulla ottaa kultamitalin pikkumäestä 95 MM -kisoissa. No eipä ottanut ei.

Rebeliä kompaten toivon Jerelle voimia nousta kuiville. Elämää on elettävä vielä uran loppumisenkin jälkeen ja nykymeno ei lupaile siitä kovin ruusuista.
 

NHL

Jäsen
. Jeren alkoholismi on vielä siinä vaiheessa, että mies ei itse tiedosta eikä myönnä ongelmaansa. Tässä vaiheessa vielä riittää uhoa ja vakuuttelua siitä, että voi tehdä paluun huipulle milloin vaan haluaa.

Rebeliä kompaten toivon Jerelle voimia nousta kuiville. Elämää on elettävä vielä uran loppumisenkin jälkeen ja nykymeno ei lupaile siitä kovin ruusuista.

Mitä sä oikein tiedät Jere Karalahden juomisesta/alkoholismista? Se on vaan helvetin vaikea tilanne, kun lähdet vaikka terassille parille muutamana peräkkäisenä päivänä ja heti oot lööpeissä? Jos Jere ottaa muutaman tuopin ja on esim. käynyt aamulla lenkillä/salilla? Ei se pari kaljaa kuntoa huononna. Ne harjoituksissa ahkerasti käyvät nuoret jannut ottaa kaljaa ihan samalla tavalla. Kyllä monet muutkin urheilijat ottaa kuppia kauden päätteeksi(ei vaan päädy lööppeihin).

Jos Karalahdelle on esim. jotain vammoja joiden takia ei pysty osallistumaan jengin harjoituksiin? Jos hänellä on luvallinen loma? Eiköhän aika moni meistä ota kaljaa lomalla?

Mun mielestä HIFK hoitaa taas tapansa mukaan Jeren tilanteen helvetin huonosti. Jos se nyt on varmaa, että potkut tulee niin siinä tapauksessa johdon kommentit ovat ymmärrettäviä, mutta muussa tapauksessa helvetin typerää toimintaa. Olisi esim. voinut sanoa, että Jere harjoittelee toukokuun itsenäisesti(vaikka tilanne voi olla toinen). Tilanteen selvittyä voitaisiin sanoa todelliset syyt. Jos Jere syyskuussa pelaa HIFKin paita päällä niin taas on johtoportaalla selittelemistä.

Jere on sitäpaitsi sen verran vanha konkari, että pitäisi olla jotain vapautuksia jostain toukokuun harkoista.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hyväksyin kaverin lähdön NHL:stä. Eihän ketään edes täysijärkiseltä haiskahtavaa voi pakottaa fundamentalisti-amerikkalaiseen 'Jeesus-pelastaa' terapia-ohjelmaan.

No jos tuo olisi Stanley Cupista kisaamisen ja miljoonien dollarien palkkashekkien ehtona niin en miettisi kahdesti.

Yllättävää, että vieläkin löytyy ihmisiä, jotka toistavat samaa mantraa kuin Jeren tullessa sillä todellisella maitojunalla NHL:stä Suomeen: "kai se Jere nyt muutaman bissen saa ottaa, ei se mitään vaikuta". Paskan marjat, mies on alkoholisti isolla a:lla.

Jere on sitäpaitsi sen verran vanha konkari, että pitäisi olla jotain vapautuksia jostain toukokuun harkoista.

Eli yhdelle JOUKKUEEN jäsenelle annetaan eri vapauksia, jotta hän voi ryypätä silloin kun siltä tuntuu? Okei.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos Karalahdelle on esim. jotain vammoja joiden takia ei pysty osallistumaan jengin harjoituksiin? Jos hänellä on luvallinen loma? Eiköhän aika moni meistä ota kaljaa lomalla?
Kommentoidaan nyt tähän nyt vaikkapa Harri Tuohimaan sanomisilla päivän Ilta-Sanomissa:

Ilta-Sanomat 25.5.2007 kirjoitti:
- Siitä voit päätellä, missä mennään, lisäsi Tuohimaa ja ounasteli asiaan "nopeaa ratkaisua".

Elokuussa 2006 Karalahti, 32, jäi luvatta pois joukkueen harjoituspelimatkalta Ruotsiin. Tämänkertaisella sopimusrikkomuksella Tuohimaa tarkoittaa Karalahden luvatonta kolmen viikon poissaoloa joukkueen harjoituksista, jotka ovat pyörineet täydellä teholla ja kovina.

Mitä tulee Jeren alkoholinkäyttöön, niin tiedossa on kyllä muutakin kautta, kuin paskalehtien lööpeistä, ettei Jeren oman loman vietto ole mallia "aamulla kevyttä ylläpitävää treeniä ja illalla pari olutta terassilla".
 

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
Parhaimmillaan Jere oli tärkeä osa HIFK:ta, mutta nykyään mies on vain ylimielinen painolasti.
Kuitenkin Jere oli tärkeä osa HIFK:ta vielä menneelläkin kaudella jokaisessa ottelussa, jossa pelasi.

Helvetin valitettava juttu, jos Jeren HIFK-ura nyt päättyy. Itse toki toivon, ettei näin kävisi, mutta huonolta näyttää. Tätä nykypäivän HIFK-fanien mixu-tyyliä haukkua sadoittain hienoja hetkiä faneille tarjonnut vanha suosikkipelaaja täydeksi paskaksi, kun kaikki ei enää mene yhtä hyvin kuin parhaimmillaan en kyllä tajua. Kovin surullista. Ja samaan aikaan joukkueessa pyörivät kaikenlaiset "Metukan unelma"-Kovaset, Korhoset ja Turuset, jotka eivät uransa aikana yllä lähellekään sitä mitä Jere oli yhdessä kaudessa.
 

Shamaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, now and forever!!!
Kuitenkin Jere oli tärkeä osa HIFK:ta vielä menneelläkin kaudella jokaisessa ottelussa, jossa pelasi.

Helvetin valitettava juttu, jos Jeren HIFK-ura nyt päättyy. Itse toki toivon, ettei näin kävisi, mutta huonolta näyttää. Tätä nykypäivän HIFK-fanien mixu-tyyliä haukkua sadoittain hienoja hetkiä faneille tarjonnut vanha suosikkipelaaja täydeksi paskaksi, kun kaikki ei enää mene yhtä hyvin kuin parhaimmillaan en kyllä tajua. Kovin surullista. Ja samaan aikaan joukkueessa pyörivät kaikenlaiset "Metukan unelma"-Kovaset, Korhoset ja Turuset, jotka eivät uransa aikana yllä lähellekään sitä mitä Jere oli yhdessä kaudessa.

Täysin samaa mieltä kanssasi. Nämä jeesustelijat nollaavat jo koko uran tyyliin: "Ei koskaan ollut maineensa veroinen ja aina täysin yliarvostettu puolustaja".

Kyllä tässä on varmaan myös aikamoiset motivaatio-ongelmat taustalla, jonka kyllä toisaalta ymmärtääkin. Joka vitun kevät Pentti lupailee mestaruuksista tosissaan taistelevaa jengiä huippu vahvistuksineen, ja tätä samaa saatanan mantraa on pelaajien työnsä puolesta kompattava vaikka tietää, mikä on tilanne. Sitten vahvistuksiksi ilmaantuu White, Parsons, Kovanen, Korhonen etc. Alkaa varmaan vituttaa hiljaisempaakin miestä. Tästä samasta taisi olla myös Ilta Sanomien tämän päivän kolumnissa koskien Jereä, ja mainitsin itse tästä samasta jo pari päivää sitten.

Totta kai tässä vituttaa itselläki, ja pakko tunnustaa, ei HIFK-matsit kiinnosta enää tämän Jeren lähdön jälkeen yhtä paljon kuin ennen. Parasta jatkoa Jerelle, jos / kun lähtö nyt tulee punanutusta. Kyllä tosiaan vituttaa ja jää kaipaamaan punaista kymppiä jäällä. Tänään taitaa kuppi jos toinenkin kaatua kitaan...
 
Viimeksi muokattu:

L.I.N.K.K.U.

Jäsen
Suosikkijoukkue
H.I.F.K.
Mitä sä oikein tiedät Jere Karalahden juomisesta/alkoholismista? Se on vaan helvetin vaikea tilanne, kun lähdet vaikka terassille parille muutamana peräkkäisenä päivänä ja heti oot lööpeissä? Jos Jere ottaa muutaman tuopin ja on esim. käynyt aamulla lenkillä/salilla? Ei se pari kaljaa kuntoa huononna. Ne harjoituksissa ahkerasti käyvät nuoret jannut ottaa kaljaa ihan samalla tavalla. Kyllä monet muutkin urheilijat ottaa kuppia kauden päätteeksi(ei vaan päädy lööppeihin).

Jos Karalahdelle on esim. jotain vammoja joiden takia ei pysty osallistumaan jengin harjoituksiin? Jos hänellä on luvallinen loma? Eiköhän aika moni meistä ota kaljaa lomalla?

No huhu, olisko aika avata ne silmät ja tulla sieltä pumpulista pois!
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Totta kai tässä vituttaa itselläki, ja pakko tunnustaa, ei HIFK-matsit kiinnosta enää tämän Jeren lähdön jälkeen yhtä paljon kuin ennen.
Itseäni ainakin kiinnostaa. Ei tämä ennenkään ole yhdestä pelaajasta ollut kiinni. Hyvä puoli tässä on, että ainakaan joukkuehenki ei ole niin koetuksella, jos tämä sooloilija puuttuu joukosta.

Paska tilannehan tämä on, ei sitä voi kiistää. Mutta sitä saa, mitä tilaa, joten turha itkeä. No, vituttaahan tämä kuitenkin.
 

-REDS-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K, ULUVFC #54
Joo

Buccaneer ja Shamaani jo aika helvetin tyhjentävästi ilmaisi meikäläisen tunnot asiasta. paljon pitää tapahtua, ettei ensi kauteen lähdetä brimadonna pakistolla.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kuitenkin Jere oli tärkeä osa HIFK:ta vielä menneelläkin kaudella jokaisessa ottelussa, jossa pelasi.

Helvetin valitettava juttu, jos Jeren HIFK-ura nyt päättyy. Itse toki toivon, ettei näin kävisi, mutta huonolta näyttää. Tätä nykypäivän HIFK-fanien mixu-tyyliä haukkua sadoittain hienoja hetkiä faneille tarjonnut vanha suosikkipelaaja täydeksi paskaksi, kun kaikki ei enää mene yhtä hyvin kuin parhaimmillaan en kyllä tajua. Kovin surullista. Ja samaan aikaan joukkueessa pyörivät kaikenlaiset "Metukan unelma"-Kovaset, Korhoset ja Turuset, jotka eivät uransa aikana yllä lähellekään sitä mitä Jere oli yhdessä kaudessa.

En käytä kirjoittelussa voimasanoja joten minut voit unohtaa.
Olen lopen väsynyt siihen kuinka nuoret ihmiset tuhoavat elämänsä viinan takia.
Jatkuvasti kuulee juttuja kuin se ja se on taas heikossa kunnossa sairaalassa kun putki on jatkunut viikko toisensa jälkeen.
Jeren kohdalla harmittaa eniten se että kun mies saa lahjat käyttöön ja sitten heittää ne roskikseen.Ei anna mitään arvoa faneille eikä seuralle joka on tukenut häntä vuosikaudet ja maksanut näyttöihin nähden ylisuurta palkkaa.
Vaikka en pidä Kovasen tai Turusen pelityylistä noin yleensä niin arvosta tälläisiä kavereita paljon enemmän jotka harjoitelulla on päässyt siihen missä on.Jere pelasi melkein tyystin lahjoillaan jotka kantoivat melko pitkälle mutta ei edes puoliväliin siitä mihin olisi ollut mahdollisuus.
Tavallaan ymmärtää sen että jos mies on viinaan menevä niin nyt alkaa ne ajat elämässä jolloin katkeruus hukatuista vuosista nousee pinnalle ja sitten otetaan taas viinaa kun ei kestetä katsoa peiliin.
 

Shamaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, now and forever!!!
Itseäni ainakin kiinnostaa. Ei tämä ennenkään ole yhdestä pelaajasta ollut kiinni. Hyvä puoli tässä on, että ainakaan joukkuehenki ei ole niin koetuksella, jos tämä sooloilija puuttuu joukosta.

Paska tilannehan tämä on, ei sitä voi kiistää. Mutta sitä saa, mitä tilaa, joten turha itkeä. No, vituttaahan tämä kuitenkin.

Mistä tiedät, kuinka koetuksella joukkuehenki on ollut. Ja jos on ollut, johtuuko Jerestä vai mistä. JHag joskus mainitsi Jerestä ja joukkuehengestä jotain muuta, kuin sinä. Ja voit vaan arvata, kumman sanaan luotan!
 

-REDS-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K, ULUVFC #54
Hyvä puoli tässä on, että ainakaan joukkuehenki ei ole niin koetuksella, jos tämä sooloilija puuttuu joukosta.

Mä en sano tätä pahalla Lawless, mutta Jere on kyllä helvetin arvostettu ja kunnioitettu jätkä HIFK:ssa kopissa ja kentällä. Joukkuehenki ei ole koetuksella Jeren takia ollut. Nyt voi puolestaan olla oudompaa pelata, kun ns."isäntä" ei olekkaan takana.

Ja kyllä, Jere kaivoi tämän kuopan aivan itse eikä siitä ole ketään muuta syyttäminen. Paska päätös upean soturin HIFK-uralle.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka Jere onkin vastuussa ainoastaan henkilökohtaisesta päihteidenkäytöstään, ehkä surullisinta tässä on se signaali minkä mies lähettää kaikille niille jotka omassa elämässään tekevät työtä päihdeongelmaisten läheisten tai muiden samoista ongelmista kärsivien hyväksi. Luulen että pelkästään Tapulikaupungistakin löytyy monta päihdeongelmaista joiden omaan tukiverkostoon ei kuulu Helsingin IFK:n ymmärtäväinen johto ja tuhansia faneja. Jerellä on ne ja lisäksi oma perhe, silti ei jaksa edes treeneihin vaivautua. Kuvittelisi että moni stadilainen päihdeongelmainen olisi kiitollinen siitä että saa joka päivä mennä HIFK:n pukukoppiin duuniin. Vaihtoehtoja vain ei kaikilla ole, vaan tie vie esim. Myllypuron metrikselle kannonnokkaan istumaan koko päiväksi.

Kaveria ei varmaan jatkossakaan jätetä, mutta päihdeongelmaisten parissa työtään tekeville ja käyttäjille itselleen olisi suonut ihan päinvastaisia lööppejä kannustimeksi. Vaikka "Karalahdesta seuraava Leijonien kapteeni". Surullista.

Ja voi voi, pakistossa lovi. Arpapeliä se tähänkin asti on ollut, kyllä siellä joku taas seisoo kun kiekko putoaa. Jos iltapaskan jutussa on perää, olen ihan iloinen että ilma puhdistuu.
 

NHL

Jäsen
Eli yhdelle JOUKKUEEN jäsenelle annetaan eri vapauksia, jotta hän voi ryypätä silloin kun siltä tuntuu? Okei.

Jos Jere on hyvässä kunnossa harjoituspelien alkaessa, kyllä pientä vapautusta tällaiselle Hifk-konkarille voi antaa. Samalla tavalla tekevät esim. Raipe ja Ojanen (kesällä paljon omatoimista harjoittelua).

Jos hän kesällä haluaa välillä ryypätä, niin miksei? Jos se ei haittaa harjoittelua. Kauden aikana tapahtuvat ryyppyreissut ovat sitten asia erikseen.

Kuitenkin Jere oli tärkeä osa HIFK:ta vielä menneelläkin kaudella jokaisessa ottelussa, jossa pelasi.

Helvetin valitettava juttu, jos Jeren HIFK-ura nyt päättyy. Itse toki toivon, ettei näin kävisi, mutta huonolta näyttää. Tätä nykypäivän HIFK-fanien mixu-tyyliä haukkua sadoittain hienoja hetkiä faneille tarjonnut vanha suosikkipelaaja täydeksi paskaksi, kun kaikki ei enää mene yhtä hyvin kuin parhaimmillaan en

Varmaan Hifk-fanina tapaus herättää suuria tunteita, mutta itse puolueettomana voin sanoa, että aika kummallisia reaktioita täällä faneilta. Ei kannata tuomita, ennenkuin on faktat selvillä. Jere on monen vuoden ajan ollut kummiskin joukkueelle tärkeä pelaaja jne. pelillisesti ja paitamyynnin kautta taloudellisesti.

Hän on saanut Hifkiltä paljon, mutta myös antanut paljon. Olisi voinut Nhl-paluun jälkeen valita Sveitsin/Ruotsin, Jokerit, Bluesin, minkä tahansa, mutta valitsi Hifkin....
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Itse on Jere kuoppansa kaivannut ja HIFK antoi enemmän kuin tarpeeksi anteeksi Jerelle. Olisiko HIFK:lla nyt valmentaja, joka haluaa olla 100% joukkueen johtaja? Baxter vetää omaa tiukkaa linjaansa ja ei siitä luovu tai lähtee itse kävelemään. Kyllähän se niin on, että menestyvässä joukkueessa on yksi johtaja kopissa ja monta johtajaa jäällä. Milloin IFK:ssa on tällainen tilanne viimeksi ollut?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös