Noin ehkä olisi voinut käydä 1-2 vuotta sitten... mutta tuskin enää.Saattepa nähdä että tämäkin homma käännetään Hifkiä vastaan, eli kaikki syy on Hifk;n johdossa ja varsinkin Penassa. Jereä tullaan haastattelemaan eri keskusteluohjelmissa ja häntä tullaan pitämään uhrina.
Onneksi Speedye ei petä koskaan. Yllättävän vähän tänne on ilmaantunut jeesustelijoita ja muita provoajia, olen jopa hieman pettynyt muutaman hiljaisuudesta tämän osalta. Kyllä näitä tulee vielä lisää tänne, pitäkää vaan kiinni valitsemastanne linjasta.Tajusihan HIFK viimeinkin tehdä ainoan oikean ratkaisun. Jere oli mielestäni jo näyttänyt, että hänestä ei ole sitoutumaan SM-liigajoukkueeseen sen vaatimalla tavalla. Huvittavaa myöskin lukea tiettyjen nimimerkkien takinkääntöä.. Noh, ehkä hekin ovat tajunneet missä todella mennään ja lopettaneet Jeren puolustelun.
Mitäs minä sanoin!!!
Nyt vaihtoehdot: Jokerit tai Venäjä!
Onpas kertakaikkisen paskat vaihtoehdot. Oja tai allikko. Menköön Jere Bluesiin perseilemään, siellähän se virallinen IFK-jämien hautuumaa sijaitsee. Kyllä vituttaa, että Jeren kaltainen lahjakkuus on luonteeltaan niin saatanan heikko, että viina vie ja mies vikisee.Nyt vaihtoehdot: Jokerit tai Venäjä!
Saattepa nähdä että tämäkin homma käännetään Hifkiä vastaan, eli kaikki syy on Hifk;n johdossa ja varsinkin Penassa. Jereä tullaan haastattelemaan eri keskusteluohjelmissa ja häntä tullaan pitämään uhrina.
Olen pettynyt.
Odotin Karalahden NHL-uralta todella paljon. Kaikki ainekset aivan huipulle.
Hyväksyin kaverin lähdön NHL:stä. Eihän ketään edes täysijärkiseltä haiskahtavaa voi pakottaa fundamentalisti-amerikkalaiseen 'Jeesus-pelastaa' terapia-ohjelmaan.
Hyväksyin pronssipelien väliin jättämiset. Eihän ne ole edes mitään oikeita pelejä.
Koko ajan olin kyllä tietoinen kaverin ongelmista. Pidin IFK:n toimintaa Jeren suhteen etenkin 90-luvulla suorastaan sankarillisena. Tukea ei puuttunut. Tukea annettiin myös väärillä hetkillä. Aravirta menetti otteensa ja auktoriteettinsa viimeisellä työsulkukaudella kaikkien aikojen joukkueesta, kun kun IFK:n köriläsporras ei antanut hänen hyllyttää Jereä.
Jotenkin ajattelin, että kyllä ne hommat SM-liigassa klaaraantuvat, vaikka sitten hieman puolivaloilla ja vaikka korkki joskus auki jäisikin.
Tämä nyt on sitä ikuisuusvääntöä, mutta itse en omien kokemusteni perusteella pidä alkoholismia minään luonteen heikkoutena vaan viheliäisenä sairautena. Ei alkoholismista parane sillä, että joku perheenjäsen/ystävä/tuttava tsemppaa ja kehottaa hommaamaan vähän "luonteen lujuutta" ja "terästä selkärankaan". Jeren alkoholismi on vielä siinä vaiheessa, että mies ei itse tiedosta eikä myönnä ongelmaansa. Tässä vaiheessa vielä riittää uhoa ja vakuuttelua siitä, että voi tehdä paluun huipulle milloin vaan haluaa. Jotain tällaista taisi Nykänenkin uhota 90 -luvun alussa, kun ura oli jo hiipunut, että vuoden harjoittelulla ottaa kultamitalin pikkumäestä 95 MM -kisoissa. No eipä ottanut ei.Jeren kaltainen lahjakkuus on luonteeltaan niin saatanan heikko, että viina vie ja mies vikisee.
. Jeren alkoholismi on vielä siinä vaiheessa, että mies ei itse tiedosta eikä myönnä ongelmaansa. Tässä vaiheessa vielä riittää uhoa ja vakuuttelua siitä, että voi tehdä paluun huipulle milloin vaan haluaa.
Rebeliä kompaten toivon Jerelle voimia nousta kuiville. Elämää on elettävä vielä uran loppumisenkin jälkeen ja nykymeno ei lupaile siitä kovin ruusuista.
Hyväksyin kaverin lähdön NHL:stä. Eihän ketään edes täysijärkiseltä haiskahtavaa voi pakottaa fundamentalisti-amerikkalaiseen 'Jeesus-pelastaa' terapia-ohjelmaan.
Jere on sitäpaitsi sen verran vanha konkari, että pitäisi olla jotain vapautuksia jostain toukokuun harkoista.
Kommentoidaan nyt tähän nyt vaikkapa Harri Tuohimaan sanomisilla päivän Ilta-Sanomissa:Jos Karalahdelle on esim. jotain vammoja joiden takia ei pysty osallistumaan jengin harjoituksiin? Jos hänellä on luvallinen loma? Eiköhän aika moni meistä ota kaljaa lomalla?
Ilta-Sanomat 25.5.2007 kirjoitti:- Siitä voit päätellä, missä mennään, lisäsi Tuohimaa ja ounasteli asiaan "nopeaa ratkaisua".
Elokuussa 2006 Karalahti, 32, jäi luvatta pois joukkueen harjoituspelimatkalta Ruotsiin. Tämänkertaisella sopimusrikkomuksella Tuohimaa tarkoittaa Karalahden luvatonta kolmen viikon poissaoloa joukkueen harjoituksista, jotka ovat pyörineet täydellä teholla ja kovina.
Kuitenkin Jere oli tärkeä osa HIFK:ta vielä menneelläkin kaudella jokaisessa ottelussa, jossa pelasi.Parhaimmillaan Jere oli tärkeä osa HIFK:ta, mutta nykyään mies on vain ylimielinen painolasti.
Kuitenkin Jere oli tärkeä osa HIFK:ta vielä menneelläkin kaudella jokaisessa ottelussa, jossa pelasi.
Helvetin valitettava juttu, jos Jeren HIFK-ura nyt päättyy. Itse toki toivon, ettei näin kävisi, mutta huonolta näyttää. Tätä nykypäivän HIFK-fanien mixu-tyyliä haukkua sadoittain hienoja hetkiä faneille tarjonnut vanha suosikkipelaaja täydeksi paskaksi, kun kaikki ei enää mene yhtä hyvin kuin parhaimmillaan en kyllä tajua. Kovin surullista. Ja samaan aikaan joukkueessa pyörivät kaikenlaiset "Metukan unelma"-Kovaset, Korhoset ja Turuset, jotka eivät uransa aikana yllä lähellekään sitä mitä Jere oli yhdessä kaudessa.
Mitä sä oikein tiedät Jere Karalahden juomisesta/alkoholismista? Se on vaan helvetin vaikea tilanne, kun lähdet vaikka terassille parille muutamana peräkkäisenä päivänä ja heti oot lööpeissä? Jos Jere ottaa muutaman tuopin ja on esim. käynyt aamulla lenkillä/salilla? Ei se pari kaljaa kuntoa huononna. Ne harjoituksissa ahkerasti käyvät nuoret jannut ottaa kaljaa ihan samalla tavalla. Kyllä monet muutkin urheilijat ottaa kuppia kauden päätteeksi(ei vaan päädy lööppeihin).
Jos Karalahdelle on esim. jotain vammoja joiden takia ei pysty osallistumaan jengin harjoituksiin? Jos hänellä on luvallinen loma? Eiköhän aika moni meistä ota kaljaa lomalla?
Itseäni ainakin kiinnostaa. Ei tämä ennenkään ole yhdestä pelaajasta ollut kiinni. Hyvä puoli tässä on, että ainakaan joukkuehenki ei ole niin koetuksella, jos tämä sooloilija puuttuu joukosta.Totta kai tässä vituttaa itselläki, ja pakko tunnustaa, ei HIFK-matsit kiinnosta enää tämän Jeren lähdön jälkeen yhtä paljon kuin ennen.
Kuitenkin Jere oli tärkeä osa HIFK:ta vielä menneelläkin kaudella jokaisessa ottelussa, jossa pelasi.
Helvetin valitettava juttu, jos Jeren HIFK-ura nyt päättyy. Itse toki toivon, ettei näin kävisi, mutta huonolta näyttää. Tätä nykypäivän HIFK-fanien mixu-tyyliä haukkua sadoittain hienoja hetkiä faneille tarjonnut vanha suosikkipelaaja täydeksi paskaksi, kun kaikki ei enää mene yhtä hyvin kuin parhaimmillaan en kyllä tajua. Kovin surullista. Ja samaan aikaan joukkueessa pyörivät kaikenlaiset "Metukan unelma"-Kovaset, Korhoset ja Turuset, jotka eivät uransa aikana yllä lähellekään sitä mitä Jere oli yhdessä kaudessa.
Itseäni ainakin kiinnostaa. Ei tämä ennenkään ole yhdestä pelaajasta ollut kiinni. Hyvä puoli tässä on, että ainakaan joukkuehenki ei ole niin koetuksella, jos tämä sooloilija puuttuu joukosta.
Paska tilannehan tämä on, ei sitä voi kiistää. Mutta sitä saa, mitä tilaa, joten turha itkeä. No, vituttaahan tämä kuitenkin.
Hyvä puoli tässä on, että ainakaan joukkuehenki ei ole niin koetuksella, jos tämä sooloilija puuttuu joukosta.
Eli yhdelle JOUKKUEEN jäsenelle annetaan eri vapauksia, jotta hän voi ryypätä silloin kun siltä tuntuu? Okei.
Helvetin valitettava juttu, jos Jeren HIFK-ura nyt päättyy. Itse toki toivon, ettei näin kävisi, mutta huonolta näyttää. Tätä nykypäivän HIFK-fanien mixu-tyyliä haukkua sadoittain hienoja hetkiä faneille tarjonnut vanha suosikkipelaaja täydeksi paskaksi, kun kaikki ei enää mene yhtä hyvin kuin parhaimmillaan en