Nimenomaisesti juuri tähän velka-asiaan koko syyte perustuu Jeren osalta. Jere antoi rahaa gaiffalleen ja omien sanojensa mukaan kyse on ryyppyvelkojen hoitamisesta. Jos syyttäjä ei kykene todistamaan, että kyse oli jostain muusta kuin velanmaksusta, päättyy tämä tarina tähän. Ja jos joidenkin mielestä tämän tyyppiset velat ei ole tyypillisiä, niin ryypyputkeen joutuneelle ne ovat juuri sitä ja tavat joilla Jere on kaivanut rahaa velan maksun kuullostavat tyypilliselta velkakierteisen "vahingon kierrättämiseltä". Kun mediassa esillä olleita puhelukuuntelun otoksia lukee niin niiden perusteella Jere on varsin vahvoilla. Mitään huumeisiin viittaavaa ei näistä löydy. Toki medioiden referaatit eivät kata koko aineistoa. llapsellistahan poikien puhe ja uho on, mutta ei rikollista v...tu.
Ei se nyt ihan noin mene. Jos sinä sanot oikeudessa, että minä olen sinulle 10000 euroa velkaa niin olenko? Pitääkö minun jostain etsiä paperit, jossa sanotaan että Tombe76 EI OLE VELKAA. Miten ihmeessä syyttäjä voisi TODISTAA että Karalahti EI ollut velkaa?
Mielestäni ennemminkin menee niin, että olisi osoitettava jollain muulla kuin omilla puheilla tuo velkasuhde.
Mitä tulee noihin puhelinkuunteluihin, niin miten ihmeessä niiden mukaan Karalahti on vahvoilla? Siinä "uhkauspuhelussa" mainitaan sana velka, mutta summista ei ole mitään tietoa. Karalahden puolustuksen mukaan kyseessä on ollut 10t euron velanmaksu. Mikä tämä "Se pystyy viistoista, onko ok" juttu sitten on?