Lähikuvassa-Jere Karalahti

  • 1 518 882
  • 4 353

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vai mahtaisiko tuo ärtymyksesi johtua sittenkini vain siitä, että sinua yksinkertaisesti ärsyttää kuulla kun ihmiset spekuloivat Jeren syyllisyyden todennäköisyydellä ja koska se nyt vaan yksinkertaisesti on todennäköisempää että Jere tuomion saa, niin se sinun on vaikea sulattaa?
Se ärsyttää, että täällä Jere on yleisesti leimattu syylliseksi jo ajat sitten. Se ei ole mitään spekulointia.
Minä olen lukenut, useitakin. Kaikissa näissä on sama viesti - muut (poliisi, syyttäjä, kuka milloinkin) ovat aiheuttaneet Jerelle nämä ongelmat. Jeressä itsessään ei tunnu olevan juurikaan vikaa.
Lainauksia kehiin, kiitos. En todellakaan usko väitettäsi.
No jos sinun mielestäsi poliisin ja syyttäjän todisteet ovat "toinen toistaan idioottimaisempia perusteluja", niin ei kai siinä mitään. Sinulla on oikeus olla sitä mieltä. Aika moni on eri mieltä.
En ole sanonut, että poliisin ja syyttäjän todisteet olisivat idiootimaisia perusteluja. Ne eivät edes ole perusteluja, vaan todisteita. Tarkoitin täällä esitettyjä perusteluja sille, miksi on selvää, että Jere on syyllinen. Täällä on oltu sitä mieltä, että näytöksi riittää:
- Jere hengaili Bandidosin jätkien kanssa. Joten Jere on syyllistynyt törkeään huumausainerikokseen.
- Jere valehtelisi OJ:lle. Joten Jere on syyllistynyt törkeään huumausainerikokseen.
- Jere tiesi Viron-reissusta. Joten Jere on syyllistynyt törkeään huumausainerikokseen.
- Jere järjesti kesällä isoja bileitä aitiossa, vaikka oli velkaantunut. Joten Jere ei voinut olla velkaa Bandidosille ja on syyllistynyt törkeään huumausainerikokseen.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olenko sitten sanonut Jeren olevan ajojahdin uhri? Enkö juuri kirjoittanut, että Sivuverkon maininta tällaisesta kommentista oli varsin erikoinen?

OK, minun virhe. Jaksatko vielä nimetä ne nimimerkit, jotka ovat leimanneet Jeren syylliseksi. Kuitenkin mielestäsi suurin osa keskustelijoista on näin tehnyt. Itse en kyllä ole havainnut moista. Olisi mukava saada tietää olenko itse ollut leimaamassa...
 
Alla oleviin väitteisiin lainauksia kehiin kiitos, en todellakaan usko väitteisiisi.

Täällä on oltu sitä mieltä, että näytöksi riittää:
- Jere hengaili Bandidosin jätkien kanssa. Joten Jere on syyllistynyt törkeään huumausainerikokseen.
- Jere valehtelisi OJ:lle. Joten Jere on syyllistynyt törkeään huumausainerikokseen.
- Jere tiesi Viron-reissusta. Joten Jere on syyllistynyt törkeään huumausainerikokseen.
- Jere järjesti kesällä isoja bileitä aitiossa, vaikka oli velkaantunut. Joten Jere ei voinut olla velkaa Bandidosille ja on syyllistynyt törkeään huumausainerikokseen.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jaksatko vielä nimetä ne nimimerkit, jotka ovat leimanneet Jeren syylliseksi. Kuitenkin mielestäsi suurin osa keskustelijoista on näin tehnyt. Itse en kyllä ole havainnut moista.
En jaksa luetella. Mutta ehkä nyt ei suurin osa kuitenkaan, vedetään sen verran takaisin. Mutta se nyt ei ollutkaan pääpointti vaan täällä esitetyt aukottomat päättelyketjut, joihin viittasin edellisessä viestissä sekä etenkin Sivuverkon absurdi väite ajojahti-väitteistä.
Olisi mukava saada tietää olenko itse ollut leimaamassa...
Tietääkseni et.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Alla oleviin väitteisiin lainauksia kehiin kiitos, en todellakaan usko väitteisiisi.
Ja kyllä, kyllä sillä on merkitystä kenelle menet "lainaamaan" rahaa. Jos minä lainaan naapurin Pekalle tai Riitta-serkulle, niin se on ihan eri asia verrattuna siihen, että hengailen ja olen yhteyksissä päivittäin rikollisjärjestön tyyppien kanssa ja "lainaan" ja heille rahaa tai "maksan vanhoja ryyppyvelkoja".
Jere vetoaa puolustuksessaan siihen ettei "tiennyt" mihin hänen takaisinmaksamansa "laina" meni. Voi olla aika heikolla pohjalla kun kaveri todistetusti viettää vapaa-aika(a)nsa näiden MC Helvetinperkeleiden kanssa, joiden tietää todistettavasti käyvän ammattimaista huumekauppaa.
Tässä muutama, enempää en jaksa kaivaa. Vastaustasi odotellessa.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Sen verran kysyin (Huom. VT, kysyn), että mitä mahdetaan tarkoittaa tuolla sanalla levittäminen? Onko oikeudessa joku oma määrite sille. Eikö huumasaineiden Suomeen tuonti myyntitarkoituksessa ole aineen levittämistä?

Tätä minäkin olen pohtinut. Rikoslain 50:1 § eli huumausainerikoksen kolmannessa kohdassa lukee "myy, välittää, toiselle luovuttaa tai muulla tavoin levittää...". Itselle tuosta tulee sellainen mielikuva, että aineiden maahantuonti ei kuuluisi levittämisen piiriin, vaan levittäminen olisi toimi jolla huumeita liikutellaan eteenpäin.

Se, mikä ADT:n tulkinta levittämisestä on asia erikseen, heillähän on omat säännöstönsä ja mahdollisesti lainsäädännöstä eroavat tulkinnat eri termeistä. Hyvinkin voi olla, että antidopingsäännöstön sisältöä ja soveltamista selvitellään myöhemmin jossakin instanssissa, jos ADT Karalahdelle pelikiellon antaa.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
En kyllä ymmärrä miten eräät ovat täällä saaneet rystyset lattiasta ylös ja sormet vielä näppäimistölle.

Syyttäjällä ei ole ilmeisesti minkäänlaisia todisteita Jereä vastaan. Jeren osalta homma näyttää olevan vielä suurempi vitsi kuin Nils Gustafssonin oikeudenkäynti. Ei ihme, että Erkki "dirty d.a." Huhtala ilman perusteita vuosi kokaiinikuvan julkisuuteen. Mitään muuta viittausta huumeisiin ei yksinkertaisesti ole. Ei telekuunteluissa, ei varjostuksessa, ei todistajien lausunnoissa, ei missään.
 

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
Ei ihme, että Erkki "dirty d.a." Huhtala ilman perusteita vuosi kokaiinikuvan julkisuuteen. Mitään muuta viittausta huumeisiin ei yksinkertaisesti ole. Ei telekuunteluissa, ei varjostuksessa, ei todistajien lausunnoissa, ei missään.
Jotain puhetta on ollut jostain amfetamiinista. Ja kiloista. Olenko ihan pihalla...
 

Creative

Jäsen
Itse ihmettelen vaan sitä, että jos tässä on kyse velanmaksuista - niinkuin hyvinkin voi olla - niin miksi Jere puhui paskaa sekä Jokiselle: sopimuksen purkuraha ja että sitten vielä tälle kaverilleen: "menen Ouluun allekirjoittamaan Köln-sopparia" jne.

Niinpä. Miten se Jere sanoikaan tänään: "Olen rehellinen suomalainen mies."
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Jotain puhetta on ollut jostain amfetamiinista. Ja kiloista. Olenko ihan pihalla...
Poliisi käytti telekuuntelua ja seurantaa ENNEN kaupan tapahtumaa ja tämä nostaa vielä entisestään syyttäjän todistustaakkaa. Kaikki keinot käytettiin ja mitään ei jäänyt poliisille JEREN suunnitelmasta käteen.

Kuinka monta todistetta on esitetty siitä, että Jere tiesi mitä rahoilla tehdään?

Kuinka monta todistetta on esitetty siitä, että kyseessä ei ollut pelkkä velanmaksu?

Kuinka monta todistetta on esitetty siitä, että kyseisiä rahoja oikeasti edes käytettiin huumeiden ostoon?
 

Linja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit (poislukien entiset liigapelurit!)
En kyllä ymmärrä miten eräät ovat täällä saaneet rystyset lattiasta ylös ja sormet vielä näppäimistölle.

Syyttäjällä ei ole ilmeisesti minkäänlaisia todisteita Jereä vastaan. Jeren osalta homma näyttää olevan vielä suurempi vitsi kuin Nils Gustafssonin oikeudenkäynti. Ei ihme, että Erkki "dirty d.a." Huhtala ilman perusteita vuosi kokaiinikuvan julkisuuteen. Mitään muuta viittausta huumeisiin ei yksinkertaisesti ole. Ei telekuunteluissa, ei varjostuksessa, ei todistajien lausunnoissa, ei missään.

Väitätkö siis oikeesti, että koko tutkintavankeuden ajan "en kommentoi" hokenut syytetty olis pitänyt jättää syyttämättä. Tuossa on monta kertaa enemmän näyttöä jo julkisuuteen laitettuna kuin useassa jutussa joita olen joutunut seuraan.. Siis syyttäjän tehtävä on syyttää. Ei tuomita. Sen tekee oikeus. Ja se kuvahan olis tullut julkisuuteen viimeistään nyt tässä istunnossa kun osoitetaan jermun tietämystä porukan aineiden käytöstä.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitos vinkistä

Mitään yksittäisiä viestejä en ala tähän kaivelemaan, mutta lueskelkaapa huviksenne tämän ketjun viestejä tuolta viime touko-heinäkuulta ja lukekaa sitten uudestaan nämä viime päivien lehdissä julkaistut Karalahden omat kertomukset kesästään.

Paljon on tietoa täällä...

Nämä jutut ovat helmiä
alkaen esim. 2.6.2007
Näin tänään iltapäivällä Jeren Sport Academyssa. Näytti siltä, että on jo pitempi kuuri takana. Joten ei tuo nyt kovin hyvältä näytä, oli aika kovassa jurrissa..

Mistä näkee miten pitkä kuuri on takana? Eikös sitä ole monesti aika rähjääntyneen näköinen jo yhden yön jälkeen?



Kuuluisi ehkä tuonne "Bongaa liigakiekkoilija"-ketjuun, mutta laitetaan nyt tänne => Jere nähty bilettämässä Ozzyn keikalla Jaffalassa Bandidos-porukoissa vuokra-aitiossa... päivän kunnosta en osaa sanoa.

No kyllä kai nyt sen verran pitäisi tietää, painoiko 100 vai 120 kiloa:-)))

Niin ja kumpi liikkui rivakammin; Ozzy vai Jere?

Noni, Jere veti vaimon "luvalla" kuukauden viinaa ja pelaa ens kaudella venäjällä. Harjoittelu alkaa Juhannuksen jälkeen. Ei tässä oo mitään ihmeellistä.

Lainaan itseäni heti sen jälkeen kun asia on julkistettu.

Miten se sotaveteraanien vanha sanonta menikään? Näin hauskaa ei ole ollut sen jälkeen kun jäisellä ryssällä mäkeä laskettiin...
 

Linja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit (poislukien entiset liigapelurit!)
Poliisi käytti telekuuntelua ja seurantaa ENNEN kaupan tapahtumaa ja tämä nostaa vielä entisestään syyttäjän todistustaakkaa. Kaikki keinot käytettiin ja mitään ei jäänyt poliisille JEREN suunnitelmasta käteen.

Kuinka monta todistetta on esitetty siitä, että Jere tiesi mitä rahoilla tehdään?

Kuinka monta todistetta on esitetty siitä, että kyseessä ei ollut pelkkä velanmaksu?

Kuinka monta todistetta on esitetty siitä, että kyseisiä rahoja oikeasti edes käytettiin huumeiden ostoon?

Niinno oikeushan sen sitten punnitsee, että mitä se pitää uskottavana ja mitä ei. Olisiko Jeren "yleisen oikeuskäsityksen mukaan" pitänyt tietää, että jos häneltä halutaan 15k rahaa ja jätkät on lähdössä viroon, että sieltä mennään hakeen kamaa vai ei. Kaikki on spekulaatiota ja esitettyjä todisteiden rippeitä sieltä täältä ja niitä oikeus sitten punnitsee. Harvoin on suoranaista esim. kuvamateriaali näyttöä rikoksesta. Varsinkin teletunnisteiden tiedot on hyvinkin tulkinnanvaraisia, koska eivät epäillyt koskaan puhu suoraan huumeista puhelimessa. Ja myös niitä joutuu oikeus tulkitsemaan mitä puheluissa "tertuilla" tms. tarkoitetaan...
Syytettyjen ristiin puhuminen ja puhumattomuus syö syytettyjen lausuntojen uskottavuutta ja vahvistaa syyttäjän kertomuksen uskottavuutta.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Tämä on rikosoikeutta, eikä mitään "kumpi on todennäköisempää" siviilioikeutta.

"Viiskytprossaa, että oot syyllinen ja viiskytprossaa, et oot syytön. Olisko 6 vuotta linnaa mitään?"
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Tämä on rikosoikeutta, eikä mitään "kumpi on todennäköisempää" siviilioikeutta.

Todennäköisyyteenhän tuomio aina perustuu, koska harvoin mitään pystytään aukottomasti todistamaan. Siksi syyttömiäkin on tuomittu kuolemanrangaistuksiin ja vielä paljon paljon useammin syyllisiä on vapautettu.

Omassa mielessäni pidän Jereä ehdottomasti syyllisenä, juridisessa mielessä en. Jos hengailee porukoissa, joiden toiminta on tunnetusti rikollista, niin se on ihan oma moka ja silloin kantaa myös sen leiman, jonka ylleen saa.
 

Tami Talk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Daespoo moderators
Se ärsyttää, että täällä Jere on yleisesti leimattu syylliseksi jo ajat sitten. Se ei ole mitään spekulointia.Lainauksia kehiin, kiitos. En todellakaan usko väitettäsi.En ole sanonut, että poliisin ja syyttäjän todisteet olisivat idiootimaisia perusteluja. Ne eivät edes ole perusteluja, vaan todisteita. Tarkoitin täällä esitettyjä perusteluja sille, miksi on selvää, että Jere on syyllinen. Täällä on oltu sitä mieltä, että näytöksi riittää:
- Jere hengaili Bandidosin jätkien kanssa. Joten Jere on syyllistynyt törkeään huumausainerikokseen.
- Jere valehtelisi OJ:lle. Joten Jere on syyllistynyt törkeään huumausainerikokseen.
- Jere tiesi Viron-reissusta. Joten Jere on syyllistynyt törkeään huumausainerikokseen.
- Jere järjesti kesällä isoja bileitä aitiossa, vaikka oli velkaantunut. Joten Jere ei voinut olla velkaa Bandidosille ja on syyllistynyt törkeään huumausainerikokseen.

Väittäisin, että näistä perusteluista on käytetty langettavana vain sitä, että Jere hankki nopeasti rahaa tuntemilleen huumemiehille, jotka olivat lähdössä kiireellä Viroon. Siis raha on todistetusti liikkunut juuri tuohon Viron reissuun liittyen. Tuo viimeinen perustelu on jo niin itse keksimäsi, että sitä ei taida tuollaisena tästä ketjusta löytyä.

Koska itse kuulun näihin VT:n vitutuksen aiheisiin, eli niihin, jotka ovat pitäneet poliisin tutkinnassa esiintulleita seikkoja ja syyttäjän syytettä Karalahden osalta raskauttavina (näin maallikon henkilökohtaisena mielipiteenä), on kait minulla oikeus listata seikkoja, joita on käytetty perusteluina siihen, miksi Karalahti on syytön:
- Syyttäjä on ennenkin uunoillut oikeudessa, ainakin yhden nettikirjoituksen mukaan
- Koko juttu on vain syyttäjän oman julkisuuskuvan nostatusta
- Helsingin poliisi haluaa peittää omia epäselvyyksiään ja kiinnittää huomion pois itsestään (sic! juttua tutkii Espoon poliisi)
- Pääsyytetty on myöntänyt tehneensä kaiken aivan yksin
- Jere ei ole tunnustanut mitään

Näillä perusteilla ei voida tuomita, koska riittävää näyttöä ei ole.

Keskustelupalstalla saa kait puntaroida mielipiteitään. Oikeuden tuomio tulee noin kuukauden päästä ja sitten voidaan katsoa kenen arvelut osuivat lähimmäksi. Ihmetyttää, että mielipiteiden esiintuominen saa aikaan moisen vitutuksen.
 

jani73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Detroit Red Wings, FC Liverpool
Kertokaapa lainoppineet sen verran että miten käy, jos Jere tuomitaan syylliseksi ja saa vaikka 3 vuoden ehdottoman vankeusrangaistuksen. Totta kai Jere valittaa hovioikeuteen ja totta kai hänen asiansa sielä tullaan käsittelemään. Saako Jere sillioin olla vapaalla odottamassa hovioikeuden tuomiota vai joutuuko hän muka telkien taakse? Lainaan tässä vain tuota maikkarin galluppia jossa kysellään missä Jere luuhaa maalis-huhtikuussa? Eikö lehdistöllä ole enään mitään moraalia? Ihan sama kuin kyselisi että jos Jammu Siltavuori vapautettaisiin pakkohoidosta, niin monta päivää hän eläisi? V***u eikö enään näillä roskalehdillä/medioilla enään ole mitään muuta tehtävää kuin retostella ihmisten ahdingolla.
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Ei Karalahtea voida tuomita mihinkään ellei ole kunnollisia näyttöja rikoksesta. Jos syyttäjällä ei ole parempia todisteita kuin sivuavat näytöt, Karalahti kävelee vapauteen, oli hän syyllinen tai ei.

Itse ihmettelen että voiko Karalahti olla niin tyhmä että pistää 15 000€ tuollaiseen bisnekseen kun itsellä on tiedossa se vähintään 250 000€ per kausi vähintään viiden vuoden ajan. Miksi helvetissä? Toisaalta samaa voi kysyä Varikselta, vaikka tapaus onkin ihan erilainen. Miksi helvetissä?

Itse uskon että Karalahti on ns. kunniajäsen kyseisessä "jengissä", mutta silti ei ole niin tyhmä että sekaantuu tuollaiseen bisnekseen. Siis IMO. Ilman faktaa.

Ja hauskinta näin Kärppäläisenä "vieraissa pöydissä" on todeta se, että kaikista eniten toivoisin Jeren pelaavan teidän joukkueessanne. Eikä tämä ole mitään ruskean kielen juttua, heh. Karalahti on aina ollut se tyyppi siellä puolustuksessa jota vihaan, mutta samalla kunnioitan. Niinkuin teidän seuraanne, olette kuin hurrit minulle, vihaan mutta kunnioitan.

Tottakai olisin toivonut että Karalahti pelaisi meillä useamman vuoden, ei häntä mitkään Haakanat korvaa todellakaan. Mutta itse toivon että tyyppi saa vielä peliaikaa jossain.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itse ihmettelen että voiko Karalahti olla niin tyhmä että pistää 15 000€ tuollaiseen bisnekseen kun itsellä on tiedossa se vähintään 250 000€ per kausi vähintään viiden vuoden ajan. Miksi helvetissä? Toisaalta samaa voi kysyä Varikselta, vaikka tapaus onkin ihan erilainen. Miksi helvetissä?

Jos noista 250000 palkoista ei ole jäljellä mitään, ja mahdollisuutena on saada vaikkapa 15000 sijoitukselle kymmenkertaisen tuoton, niin eikös siinä voisi olla syy, varsinkin kun talous on selkeästi pakkasen puolella... ja on tuhlattu niin omat kuin vieraatkin rahat.
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Jos noista 250000 palkoista ei ole jäljellä mitään, ja mahdollisuutena on saada vaikkapa 15000 sijoitukselle kymmenkertaisen tuoton, niin eikös siinä voisi olla syy, varsinkin kun talous on selkeästi pakkasen puolella... ja on tuhlattu niin omat kuin vieraatkin rahat.
Jos ei ole toivoa tulevaisuudessa tienata suuria summia pelaamalla, niin ehkä noin. Mutta kun on. Useita vuosia sillä 250 000 palkalla. Pitää olla idiootti ihminen jos sitä ei tajua. En vain voi uskoa että Karalahti olisi niin idiootti ettei sitä tajuaisi? Toisaalta idiootteja löytyy kyllä joka suunnasta. En vain usko että Karalahti voisi olla niin tyhmä. Jos on niin tervemenoa linnaan.

Ja miksikö haluaisin Karalahden pelaavan Hifkissä? Koska tämä nykyinen Hifkin joukkue on häpeä verrattuna siihen oikeaan "pahaan" ja "ilkeään" vastustajaan. Siis näin vain kärppälaisena ja vain minun omana mielipiteenä. Jos itse lähden hallille katsomaan Kärpät-Hifk peliä, odotan siltä kunnon tunteita ja pieniä "ylilyöntejä" molempiin suuntiin. Kunnon taistelua eikä mitään nysväämistä niinkuin tällä kaudella.

Toivottavasti ette vedä hernettä nenään, mutta minun mielestäni Hifk on parhaimmillaan "pahana" :D.

Edit: Ja nimeen omaan sellaista Hifkiä toivoisin Kärppiä vastaan finaaliin (jos Kärpät ylipäätänsä pääsee loppuun saakka) kuin vuonna 98-99 Tepsiä vastaan. Siinä parissa oli tunnetta :) Parhaimpia finaaleja mitä ollaan ikinä nähty.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös