Lähikuvassa-Jere Karalahti

  • 1 518 949
  • 4 353

vetoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia, Bolts
Sen verran kun kieltä osaan niin siinä sanotaan juuri samat asiat kuin suomalaismediassa eli Karalahden pelaaminen Slovan Bratislavassa on mahdollista. Asiat ratkeavat perjantaiaamuun mennessä.

Kaikki muut slovakialaiset kiekkosivustot eivät ole maininneet Karalahdea lainkaan.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No nyt taitaa olla sitten suurin huoli itseltä pois, että Karalahti olisi tullut Tapparan organisaatioon. Siinä olisikin ollut nielemistä. Olisi kenties pitänyt lopettaa kannattaminen siksi aikaa, kun Jere on seurassa.

Tässä ketjussa näytetään jo samppanjapulloja availtavan, kun Jere vapautuu varmasti kaikista syytteistä.

Mielestäni vaikka Karalahti ehdottoman vankeusrangaistuksen välttäisikin, niin syyttömyyteen on Jerellä vielä pitkä matka. Hän kuitenkin kuuluu jengiin, josta tuskin lähdetään muuta kuin jalat edellä. Vaikka sitä moottoripyöräkerhoksi kutsutaan, niin eipä taida sana "mafia" olla myöskään kaukana. Tai "järjestäytynyt rikollisuus".

Uskossaan vahvoja he, jotka kuvittelevat, että Jeren asiat tulevat kuntoon, jos ei tästä syytteestä tule ehdotonta tuomiota. Vedotaan siihen, että "vanhoja syntejä, ei tule toistumaan", kun puhutaan viime kesästä ja aiempaakin syntilistaa on enemmän kuin tarpeeksi.

Velkaa on ainakin 10 000 Ollille ja 23 000 IFK:lle. Paljonko on sitten "Nikelle" tai jollekin muulle? Voiko Slovan Bratislava tarjota sellaisen diilin, että edes Jere ei saa rahaa menemään? Tuskin.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Nyt ymmärrän jo paremmin miksi Tommi Kovanen Hifkiin hankittiin.

"- .Kun mulla oli vaikeuksia päästä treeneihin ryyppäämisen jälkeen, taksiyhtiö Kovasen kanssa tehtiin sopimus, että he kuskaavat mua niihin, Karalahti paljasti.

Jeren kuskiksi.
 

McJugi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lähtee mihin lähtee, mutta onnea matkaan. Sitä tarvitaan. Mikään ei ole pois suljettu niin kauan kun mies itse asiasta avautuu.
 

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Hullua olis jos joku tollaseen jätkään investois. Oottaa ny ihan rauhassa, jos tuomiota ei tule, niin ensi kaudeksi varmaan tarjouksia tulee useammastakin paikasta entä Bratislava.
 

joey77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HIFK
Iltapulu Taas hätiköi. Eli Jeren kommentit:

http://www.iltasanomat.fi/

Ei lähde ennenkuin hommat on selvillä, mutta Slovan on rekisteröinyt miehen eli voi lähteä jos hommat selviää tässä päässä.

Aika fiksun olosta kamaa Jeren suusta, oiskohan pollassa alkanu viimein säteilemään jotain muutakin, kun "Mä oon aina juhlinu kovaa" ja mies olisi tästä fiaskosta jotain oppinutkin?

No saa nähdä, mutta jännää seurattavaahan tästä seuraa joka tapauksessa:

Tuomitaan/ei tuomita, slovakia/vankila, kesällä taas 6kk putki/jotain järkeä päässä, ensi kaudella hifk(vaatii varmaan aika totaalisen muutoksen elämässä)/sm-liiga/Eurooppa/NHL?
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
En tietenkään voi tietää mitä kaikkea syyttäjällä on hihassansa, mutta hieman on alkanut heräämään kysymys ahnehtiko Huhtala Karalahden kohdalla liikaa? Edistämisestä syyttäminen olisi voinut olla "varmempaa".

Iltasanomista poimittua:

"Syyttäjä vaatii Karalahdelle, 32, peräti kuuden vuoden vankeustuomiota törkeästä huumerikoksesta. Karalahden syytetään rahoittaneen virolais-suomalaista amfetamiiniliigaa 20 000 eurolla.

Toissijaisesti Karalahtea epäillään avunannosta törkeään huumerikokseen."

Tuon perusteella jos mitään todisteita törkeästä huumasainerikoksesta ei löydy, voi tuomio tulla kuitenkin avunannosta.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
...se toissijainen onkin ensisijainen syyttäjälle.

Juu, eiköhän sieltä tuomio tule avunannosta?

Mun näkemykseni mukaan Jergus (ja syyttäjän isoon ääneen vaatima 6 v.) on ollut tässä sirkuksessa mukana lähinnä median mielenkiinnon herättäjänä => Suomessa on puitu isoja huume-caseja ennenkin, mutta yksikään niistä ei ole yltänyt lähellekään samoille palstametreille kuin tämä!! Lisäksi (nyanssina) H:gin huumepoliisin omat sisäiset tutkimukset on painuneet aika kivasti taka-alalle... which is nice;-)
 

McJugi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Luulisi jos jotain tuomioita halutaan langettaa, että todisteiden on oltava päivän selviä. Riittävätkö tosiaan nämä jossittelut ja väitteet, kun missään ei ole kuitenkaan 100 prosenttisen varmasti todistettu että Jere olisi missään vaiheessa keskustellut edes huumeista kenenkään kanssa.

Okei, maksoi velkoja pois, jotka sitten luultavimmin käytettiin huumeisiin. Silloin hän on tahattomasti ollut osallisena. Tämä näköjään sitten riittää..
 

joey77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HIFK
Juu, eiköhän sieltä tuomio tule avunannosta?

Mun näkemykseni mukaan Jergus (ja syyttäjän isoon ääneen vaatima 6 v.) on ollut tässä sirkuksessa mukana lähinnä median mielenkiinnon herättäjänä => Suomessa on puitu isoja huume-caseja ennenkin, mutta yksikään niistä ei ole yltänyt lähellekään samoille palstametreille kuin tämä!! Lisäksi (nyanssina) H:gin huumepoliisin omat sisäiset tutkimukset on painuneet aika kivasti taka-alalle... which is nice;-)

Kyllähän tämä homma on saanut ihan uskomattomat mittasuhteet vain sen takia, että kyseessä on meidän uusi Nykäsen Masa, eli Jergus Kamalahti. Mutta sekin on tietysti selvää, että ihan omilla ansioillaan mies on tähän päässyt, vaikkakin homma on nyt karannut siksi kuuluksi härkäseksi. Jos viime kesänä olis juossut pururadalla eikä baareissa ja vetänyt punttia eikä viinaa niin ei oltaisi tässä, mutta kun pitää olla niin äijää "aina mä oon tarjonnu ja juhlinu lujaa".

Mielenkiintoista minusta on jatko. Tähän asti omaan korvaan ovat aina nämä Jeren anteeksipyynnöt kuullostaneet aika valjuilta "Joojoo, tuli dokattuu, huono homma ("ku jäin kiinni"), mä meen nyt taas pelaa kiekkoo ,kun siinäkin mä oon ihan jumala"- tyyppisiä. Mutta nyt mies tuntuu kyllä olevan eri tavalla tosissaan. Ei lähtenyt Slovakiaan kiekkostaraksi vaan tahtoo aidosti selvittää eka asiat Suomessa kuntoon. Josko viimein olisi joku järki tulossa tämänkin "miehen" kupoliin?
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
Mielenkiintoista minusta on jatko. Tähän asti omaan korvaan ovat aina nämä Jeren anteeksipyynnöt kuullostaneet aika valjuilta "Joojoo, tuli dokattuu, huono homma ("ku jäin kiinni"), mä meen nyt taas pelaa kiekkoo ,kun siinäkin mä oon ihan jumala"- tyyppisiä. Mutta nyt mies tuntuu kyllä olevan eri tavalla tosissaan. Ei lähtenyt Slovakiaan kiekkostaraksi vaan tahtoo aidosti selvittää eka asiat Suomessa kuntoon. Josko viimein olisi joku järki tulossa tämänkin "miehen" kupoliin?
Onko lopulta oikeudenkäynti ja syystettynä oleminen riittävä heräte tajuamaan tilanteen vakavuuden vai tarvitaanko siihen selkeää tuomiota?
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Näinhän tässä luultavasti käykin. 3kk ehdollista ja 500 euron sakot. Siinä koko massiivisen mediatapahtuman loppusaldo.


Eikös tälläkin tuomiolla napsahtaisi pelikieltoa doping-säännösten perusteella.

4 vuotta "luvassa" törkeästä huumausainerikoksesta. Lasketaanko "avunanto törkeään huumasainerikokseen" törkeäksi..? Ja jos ei lasketa, niin paljonkohan penaltyä tuosta voidaan langettaa? Vai voidaanko mitään?
 
Näinhän tässä luultavasti käykin. 3kk ehdollista ja 500 euron sakot. Siinä koko massiivisen mediatapahtuman loppusaldo.

Niin no, siinä samalla kun tuomio tulee, oli se sitten mikä tahansa, niin Jeren ura on melkeinpä käytännössä ohi. ADT rapsauttaa neljän vuoden kilpailukiellon niin siinähän se alkaa olla.

En oikein ymmärrä sitä, että kovaan ääneen ollaan ihmettelemässä miksi tästä on tullut julkisuudessa niin iso juttu. Tässä nyt sattuu olemaan mukana julkisuuden henkilö. Aivan samalla tavalla kun vaikkapa kuuluisassa "Mä oon Jussi Ahde ja vedän nyt kokaan nokkaan" -jutussa.
 

BigRedKoff

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
By the way, tyhmä kysymys...

Mut mikä on lehtijutuissa mainittu NHL-sekki? Saako pelaajat (myös tällaiset muutaman kauden pelanneet) jotain korvauksia menneiltä kausilta jälkikäteen? Ainakin jossain jutussa puhuttiin Jeren saamasta 10 kE sekistä joka tuli mutta meni "vuokrarästeihin".
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mut mikä on lehtijutuissa mainittu NHL-sekki? Saako pelaajat (myös tällaiset muutaman kauden pelanneet) jotain korvauksia menneiltä kausilta jälkikäteen? Ainakin jossain jutussa puhuttiin Jeren saamasta 10 kE sekistä joka tuli mutta meni "vuokrarästeihin".

En tiedä sekistä, mutta mtv3 mukaan Jere sai jotain rahoja (10000t), ja kun ne meni tilille, niin pankki nappasi erääntyneisiin lainanlyhennyksiin. Sitä en tiedä mitä rahoja olivat, ja mistä tulivat.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikös tälläkin tuomiolla napsahtaisi pelikieltoa doping-säännösten perusteella.
Niin no, siinä samalla kun tuomio tulee, oli se sitten mikä tahansa, niin Jeren ura on melkeinpä käytännössä ohi. ADT rapsauttaa neljän vuoden kilpailukiellon niin siinähän se alkaa olla.
Eikö se nyt ole jo moneen kertaan todettu, että ei ole lainkaan selvää, että mahdollinen tuomio katsottaisiin doping-rikkomukseksi. ADT ei ole vielä ottanut kantaa asiaan. Itse pitäisin yllättävänä, jos näin katsottaisiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös