En nyt keksinyt osuvampaa otsikkoa aiheelle, joka vaivaa nyt minun ja parin muun mieltä. Tarkoitus olisi kartoittaa tilannetta Jatkislaisten keskuudessa parin kysymyksen ja omakohtaisen kokemuksen voimin.
1) Käytät Soneran "omia sivuja" hallinnoidessasi gsm-liittymääsi. Onko sinulle tullut viesti "Numerollasi kirjauduttiin omille sivuille" vaikka et sinne ole kirjautunut?
2) Onko salasanasi omille sivuille lakannut yht'äkkiä toimimasta?
3) Käytät Soneran sähköpostia (pp.inet.fi...etc). Et pysty vastaanottamaan sähköpostia, koska ohjelma (mm.Outlook) ei hyväksy salasanaasi?
4) Käytät Soneran laajakaista-asiakkaana lisäpalveluita (keltainenpörssi...etc) omien sivujen kautta. Et pääse kirjautumaan sivuille käyttäjätunnuksella ja salasanallasi?
Jos näistä jotain tai jopa kaikkia on viimeaikoina sattunut jollekkin, niin olisi hyvä, jos ilmoittautuisit tähän ketjuun, nimittäin...
Esimerkki 1) Vajaa 2 viikkoa sitten tyttöystävälleni tuli kännykkään viesti "Numerollasi kirjauduttiin omille sivuille", vaikka ei oltu edes lähellä tietokonetta. Sitten mentiin oikeasti käymään omilla sivuilla, tai yritettiin, ei nimittäin päästy sisälle. Sitten soitettiin Soneralle, josta sanottiin, että olet juuri kirjautunut sisään ja vaihtanut salasanan. Juupa juu, ei taida pitää paikkansa. No, sieltä tuli uusi salasana ja viikon päästä vielä kerran uusi salasana. Nyt tämä OK.
Esimerkki 2) Yksi Soneran sähköposteistani (ns.pääposti), jonka tunnuksilla käytetään kaikkia oheispalveluita lakkasi toimimasta Outlookissa. En päässyt kyseisillä tunnuksilla edes "omille sivuille", ajattelin odottaa muutaman päivän jos vaikka alkaisi toimimaan. Tänään sitten soitin Soneralle asiasta, kun mikään ei ole muuttunut. Annoin tunnukseni asiakaspalveluun, jossa he tutkivat tapahtumia tuon käyttiksen takaa. No, kuulemma viime perjantaina olin kirjautunut omille sivuille ja vaihtanut salasanani. Tämä ei kyllä pidä paikkansa ollenkaan. Minulle lähetettiin uusi salasana ja nyt kaikki taas toimii.
Tein tuossa tuttavapiirissä pienen kyselyn ja kolmella on esimerkin 2 mukainen ongelma. Nyt herää kysymys, että vuotaako Sonera jostain salasanoja ja käyttiksiä, onko jollain työntekijällä tylsää, vaihtelee salasanoja ja käy kikkailemassa toisten omilla sivuilla vai mistä tässä on kysymys?
1) Käytät Soneran "omia sivuja" hallinnoidessasi gsm-liittymääsi. Onko sinulle tullut viesti "Numerollasi kirjauduttiin omille sivuille" vaikka et sinne ole kirjautunut?
2) Onko salasanasi omille sivuille lakannut yht'äkkiä toimimasta?
3) Käytät Soneran sähköpostia (pp.inet.fi...etc). Et pysty vastaanottamaan sähköpostia, koska ohjelma (mm.Outlook) ei hyväksy salasanaasi?
4) Käytät Soneran laajakaista-asiakkaana lisäpalveluita (keltainenpörssi...etc) omien sivujen kautta. Et pääse kirjautumaan sivuille käyttäjätunnuksella ja salasanallasi?
Jos näistä jotain tai jopa kaikkia on viimeaikoina sattunut jollekkin, niin olisi hyvä, jos ilmoittautuisit tähän ketjuun, nimittäin...
Esimerkki 1) Vajaa 2 viikkoa sitten tyttöystävälleni tuli kännykkään viesti "Numerollasi kirjauduttiin omille sivuille", vaikka ei oltu edes lähellä tietokonetta. Sitten mentiin oikeasti käymään omilla sivuilla, tai yritettiin, ei nimittäin päästy sisälle. Sitten soitettiin Soneralle, josta sanottiin, että olet juuri kirjautunut sisään ja vaihtanut salasanan. Juupa juu, ei taida pitää paikkansa. No, sieltä tuli uusi salasana ja viikon päästä vielä kerran uusi salasana. Nyt tämä OK.
Esimerkki 2) Yksi Soneran sähköposteistani (ns.pääposti), jonka tunnuksilla käytetään kaikkia oheispalveluita lakkasi toimimasta Outlookissa. En päässyt kyseisillä tunnuksilla edes "omille sivuille", ajattelin odottaa muutaman päivän jos vaikka alkaisi toimimaan. Tänään sitten soitin Soneralle asiasta, kun mikään ei ole muuttunut. Annoin tunnukseni asiakaspalveluun, jossa he tutkivat tapahtumia tuon käyttiksen takaa. No, kuulemma viime perjantaina olin kirjautunut omille sivuille ja vaihtanut salasanani. Tämä ei kyllä pidä paikkansa ollenkaan. Minulle lähetettiin uusi salasana ja nyt kaikki taas toimii.
Tein tuossa tuttavapiirissä pienen kyselyn ja kolmella on esimerkin 2 mukainen ongelma. Nyt herää kysymys, että vuotaako Sonera jostain salasanoja ja käyttiksiä, onko jollain työntekijällä tylsää, vaihtelee salasanoja ja käy kikkailemassa toisten omilla sivuilla vai mistä tässä on kysymys?