Kysymys Soneran käyttäjille

  • 4 608
  • 32

Edit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Frölunda
En nyt keksinyt osuvampaa otsikkoa aiheelle, joka vaivaa nyt minun ja parin muun mieltä. Tarkoitus olisi kartoittaa tilannetta Jatkislaisten keskuudessa parin kysymyksen ja omakohtaisen kokemuksen voimin.

1) Käytät Soneran "omia sivuja" hallinnoidessasi gsm-liittymääsi. Onko sinulle tullut viesti "Numerollasi kirjauduttiin omille sivuille" vaikka et sinne ole kirjautunut?

2) Onko salasanasi omille sivuille lakannut yht'äkkiä toimimasta?

3) Käytät Soneran sähköpostia (pp.inet.fi...etc). Et pysty vastaanottamaan sähköpostia, koska ohjelma (mm.Outlook) ei hyväksy salasanaasi?

4) Käytät Soneran laajakaista-asiakkaana lisäpalveluita (keltainenpörssi...etc) omien sivujen kautta. Et pääse kirjautumaan sivuille käyttäjätunnuksella ja salasanallasi?

Jos näistä jotain tai jopa kaikkia on viimeaikoina sattunut jollekkin, niin olisi hyvä, jos ilmoittautuisit tähän ketjuun, nimittäin...


Esimerkki 1) Vajaa 2 viikkoa sitten tyttöystävälleni tuli kännykkään viesti "Numerollasi kirjauduttiin omille sivuille", vaikka ei oltu edes lähellä tietokonetta. Sitten mentiin oikeasti käymään omilla sivuilla, tai yritettiin, ei nimittäin päästy sisälle. Sitten soitettiin Soneralle, josta sanottiin, että olet juuri kirjautunut sisään ja vaihtanut salasanan. Juupa juu, ei taida pitää paikkansa. No, sieltä tuli uusi salasana ja viikon päästä vielä kerran uusi salasana. Nyt tämä OK.

Esimerkki 2) Yksi Soneran sähköposteistani (ns.pääposti), jonka tunnuksilla käytetään kaikkia oheispalveluita lakkasi toimimasta Outlookissa. En päässyt kyseisillä tunnuksilla edes "omille sivuille", ajattelin odottaa muutaman päivän jos vaikka alkaisi toimimaan. Tänään sitten soitin Soneralle asiasta, kun mikään ei ole muuttunut. Annoin tunnukseni asiakaspalveluun, jossa he tutkivat tapahtumia tuon käyttiksen takaa. No, kuulemma viime perjantaina olin kirjautunut omille sivuille ja vaihtanut salasanani. Tämä ei kyllä pidä paikkansa ollenkaan. Minulle lähetettiin uusi salasana ja nyt kaikki taas toimii.

Tein tuossa tuttavapiirissä pienen kyselyn ja kolmella on esimerkin 2 mukainen ongelma. Nyt herää kysymys, että vuotaako Sonera jostain salasanoja ja käyttiksiä, onko jollain työntekijällä tylsää, vaihtelee salasanoja ja käy kikkailemassa toisten omilla sivuilla vai mistä tässä on kysymys?
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
1,5 vuotta ollut Soneran internet-liittymä (10/10 megan) ja koko ajan ollut noita kohtien 2-4 ongelmia. Joskus omille sivuille ja Pörssiin jne. pääsee kun yrittää 9 kertaa peräkkäin, joskus ekalla yrittämällä ja joskus ei ollenkaan.

HUOM! Ei kuitenkaan mitään salasanan vaihdoksia tai numerollasi kirjauduttiin-juttuja, ei vaan kerta kaikkiaan pääse sisään eli teknisiä ongelmia Soneran päässä. Ilmoittaa vaan että käyttäjätunnus tai salasana ei kelpaa...
 

Edit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Frölunda
InSideHockey kirjoitti:
1,5 vuotta ollut Soneran internet-liittymä (10/10 megan) ja koko ajan ollut noita kohtien 2-4 ongelmia. Joskus omille sivuille ja Pörssiin jne. pääsee kun yrittää 9 kertaa peräkkäin, joskus ekalla yrittämällä ja joskus ei ollenkaan.

HUOM! Ei kuitenkaan mitään salasanan vaihdoksia tai numerollasi kirjauduttiin-juttuja, ei vaan kerta kaikkiaan pääse sisään eli teknisiä ongelmia Soneran päässä.

No noita teknisiä ongelmia on jatkuvasti mullakin. Nyt vaan asian tekee oudoksi nimenomaan nuo salasanojen vaihdot, kun kuulemma Soneran järjestelmä ei pysty niitä vaihtamaan ilman, että "käsky" vaihtamiseen erikseen annetaan.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Minulla myös ollut toisinaan sisäänkirjautumisongelmia. Päänvaivaa ja harmistumista aiheuttavat kuitenkin kännykkään tulevat ilmoitukset "multimediaviestistä, jonka voit käydä lukemassa omilla sivuillasi". Ikinä en ole niitä vielä onnistunut lukemaan sen paremmin omilla sivuilla kuin itse luuristakaan. No, kaipa ne ovat jotain Soneran omia mainoksia.
 

Rocco

Jäsen
Ainut ongelma mitä on kolmen vuoden aikana tullut, on se että en pääse aina lukemaan nettimeilinä omaa postiani. Muuten ei ole mitään ongelmia ollut.
 

Sonic Empire

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
GSM-liittymä ollut vuodesta '96 eikä mitään mainitsemiasi ongelmia.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Edit kirjoitti:
1) Käytät Soneran "omia sivuja" hallinnoidessasi gsm-liittymääsi. Onko sinulle tullut viesti "Numerollasi kirjauduttiin omille sivuille" vaikka et sinne ole kirjautunut?
Ei ole itselleni käynyt, mutta olen kuullut yhden toisenkin henkilön kertoneen samaa viimeisen viikon sisällä.
Edit kirjoitti:
2) Onko salasanasi omille sivuille lakannut yht'äkkiä toimimasta?
Kyllä, mutta ilmeisesti koko kirjautumistietoni olivat kadonneet. Uudelleenrekisteröinti ei kuitenkaan hyväksy enää sähköpostiosoitteella kirjautumista vaan väittää että olen jo rekisteröitynyt.
Edit kirjoitti:
3) Käytät Soneran sähköpostia (pp.inet.fi...etc). Et pysty vastaanottamaan sähköpostia, koska ohjelma (mm.Outlook) ei hyväksy salasanaasi?
Ei ole käynyt näin.
Edit kirjoitti:
4) Käytät Soneran laajakaista-asiakkaana lisäpalveluita (keltainenpörssi...etc) omien sivujen kautta. Et pääse kirjautumaan sivuille käyttäjätunnuksella ja salasanallasi?
Ei näinkään ole sattunut.
 

Edit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Frölunda
Jussi77 kirjoitti:
Ei ole itselleni käynyt, mutta olen kuullut yhden toisenkin henkilön kertoneen samaa viimeisen viikon sisällä.

Vieläkö muita tähän kategoriaan löytyy? Asian tiimoilta lähtee kirjelmä eteenpäin ensi viikolla.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä,

Olen usein (liki joka kerta) törmännyt ongelmaan 4. Ongelmat 2 ja 3 esiintyvät satunnaisesti.

Veikkaan, että kyse on vaan siitä, että soneran sivut on niin paskasti suunniteltu, ettei normaali-insinööri pysty klikkaamaan oikeasta paikasta kuin vahingossa.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
jussi_j kirjoitti:
Kyllä,

Olen usein (liki joka kerta) törmännyt ongelmaan 4. Ongelmat 2 ja 3 esiintyvät satunnaisesti.

Veikkaan, että kyse on vaan siitä, että soneran sivut on niin paskasti suunniteltu, ettei normaali-insinööri pysty klikkaamaan oikeasta paikasta kuin vahingossa.

Tämä tekstihän siellä on ollut varmaan vuoden ajan :D

"Hyvä asiakkaamme,

Internetasiakkaiden Liittymän- ja palvelunhallinnassa on tilapäisiä käyttökatkoksia. Korjaamme ongelmaa parhaillaan.

Pahoittelemme häiriöitä.

Ystävällisin terveisin,
Sonera Asiakaspalvelu"
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Edit kirjoitti:
1) Käytät Soneran "omia sivuja" hallinnoidessasi gsm-liittymääsi. Onko sinulle tullut viesti "Numerollasi kirjauduttiin omille sivuille" vaikka et sinne ole kirjautunut?
On. Tapahtui ensimmäisen kerran jo kaksi vuotta sitten ja silloin ihmettelin asiaa Soneran kanssa. En muista, että mikä oli lopputulemana.

Edit kirjoitti:
2) Onko salasanasi omille sivuille lakannut yht'äkkiä toimimasta?
Ei

Edit kirjoitti:
3) Käytät Soneran sähköpostia (pp.inet.fi...etc). Et pysty vastaanottamaan sähköpostia, koska ohjelma (mm.Outlook) ei hyväksy salasanaasi?
käytän ns. mobiilisähköpostia (pp.sonera.net) jonka olen tuota kautta hommannut. Sen kanssa on käynyt juuri noin. Joskus menee päiväkausia kun ei pysty lukemaan viestejä mitään kautta. Kotikoneella Firebird lakkasi yhtäkkiä toimimasta ja sen kanssa ei ole ollut mitään asiaa posteja lukemaan sen koommin. Niinpä olenkin vaihtanut freelance-duuneja varten osoitteeni gmailiin.

Edit kirjoitti:
4) Käytät Soneran laajakaista-asiakkaana lisäpalveluita (keltainenpörssi...etc) omien sivujen kautta. Et pääse kirjautumaan sivuille käyttäjätunnuksella ja salasanallasi?
en käytä
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kohta 4 vaivasi joskus, syyksi osoittautui Outlookin tapa "unohtaa" salasana. Mailin kanssa ei juuri muuten ole ollut ongelmia kuin webmailin muutokset + se estolista tms. show. Muiden "lisäpalveluiden" kuten myöskään itse adsl-yhteyden kanssa ei ole ollut ongelmia, piuha on ollut about 6 vuotta.

EDIT: blaah
 
Viimeksi muokattu:

Daniela

Jäsen
Edit kirjoitti:
2) Onko salasanasi omille sivuille lakannut yht'äkkiä toimimasta?
On, eikä homma skulaa vaikka miten tilaisi tekstiviestillä uuden salasanan. Olen soittanut asiakaspalveluun ja ties mihin teknisiin helppeihinkin, mutta väittävät vaan, että rupeaa pelittämään kun tilaa tekstarilla uuden salasanan. Niin vissiin, en jaksa enää edes yrittää.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Czescku kirjoitti:
Hieman asiaan liittyen huomasin eilen, että uusimmassa Soneran laajakaistakaapelin laskussa olikin aivan eri summa kuin aiemmin ja syy näyttää olevan, että liittymäksi on merkitty 2-megainen eikä 1, joka tämä on aina ennen ollut. En tiedä onko tuo ihan "inhimillinen erehdys", vai onko joku päässyt muuttamaan tämän liittymän nopeutta tietämättäni ja haluamattani. Pitää selvittää Soneralta asiaa.

Syynä voi olla se, että Sonera on lähettänyt sinulle sähköpostia jossa ilmoittaa kohteliaasti nostavansa laajakaistasi nopeutta ja jollet halua nopeuden nostoa on sinun itsesi ilmoitettava tästä Soneran asiakaspalveluun (tai sähköpostissa mainittuun osoitteeseen).

Mikäli ei lue Soneran lähettämiä sähköposteja kunnolla (kuten minä) seurauksena on se, että nopeudet kasvavat mutta samalla kasvaa laskun loppusaldokin - hienoa palvelua Soneran suunnalta.

Henkilökohtaisesti en pidä soveliaana tätä Soneran tapaa toimia, minun logiikkani mukaan tulisi toimia juuri päin vastoin eli nopeus nousee vain mikäli asiakas antaa siihen suostumuksensa.

vlad.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Czescku kirjoitti:
Näinköhän kokeilevat nyt sitten kusettaa ihmisiä nostamalla nopeuksia ja hintoja omin nokkinensa, jos asiakkaat eivät jaksa reagoida sähköpostiin.

Onneksi nuo nopeudet nostot ovat ilmaisia eivätkä nosta kuukausimaksua.

- tinke-80
 

Rocco

Jäsen
vlad kirjoitti:
Mikäli ei lue Soneran lähettämiä sähköposteja kunnolla (kuten minä) seurauksena on se, että nopeudet kasvavat mutta samalla kasvaa laskun loppusaldokin - hienoa palvelua Soneran suunnalta.

Minä luin. Nopeus nousi yhdestä megasta kahteen megaan. Hinta pysyi täysin ennallaan. Olisi pitänyt ilmoittaa jos olisi halunnut pitää vanhan nopeuden. Silloin hinta olisi pudonnut sen hetkisen nopeuden hintaa vastaavaksi, taisi olla muutama euro kuussa.

Itselläni ei ollut mitään sitä vastaan että saan kaksinkertaisen nopeuden entiseen hintaan. En tiedä onko muilla...?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tinke-80 kirjoitti:
Onneksi nuo nopeudet nostot ovat ilmaisia eivätkä nosta kuukausimaksua.

Nostivat ennen, en tosin tiedä tämän hetken käytäntöä pienillä nopeuksilla eli nosto yhdestä megasta kahteen tms.

Pitänee tarkkailla näitä Soneran maileja, mikä mahtaa olla käytäntö tällä hetkellä suuremmilla nopeuksilla.

vlad.
 

Willimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Edit kirjoitti:
3) Käytät Soneran sähköpostia (pp.inet.fi...etc). Et pysty vastaanottamaan sähköpostia, koska ohjelma (mm.Outlook) ei hyväksy salasanaasi?

Käynyt pari kuukautta sitten.

Lisäksi palveluhallinta tahmaa, eilen yritin mennä muuttamaan sähköpostiosoitteen salasanaa, mutta kyllästyin odottamaan.
 

Pluto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Edit kirjoitti:
2) Onko salasanasi omille sivuille lakannut yht'äkkiä toimimasta?

3) Käytät Soneran sähköpostia (pp.inet.fi...etc). Et pysty vastaanottamaan sähköpostia, koska ohjelma (mm.Outlook) ei hyväksy salasanaasi?

2) Ei, mutta aikoinaan, kun tämä täysin susi "omat sivut" tuli käyttöön, meni ensikirjautuminen jumiin. Uutta salasanaa en siihen saanut mitenkään vaikka monesti yritin. Vähän aikaa sitten vuoden kuluttua yritin tilata uudelleen tekstiviestillä ja se toimi yllättäen.

Tähän liittyy hieman toinen tarina, siiitä kun vaihdoin Soneraan kyllästyneenä pitkäaikaisen matkapuhelinliittymän pois. Minulla oli ainoastaan verkkolasku käytössä jossa tuli siis pelkkä ilmoitus tekstiviestiellä laskunsaapumisesta ja summa. Lasku maksettiin Soneran sivujen kautta. Yllättäen Sonera oli poistanut käyttäjätunnukseni sivuille ennen viimeistä laskua. Eipä se laskunmaksu verkkopankissa niillä tiedoilla onnistunut. Teki mieli lähettää lasku Soneralle niistä vaivoista, joita sain nähdä, että sain maksaa laskun.

3) Jos pääkäyttäjä vaihtaa salasanan omille sivuille, vaihtuu myös automaattisesti kyseisen sähköpostitilin salasana. Nämä kohdat ovat siis kytköksissä toisiinsa. Muutoin ongelmaa ei ole esiintynyt kuin tilapäisesti Soneran postipalvelimien sekoillessa. Näitä ongelmia oli ainakin siinä vaiheessa, kun ne vaihtoivat siellä jotain palvelinalustaa.
 
Viimeksi muokattu:

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Joskus en ole päässyt mailiini sisälle. Kai samaa ongelmaa on joskus kaikissa sähköposteissa. Ja eikö ne tehnyt sinne jotain suht merkittävää uudistustakin.?
 

Edit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Frölunda
Pluto kirjoitti:
3) Jos pääkäyttäjä vaihtaa salasanan omille sivuille, vaihtuu myös automaattisesti kyseisen sähköpostitilin salasana. Nämä kohdat ovat siis kytköksissä toisiinsa. Muutoin ongelmaa ei ole esiintynyt kuin tilapäisesti Soneran postipalvelimien sekoillessa. Näitä ongelmia oli ainakin siinä vaiheessa, kun ne vaihtoivat siellä jotain palvelinalustaa.

Kytköksissä ovat kyllä toisiinsa, mutta siksi laitoin kohdat erikseen, koska kaikki eivät välttämättä käytä omia sivuja, mutta käyttävät sähköpostia ja toisinpäin.

Sonera todella uusi lähes kokonaan tuon sähköpostipalvelimen alustan ja jotain muuta siinä sivussa. Tuon uusimisen jälkeen meillä kuitenkin on kaikki toiminut, mutta nuo ongelmat ovat ilmestyneet vasta reilu parin viikon sisään. Nyt on tiedossa viisi henkilöä, joiden kohdalla Sonera on ominpäin vaihtanut salasanan siitä mitään ilmoittamatta. Lisäksi varmuudella neljällä henkilöllä on ilmaantunut se, että kännykkään saapuu viesti "Numerollasi kirjauduttiin omille sivuille" ja tämän jälkeen vanha salasana on lakannut toimimasta. Mielenkiintoista suorastaan.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Czescku kirjoitti:
Oliko tuo selitys sähköpostien määrästä täysin hatusta vedetty (eli valehtelua), koska Soneralle soitti äitini (jonka nimissä liittymä on) ja siellä on ajateltu ettei keski-ikäinen nainen kuitenkaan mitään tajua ja hänelle voidaan selittää mitä vaan?
99% todennäköisyydellä kyllä. Lähes aina tekniset virheet peitetään johonkin typerään selitykseen. Tämä siis muutamalla operaattorilla duunissa olleen huomiona.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sama linja jatkuu noiden omien sivujen kanssa. Olisin halunnut tarkastaa yhden puhelinnumeron, mutta eihän toi paska toimi kun sitä haluaa käyttää.

Ja mitä helvettiä se käskee mun tyhjentämään selaimen välimuistin. Miten tämä tähän liittyy?


"Palvelussa tilapäinen häiriö. Ole hyvä ja yritä hetken kuluttua uudelleen!

Jos olet tietokoneen äärellä, jota muutkin käyttävät . tyhjennä selaimen välimuisti ja sivuhistoria. Näin luottamukselliset tiedot pysyvät ominasi. Sulje lopuksi selain"
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Lueppa uudestaan kohta "jos olet tietokoneen...".
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
jussi_j kirjoitti:
Ja mitä helvettiä se käskee mun tyhjentämään selaimen välimuistin. Miten tämä tähän liittyy?
Riippuen selaimesi asetuksista, sen sijaan että selaimesi hakisi joka kerta tuoreimman version joka sivusta on saatavilla, se saattaakin kaivaa välimuististaan vanhan version. Toisin sanoen, vika saattaa olla jo poistunut sivuilta ja ne saattavat pelatakin jo normaalisti mutta sinun selaimesi kaivaa muististaan (kovalevylläsi, jonne se on tallentanut web-sivuja muistiin josta ne löytyvät sitten nopeammin käyttöön kuin lataamalla ne kerta toisensa jälkeen uudelleen - ei sillä, että tälle ominaisuudelle enää laajakaista-aikana juurikaan olisi käyttöä).

Jos oletetaan että sinulla on suomenkielinen Windows XP + Internet Explorer käytössäsi, niin välimuistin voi tyhjentää painamalla Työkalut -> Internet-asetukset... -> Poista tiedostot... (kohdasta Väliaikaiset internet-tiedostot, keskimmäisenä). Muissakin Windows-ympäristöissä suurinpiirtein samalla tavalla.

Voit myös web-sivulla painaa ctrl-napin pohjaan ja näpäyttää hiirellä Päivitä selaimestasi, jolloin selain sivuuttaa välimuistissa mahdollisesti olevan tallennetun web-sivun ja hakee palvelimelta uusimman sivusta saatavilla olevan version.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös