Kysymyksiä, kommentteja, palautetta moderaattoreille ja keskustelupalstan ylläpidolle

• 618 638
  • 3 079
Tila
Viestiketju on suljettu.

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Linkkien kuvausten vahtaaminen on mennyt ihan naurettavuuksiin. On se nyt kumma, että tästäkin viestistä pitää antaa varoitus. Käsi ylös, kuka ei ymmärtänyt mitä linkkien takaa löytyy?

J.Petke

Jäsen
Linkkien kuvausten vahtaaminen on mennyt ihan naurettavuuksiin. On se nyt kumma, että tästäkin viestistä pitää antaa varoitus. Käsi ylös, kuka ei ymmärtänyt mitä linkkien takaa löytyy?

Kun vedetään niin vedetään sitten niin yli kun voidaan. Sillä joka ensiksi tuota linkkisääntöä ehdotti taisi olla mielessä, että nuo viestit missä on pelkkä linkki tai esim "tää on hauska www.youtube.zz/hoet/89806t" olisi karsittu pois. Jos viestistä käy selväksi mitä linkki sisältää niinkuin tuosta Jubomirin tekstistä tekee niin aivan pelleilyä jaella varoituksia.

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Juuri samaa asiaa olin tulossa ihmettelemään. Modeilta mennyt nyt lapsi pesuveden mukana.

Kyllähän kai siinäkin instanssissa voisi vielä yrittää maalaisjärkeä käyttää, eikä mitään ehdotonta nollatoleranssia vetää?

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Alkuperäinen ajatus tuon säännön takana (poistaa J.Petken kuvaamat turhakeviestit) oli hyvä, mutta nyt on kyllä menossa lapsi pesuveden mukana*. Varminta kai olisi, jos ei linkkaisi ollenkaan vaan sisällyttäisi omaan viestiinsä koko linkin takaa löytyvän lähdekoodin.

Aika ajoin tämä moderaattoreiden touhu muistuttaa Nikolai Gogolin hersyviä kuvauksia tsaari-Venäjän valtiollisista virastoista.

EDIT. *En kopioinut tätä Murmelilta...

Viimeksi muokattu:

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
KSillä joka ensiksi tuota linkkisääntöä ehdotti taisi olla mielessä, että nuo viestit missä on pelkkä linkki tai esim "tää on hauska www.youtube.zz/hoet/89806t" olisi karsittu pois.
Minähän se taisin ensimmäisenä tuota linkkisääntöä ehdottaa ja tarkoitin juuri noiden turhakeviestien karsimista.

Toisaalta jos modet ovat vetäneet tämän yli, niin samoin ovat kyllä tehneet jotkut kirjoittajatkin. Miksei sitä maalaisjärkeä voisi käyttää molemmin puolin näppäimistöä? Ei niihin linkkeihin sentään vaadita mitään koko saatanan lähdekoodia tai jotain mukahauskuuttelua: "Tässä aukeavassa linkissä näette, kuinka jääkiekon SM-liigassa pelaavan HPK:n voimahyökkääjä Toni Mäkiaho taklaa niin ikään jääkiekon SM-liigassa pelaavan TPS:n ulkomaalaispuolustaja Lee Sweattia Hämeenlinnan Rinkelinmäen jäähallissa 13.09.2007".

Uskoisin, että tältäkin varoitukselta olisi vältytty, jos ko. viesti olisi kirjoitettu vaikkapa seuraavasti:
Fakta, jota kaikki jääkiekkoa seuraavat eivät taida ymmärtää. Kentällä yleensä sattuu silloin, kun se pää ei pysy ylhäällä. Parin viime liigakauden satoa.

Mäkiaho vs. Sweatt
Kudroc vs. Jokinen
Jokela vs. Komarov
Tuulola vs. Lostedt
Porthen vs. Hassinen
Kyllähän tuosta alkuperäisestäkin viestistä selviää, että todennäköisesti kyseessä on linkit viiteen taklaukseen. Ei tämä muokattukaan viesti anna mitään liioiteltua informaatiota linkkien sisällöstä, mutta mielestäni huomattavasti parempi/järkevämpi kuin tuo alkuperäinen viesti ja ennen kaikkea MUKAVAMPI LUKEA.

Voi olla, että tuohon linkkien kuvaamiseen meni peräti ylimääräiset 30sec. Suurin aika taisi mennä siihen, kun tihrustin muutaman kerran, ketäs se Kudroc oikeasti taklasikaan. Samalla poistin noista linkeistä sen "&feature=related".

Heitetäänpä modeille kysymys: olisiko linkeistä tullut varoitusta, jos ne olisi kirjoitettu lainaamallani tavalla?

Heitetäänpä modeille kysymys: olisiko linkeistä tullut varoitusta, jos ne olisi kirjoitettu lainaamallani tavalla?
Ei olisi tullut, eikä olisi tullut vaikka ei olisi edes hyperlinkkeinä laitettu, mutta noinhan nuo parhaiten ymmärrettävissä ovat. Tätä on yritetty ohjeistaa että kerrottaisiin mitä linkitetään ja ainuttakaan pelikieltoa näistä ei vielä ole tullut, toki jossain vaiheessa joudumme todennäköisesti turvautumaan myös pelikieltoihin, asian perillesaattamiseksi.

Moderaattorit

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Kysytäänpä modeilta sitten ohjetta siitä, miten noita hyperlinkkejä tehdään? Itse en osaa muuta kuin laittaa linkin sellaisenaan tänne. Nyt en uskalla siis linkittää mitään, jos haluaisinkin. Olen sitä yrittänyt testiosiossakin treenata, mutta siitä mitään tullut. Ei vaan osaa.

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kysytäänpä modeilta sitten ohjetta siitä, miten noita hyperlinkkejä tehdään? Itse en osaa muuta kuin laittaa linkin sellaisenaan tänne. Nyt en uskalla siis linkittää mitään, jos haluaisinkin. Olen sitä yrittänyt testiosiossakin treenata, mutta siitä mitään tullut. Ei vaan osaa.
Näin niitä tehdään:
HTML:
[url=www.jatkoaika.com]jatkoaika[/url]
tulostuu jatkoaika

Tuolla periaatteella kun kirjoitat linkit pelittää. Hakasulkeisiin ensin url="nettiosoite", sitten mitä haluat tulosteeksi, ja sitten uusiin hakasulkeisiin /url

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Onnistuu helpoiten kun kirjoitat viestiin sen tekstin, jonka haluat linkistä jäävän näkyviin. Sen jälkeen maalaat kyseisen tekstin ja painat hyperlinkki-painiketta. Kopioit linkin osoitteen avautuvaan tekstikenttään ja siinä se on.

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Pistänpä nyt tänne tällaisen kysymyksen, että vieläkö Venäjällä pelataan superliigaa? Siitä taisi olla joskus puhetta tuosta ketjusta, niin miksi sitä vanhaa ei ole lukittu ja tehty uutta KHL varten?

Nimenhän tuosta "Katsaus Venäjän superliigaan" voisi muuttaa vaikka RIP Venäjän superliiga, kun siellä jo sen verran on noita RIP-viestejä.

Että silleen...

d2uce

Jäsen

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itseäni on jo pidemmän aikaa häirinnyt yksi asia Jatkoajan keskustelupalstassa. Luen foorumia ja ketjut ovat näin tilassa "luettu", eli niissä ei näy olevan uusia viestejä. Suljen selaimen, avaan keskustelupalstan uudelleen ja äsken lukemani viestit näyttäisivät jälleen olevan uusia. Jotenkinhan tämä liittynee evästeisiin? Firefoxin asetuksissa on "Sivustot voivat asettaa evästeitä" ja "Salli kolmannen osapuolen evästeet kunnes ne vanhenevat".

Omituiseksi asian tekee se, että Jatkoajan keskustelupalsta on ainut sivusto, jonka kanssa on tällaisia ongelmia. Muilla foorumeilla viestit pysyvät luettuina yhden kerran jälkeen vaikka selaimen sammuttaisikin. Missäs on ongelma?

Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Olisiko täysin mahdotonta, että tämä viestinkirjoitustila uusittaisiin niin, että yleisimmät toiminnot olisivat yhden klikkauksen takana, kuten monilla muilla foorumeilla on. Esim. lihavointi, kursivointi ja alleviivaus voisivat olla toteutettavissa ikoneita klikkaamalla tässä tilassa, niin ei tarvitsisi aina itse rakentaa noita tageja. Mitään hymiöpalleroita en tietenkään kaipaa (eikä niitä saa missään tapauksessa koskaan tuoda tälle palstalle), mutta nämä yleisimmin käytetyt tekstin tehostuskonstit kun olisivat helpommin toteutettavissa...

Sitten kysyisin vielä, että miksi modet ovat viime aikoina olleet aika laiskoja vastaamaan näihin kysymyksiin tässä ketjussa. Ei kai teillä nyt niiiin kiire ole?

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olisiko täysin mahdotonta, että tämä viestinkirjoitustila uusittaisiin niin, että yleisimmät toiminnot olisivat yhden klikkauksen takana, kuten monilla muilla foorumeilla on. Esim. lihavointi, kursivointi ja alleviivaus voisivat olla toteutettavissa ikoneita klikkaamalla tässä tilassa, niin ei tarvitsisi aina itse rakentaa noita tageja.

Häh? Eikö ne ole kuvakkeina tossa kirjoitusruudun ylläpuolella, yhden klikkauksen takana? Vai mitä mä en ymmärtänyt?

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Olisiko täysin mahdotonta, että tämä viestinkirjoitustila uusittaisiin niin, että yleisimmät toiminnot olisivat yhden klikkauksen takana, kuten monilla muilla foorumeilla on. Esim. lihavointi, kursivointi ja alleviivaus voisivat olla toteutettavissa ikoneita klikkaamalla tässä tilassa, niin ei tarvitsisi aina itse rakentaa noita tageja. Mitään hymiöpalleroita en tietenkään kaipaa (eikä niitä saa missään tapauksessa koskaan tuoda tälle palstalle), mutta nämä yleisimmin käytetyt tekstin tehostuskonstit kun olisivat helpommin toteutettavissa...

Sitten kysyisin vielä, että miksi modet ovat viime aikoina olleet aika laiskoja vastaamaan näihin kysymyksiin tässä ketjussa. Ei kai teillä nyt niiiin kiire ole?
No mutta lihavointi ja kursivointihan ovat yhden klikkauksen takana.

Modeilla on varmaan kiire siirrella sun nostamia ikivanhoja ja ketään kiinnostamattomia äänestysketjuja kierrätykseen.

Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
No mutta lihavointi ja kursivointihan ovat yhden klikkauksen takana.

Modeilla on varmaan kiire siirrella sun nostamia ikivanhoja ja ketään kiinnostamattomia äänestysketjuja kierrätykseen.

No ei mulla ole. Joko olen helvetin sokea, tai sitten en taaskaan tajua jotakin. Kait ne sitten jostakin esille saa??? Pitää kattella.

Kyllä nuo minun nostamani ketjut joitakin sentään ovat kiinnostaneet, aika paljon niihin on viestejä tullut :) Sitten heitän vielä ne kaksi vakiovastausta tuohon rutinaan: 1)Kierrätyskeskusta ei ole pakko lukea, tai ainakaan itseä kiinnostamattomat ketjut voi jättää avaamatta. Joka ainoa minun nostamani ikivanha äänestys on sitä paitsi ollut jo valmiina kierrätyskeskuksessa. 2)Syvimmät pahoitteluni, jos olen riistänyt yöunesi ja pilannut päiväsi joskus nostamalla jonkin juuri sinua kiinnostamattoman ketjun ylös. Ei ollut tarkoitus. En kuitenkaan aio muuttaa tapojani, koska säännöt eivät kiellä vanhojen ketjujen nostamista, ja aion vastata itseäni kiinnostaviin äänestyksiin juuri niin usein, kun minua huvittaa!

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

Liitteet

• ja.JPG
    ja.JPG
    28 KB · kertaa luettu: 494
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Ainakin minulla ne ovat aina näkyneet tuossa vasemmassa yläkulmassa (katso liite).

Mutta ei näy minulla. Eikä ole koskaan näkynyt millään koneella, jolla minä olen jatkikseen oksennellut. Oli sitten kyseessä Mac tai PC, niin ei.

Mitä vittua? Tyhmä kysymys: voiko tämä olla kiinni selaimesta?

Edit: selkis jo! Tuoltahan ne omista asetuksista löytyivät.

Viimeksi muokattu:

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mutta ei näy minulla. Eikä ole koskaan näkynyt millään koneella, jolla minä olen jatkikseen oksennellut. Oli sitten kyseessä Mac tai PC, niin ei.

Mitä vittua? Tyhmä kysymys: voiko tämä olla kiinni selaimesta?

Klikkaa "Omat tietosi" ylävalikosta, sitten "Muokkaa asetuksiasi" vasemmasta laidasta ja alimmasta Message Editor Interface asetuksesta vaihda vaikka Standard Editor niin johan pitäisi näkyä.

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.

Nyt olen ymmälläni. Mulla on ainakin word-tyyliin B, I, U-kuvakkeet tuossa ylhällä. Mustaan tekstin ja napsautan valitsemaani korostuskeinoa, tadaa? Toinen hyvä keino on pikanäppäimet, ctrl-b toimii ainakin loistavasti.

Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Nyt olen ymmälläni. Mulla on ainakin word-tyyliin B, I, U-kuvakkeet tuossa ylhällä. Mustaan tekstin ja napsautan valitsemaani korostuskeinoa, tadaa? Toinen hyvä keino on pikanäppäimet, ctrl-b toimii ainakin loistavasti.

Kuten jo aiemmassa, eli ylempää löytyvässä viestissäni totesin, "selkis jo!". En ollut valinnut omista asetuksistani tätä asetusta päälle. Viisi vuotta siis kituuttelin ilman näitä hienouksia! Nyt on kuitenkin kaikki taas asteen helpompaa. On ollut viime aikoina turhaa aikaa pohtia kaiken maailman Jatkoaika-asetustuunauksia.

Hyvää iltaa Modet!

Voisiko AHL- ja Kanadan junioriliigatketjut siirtä tuolta "Muut kiekkosarjat" osiosta, tuonne Pohjois-Amerikka osioon? Joo tiedän että itseppä tuon toisen ketjun sinne avasin, mutta eipä ollut vaihtoehtoja, kun Pohjois-Amerikka otsikona alla on valittavana vain ja ainoastaan NHL.
Kiitos muistutuksesta. Tämä valitettavasti oli jäänyt tekemättä, kun jäimme miettimään rapakontakaista junnusarjaa käsittelevän ketjunkin siirtämistä. Asia nyt korjattu, olkaa hyvät ja pahoittelumme viiveestä.

Moderaattorit

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Voisikos taas korjata yhden väärin kirjoitetun otsikon, tällä kertaa Lukkopuolelta:

Erikoistilanne pelaaminen kausi 08-09. Yhdyssanaksi, kiitos.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.