Mainos

Kysymyksiä, kommentteja, palautetta moderaattoreille ja keskustelupalstan ylläpidolle

• 618 807
  • 3 079
Tila
Viestiketju on suljettu.

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Moderaattorit kirjoitti:
Höpö-höpö. Ei kenellekään kirjoittajalle olla kirjoituskieltoa antamassa. Tuo huhuketju meni lukkoon sen sisältämän roskan vuoksi ja oli sellaisenaan aika kollektiivisen hölmön kirjoittelun ilmentymä. Todellista sisältöä ei ollut juuri lainkaan.
Höpö-höpö = kyseessä ei ole mikään henkilökohtainen ajojahti (by H.Jortikka), mikäli tulkitsin oikein.

Jotenkin tuli vain sellainen tunne, kun ketju lukittiin melko pian linkittämäni "Papparosterin" jälkeen, jossa suurin osa haaveilemistani pelaajista oli sopimuksenalaisia muihin seuroihin. Tuo Papparosteri nimittäin sivuaa erästä pidempiaikaista projektiani avata TPS:n keskustelualueelle ketju, jossa voisimme keskustella TPS:n menneiden (mestaruus-) kausien rostereista, ketjujen roolijaottelusta, pelaajien ikäjakaumasta, vahvuuksista/heikkouksista jne. Tällainen ketju kenties voisi avartaa näkemyksiämme siitä, minkä tyyppisistä pelaajista meidän pitäisi haaveilla tulevien kausien joukkueisiin. Ketjua en ole vielä avannut. Syy: taustatyön tekeminen edelleen kesken.
Moderaattorit kirjoitti:
Kaiken kaikkiaan ketjujen lukottamisen kynnys on tosi korkealla, kuten jokainen voi itse havaita, mikäli hiukankin vaivautuu asiaa tutkimaan. Harvassa ovat lukotetut ketjut.

Moderaattorit
Ymmärrän tämän ja olen pääpiirteittäin tyytyväinen JA:n moderointiin. Kuitenkaan syytä Ketä sit polkaisisit? -ketjun lukitsemiseen en ole täysin ymmärtänyt. Tästä otan syyn osittain omille niskoilleni kerrottuani ehkä hieman liikaa erään urheilutoimittajan vapaa-ajan seikkailuista/yksityiselämästä. Osa kertomistani tapahtumista on ainakin Turussa yleisesti tunnettuja tosiasioita ja osa taas saamiani mielikuvia istuttuani ko. urheilutoimittajan kanssa yhden illan samassa seurueessa. Osa ketjussa käsitellyistä aiheista on myös julkaistu erään juorulehden sivuilla, osaa taas ei. Tämä ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, etteikö asioilla olisi myös totuuspohjaa.

Tiedän hyvin, ettette kommentoi yksittäistapauksia, mutta ko. ketjun sulkemiseen en ole löytänyt yhtään perusteltua syytä "No niin, tätä hupia on sitten riittänyt tarpeeksi pitkään ja joukkoon on mahtunut todellisia rimanalituksiakin. Jääkiekkoaiheisella palstalla lienee tähdellisempiäkin otsikoita.". Vapaan keskustelun puolella ja erityisesti Kierrätyskeskuksessa on joukossa varmasti turhempiakin ketjuja, jotka ovat edelleen avoimina eivätkä kuuluisi jääkiekkoaiheiselle keskustelupalstalle.

Pyydän nöyrimmästi, että ko. ketju avataan uudelleen, vaikka sieltä sitten poistettaisiin kaksi viimeistä postaustani liian rohkeina. Mikäli päätös on jo kiveen hakattu eikä ketjua enää avata uudelleen, niin tämä olkoon julkinen anteeksipyyntöni aiheuttamastani mielipahasta meille kaikille käsimiehille (kaikkihan me olemme, vaikka emme sitä itse myöntäisikään; sorry Ms.Foxie).

krobbe

Jäsen
Harhaanjohtavaa epätoivoako?

Onko moderaattoreille tullut liian kiire ja paniikki poistellessaan tuolta otteluketjusta noita väkivaltaan kehoittavia lainauksia eri kirjoittajien viesteistä?

Jos en asiaa paremmin tietäisi, vaikuttaisi siltä, että nuo väkivaltaan agitoineet henkilöt ovat he , jotka ovat lainanneet rauhoitetun palstaviljelijän viisauksia.

JuVii kirjoitti:
Ja ylilyönnin tapahduttua mennään vielä poistamaan/muokkaamaan kaikki viestit mitkä liittyy tähän aiheeseen. Ihan kuin tämäkin asia haluttaisiin vaan lakaista maton alle. Häpeättekö viestejä vai pelkäättekö, että mopedi lähtee käsistä?
Viestien poistaminen ja muokkaaminen tehtiin siksi, että taannoin muuttunut laki keskustelupalstojen ylläpitäjiä koskevasta vastuusta niin pakotti. Emme voi sallia rikokseen yllyttäviä viestejä missään olosuhteissa, edes lainauksina. Tämän luulisi olevan päivänselvä asia kaikille lukijoille.

Pahoittelemme sitä, että ko. viestejä lainanneiden kirjoittajien tekstien muokkausviesti on hieman harhaanjohtava. Kiirehän siinä oli syynä, tiedoksi nimimerkki krobbelle. Yritämme korjata tilannetta mahdollisimman pikaisesti.

Ystävänne, moderaattorit.

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
JuVii kirjoitti:
Ihmettelen suuresti mikäli x selviää "pienellä" pelikiellolla.

Vaikka JanJ:llä löi yli, niin asia ei korjaannu sillä, että avataan yhteen henkilöön kohdistuva lynkkausketju, kuten nimim. Littune teki.

Moderaattoreille kiitos, että pistivät sen ketjun lukkoon.

Viimeksi muokattu:

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Olisi vähän kysyttävää tuosta TPS:n Fantasia- ja huhupalstan sulkemisesta.. Minkä takia TPS-osiossa ei voi olla huhupalstaa ensi kauden pelaajille, samallalailla kuin esimerkiksi Jokereilla, Kärpillä ja monella muullakin joukkueella? Aivan samaan tapaan huhuja heitetään muillakin huhupalstoilla.. Joten miksi juuri TPS:n huhupalsta on kiinni? Fantasian sulkemisen ymmärrän, mutta eikö TPS-osiossa saa olla huhuketjuakaan? Joudummeko siis spekuloimaan tulevia pelaajia tuolla TPS 2006-07 ketjussa? Mielestäni silloin sen ketjun sisältö kärsii ja pahasti. Ei muuta.

Viimeksi muokattu:

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
JanJ kirjoitti:
Miksi nimimerkit Rontti, Edit, Twite ja Ossi saavat jatkaa henkilökohtaisuuksia, Isometsiä ja muita turhuuksia loputtomiin ilman pelkoa sanktioista? Kaikki tietävät yhden nimimerkin sukulaisssuhteen, mutta entäs nuo muut? HPK ei riitä. Voiko joku perustella?
Pahoittelen mikäli koet allekirjoitukseni rangaistavaksi henkilökohtaisuudeksi. Muita henkilökohtaisuuksia, Isometsiä ja turhuuksia en viimeajoilta ole havainnut tehneeni. Ai joo, paitsi se yksi viesti missä epäsuorasti arvostelin omaa allekirjoitustasi. Finaalisarjakirjoituksissani olen pyrkinyt olemaan niin asiallinen kuin pystyn. Se ei välttämättä ole paljon, mutta väitän että huomattavasti parempi yritys kuin vaikkapa sinulla.

Noitten muiden puolesta en uskalla sanoa mitään. Kaikkihan tietävät kenelle ovat sukua. Enkä pyydä anteeksi koska en koe että olisi mitään aihetta.

Ja yhteen nimimerkkiin kohdistuvien ketjujen avaaminen on todella perseestä, siitä olen Blackien kanssa täsmälleen samaa mieltä.

Edit: Ai toi olikin tuollainen yritys napata vastustajia mukaansa provosoimalla eikä mikään aito ihmettely. En ollut lukenut otteluketjuja niin en tajunnut että oli herralle itselleenkin jo selvä että sakset tulevat napsahtamaan.

Viimeksi muokattu:

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Blackie kirjoitti:
Vaikka JanJ:llä löi yli, niin asia ei korjaannu sillä, että avataan yhteen henkilöön kohdistuva lynkkausketju, kuten nimim. Littune teki.

Moderaattoreille kiitos, että pistivät sen ketjun lukkoon.

Ei todellakaan tarvitse avata ketjua yhdestäkään nimimerkistä, mutta tuo on lievästi sanottu, että JanJ:llä löi yli. Mies suoranaisesti lietsoi väkivaltaan nimeämällä väkivallan kohteen ja tarjoamalla myös onnistujalle rahallisen korvauksen. Käsittääkseni tuo on jo rikollista toimintaa.

Ihmettelen suuresti, jos kyseinen nimimerkki saa jatkaa palstalla kirjoitteluaan.

Kyle

Jäsen
Vuokralainen kirjoitti:
Ihmettelen suuresti, jos kyseinen nimimerkki saa jatkaa palstalla kirjoitteluaan.

Nyt se sitten on poistettu ihan virallisestikkin.

Itse en nähnyt kun ensimmäisen viestin, joka vissiin oli se pahin ja ei siinä ollut moderaattoreilla mitään muuta tehtävää. Tällä kertaa Janjlla kiehahti yli ja sanoi sen mitä joillain muillakin on ollut joskus mielessä, täällä kun on ennenkin ollut vastaavanlaiseen viittausta, tosin ei yhtä suoraan.

Käsittääkseni tuo on jo rikollista toimintaa.

Jommassa kummassa iltapäivä- lehdessä, oli tässä jokin aika sitten juttua kun vastaavanlainen juttu, joka oli juuri keskustelupalstoilta lähtenyt liikkeelle, meni muistaakseni ihan oikeuteen asti.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Gerodz kirjoitti:
Jommassa kummassa iltapäivä- lehdessä, oli tässä jokin aika sitten juttua kun vastaavanlainen juttu, joka oli juuri keskustelupalstoilta lähtenyt liikkeelle, meni muistaakseni ihan oikeuteen asti.

Liittyi muistaakseni tuon erään kuuluisan autohuijarin muilutukseen ja pahoinpitelyyn. Tuota aihetta suunniteltiin porukalla keskustelupalstalla ja pantiin sitten toimeen suunnitelman mukaisesti.

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Gerodz kirjoitti:
Nyt se sitten on poistettu ihan virallisestikkin.

Kauanpa se kestikin, mutta lopulta se tapahtui!

EDIT: "Se" on siis JanJ:n kirjoitusoikeuksen poisto.

Bandana

Jäsen
Alamummo kirjoitti:
Kauanpa se kestikin, mutta lopulta se tapahtui!

EDIT: "Se" on siis JanJ:n kirjoitusoikeuksen poisto.

Yllättävän kauan kesti tosiaan, mutta onneksi tämä nyt tapahtui.

Moderaattoreille hatunnosto uskalluksesta. IFK voisi ottaa oppia..?

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Saako penalttia jos lupaa 10€ nimimerkin moderaattori hakkaamisesta?

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Daespoo kirjoitti:
Saako penalttia jos lupaa 10€ nimimerkin moderaattori hakkaamisesta?

Mikset hakkaa itse jos olet mies?

Itse asiasta: Kaikenlainen katsomoväkivallan lietsonta, tosissaan tai ei-niin-tosissaan on asia joka ei jatkoaikaan kuulu. Joten moderaattorit tekivät ainoan oikean ratkaisun.

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Koska mulla on vain 10€ lompakossa eikä sillä pääse Hämeenlinnaan.

Cube

Jäsen
Oliko allekirjoitukseni liian pitkä vai miksi moderaattorit katsoivat tehtäväkseen poistaa sen minulta mitään kysymättä tai minulle edes mitään ilmoittamatta? Mielestäni karsin siitä jo kaikki henkilöön liittyvät viittaukset, mutta olisin toki pyytämällä karsinut enemmänkin. Itse minulla ei ole yhtään mitään tätä tekstissä esiintynyttä "vitun natsia" vastaan, mutta kyllähän tässä taas kaksinaismoralismi paistaa läpi taas aika selvästi.

ps. Kai luitte yksityisviestit läpi samalla, saatana?

Cube kirjoitti:
Oliko allekirjoitukseni liian pitkä vai miksi moderaattorit katsoivat tehtäväkseen poistaa sen minulta mitään kysymättä tai minulle edes mitään ilmoittamatta? Mielestäni karsin siitä jo kaikki henkilöön liittyvät viittaukset, mutta olisin toki pyytämällä karsinut enemmänkin. Itse minulla ei ole yhtään mitään tätä tekstissä esiintynyttä "vitun natsia" vastaan, mutta kyllähän tässä taas kaksinaismoralismi paistaa läpi taas aika selvästi.

ps. Kai luitte yksityisviestit läpi samalla, saatana?
Meillä on lainmukainen velvollisuus keskeyttää Suomen lainsäädännön vastaisten viestien julkinen esittäminen. Tässä tapauksessa emme lähteneet yhtään kokeilemaan onneamme, vaan olemme poistaneet kaikki viittaukset tällaisiin viesteihin. Kaksinaismoralismiin voit pyytää neuvoja lainsäätäjiltä eli eduskunnasta.

Meidän ei ole teknisesti edes mahdollista lukea kenenkään nimimerkin yksityisviestejä, joten ei, emme lukeneet yksityisviestejäsi.

- Moderaattorit

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Jaahas, on tämäkin palsta kun moderaattorit eivät pysty edes lukemaan yksityisviestejä. Ei ihme että keskustelu on vähän yksipuolista kun te pystytte vaan kirjoittamaan niitä!

Cube

Jäsen
Lämpimät onnittelut moderaattoreille HPK:n mestaruudesta! Se on todellakin ansaittu kaikkien näiden pronssisten vuosien jälkeen!

HPK ja Jatkoaika jatkakoon tulevaisuudessakin taivaltaan Suomalaisen jääkiekkoscenen kärjessä!

Pakko yhtyä Cuben puheisiin.

Jatkoaika, tai siis HPK, nousee tänään historiansa kovimpaan suoritukseen nappaamalla sen kauan odotetun mestaruuden.

Onnittelut siis täältäkin HPK:lle Suomen mestaruudesta ja moderaattoreille kosteaa iltaa. Olette sen ansainneet.

kritiikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
nakkisormi kirjoitti:
Nyt kyllä vaaditaan perusteellisia perusteluja "Ketä sit polkaisisit?" -ketjun lukittamiselle! Liittyykö Kiira Korpi tähän?

On täällä turhempiakin ketjuja auki.

Annan suuren tukeni tuon asenteellisesti väärin suuntautuneelle ketjun katkaisulle.

Runkkareille on paljon tavaraa netti täynnä.

Ihmettelen vain sen pitkäikäistä kestoa, kun se hipoo jokatapauksessa lain rajoja. Ehkä vastainenkin.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Ouzala kirjoitti:
Eikös kritiikki saanut potkut täältä?

Eihän nimim. kritiikki potkuja saanut vaan pelikiellon jonka kärsittyään hän on jälleen palannut vahvuuteen.

vlad.

nakkisormi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
kritiikki kirjoitti:
Ihmettelen vain sen pitkäikäistä kestoa, kun se hipoo jokatapauksessa lain rajoja. Ehkä vastainenkin.

Nyt kyllä kerrot meille muillekkin mihin rikokseen täällä on syyllistytty!

PS. Tai voisihan Kiira Korpi tulla kertomaan minulle, jos täällä on lakia rikottu.

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
nakkisormi kirjoitti:
Nyt kyllä kerrot meille muillekkin mihin rikokseen täällä on syyllistytty!

PS. Tai voisihan Kiira Korpi tulla kertomaan minulle, jos täällä on lakia rikottu.
Jos minä olen jotain lakia rikkonut niin Kiira Korpi minua rangaiskoon!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.