Kysymyksiä, kommentteja ja palautetta Jatkoajan toimitukselle ja ylläpidolle

  • 168 252
  • 972
Tila
Viestiketju on suljettu.

Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Iso käsi kaikille pudotuspeliraportteja kirjoittaneille ja kuvanneille toimituksen jäsenille! Erinomaista työtä ainakin näin kesälomalaisen näkövinkkelistä. Jatkakaa.
 

redpecka

Jäsen
(ifk-saipa) Haa, joku on lukenut ajatukseni. Olin ehdottelemaisillani tässä tovi sitten, että voisiko joskus joku tehdä pientä tilastoa ottelun taklauksista, koska sellaista tilastoa peruskuluttajalle ei ole missään ikinä koskaan näytillä. Laukauksia ja muita kyllä tilastoidaan sm-liigan sivuille, muttei tätä saraa. Iso käsi täältä.
 

redpecka

Jäsen
Yxsarvinen kirjoitti:
Tuota noin... Seinäkelloni ja kännykkäni näyttää kello kolmea, tietokone neljää ja Jatkoajan viestinlähetys aika kahta. Onko siellä teillä vahingossa siirretty kelloja väärään suuntaan vai olenko sekaisin SaiPan tappiosta?
Homma nyt hanskassa. Olin ollut tyhmä ja säätänyt joskus aikoinaan jotta "tunnista kesä- ja talviajan asetukset automaattisesti". Ei voi kaikkea tietää. Ps. olen edelleen sekaisin tappioista, mutta kellot on oikeassa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Pieni juttu, mutta toistuu aina. Voisiko raporttejen ja tilastojen alkuun lisätä linkit toisiinsa (siis ristiin)? Toinen vaihtoehto olisi että myös sen senkin ottelun tulos olisi listattu sivun oikeassa reunassa olevassa palkissa, joka on ruudulla näkyvissä.

Nyt kun lukee jonkun ottelun raporttia ja olisi kiinnostunut sen tilastoista, niin joutuu menemään joko pääsivulle tai toisen ottelun sivulle jotta löytää linkin sen alunperin kiinnostaneen ottelun tilastoihin.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
dana77 kirjoitti:
Pieni juttu, mutta toistuu aina. Voisiko raporttejen ja tilastojen alkuun lisätä linkit toisiinsa (siis ristiin)? Toinen vaihtoehto olisi että myös sen senkin ottelun tulos olisi listattu sivun oikeassa reunassa olevassa palkissa, joka on ruudulla näkyvissä.
Kyllähän tuolla oikeassa yläkulmassa näyttäisi olevan linkit kyseisen ottelun tilastoihin ja ennakkoonkin, jos en ihan väärin ymmärtänyt, mitä ajoit takaa.
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
No niinpä onkin, perutaan kysymys aiheettomana.
En vain osannut.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Ässät-Kärpät 4. välierän raportti

Ottelun päättymisestä on kulunut jo yli kolme ja puoli tuntia eikä Jatkoajan sivuilla näy minkäänlaista raporttia ottelusta. Altti Salomäen raportti Hämeenlinnan ottelusta on ollut valmiina jo pari tuntia.

Jatkoaika.com on tunnetusti amatööritoimittajien ylläpitämä. Eikö olisi kuitenkin kohtuullista olettaa, että edes joku herroista Harri Laiho, Mikko Ekberg, Jaakko Levola, Juhani Liuhala ja Juha-Matti Levo voisi sen verran rajoittaa porilaisen virvoitusjuoman nauttimista, että saisi jonkinlaisen raportin raapustettua? Jatkoaika.com on kuitenkin käsittääkseni yksi suomalaisen jääkiekon ykkösmedioista.

Olenko turha niuhottaja vai mitä mieltä päätoimittaja Hiitelä on tällaisesta lukijakunnan aliarvioimisesta? Olen ennenkin saanut vastauksia, että toimitus ei ole 24/7 valmiudessa esim. (jatko-) sopimusten julkistamisissa (case Vahalahti pari vuotta sitten), mutta nyt kyse ei ole sellaisesta. Pelipäivä varmistui jo sunnuntaina 09.04. alkuillasta, joten toimittajilla on ollut yli kaksi vuorokautta aikaa valmistautua jutun kirjoittamiseen. Voisiko kiinnostuksen puute olla osasyynä?

Mikä tökkii, päätoimittaja Hiitelä?

EDIT: A.Le Coqilla saattaa olla vaikutusta asiaan; kiitos huomautuksesta Afan
 
Viimeksi muokattu:

Afan

Jäsen
En ole seuraillut, mihin aikaan liigaraportit ovat yleensä ilmestyneet, mutta Ässät-HIFK-välieräraporttia saanee odottaa vähintään vuoden verran, todennäköisesti kauemminkin...

Kiitos ja anteeksi.
 

Mr Chimp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei niin jaksa fanittaa
Mr.Fox kirjoitti:
Ottelun päättymisestä on kulunut jo yli kolme ja puoli tuntia eikä Jatkoajan sivuilla näy minkäänlaista raporttia ottelusta.
Otsikon mukaista Ässät-HIFK 4. välierän rapsaa joudut kyllä odottelemaan ainakin vielä ensi kauteen. Sorry, oli pakko!
 

redpecka

Jäsen
Jännää kun tuossa vilkaisin SaiPa:ssa pelaavan Jarkko aa Immosen pelaajakorttia, niin sieltä paljastui yllättäviä pelaajaa koskevia aikaisempia uutisia. Pelannut näemmä ennen Jypissä ja tehnyt NY Rangersin kanssa myös jossain välissä sopimuksen.

No, eipä tämä minua häiritse, vinkkinä vaan jos jolla kulla halua korjata asia. Uutiset kaiketi linkittyvät jotenkin automaattisesti nimen perusteella oikeille paikoilleen pelaajakortteihin ja sekaannus varmaan johtuu siitä kun tuon SaiPa:n tyypin nimestä otettiin se A pois.

Eipä mittään, hyviä kesiä porukoille.
 

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
Tämä lienee kysymys ylläpidolle: Miksi kirjoittajien laittaminen Ignore-listalle täytyy olla niin hemmetin monen mutkan takana? Ennen tuo muistaakseni onnistui yhdellä painalluksella suoraan ko.kirjoittajan viestistä, kun taas nyt se pitää rampata tekemään tuolta profiilin kautta ja vielä on varmistusta mukana. Kyseessä on kuitenkin ainakin itselläni lähes päivittäin käytetty toiminto, niin olisi mukavaa jos tuo onnistuisi helpommin.

Toinen kysymys: Mitä virkaa on kaverilistoilla? Sieltä voi käydä katsomassa ketkä ovat kavereitani jos en muista?
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Kehut Zbynek Michalek -jutusta. Hienoa, että ulkomaisiakin pelaajia käydään mahdollisuuksien mukaan haastattelemassa. Lisäpisteet siitä!
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Jatkoaika on oiva tiedonlähde tiedonjanoiselle, mutta mielipiteenmuokkaajana ja vapaan sanan edustajana sen toimittajat nolaavat kyllä itsensä.

Panin tämän merkille kerta toisensa jälkeen, NHL-lockoutin aikana. Moni toimittaja kirjoitti silloin omien vakaumustensa mukaan.

Luin juuri äsken tyrmistyneenä Matti Liljaniemen jutun Jere Karalahdesta, jossa hän asettaa Karalahden ja joukkueen vastakkain. Liljaniemi olisi varmasti antanut siunauksensa Jeren poisjäännille, jos mies olisi näyttänyt poikkinaista jalkaa urheiluruudussa. Alkoholismia Liljaniemi ei tosin laske tähän kategoriaan, vaan silloin on automaattisesti kysymys miehestä, jolla tulee olla homma hallussa. On tyrmistyttävää, että vielä vuonna 2006 löytyy ihmisiä, jotka tietävät näin vähän alkoholista ja sen vaikutuksista ihmisiin. Senkin vielä jotenkin ymmärrän, mutta sitten kun asiasta pakinoidaan juorulehtien Matti-juttujen tavoin, ehkä maan arvostetuimmassa jääkiekkomediassa, voidaan kysyä, kenelle tässä pitäisi oikein tarjota hametta.

Itse ehdotan Liljaniemeä vuoden hameilijaksi. Toivon myös, että kaikki SM-liigan joukkueet pitävät Liljaniemen ajan tasolla, että saamme vastaisuudessakin lukea näitä ojennuksia, koko maan voimin.

Peräänkuulutan siis pientä linjan tarkistusta.

Häpeä Liljaniemi.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
finnishninja kirjoitti:
Panin tämän merkille kerta toisensa jälkeen, NHL-lockoutin aikana. Moni toimittaja kirjoitti silloin omien vakaumustensa mukaan.

Olen käynyt muutamissa toimituksissa, ja jokaisen seinältä olen löytänyt huoneentauluna finnishninjan vakaumuksen, jonka mukaan jutut sitten kirjoitetaan. Valitettavasti edistys ei ole Jatkoaikaan ehtinyt, vaan toimittajien sallitaan kirjoittaa asioista finnishninjan näkemyksen vastaisesti. Tämän on selvä puute ja syö Jatkoajan uskottavuutta.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
hannes_ko kirjoitti:
Olen käynyt muutamissa toimituksissa, ja jokaisen seinältä olen löytänyt huoneentauluna finnishninjan vakaumuksen, jonka mukaan jutut sitten kirjoitetaan. Valitettavasti edistys ei ole Jatkoaikaan ehtinyt, vaan toimittajien sallitaan kirjoittaa asioista finnishninjan näkemyksen vastaisesti. Tämän on selvä puute ja syö Jatkoajan uskottavuutta.
Minäkin olen nähnyt eri toimituksien aikaansaannoksia, jotka kirjoittavat finnishninjan näkemyksien vastaisesti. Joskus he kirjoittavat jopa niin hyvin, että olen pannut merkille, että finnishninja on muuttanut mielensä.
Juorut, roska ja toisten surkeuden hyödyksikäyttö omissa jutuissa ei tosin ole vielä muuttanut hänen mielipiteitään, sillä hän ei yleensä käy ämmien juorulehtien toimituksissa. Hän ei myöskään lue niitä lehtiä, korkeintaan selailee joskus parturissa, tai käyttää loiskepaperina.

Finnishninja on myös nähnyt monta asiallista yritystä uudessa mediassa, joiden nyrkkisääntö on juuri asiallisuus ja ihmisten ja asioiden kunnioitus, mutta yhtä usein hän on nähnyt aku ankan, jonka hyvä alku on sitten romahtanut keltaisen lehdistön tasolle.
 

JanJ

Jäsen
Luin uusimmat kerho-propagandat Jatkoajasta ja...
Otan osaa.
Toimituksen viimeiset uskottavuuden rippeet ovat jo karisseet, nyt menee puolueettomuuskin.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Olisiko mahdollista saada käyttäjien profiiliin näkyviin se että onko käyttäjä potkittu palstalta helvettiin vai ei?
 

dali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lamoriellon Enkelit, the Spirit of CBA
Jatkoajan pudotuspelipaketin Devils-osiosta sen verran, että Paholaisissa pelaava laituri on Grant Marshall, eikä Jason Marshall.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aika erikoista sinänsä, että liigakauden viimeisen ja tärkeimmän pelin loppumisesta on kulunut jo likimain 2 ja ½ tuntia, mutta Suomen johtavan jääkiekkomedian etusivulla ei näy edes puffia Suomen mestaruuden ratkeamisesta ja voittajasta. Pistipähän vain noin ohimennen silmään.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Mdawg kirjoitti:
Aika erikoista sinänsä, että liigakauden viimeisen ja tärkeimmän pelin loppumisesta on kulunut jo likimain 2 ja ½ tuntia, mutta Suomen johtavan jääkiekkomedian etusivulla ei näy edes puffia Suomen mestaruuden ratkeamisesta ja voittajasta. Pistipähän vain noin ohimennen silmään.
Mikäs siinä on ihmeellistä? Moderaattorit ovat tietysti Hämeenlinnan torilla. Vaikea sieltä nyt on otsikoita muokata.
 

Kiisa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HPK-Inkkarit, IHN ja FC HML
Joskopa raporttivuorossa ollut toimittaja ei ole kauhean innostunut juuri tällä hetkellä. Raportit sun muut hoitaa aina kotijoukkueentoimittaja.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kiisa kirjoitti:
Joskopa raporttivuorossa ollut toimittaja ei ole kauhean innostunut juuri tällä hetkellä. Raportit sun muut hoitaa aina kotijoukkueentoimittaja.

Tarkoitin lähinnä sitä, että mestaruuden varmistumista ei oltu huomioitu millään tavalla vaan etusivulla seisoi Sportin kausijuttu. Kai sen lyhyen "HPK mestari jne..."-puffin voi kirjoittaa joku muukin kuin Ässien toimittaja? Raportti itse ottelusta tulee sitten kun tulee ja korvaa sen puffin.

Ei se nyt niin iso asia ole, että mitään haloota pitää nostaa, mutta ihmettelimpä vain. Hyvää työtä Jatkoaika jääkiekon ja sen näkymisen eteen tekee. Pieniä nyansseja, joissa on parannettavaa löytyy kaikista medioista.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Saku Koivun loukkaantumisesta johtuen lähdin hakemaan tietoja pelaajista, jotka ovat joutuneet päättämään uransa silmävamman takia ja huomasin Monte-Criston kolumnin "Ottawa-Toronto, Battle of Ontario", jossa on käsitelty Bryan Bedardin silmävammaa. Kolumnista ei kuitenkaan käy muuta kuin asiayhteyksistä selville vuosiluku, koska ajaksi on pistetty 11.4. 23.50

Sama tapa näyttää jatkuneen Jatkoajan muissakin kolumneissa, joten olisiko täysin mahdotonta pistää näiden loistavien kolumnien perään myöskin vuosiluku, niin ei tarvitsisi arvuutella tulevaisuudessa, minä vuonna mikäkin kirjoitettu?

Ystävällisin terveisin,

Ohmi
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Kannatusääni Ohmin ehdotukselle. Erityisen vaikeaa oli etsiä uutista Petr Tenkratin siirrosta Kärppiin, kun mies on siellä ravannut alvariinsa, kun uutisissa ei ole vuosilukua.
 

Kaivanto

Jäsen
Ohmi kirjoitti:
Sama tapa näyttää jatkuneen Jatkoajan muissakin kolumneissa, joten olisiko täysin mahdotonta pistää näiden loistavien kolumnien perään myöskin vuosiluku, niin ei tarvitsisi arvuutella tulevaisuudessa, minä vuonna mikäkin kirjoitettu?

Yhdyn tähän, itse asiassa valittelin samaa joskus aiemmin, enkä ollut asialla edes ensimmäinen. Vanhojen artikkelien päivittäminen voi olla tolkuton vaiva, mutta vuosiluvun laittaminen uusiin ei minkäänlainen. Tämä on oikeasti ongelma, jonka korjaaminen on naurettavan helppoa. Koskee myös pelaajakorttien tekstejä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös