Kysymyksiä keskustelupalstan moderaattoreille ja ylläpidolle II

  • 1 080 119
  • 6 302

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä sieltä eilen illalla pärähti minullekin joku Powerparkin mainos, jossa oli ääni. Enkä mielestäni edes ollut laittanut hiirtä bannerin päälle tai mitään. En varmaankaan ollut kirjautuneena silloin. Bannerit eivät sinällään häiritse, mutta jos tuollaisia äänellisiä rupeaa olemaan useimmin, asennan kyllä aika äkäseen jonkun ad-blockerin.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Painoin vahingossa raportoi-nappia yhden kirjoittajan viestin kohdalla, jolloin ruutuun hyppäsi banneri, jossa luki jotakuinkin näin: Sinulla ei ole oikeuksia tämän toiminnon suorittamiseen. Tästä ihmettyneenä kokeilin muutaman muunkin kirjoittajan viestin kohdalla painaa tuota nappia, ja onnistui ihan ok (en siis raportoinut, vaan kokeilin vain nappulaa).

Kysymykseni onkin siis: HÄH? Jatkoajassa on nyt siis ainakin yksi kirjoittaja, jonka viestejä minulla ei ole oikeus raportoida. Miksi?
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Painoin vahingossa raportoi-nappia yhden kirjoittajan viestin kohdalla, jolloin ruutuun hyppäsi banneri, jossa luki jotakuinkin näin: Sinulla ei ole oikeuksia tämän toiminnon suorittamiseen. Tästä ihmettyneenä kokeilin muutaman muunkin kirjoittajan viestin kohdalla painaa tuota nappia, ja onnistui ihan ok (en siis raportoinut, vaan kokeilin vain nappulaa).

Kysymykseni onkin siis: HÄH? Jatkoajassa on nyt siis ainakin yksi kirjoittaja, jonka viestejä minulla ei ole oikeus raportoida. Miksi?

Se on joku bugi. Kirjaa uudelleen sisään niin rapsa lentää!
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
MM2015: Infoketju | Jatkoajan keskustelupalsta

Tässä ketjussa on useampi kellonaika väärin (katsoin aikavyöhykkeen väärin) joten poistatteko koko ketjunavauksen, annatteko minulle oikeuden muokata tuota aloitusviestiä vai muokkaavatko modet tuon aloitusviestin kuntoon? Minulle ihan sama minkä vaihtoehdoista valitsette, kunhan tuota virheellistä tietoa siellä ei enää olisi.

-Tinke
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Onhan tuo muokkaamattomuuskielto todella ikävä. Täällä tosiaan todella monessa ketjussa olisi syytä päivittää esimerkiksi avausviestiin ajankohtainen tilanne, mutta kun ei voi niin ei voi.

En tiedä nyt voitetaanko tällä mitään varsinkin, jos olen oikein ymmärtänyt niin tämä kahden tunnin muokkaussääntö johtuu ainoastaan siitä syystä, että jos se sallitaan, niin samalla pystyy muokkaamaan ketjun otsikkoa?

Onko tässä pelkona nyt maailman parhaimmat ideat kun joku perustaa ketjun "Kannatatko HIFK:ta" ja kun sinne on tullut päivässä se 100 viestiä jotka ovat muotoa kyllä/ei niin ketjun aloittaja vaihtaa otsikoksi "Oletko homo?" tai "Tykkäätkö pestä veneen pohjaa"? Luulisi, että maininta sääntöihin, ketjun otsikon muokkaamisesta täysin erinlaiseksi alkuperäisestä aiheesta olisi riittävä toiminto tässä tilanteessa.

Ja loppuun disclaimeri ja pahoittelut, jos olen ymmärtänyt väärin tämän muokkauksen eston syyn.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Onhan tuo muokkaamattomuuskielto todella ikävä. Täällä tosiaan todella monessa ketjussa olisi syytä päivittää esimerkiksi avausviestiin ajankohtainen tilanne, mutta kun ei voi niin ei voi.

En tiedä nyt voitetaanko tällä mitään
Just eilen tuli taas mieleen että miksi tän kiellon pitää olla voimassa. Eilen tuli typotettua eräs viesti niin pahasti että muokkaukselle ois tarve. Ajatuksissaan tuli kirjoitettua aivan väärät sanamuodot...
 

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
Olisko aiheellista lukita otteluseurantaketju jonkin aikaa ottelun päättymisen jälkeen? Siis vaikkapa viimeistään tunnin kuluttua. Näin keskustelu siirtyisi kyseiseen otteluketjuun. Nyt Kärpät-Tappara finaalikeskustelua käydään kyseisessä otteluketjussa ja otteluseurannnassa tarpeettomasti yhtäaikaa..
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Naisasiat-ketjussa @Klose16 jatkaa täysin nimerkkien HIFK ja Jomppa-Koo linjolla. Aihe on tosin eri, mutta samanlainen samanasian jauhaminen jatkuu viestistä toiseen aivan kuten noilla aikaisemmilla surullisilla hahmoilla. Nyky versio toistaa, että suomalaiset naiset ovat huonoja, aasialaiset hyviä, tätä samaa tuubaa hivenen varioiden satoja viestejä, rikkoo ainakin sääntöjen neljättä pykälää. Onhan tuokin mielipide kai oikeutettu, mutta sadas kerta samaa asiaa alkaa riittämään. Voisko tuolle tehdä jotakin? Olisin jo muutaman kerran raportoinut, mutta kun minun raportointini eivät koskaan aiheuta toimenpiteitä, niin kokeillaan nyt tälläistä sanallista ihmettelyä.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Naisasiat-ketjussa @Klose16 jatkaa täysin nimerkkien HIFK ja Jomppa-Koo linjolla. Aihe on tosin eri, mutta samanlainen samanasian jauhaminen jatkuu viestistä toiseen aivan kuten noilla aikaisemmilla surullisilla hahmoilla. Nyky versio toistaa, että suomalaiset naiset ovat huonoja, aasialaiset hyviä, tätä samaa tuubaa hivenen varioiden satoja viestejä, rikkoo ainakin sääntöjen neljättä pykälää. Onhan tuokin mielipide kai oikeutettu, mutta sadas kerta samaa asiaa alkaa riittämään. Voisko tuolle tehdä jotakin? Olisin jo muutaman kerran raportoinut, mutta kun minun raportointini eivät koskaan aiheuta toimenpiteitä, niin kokeillaan nyt tälläistä sanallista ihmettelyä.

Satoja viestejä? Olen kirjoittanut kyseiseen ketjuun kaikkiaan 105 viestiä, noista usea on itse asiassa ollut vastauksia toisten nimimerkkien viesteihin ja heidän henkilökohtaisista tilanteistaan. Nimimerkki Stonewall lähti ensin henkilökohtaiselle linjalle kyseisessä ketjussa ja kun hänet tämän takia ignoroin niin raportoi nyt sitten tänne jälleen näköjään henkilökohtaisella agendalla.

Omissa kirjoituksissani olen käsitellyt asiapohjalta vertaillen kulttuurieroja pariutumisasioissa, yleensä aina uudesta näkökulmasta ja eri asiaa mukaantuoden omien kokemusteni pohjalta - nimimerkki Stonewall voisi vaikka erikseen luetella ne viestit joissa olen jauhanut pelkkää samaa, niitä ei luonnollisestikaan löydy lähellekään sataa. Toisten vastauksiin toki olen mielelläni kanssa vastaillut kerran keskustelupalstalla ollaan.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nimimerkki Stonewall lähti ensin henkilökohtaiselle linjalle kyseisessä ketjussa ja kun hänet tämän takia ignoroin niin raportoi nyt sitten tänne jälleen näköjään henkilökohtaisella agendalla.
Onkohan palstan ignore-toiminnossa jotain vikaa, kun Klode kuitenkin näki Stonewallin viestin?
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin moderaattorit pyysivät käyttäjien omien viestien ja ketjuotsikoiden muokkaamiskieltoa rajoitetun ajan jälkeen. Käyttäjät ovat kysyneet syytä tähän, mutta vastaustanne ei ikävä kyllä ole kirjattu mihinkään.

Saisimmeko lyhyen ja tiiviisti perustellun vastauksen ko. asiaan. Mikä oli pyyntöönne vahvin syy? Jos ette ole pyytäneet, niin ei sitten mitään. Hyvää jatkoa.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin moderaattorit pyysivät käyttäjien omien viestien ja ketjuotsikoiden muokkaamiskieltoa rajoitetun ajan jälkeen. Käyttäjät ovat kysyneet syytä tähän, mutta vastaustanne ei ikävä kyllä ole kirjattu mihinkään.

Saisimmeko lyhyen ja tiiviisti perustellun vastauksen ko. asiaan. Mikä oli pyyntöönne vahvin syy? Jos ette ole pyytäneet, niin ei sitten mitään. Hyvää jatkoa.

Samaa minäkin kysyisin. Miksi tuollainen ihmeellinen sääntö pitää olla?

-Tinke
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Pitäisikö zunterin avaama ketju siirtää kierrätyskeskukseen sinne missä muutkin äänestykset ovat? Onko äänestyksille tullut siis uusi ohjeistus, jota en ole huomannut?
 
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin moderaattorit pyysivät käyttäjien omien viestien ja ketjuotsikoiden muokkaamiskieltoa rajoitetun ajan jälkeen.

Olet ymmärtänyt osittain oikein, osittain väärin.

Otsikoiden muokkaaminen ei ole ollut perinteisesti käyttäjille mahdollista. Palstauudistuksen myötä tämä oli jäänyt kuitenkin mahdolliseksi, ja kun tämä kävi ilmi, pyysimme ylläpitoa poistamaan otsikoiden muokkausmahdollisuuden. Nykyinen softa ei kuitenkaan mahdollista rajoittamista pelkkään otsikkoon, vaan viestin muokkaamisrajoitukset ovat saman asetuksen takana.

Kompromissina päädyttiin sitten tuohon kahden tunnin muokkaamisaikaan. Siinä ajassa pitäisi kyllä ehtiä huomata ja saada korjattua mahdolliset virheensä. Niissä ketjuissa ja viesteissä, joita on käytetty esimerkiksi jonkun listauksen päivittämiseen tämä systeemi on kieltämättä huono, mutta ongelma koskettaa kuitenkin varsin marginaalista osaa koko palstan viesteistä ja käyttäjistä. Ja kompromissihan on aina kompromissi, missä on hyviä ja huonoja puolia.

Toistaiseksi siis jatketaan tällä tavalla, mutta tarvittaessa (tai tekniikan niin salliessa) käytäntöä voidaan toki myöhemmin muuttaakin.


Moderaattorit
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Kiitos vastauksistanne. Minulla olisi keino miten ainakin omaa viestiä voisi muokata, mutta se on vissiin kiellettyä, koska lainausta ei saa muokata liiaksi. Kysyisinkin, että saako edes oman viestin lainausta muokata?
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Tuo listan muokkaus olikin ensimmäisenä ajatuksena, ei asiasisällön muutos kokonaan.
 

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
Eikö noiden otteluseurantaketjujen sulkemista pelin päätyttyä voisi tehdä vakiotoimenpiteenä?
Nyt on vielä eilinen finaaliseuranta auki ja "uusi" sisältö täysin hanurista..
 
Eikö noiden otteluseurantaketjujen sulkemista pelin päätyttyä voisi tehdä vakiotoimenpiteenä?
Nyt on vielä eilinen finaaliseuranta auki ja "uusi" sisältö täysin hanurista..
Joskus aiemmin ne suljettiin heti otteluiden päätyttyä. Mutta luovuimme siitä turhaa holhousta välttääksemme.

Yleensä jos otteluseurantaketjuihin tulee viestejä myöhemmin, niitä kyllä lukitaan tarpeen vaatiessa. Tuo "kauden viimeinen" jätettiin auki, että sinne tulisi kaikki turha krääsä, jota ei taas toivota otteluketjuun eikä sarjaketjuun.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Koska KooKoo siirretään Liigan puolelle?

One small step for Jatkoaika.com - one giant leap for KooKoo supporters.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Voisiko tuolta hallitusneuvottelut-ketjusta siivota nuo yliopisto-opiskeluun liittyvät lätinät omaksi topikikseen?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös