Kysymyksiä keskustelupalstan moderaattoreille ja ylläpidolle II

  • 1 073 962
  • 6 260

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Ehkä pitäisi avata erikseen otteluseurantaketjut illan matseille. Hyvää viihdettähän tuo on, mutta ehkä ei osion Vapaa keskustelu arvoista.

En ole moderaattori, mutta ihmettelisin ellei tuossa olisi jo ensimmäisen otteluseurannan aikana käytetty 20 sekuntia ja vilkaistu 20 ensimmäistä sivua.

Ketju on perustettu 28.10.2012 ja 20 sivua myöhemmin näyttää päivämäärä olevan 11.7.2019.

Tuollainen vajaa 7 vuotta ja 20 sivua voi pistää miettimään erillistä otteluseurantaa tai mitä se kerran kesässä tuhoaa. Eritoten kun jo ensimmäinen ketjun hiipuminen nähdään sivulla 5 yli vuoden erona viestien välillä. Ja vastaavia eroja viestien välillä löytyy muutama lisääkin ensimmäisen 20 sivun aikana.

Tämä nyt vain nopeana havaintona kuitenkin viihteelliseen elokuvasarjaan liittyen. Vielä kun tuossa ketju on aika pitkään saanut alusta saakka kiinnostavuuttaan hakea ennen otteluseurantoja.
 

redpecka

Jäsen
En ole moderaattori, mutta ihmettelisin ellei tuossa olisi jo ensimmäisen otteluseurannan aikana käytetty 20 sekuntia ja vilkaistu 20 ensimmäistä sivua.

Ketju on perustettu 28.10.2012 ja 20 sivua myöhemmin näyttää päivämäärä olevan 11.7.2019.

Tuollainen vajaa 7 vuotta ja 20 sivua voi pistää miettimään erillistä otteluseurantaa tai mitä se kerran kesässä tuhoaa. Eritoten kun jo ensimmäinen ketjun hiipuminen nähdään sivulla 5 yli vuoden erona viestien välillä. Ja vastaavia eroja viestien välillä löytyy muutama lisääkin ensimmäisen 20 sivun aikana.

Tämä nyt vain nopeana havaintona kuitenkin viihteelliseen elokuvasarjaan liittyen. Vielä kun tuossa ketju on aika pitkään saanut alusta saakka kiinnostavuuttaan hakea ennen otteluseurantoja.
En minäkään moderaattori jos se pitää aina mainita.

Sinulla hyvää pohdintaa, ehkä kumminkin oikea osoite olisi tuo hieman närkästynyt nimimerkki @ISH enkä minä. Minulle se ja sama missä osiossa liveseuranta tapahtuu eli jos joitain häiritsee niin minä pystyn mukautumaan uuteen ketjuun jos sellainen laitetaan tulille.

Harvoin osallistun, mutta monesti lueskelen liveseurantaa hymähdellen.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
En minäkään moderaattori jos se pitää aina mainita.

Sinulla hyvää pohdintaa, ehkä kumminkin oikea osoite olisi tuo hieman närkästynyt nimimerkki @ISH enkä minä. Minulle se ja sama missä osiossa liveseuranta tapahtuu eli jos joitain häiritsee niin minä pystyn mukautumaan uuteen ketjuun jos sellainen laitetaan tulille.

Harvoin osallistun, mutta monesti lueskelen liveseurantaa hymähdellen.

Ei tosiaan ollut tarkoitus kohdistaa asiaa sinuun vaan enemmänkin juuri tuosta lainauksesta napata kiinni että miltä ketju ajallisesti katsottuna näyttää. Ja tuo erillinen otteluseuranta nyt sopivana nostona sinulta.

Tägätään nyt kuitenkin @ISH

Ja toki nyt "kasaksi paskaa" -kulmaa voisi pääpiirteittäin miettiä kun ketju perustettu siis aikanaan 2012 uunituoreen Bondin julkaisun aikaan. Tuolloin elokuvia pohjilla 50 vuotta.

5 sivua keskustelua ja hiipuminen.

Spectre(2015) on käyty ketjussa myös ennakoineen, julkaisuineen ja jälkilöylyineen tuon mainitsemani 20 sivun ja 7 vuoden sisässä. Ennen yhtäkään otteluseurantaa.

Myös yleinen sisältö on minusta kiertänyt tuota luonnollista kehäänsä vuodesta 2012. Erona nyt sitten tuo Jatkoajan Bond-seuraajien aktivoituminen kerran kesässä näytettäviin uusintoihin.

Ja No Time To Die(2021) käsiteltiin uutena elokuvana ihan samaan tapaan kuin kaksi aiempaa omiin silmiini.

Eli jos nyt miettii alkuperäistä kysymystä että milloin ja kenen luvalla? Ehkä ketju itsessään vastaa 10 vuoden otannalla.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Ei se Putin nyt niin hyvin pelaa.
Tänään lanseerattujen "ei mitään nähtävää, normaali tilanne" -lakien perusteella taidettiin tuossa viestissä syyllistyä Venäjän valtion vastaiseen toimintaan ulkomaisena agenttina. En suosittele itänaapurissa vierailua.
 

redpecka

Jäsen
"Joskus kun tiedän tarkalleen jonkun otsikon mitä haen niin silti ei löydy. Tuhoutuuko Jatkiksen muistista tavaraa aikain saatossa?"

Kyselin yleisessä kysymysketjussa tällaisia. Laitan tähänkin.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Voitteko arvon moderaattorit siirtää venäjä hyökkää Ukrainaan ketjusta Kermiseen ja Määttään liittyvät keskustelut Suomalaisurheilijat venäjällä ketjuun?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mikä virka noilla automaattisilla otteluketjuilla kun ainakin näin preseasonilla ne tuntuvat hyvin usein menevän päin helvettiä?

@Ylläpito
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Mikä virka noilla automaattisilla otteluketjuilla kun ainakin näin preseasonilla ne tuntuvat hyvin usein menevän päin helvettiä?

@Ylläpito
Olis kyllä kiva, jos annettaisiin vaan avata itse ne otteluketjut. Hyviä avauspostaajia kun palsta on täynnä. Tai miksi edes joillekin peleille ylipäätään avataan ketjua? Jos kiinnostus ottelua kohtaan on vähäinen. Viime torstain Jukurit - KooKoo ketjuun on tullut yksi vastaus, KooKoon kokoonpanot.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Minulle tuli ilmoitus, että @Dani55 on siteerannut viestiäni peliesitykset kaudella 2022-2023, eilen klo,19.46. Kun avaan ilmoituksen se vie @Jukan takahiuset lainaukseen. Miten noin voi käydä?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minulle tuli ilmoitus, että @Dani55 on siteerannut viestiäni peliesitykset kaudella 2022-2023, eilen klo,19.46. Kun avaan ilmoituksen se vie @Jukan takahiuset lainaukseen. Miten noin voi käydä?
Veikkaisin, että viestissä on alunperin lainattu vahingossa sinun viestiäsi, mutta muokattu heti lähetyksen jälkeen oikea lainaus. Muokkaustietoa ei näy, jos muokkaus tehdään pian viestin lähetyksen jälkeen.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Voiko pelikiellon tai jopa porttikiellon saanut palstalainen kirjautua palstalle, vaikka olisi saanut jomman kumman rangaistuksen? Jos voi, niin onko kysymyksessä jonkinlainen tekninen bugi, joka tullaan korjaamaan vai onko se sellainen bugi, jota ei vaan yksinkertaisesti jakseta korjata?
 
Voiko pelikiellon tai jopa porttikiellon saanut palstalainen kirjautua palstalle, vaikka olisi saanut jomman kumman rangaistuksen? Jos voi, niin onko kysymyksessä jonkinlainen tekninen bugi, joka tullaan korjaamaan vai onko se sellainen bugi, jota ei vaan yksinkertaisesti jakseta korjata?

Määräaikaiset pelikiellot ovat tarkemmin ottaen kirjoituskieltoja. Niiden aikana voi siis käyttää palstaa muuten suurimmalta osin normaalisti, mutta viestien kirjoittaminen ei onnistu. Muistaakseni myöskään tykkäämistoiminto ei ole silloin käytössä.

Jos käyttäjätunnus suljetaan tai poistetaan kokonaan, niin silloin kirjautuminen palstalle ei ole mahdollista.

T: Modet
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jos käyttäjätunnus suljetaan tai poistetaan kokonaan, niin silloin kirjautuminen palstalle ei ole mahdollista.
Onko tämä nykyinen porttikielto sama asia kuin "kirjoitusoikeuksien poisto" ? Aika harvoin nimittäin taitaa käydä sitä että kirjoitusoikeuksien poiston yhteydessä koko tunnus poistetaan. Tai näin olen ymmärtänyt, joskus ihan huvikseni tutkin kenkää saaneiden käyttäjien toimia ja ainakin yksi toista vuotta ilman oikeuksia ollut oli elokuussa kirjautuneena.
 
Onko tämä nykyinen porttikielto sama asia kuin "kirjoitusoikeuksien poisto" ? Aika harvoin nimittäin taitaa käydä sitä että kirjoitusoikeuksien poiston yhteydessä koko tunnus poistetaan. Tai näin olen ymmärtänyt, joskus ihan huvikseni tutkin kenkää saaneiden käyttäjien toimia ja ainakin yksi toista vuotta ilman oikeuksia ollut oli elokuussa kirjautuneena.

Joo, ei tunnuksia (saati sitten käyttäjän lähettämiä vanhoja viestejä) poisteta kuin käyttäjän omasta pyynnöstä.

Voi olla että eri aikakausina modeilla on ollut eri käytäntöjä, mutta ainakin palstasoftassa on tapahtunut useita muutoksia vuosikymmenten aikana. Kirjoituskiellon tai tunnusten sulkemisen ominaisuudet ja seuraamukset ovat siis siitäkin syystä vaihdelleet jonkin verran.

T: Modet
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Miksi Jokereista käydään kahta täysin identtistä keskustelua kahdessa eri osiossa? Hiirikäsi kuluu, kun joutuu pomppimaan ketjusta toiseen. :)
 
Olen joskus laittanut osion muut suomalaiset sarjat huomiotta. Miten tuon saa muutettua huomioduksi? :-)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös