Stadin valot
Jäsen
No, oma ketju asialle sitten liigaosioon jos asia on niin tärkeä. Simple as pässinliha.
Mikä vika nykyisessä ketjussa on?
No, oma ketju asialle sitten liigaosioon jos asia on niin tärkeä. Simple as pässinliha.
Modethan suosittelee ketjujen avaamista uusille aiheille ja jos aihe paisuu, kuten tässä tapauksessa, niin olis varmasti asiallista pyhittää oma ketju asialle, eikö vain? Nyt keskustelu lähti käyntiin yleisketjussa ja kun monella on asiasta näkemyksiä niin ei muuta kuin oma ketju aiheelle, niin ne jotka jaksavat (ja haluavat) vääntää asiasta vääntäkööt siellä.Mikä vika nykyisessä ketjussa on?
Modethan suosittelee ketjujen avaamista uusille aiheille ja jos aihe paisuu, kuten tässä tapauksessa, niin olis varmasti asiallista pyhittää oma ketju asialle, eikö vain? Nyt keskustelu lähti käyntiin yleisketjussa ja kun monella on asiasta näkemyksiä, niin oma ketju aiheelle, niin ne jotka jaksavat (ja haluavat) vääntää asiasta, niin vääntäkööt siellä.
??? - ottamatta sen enempää kantaa kyseisen keskustelun siirtämiseen tai uuden ketjun perustamiseen - täysin yleisellä tasolla.Turha palstaa on rikkoa monilla ketjuilla - - -
??? - ottamatta sen enempää kantaa kyseisen keskustelun siirtämiseen tai uuden ketjun perustamiseen - täysin yleisellä tasolla.
Kuinka "palsta rikkoutuu" useilla ketjuilla? Eikö keskustelupalstan tarkoitus ole keskustella useista eri asioista? Näistä eri aiheista keskustellaan useissa eri ketjuissa. Ei kai useat eri ketjut mitenkään "riko palstaa"?
Juuri näin. Uskon ja toivon että tuo keskustelu tuolla tulee hyvinkin nopeasti päätepysäkille. Mikäli näin ei kuitenkaan käy, niin sitten voisi olla paikallaan avata uutta ketjua. Ikiliikkujan mahdollisuus noissa on aina olemassa, mutta jospa tällä kertaa ei kuitenkaan.Vielä ei olla millään muotoa tilanteessa, jossa keskustelu olisi varsinaisesti paisunut. Eikä kyllä nyt varsinaisesti siltä näytä, että aihe saisi aikaan mitään varsinaista keskusteluryöppyä. Turha palstaa on rikkoa monilla ketjuilla, koska nyt on kyse asiasta, joka menee suurella varmuudella ohi parissa päivässä. Mikäli näin ei käy, niin modet kyllä ehtivät ja voivat erottaa aiheen omaksi ketjukseen myöhemminkin.
No nyt ymmärrän (hieman) paremmin!Ehkä rikkoutua on huono termi. Ajatuksena on se, että se ei palvele keskustelua, jos jokaiselle pienellekin asialle avataan aina oma ketjunsa. Parhaimmillaan keskustelu elää, rönsyilee ja on spontaania. Lokeroimalla aihealueet monilla ketjuilla tapetaan hyvän keskustelun edellytykset tehokkaasti. Tätä tarkoitin rikkoutumisella, ja perustelun kirjoitettuani tulen siihen lopputulokseen, että valitsemani termi oli verrattain hyvä.
Nyt jo? Emmehän ole vasta kuin alkusoiton ensisävelissä.Minä, ja moni muukin, on kyllästynyt koko pakoliasjankkailuun.
Minua ihmetyttää kovasti tuo asenne, että tietyistä asioista ei tarvitse enää keskustella, koska kekustelu siitä, mitä kuka saa sanoa, missä saa sanoa ja miten saa sanoa ei tarvitse omaa keskusteluaan. Eikö tuossa nyt rajoiteta lopulta ihmisten oikeus sanoa mitä haluavat sanoa, missä sen haluavat sanoa ja miten haluavat sanomansa muotoilla? Minä en tiedä mistä ympäri palstaa mouhotaan. Sen tiedän, että pakolaiskeskusteluun on viitattu yhdessä keskustelussa Liiga puolella. Ei tuo minusta mitenkään kovin paha asia ole.
Voisko ton vammasen viestien muokkaus aikarajan viedä vittuun koko palstalta? Tuskin kukaan on tyytyväinen siihen.
Puolisen vuotta sitten moderaattorit vastasivat viestien muokkauksen aikarajasta kysyville näin:Harmittaa vain tälläiset mielivaltaiset järjestelyt. Ongelmahan ei ole 120 minuuttia vaan ongelma on se, että tuo pitäisi poistaa ja mieluiten jo tänään. Kestäisi veikkaisinko viisi sekuntia, kun klikkaisi jostain jonkun täpän pois, mutta kun ei.
Miksi?
Siellä siis katsotaan, että otsikon muokkauksen estäminen on tärkeämpää, kuin sisällön muokkaamisen salliminen. Itse olen eri mieltä. En oikein ymmärrä miksi tuo otsikon muokkaamisen estäminen on niin tärkeää. Voihan sitä bannikirvestä heilutella siinä vaiheessa, jos joku alkaa noilla otsikkomuutoksilla liikaa pelleilemään.Viesti(e)n muokkauskäytäntöä on muutettu meidän toivomuksestamme.
Alunperin pyysimme oikeuksien muutosta niin, ettei ketjun otsikkoa voi muokata kuin määrätyn ajan. Mutta uusi palstasofta ottaa mukaan myös viestien editoinnin ja poiston.
Ylläpito voi katsoa myöhemmin, onko tuolle jotain tehtävissä.
Ja aiheuttiko tuo otsikon muokkaamismahdollisuus joskus ongelmia? En muista ainakaan. Itse avasin aikoinaan testialueelle ketjun Paljonko on kohtuullista? | Jatkoajan keskustelupalsta ja siinä otsikko oli alunperin joku "NHL:n maalikuninkaan maalimäärä 14-15?" tai jotain ja muutin sitä sitten muotoihin "Homosuhteittesi lukumäärä" ja "Peniksesi pituus erektiossa millimetreinä" tai ainakin meinasin muuttaa. Mutta tuskin tuosta nyt edes moderaattorit mieltään pahoitti.Siellä siis katsotaan, että otsikon muokkauksen estäminen on tärkeämpää, kuin sisällön muokkaamisen salliminen. Itse olen eri mieltä. En oikein ymmärrä miksi tuo otsikon muokkaamisen estäminen on niin tärkeää. Voihan sitä bannikirvestä heilutella siinä vaiheessa, jos joku alkaa noilla otsikkomuutoksilla liikaa pelleilemään.
Siellä siis katsotaan, että otsikon muokkauksen estäminen on tärkeämpää, kuin sisällön muokkaamisen salliminen. Itse olen eri mieltä. En oikein ymmärrä miksi tuo otsikon muokkaamisen estäminen on niin tärkeää. Voihan sitä bannikirvestä heilutella siinä vaiheessa, jos joku alkaa noilla otsikkomuutoksilla liikaa pelleilemään.