Kyselyä pukkaa: Minkä ikäinen olet?

  • 7 617
  • 58

Ikähaarukkasi

  • Olen alle 10 vuotias.

    Ääniä: 6 1,8%
  • Olen 11-14 vuotta vanha.

    Ääniä: 2 0,6%
  • Olen 15-18 vuotta vanha.

    Ääniä: 20 6,0%
  • Olen 19-22 vuotta vanha.

    Ääniä: 48 14,4%
  • Olen 23-27 vuotta vanha.

    Ääniä: 67 20,1%
  • Olen 28-30 vuotta vanha.

    Ääniä: 40 12,0%
  • Olen 31-35 vuotta vanha.

    Ääniä: 53 15,9%
  • Olen 36-40 vuotta vanha.

    Ääniä: 48 14,4%
  • Olen 41-45 vuotta vanha.

    Ääniä: 20 6,0%
  • Olen 46-50 vuotta vanha.

    Ääniä: 18 5,4%
  • Olen 51-55 vuotta vanha.

    Ääniä: 5 1,5%
  • Olen 56-60 vuotta vanha.

    Ääniä: 3 0,9%
  • Olen 61-65 vuotta vanha.

    Ääniä: 0 0,0%
  • Olen 66-70 vuotta vanha.

    Ääniä: 0 0,0%
  • Olen 71 vuotta tai vanhempi.

    Ääniä: 3 0,9%

  • Äänestäjiä
    333

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nimimerkin mukaan olen näemmä iältäni jossain Joulupukin ja Metusalemin välillä.
Ilmeisesti aamuerektioni johtuvatkin tukkeutuneista tai katkenneista verisuonista paisuvaiskudoksessani?

Arvio menee reilusti yli 600 vuotta poskelleen, mutta silti!
Jos on hyväkuntoinen 665-vuotias, niin voinko vielä saada lapsia?

Viettäisin 765 -vuotissynttäreitä, kun Tepsi voittaa seuraavan mestaruuden?

Maaliskuussa meni nelikymppiset rikki.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
-68 syntynyt, eli 46 vuotta plakkarissa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ai mää vai? Ai nyt vai?
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Oletko ainoa lapsi/perheesi kuopus? Ajattelin vaan, että tuon synnytysrupeaman jälkeen äitisi on tuskin halunnut enää vastaavaa kokea.

En. Joo.

Tässä on jännä homma, että neljä vuotta minua nuorempi pikkusiskoni onkin saman ikäinen kuin minä. Hänkin on 31-35 vuotta vanha.
 

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
18 vuotias ja olen laadukasta -95 vuosikertaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
18 vuotias ja olen laadukasta -95 vuosikertaa.

Kuinkahan paljon mahtaa olla jatkislaisia syntynyt helmikuussa -96? Yhdeksän kuukautta finaalin jälkeen. On ihan enemmänkin tutkittu esimerkiksi Espanjassa, että urheilumenestyksen jälkeinen piikki on tosi asia ja vastaavaan aikaan edellisinä vuosina on ollut hieman vähemmän porukkaa synnytyslaitoksilla.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kuinkahan paljon mahtaa olla jatkislaisia syntynyt helmikuussa -96? Yhdeksän kuukautta finaalin jälkeen. On ihan enemmänkin tutkittu esimerkiksi Espanjassa, että urheilumenestyksen jälkeinen piikki on tosi asia ja vastaavaan aikaan edellisinä vuosina on ollut hieman vähemmän porukkaa synnytyslaitoksilla.

Nyt on joku ajatusten synkronisointiaalto ollut liikkeellä, ajattelin nimittäin täsmälleen tätä samaa asiaa ja olin sitä kirjoittamassa, mutta ehdit ensin.

Kiinnostaisi tietää muidenkin vastaavien arvokisamenestysten jälkeisiä syntyvyystilastoja. Espanjassa äijät eivät enää jaksa panna kun juhlivat jalkapallomestaruuksia, mutta Suomessa saattaa kenties olla päinvastoin eli se tavallisesti jääkiekon suhteen välinpitämätön pikkurouvakin saattaa innostua, lämmetä ja jopa kiihottua kun Leijonat juhlivat jännittävän finaalin jälkeen jäällä. Ja kun adrenaliini virtaa kummallakin ja ilo on ylimmillään, niin kenties tämä innostus yhdistää monta pariskuntaa mitalijuhlien aikaisiin lemmenleikkeihin?

Eli veikkaisin, että syntyvyystilastoissa on Suomessa siis piikki helmikuussa 1996 tai 9kk kevään 2011 finaalin jälkeen. Jos on poikalapsia tullut, niin niiden nimi on kumminkin Saku, Ville, Timo, Jere tai nykyaikana Mikael, Mikko tai vielä kerran Mikael.
 

Benny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Byllistys
Kuinkahan paljon mahtaa olla jatkislaisia syntynyt helmikuussa -96? Yhdeksän kuukautta finaalin jälkeen. On ihan enemmänkin tutkittu esimerkiksi Espanjassa, että urheilumenestyksen jälkeinen piikki on tosi asia ja vastaavaan aikaan edellisinä vuosina on ollut hieman vähemmän porukkaa synnytyslaitoksilla.

KOKO MAA
1980 63 064
1981 63 469
1982 66 106
1983 66 892
1984 65 076
1985 62 796
1986 60 632
1987 59 827
1988 63 316
1989 63 348
1990 65 549
1991 65 395
1992 66 731
1993 64 826
1994 65 231
1995 63 067
1996 60 723
1997 59 329
1998 57 108
1999 57 574
2000 56 742
2001 56 189
2002 55 555
2003 56 630
2004 57 758
2005 57 745
2006 58 840
2007 58 729
2008 59 530
2009 60 430
2010 60 980
2011 59 961
2012 59 493
2013 58 134

Tilastokeskuksen mukaan. Jokainen päätelköön itse mikä virtasi ja roiskahteli MM-huuman seurauksena. Ei tokikaan kuukausitasolla kerro mutta voisi veikata, että ei ainakaan kauheata piikkiä ole.

Sen sijaan Kärppien Suomen mestaruus vuonna 2008 käänsi syntyvyyden taas nousuun!
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ei tokikaan kuukausitasolla kerro mutta voisi veikata, että ei ainakaan kauheata piikkiä ole.

Siksi juuri sillä kuukausi- ja tässä kohtaa viikkotasollakin on merkitystä, ei millään muulla. Tuosta nimenomaan ei näe yhtään mitään suuntaan tai toiseen ja kaivoit tuon aivan turhaan. Elämää on urheilun ulkopuolellakin ja tuon taitaisivat useimmat tietää muutenkin pubivissa, että siinä 60 tuhannen hujakoilla liikutaan Suomen syntyvyydessä vuositasolla.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen siinä iässä, että ikääntymistä ei jaksa enää niin seurata. Oikea ikä on passin, ajokortin ja henkilökortin mukaan 34, joten kai minä sitten sen verran olen. Onneksi olen ulkonäöltäni hyvin säilynyt ja luonteeltani nuorekas, niin ei tuo fyysinen ikä ahdista. Ensi vuonna olen sitten ilmeisesti veteraani-ikäluokkaa.

34 vuotta on joka tapauksessa seesteisen ihmiselämän multihuipentuma. 18-vuotiaana kun monen mielestä elämä räjähtää kunnolla käyntiin. 50-vuotiaana alkaa taas se viidenkympin villitys. Tämä ikäpaalu taas osuu juuri noiden etappien puoliväliin.
 

Benny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Byllistys
Siksi juuri sillä kuukausi- ja tässä kohtaa viikkotasollakin on merkitystä, ei millään muulla. Tuosta nimenomaan ei näe yhtään mitään suuntaan tai toiseen ja kaivoit tuon aivan turhaan. Elämää on urheilun ulkopuolellakin ja tuon taitaisivat useimmat tietää muutenkin pubivissa, että siinä 60 tuhannen hujakoilla liikutaan Suomen syntyvyydessä vuositasolla.

No eipä kerrokaan. Onneksi kaivamisessa ei mennyt kauan, kun näitä nyt joutuu katselemaan ihan työnkin puolesta. Kun nyt olen laitteella, jolla tällaisen irrottaminen onnistui helposti, niin kertooko tämä liitteenä oleva kuva mitään?

Liitteessä kuukausittain syntyneiden määrät. Muut vuodet tarkoituksella himmeitä, jotta vuosi 1996 erottuisi. Vuoden 1996 jälkeen yksikään helmikuu ei ole ollut niin hedelmällinen kuin 1996. Toisaalta 90-luvulla kaikki aikaisemmat vuodet olivat hedelmällisempiä kuin -96. No joo, se siitä.

Ketjun aiheessa pysyäkseni, olen yli 40-vuotias herra paratkoon!
 

Liitteet

  • kuukausi.jpg
    kuukausi.jpg
    85 KB · kertaa luettu: 336
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
50-vuotisjuhliin on vielä 6 vuotta aikaa. Vaan välttääkö tuota sen enempää juhlia.

Toisekseen 50 ei ole lukuna yhtään sen parempi kuin moni muukaan. Melkeinpä sanoisin että 49 on parempi, tai ainakin kiinnostavampi. Lauloihan Dannykin "seitsemän kertaa seitsemän, on neljäkymmentäyhdeksän", tai ainakin Dannyn olisi pitänyt laulaa näin, jotta väittämässä olisi ollut jotain järkeä. On tuossa lukemassa 49 jotakin kiehtovaa. Jos nyt sitten 49-vuotisjuhlat pykäisin!
 

QuackQuack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Ducks d'Anaheim, Nick Bonino 2009-2014
Itse olen pitkään miettinyt, että olenko minä oikeasti Jatkoajan kuopus? Lokakuussa täytän siis 18. Vielä en ole ketään minua nuorempaa palstaveljeä löytänyt, joten kaikki nuoremmat ilmottautukaa! Vähintään top10 nuorimpiin käyttäjiin väittäisin kuuluvani. Heh, onhan se näin juniorina välillä hieman kuumottavaa kirjoitella Jatkoaikaan kun miettii miten te kaikki papat keksitte minut tuomita, pitäisi kyllä rohkeasti kirjoitella enemmän. Kyllähän esim. tuo Jaws on aikamoinen, minua vain vuoden vanhempi ja silti helvetin kovassa maineessa; pitäisi ottaa mallia.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Itse olen pitkään miettinyt, että olenko minä oikeasti Jatkoajan kuopus? Lokakuussa täytän siis 18.

Et ole. Kai Nu Laine on 14- tai 15-vuotias, vaikka jäljestä voisi luulla palajon vanahemmaksi.
 

QuackQuack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Ducks d'Anaheim, Nick Bonino 2009-2014
Et ole. Kai Nu Laine on 14- tai 15-vuotias, vaikka jäljestä voisi luulla palajon vanahemmaksi.

Kiitos ripeästä vastauksesta, nyt siihenkin pitkään poltelleeseen kysymykseen on saatu vastaus. Nimimerkki oli entuudestaan tuttu, mutten häneen ollut aiemmin perehtynyt, sillä taitaa pyöriä aikas eri puolilla Jatkoaikaa kuin minä. Tuolle täytyy hatunnoston lisäksi kumartaa sekä antaa aplodit, 14 vuoden iässä täällä aktiivisesti kirjoittaminen on todella kova juttu ja helvetillinen kypsyyden osoitus!
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Dekokin on vielä toisella kymmenellä, ja jutut on asiallisempia kuin Arvi Lindin isännöimät Ylen uutiset.

Minulla alkaa kasvaa parta luultavasti toivottavasti seuraavan viiden vuoden sisällä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös