Kyselyä pukkaa: Minkä ikäinen olet?

  • 7 582
  • 58

Ikähaarukkasi

  • Olen alle 10 vuotias.

    Ääniä: 6 1,8%
  • Olen 11-14 vuotta vanha.

    Ääniä: 2 0,6%
  • Olen 15-18 vuotta vanha.

    Ääniä: 20 6,0%
  • Olen 19-22 vuotta vanha.

    Ääniä: 48 14,4%
  • Olen 23-27 vuotta vanha.

    Ääniä: 67 20,1%
  • Olen 28-30 vuotta vanha.

    Ääniä: 40 12,0%
  • Olen 31-35 vuotta vanha.

    Ääniä: 53 15,9%
  • Olen 36-40 vuotta vanha.

    Ääniä: 48 14,4%
  • Olen 41-45 vuotta vanha.

    Ääniä: 20 6,0%
  • Olen 46-50 vuotta vanha.

    Ääniä: 18 5,4%
  • Olen 51-55 vuotta vanha.

    Ääniä: 5 1,5%
  • Olen 56-60 vuotta vanha.

    Ääniä: 3 0,9%
  • Olen 61-65 vuotta vanha.

    Ääniä: 0 0,0%
  • Olen 66-70 vuotta vanha.

    Ääniä: 0 0,0%
  • Olen 71 vuotta tai vanhempi.

    Ääniä: 3 0,9%

  • Äänestäjiä
    333

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arizona Coyotes, Sympatiat: Seattle Kraken
Jooh. Mä aattelin tehdä tämmöisen gallupin. Joskus muinoin täällä oli vastaava, mutta siitä lienee jo kauan aikaa. Ikäjakauma kiinnostaa porukkaa aina.

Mä tiedän, että joku ihan varmasti kitisee noista äänestysvaihtoehdoista. Halusin kuitenkin tehdä mahdollisimman kattavan äänestyksen. Liian kattavaa siitä ei kuitenkaan oikein viitsinyt tehdä. Äänestysvaihtoehtojen maksimimäärä on 40, joten sen tavotteleminen olisi järjetöntä.

Ja vaikka mun kuinka teki mieli laittaa äänestys julkiseksi, niin en sitä tee, koska äänestysprosentti olisi silloin hyvin todennäköisesti pieni. Pertti (nimimerkki muutettu) 50 vuotta, tuskin haluaa paljastaa oikeaa ikäänsä julkisesti, jos porukka on luullut häntä juttujensa perusteella 12 vuotiaaksi. Joten jätetään jonkinlainen salasuoja äänestäjille. Halukkaat kertovat tarkan ikänsä vastaamalla ketjuun.

PS. Jos olet tänään esim. 60 vuotta ja täytät ensi viikolla 61 vuotta, niin valitse vaihtoehto 61-65 vuotta.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Olen 31-35 -vuotias. Olen syntynyt vuonna 1978-1983.

Kävin yläasteen (aste muutettu) vuonna 1985-1991. Ala-asteelle (aste muutettu) siirryin vuonna 1991-1994. Kävin lukion armon vuotena 1994-1997, se oli mahtava vuosi, varsinkin loppuvuosi, kun pääsin vetämään viikseen yhtä Raijaa (nimi todellakin muutettu). Vuonna 1998-1999 kävin jörnimässä vuoden erästä miestä (sukupuoli muutettu) uusimaalaisessa (maakunta muutettu) buddhalaiskansanopistossa (uskonto muutettu). Tämän jälkeen pidin välivuoden vuonna 1999-2000. Pääsin sihteeriopistoon (oppituolin nimi muutettu) lukemaan urologiaa (oppi muutettu) vuonna 2000-2005. Kävin välissä sivarin (asevelvollisuusmuoto muutettu) vuonna 2004-2004. Vuonna 2006-2007 olin työssä Savonlinnan kaupungissa (kaupungin nimi muutettu) muurarin apurina (ammatti muutettu). Vittuunnuin saatanasti Savonlinnan kaupungin työyhteisöön, ja hain lukemaan varhaiskantanuubiaa (kielen nimi muutettu) Kemijärven merimieskouluun (oppituolin nimi muutettu taas). En päässyt (pääsin). Koulu on yhä kesken (totuutta ei muutettu).
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Sivuhuomautuksena tuli mieleen että olisi loistavaa jos äänestyksen tekijä saisi valita näkyvätkö nimimerkit äänestyksessä, eli voisi valita onko äänestys tämän tyyppinen vai joka vastausvaihtoehdon alla näkyisi sitä äänestäneet nimimerkit. Saisi varmasti joissain äänestyksessä hyviä keskusteluja aikaan. Toki tämä pitäisi aina mainita "Tässä äänestyksessä nimimerkit näkyvät äänestystuloksissa" tms.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Sivuhuomautuksena tuli mieleen että olisi loistavaa jos äänestyksen tekijä saisi valita näkyvätkö nimimerkit äänestyksessä, eli voisi valita onko äänestys tämän tyyppinen vai joka vastausvaihtoehdon alla näkyisi sitä äänestäneet nimimerkit. Saisi varmasti joissain äänestyksessä hyviä keskusteluja aikaan. Toki tämä pitäisi aina mainita "Tässä äänestyksessä nimimerkit näkyvät äänestystuloksissa" tms.

Tämä olisi senkin takia paikallaan, että haluaisin todellakin tietää, ketkä nimimerkeistä ovat muka alle kymmenvuotiaita. Henkistä tasoahan ei tässä kyselyssä mitattu, silloin olisi tuohon kategoriaan tullutkin enemmän vastauksia. Yhtä kaikki langetan epäilyksen varjon sille, että täällä olisi useita alle kymmenvuotiaita nimimerkkejä kirjoittamassa ja nimen omaan vapaan puolella luuhaamassa eikä kiekkopuolella.

Mahtaako tämä kysely korreloida munan pituudesta tehdyn kyselyn kanssa mitenkään? Luotettavuus lienee samaa luokkaa, jos näitä alaluokkien wunderkindejä ilmaantuu kovinkin paljon kyselyyn. Tai kenties Jatkiksessa sitten ovat kaikki Suomen varhaiskypsimmät alakoululaiset, joilla on samalla John Holmesinkin ohittava leka jo nyt housuissan?
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Mahtaako tämä kysely korreloida munan pituudesta tehdyn kyselyn kanssa mitenkään? Luotettavuus lienee samaa luokkaa, jos näitä alaluokkien wunderkindejä ilmaantuu kovinkin paljon kyselyyn.

Jatkoaika on tosiaan kerännyt kaikki Suomen ihmelapset palstalleen. Alle 10-vuotiaita yli 22 senttiä pitkän peniksen omaavia ei varmasti löydy montaa.
Oma ikäni on 31 vuotta, 6 kuukautta ja 25 päivää.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ei tässä tieteellistä luotettavuutta haeta vaan jonkunlaista suuntaa.

Sen takia olisikin ollut parempi, jos äänestys olisi ollut julkinen. Tarkempi suunta. Ei kai iän ilmoittaminen kenellekään mikään kynnyskysymys voi olla, kun kyse on nimimerkeistä, ei oikeista nimistä? Tuskin siitä kukaan mitään shokkipaljastuksia olisi saanut, jos ja kun tietää vaikkapa Uleåborgirin olevan 31-35 -vuotias.

Mutta toki näillä mennään, ei tämä mitään kuolemanvakavaa tietysti ole. Sinänsä vain kannatan suurimmassa osassa äänestyksiä sitä, että äänestykset olisivat julkisia ellei kyse ole kovin arkaluontoisista asioista, joita kaikki eivät halua nimimerkinkään takaa paljastaa (puoluevalinta, uskonto, seksi jne) vaikka osa meistä näistä asioista toitottaakin varsin avoimesti, joskus vähän liiankin yksityiskohtaisesti mitä erilaisiin kikkeli- ja jöpötysäänestyksiin tulee.

Paljastaahan täällä suurin osa sentään sen tärkeimmän ja intiimeimmän mitä ihminen voi paljastaa eli mitä jääkiekkoseuraa kannattaa, joten sen paljastuksen jälkeen moni muu paljastus ei tuntuisi enää missään.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Minä kuulun tuohon ryhmään 28-30-vuotiaat, näemmä pieni ryhmä.

Ehkä olemme jonkin sortin väliinputoajia Jatkiksen temmellyskentillä, joissa kirmaa teinejä ja sitten näitä kypsän iän saavuttaneita palkintosonneja.
 

Hanjohan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Peliitat
Minä kuulun tuohon ryhmään 28-30-vuotiaat, näemmä pieni ryhmä.

Ehkä olemme jonkin sortin väliinputoajia Jatkiksen temmellyskentillä, joissa kirmaa teinejä ja sitten näitä kypsän iän saavuttaneita palkintosonneja.

Samassa veneessä. Ota kuitenkin huomioon, että meidän ryhmällämme on vain kolmen vuoden ikäskaala, kun molemmat naapurit ovat rohmunneet viiden vuoden ikäskaalat.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.

Olipa mediakortissa harvinaisen korni ja ylimielinen sitaatti Esko Seppäseltä.
”Urheiluihmiset lukevat tunteella Jatkoaikaa. Ei tarvitse olla fakiiri, jotta saa ohjattua näitä ihmisiä haluaamansa suuntaan”
- Esko Seppänen - Urheilulehden ex-uutispäällikkö

Ei ehkä tarvitse olla fakiiri, mutta pelkkä pellen roolikaan ei kuitenkaan riitä. Ei Seppänen luultavasti saisi ohjattua edes kaarnavenettä purossa, näistä/meistä ihmisistä puhumattakaan. Taisihan Seppänen väittää jossain välissä myös, että "vihaat tai rakastat, mutta luet kuitenkin", mikä ei myöskään pidä paikkaansa. Mihin Seppänen edes kirjoittaa nykyisin? Jotain NHL-juttuja ilmeisesti jossain välissä taisi kynäillä myös Jatkoaikaan. Vaikea sanoa, kun en ole moisia lukenut.

Urheilulehti-meriitit ovat muutenkin vähän kuin ylpeilisi sillä, että on Seiskan juorutoimittaja. Onhan se toki toimittajan työtä, juu. Mutta niin on paskalla käyminenkin sisällöntuottamista.

Sinänsä ylipaisunut ego ja suuruudenhullut kuvitelmat omasta merkityksestä suurten massojen mielipiteiden muokkaajana ovat omalla tavallaan hupaisia silloin kun niillä ei ole juurikaan katetta. Rasittavia ne aina ovat, vaikka niillä olisi katettakin.

Jatkoajan foorumi on kuin säkillinen vihaisia kissoja, joita ei mikään mahti saa ohjattua haluttuun, yhtenäiseen suuntaan. Eihän täällä saada yhteisymmärrystä yhdestäkään asiasta, oli kyse jääkiekosta tai vapaan puolen keskusteluista. Joka asiasta syntyy väittely. Ja hyvä niin, koska millekään fakiireille ei ole tarvetta.

Myönnän julkisesti olleeni tässä asiassa väärässä, jos Seppänen tai muu suuri fakiiri ohjaa "meitä ihmisiä" (us humans) haluttuun suuntaan ja tekee koko palstan väestä sataprosenttisesti naisten pillukarvojen kannattajia ja anti-posliinilaisia.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
1961

Ethän sää Lennu oo eres vanha.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
31-35 välikköön menee, vielä juuri ja juuri.

Muuten sama, mutta mulla on vielä pari vuotta aikaa ennen ylempään kategoriaan siirtymistä. Tai no, onhan se parikin vuotta aika juuri ja juuri, miten asiaa sitten haluaa tarkastella.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
35-vuotias olen aina syyskuun 13. päivään saakka, jolloin täytän 36. Jos Luoja suo.
 

TrueThat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Rangers, Real Madrid
20 vuotta tuli plakkariin toukokuussa:) 94 olen siis syntynyt.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nimimerkin mukaan olen näemmä iältäni jossain Joulupukin ja Metusalemin välillä.
Ilmeisesti aamuerektioni johtuvatkin tukkeutuneista tai katkenneista verisuonista paisuvaiskudoksessani?

Arvio menee reilusti yli 600 vuotta poskelleen, mutta silti!
Jos on hyväkuntoinen 665-vuotias, niin voinko vielä saada lapsia?

Viettäisin 765 -vuotissynttäreitä, kun Tepsi voittaa seuraavan mestaruuden?
 

Qkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
22 heinäkuussa tulee täyteen. Rekisteröidyin 03.08.2007 eli muutama viikko sen jälkeen kun täytin huimat 15 vuotta.
 

ämjiijii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Suomen maajoukkue, Sharks bandwagon 2016
Ryhmässä "19-22 vuotiaat" vielä muutaman kuukauden ajan, sen jälkeen tulee 23 vuotta täyteen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös