Kyseenalaiset taklaukset Liigassa 2022–2023

  • 389 037
  • 2 990

1000 Lakes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Kantola lyö tai työntää kaverin pään suoraan laitaan.
Ei tuo ole mitään taklaamista vaan täysin selvä vahingoittamisyritys. Vauhtia Kantolalla ei ollut onneksi tuon enempää, ehkä halusi vaan korostaa kädet ylhäällä törmäysenergiaa.

Nuo on pakko palkita pidemmillä pelirangaistuksilla. Ei tässä tarvitse hakea mitään taklattavan vastuuta jos taklaaja kouhottaa kädet ylhäällä suoraan päin kypärää.

Painopiste alas ja kroppaan kii, ei se sen vaikeempaa ole.
 

Lahis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Red Wings, Barcelona, AC Milan.
Nopealla vilkaisulla Miska Kukkonen sitten ojensi kyynärpään Tepsin Koskisen kasvoihin taklaustilanteessa.

Tässä tuo Kukkosen "taklaus". En itse olisi antanut kuin maksimissaan 2+10, mutta herrat Heikkinen ja Kiikari näkivät tilanteen toisin.

 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Jukureiden joku ruotsalainen veti poikkarilla kiekotonta Turkulaista suoraan päähän ekan erän päätösvihellyksen kohdalla. Kaksi minuuttia ja takaisin kentälle.

Tämän kauden paskan tuomaroinnin haiseva köntsä tuokin. Toivottavasti kurinpito palkitsee.
 

yaremchuk

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo,Green,Strömwall, Caito, JP Haataja
Tässä tuo Kukkosen "taklaus". En itse olisi antanut kuin maksimissaan 2+10, mutta herrat Heikkinen ja Kiikari näkivät tilanteen toisin.

Ei toi hirveän pahalta näytä mutta päätä haki ja sai mitä ansaitsi, idioottimainen temppu ja juuri tasoitusmaalin jälkeen.
 

T-aika

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuinkas monta peliä laitetaan Lundgrenille? Jostain täysin käsittämättömästä syystä ottelussa tuli vain kahden minuutin rangaistus. Erätaukosummerin jälkeen törkeä poikittainen maila suoraa kaulaan. Yksi kauden törkeimmistä tempuista. Kaiken lisäksi kyseessä oli kosto hieman aiemmin Turkulaisen tekemästä kovasta taklauksesta Lundgreniin. Paremmat hidastukset näkee esimerkiksi ottelulähetyksestä juuri ennen toisen erän alkamista.

 

juhtii72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Kuinkas monta peliä laitetaan Lundgrenille? Jostain täysin käsittämättömästä syystä ottelussa tuli vain kahden minuutin rangaistus. Erätaukosummerin jälkeen törkeä poikittainen maila suoraa kaulaan. Yksi kauden törkeimmistä tempuista. Kaiken lisäksi kyseessä oli kosto hieman aiemmin Turkulaisen tekemästä kovasta taklauksesta Lundgreniin. Paremmat hidastukset näkee esimerkiksi ottelulähetyksestä juuri ennen toisen erän alkamista.


Oli kyllä äärimmäisen älyvapaa temppu Lundgrenilta, ja näytti ainakkn omaan silmään vielä täysin tahalliselta. Toivottavasti huilaa ainakin sen 5 peliä.
 

Hieroja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tässä tuo Kukkosen "taklaus". En itse olisi antanut kuin maksimissaan 2+10, mutta herrat Heikkinen ja Kiikari näkivät tilanteen toisin.

Onhan tuo todella selkeästi ulosajon paikka, vaikka todennäköisesti refleksinä yrittää vain pysäyttää kaveria. Osuu ainoastaan päähän ja ehdottomasti pelikieltoa pitäisi tulla vaikkei kovin kovaa osu. Törkeä mun silmään.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: aave

Kotka1939

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Jos kyseessä kosto, niin toivottavasti huomioidaan myös pelikiellossa. Kuitenkin ainekset isompaan vahinkoon tuossa. Turkulainen huikeassa vauhdissa ja olisi ollut karua jos tuosta olisi tullut sille 1-2 kk huili. Nää pitää saada pois
 

chubster

Jäsen
Oli kyllä äärimmäisen älyvapaa temppu Lundgrenilta, ja näytti ainakkn omaan silmään vielä täysin tahalliselta. Toivottavasti huilaa ainakin sen 5 peliä.
Tahalliselta näyttää kyllä ja vielä hetkeä aikaisemmin sai kovan taklauksen Turkulaiselta, joten kostonakin voisi pitää. Toki sitten heti tilanteen jälkeen vaikuttaa vähän hätkähtäneen itsekin mitä tuli tehtyä, mutta se ei ole selitys.

Mielenkiinnolla odotan kurinpidolta arvontalaulua, vaikka sinällään tilanne meni jo, eikä mitään muuta tuli sieltä mitä tahansa 0-100 pelin väliltä.

Käsittämättömimpänä pidän sitä, että tuosta sai jäällä 2 minuutin jäähyn. Tilanteessa jossa summerin soitua vedät toista pelaajaa poikkarilla kaulaan/naamaan. Tuomareiden tosta pitäisi se pelikielto saada.
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oli kyllä äärimmäisen älyvapaa temppu Lundgrenilta, ja näytti ainakkn omaan silmään vielä täysin tahalliselta. Toivottavasti huilaa ainakin sen 5 peliä.
Omaan silmään tuo näytti hyvin pitkälti vahingolta. Pelikiellon varmasti ansaitsee, mutta joku 5 peliä olisi kyllä rajusti liioteltu.

Yleisesti poikittaisen mailan käyttö menisi allekirjoittaneella seuraavaksi karsittavien listalle. En näe mitään syytä, miksi poikittaista mailaa saa käyttää jääkiekossa.
 

Hieroja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos kyseessä kosto, niin toivottavasti huomioidaan myös pelikiellossa. Kuitenkin ainekset isompaan vahinkoon tuossa. Turkulainen huikeassa vauhdissa ja olisi ollut karua jos tuosta olisi tullut sille 1-2 kk huili. Nää pitää saada pois
Nyt katsoin tuon erän lopun niin onhan tuo selvä kosto. Loppukauden pelikielto paikallaan. Ei kestänyt itse taklausta niin veti summerin jälkeen poikittaisella suoraan naamaan, mitä useammin tilanteen katsoo sitä törkeämmältä näyttää - selkeä vahingoittamisyritys.
Ihan älytön temppu, pikkusen hermoja pitäisi pystyä hillitsemään jääkiekko-ottelussa.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hieman vaikea sanoa hakiko ihan tuota Lundgren, mutta pelikieltoa ihan selvästi tulossa. Klipissä myös näkee hienosti tuota saatanan estopeliä mitä liigassa tapahtuu aivan liikaa. Lundgren JYPin pelaajan kimpussa ja Turkulainen luistelee suoraan Lundgrenin linjalle ja estää jatkopaineen.
 

JohnVeiNe

Jäsen
Suosikkijoukkue
TURKU - ÅBO
Mulla toki JYP lasit päässä, mutta voitko selittää miten tuossa näkee vahingon?
Suoraan naamaan poikittaisella summerin soitua. Oonko vaan niin puusilmä värilaseilla, että en näe vahinkoa tuossa millään tasolla?
Olet. Täys vahinko. Tai ainakin vahinko, että osuu päähän. Turkulainen itse luistelee syliin ja käytännössä nostaa Lundgrenin mailan naamaansa.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Onhan tuo todella selkeästi ulosajon paikka, vaikka todennäköisesti refleksinä yrittää vain pysäyttää kaveria. Osuu ainoastaan päähän ja ehdottomasti pelikieltoa pitäisi tulla vaikkei kovin kovaa osu. Törkeä mun silmään.

Minun mielestäni nämä ovat niitä mihin pitää puuttua kaikkein kovimmalla kädellä. Voidaan puhua ihan mitä vaan tarkoitusperistä, mutta eihän tuossa haeta mitään muuta kuin päätä, joko vaistoilla tai ajatuksella.

Älyvapaa kurotus.
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mulla toki JYP lasit päässä, mutta voitko selittää miten tuossa näkee vahingon?
Suoraan naamaan poikittaisella summerin soitua. Oonko vaan niin puusilmä värilaseilla, että en näe vahinkoa tuossa millään tasolla?
Itse poikittainen maila ei ollut vahinko, mutta uskon, että osumakohta oli. Perustan tämän siihen, että vastaavissa tilanteissa yleensä molemmat pelaajat tulevat kädet ylhäällä tilanteeseen ja Lundgren ehkä varautui tähän. Lisäksi perustan arvion siihen, että Lundgrenin historia ei anna viitteitä siihen, että tekisi vastaavia temppuja tarkoituksella. Tahallisuutta ei tiedä kukaan muu kuin pelaaja itse, joten muiden on tehtävä vain valistuneita arvauksia. Tästä syystä itse en tykkää Liigan linjasta, jossa tahallisuutta arvoidaan, mutta kun sillä linjalla mennään, niin tässäkin se pitää ottaa huomioon.

Värilasit todennäköisesti vaikuttaa myös siihen, että näit osuman suoraan naamaan, vaikka osuma tulikin kaulan seudulle.
 

Hieroja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse poikittainen maila ei ollut vahinko, mutta uskon, että osumakohta oli. Perustan tämän siihen, että vastaavissa tilanteissa yleensä molemmat pelaajat tulevat kädet ylhäällä tilanteeseen ja Lundgren ehkä varautui tähän. Lisäksi perustan arvion siihen, että Lundgrenin historia ei anna viitteitä siihen, että tekisi vastaavia temppuja tarkoituksella. Tahallisuutta ei tiedä kukaan muu kuin pelaaja itse, joten muiden on tehtävä vain valistuneita arvauksia. Tästä syystä itse en tykkää Liigan linjasta, jossa tahallisuutta arvoidaan, mutta kun sillä linjalla mennään, niin tässäkin se pitää ottaa huomioon.

Värilasit todennäköisesti vaikuttaa myös siihen, että näit osuman suoraan naamaan, vaikka osuma tulikin kaulan seudulle.
Leukaan se mun mielestä tosiaan osui, enkä jaksa tosiaan uskoa että kukaan tahallaan noin tekisi. Jos tekee kannattaa vaihtaa lajia. Jerry käytännössä pysähtyy ennen tuota poikkaria ja Lundgren ei liigassa pelaavana ole mikään höntsäpeluri, joten pitäisi olla hoksottimet sillä tasolla ettei tuollaista summerin jälkeen tapahdu varsinkaan kiekottomaan.

Ja oikeassa olet ettei tahallisuutta pysty osoittamaan joten tuomio voi olla kurinpidosta mitä vain 0-10 pelin välillä. JYPille tuolla tuomiolla ei ole merkitystä, koska ei tuossa välillä pelata Jukureita vastaan. Pelottavaa vain nuo saatanan poikkaria ylös, pikkusen saisi katsoa mihin niitä iskee ja miksi pitää iskeä mailalla muutenkaan - en arvosta, 90-luku meni jo.
 

A - P

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ehkä koko kauden selvin tapaus, ei mitään taklausta mistä olisi voinut katsoa mihin osuu vaan selvä kurotus suoraan päähän, enemmänkin olisi voinut antaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös