Kovalta tuntuu minusta tuo kuusi peliä Karlssonin kohdalla. Liigassa ei ole tainnut olla tapana vastuuttaa taklattavaa näissä tilanteissa, mutta itse olen hieman huolissani tavasta, jolla varsinkin nuoremmat pelaajat menevät katse kiekossa tällaisissa tilanteissa. En halua syyllistää yksittäisiä pelaajia saamistaan kolhuista, mutta aivan liikaa näitä näkee Liigassa. Aiemmin linkitetty Ahon tilanne rapakon takaa on malliesimerkki siitä, mihin liigajunnut ovat tottuneet ja mitä siitä seuraa.
Jonkin verran olen puolustajana pelannut jääkiekkoa hitaammassa lajissa ja sitä kautta pohdin, miten puolustaja voisi tuohon tilanteeseen mennä "turvallisesti". Pelkästään kiekkoa jos olisi lähtenyt tavoittelemaan (tai jäänyt vaan seisomaan Hyryn luistelulinjalle) niin isku päähän olisi ollut mielestäni varsin todennäköinen lopputulema, jos hyökkääjä kaartaa maalin takaa noin haavoittuvassa asennossa. Käytännössä ainoana vaihtoehtona olisi jättää menemättä koko tilanteeseen, mutta puolustajan tehtävänä nyt on puolustaa, eikä katsella vastustajan pyörimistä vierestä.
Taklaus oli ehkä hieman liioiteltu ratkaisu Karlssonilta ja osuu kiistatta päähän, joten jäähy ja ulosajo sinällään perusteltu tuomio, mutta kovennettua kakkua en olisi antanut. Viisi matsiakin näissä on jo todella kova tuomio.
Rissasen loukkaantuminen on selvä vahinko, mutta odotin kyllä tästäkin rangaistusta, koska selkeistä vahinko-osumista päähän on ennenkin taidettu Liigassa jaettu tuomioita.