Mitä vittua :D Okei, selkeästi sulla on ajatuksissa vain kaksi vaihtoehtoa. Väreinä musta ja valkoinen...eli kiitos tästä ja meidän ei kannata keskustella enempää kun tulkitset asioita ihan omalla tavallasi.
Tämä kun vaan ei ole käytännössä mahdollista. Voiko taklaava pelaaja ikinä tietää, että vastaanottava pelaaja ei hukkaa kiekkoa juuri silloin ja muuta asentoaan niin, että taklaus osuu vääjämättä päähän ainakin osittain. Ei tietenkään voi, sehän on ihan selvä.
Noin onkin helppo vetäytyä, kun ei keksi asiallista vastattavaa. Olet peräänkuuluttanut sellaista listaa taklaajan huomioitavia asioita, ettei niitä ehdi millään huomioida pysyen pelissä mukana. Älä minulle kiukuttele jos et osaa keskustella ja perustella paremmin.
Olenko nyt ymmärtänyt oikein, ketjun lopputulema on se, että isokokoisempi pelaaja ei saa taklata pienikokoisempaa pelaajaa avojäällä eikä oikein mielellään muutenkaan?
Mun mielestä et ansaitse edes kunnon keskustelua kun laitat sanoja toisten suuhun ja päätät mitä he tarkoittavat vailla yritystä ymmärtää heidän tekstiään.
Pieni hyppy avojään taklauksen vastaanotossa on ainoa oikea tapa ottaa taklaus vastaan, kun koko ero on suuri, siis todella?
Ei taklauksia kokonaan tulla kieltämäänkään, mutta järkeä näihin. Paljon puhutaan taklattavan vastuusta, mutta täytyy myös yrittää parantaa tilanteiden tunnistamista siinä, että milloin ajetaan avojäällä ja milloin ei.
Kyllähän tää on ihan uskomatonta höpöhöpöä. Onko sinulla mitään hajua kuinka nopeasti noi tilanteet tulee?? Katso nyt ihan järjellä uudestaan tuo Kivenmäki Nemecek case. Nemecekillä ei ole tuossa mitään vaihtoehtoja tehdä toisin. Huolestuttavaan suuntaan on Liiga menossa taklauksien kanssa. Tosiasia on se että ÄNÄRISSÄ tuo Nemecekin taklaus olisi ollut täysin puhdas mihin tämä Kivenmäki on myös ilmeisesti urallaan tähtäämässä? Minun mielestä ei voi olla niin että kaikki avojään taklaukset on nykyään taklaajan vastuulla ihan sama onko se puhdas vai ei niin rankkua tulee. Tämä toiminta ei varsinaisesti lisää meidän nuorten pelaajien valmiuksia hypätä rapakon taakse. Siellä noita taklauksia tulee kyllä.Ei ainakaan mun tarkoitus. Mun mielestä avojäätaklauksista alkaa aika ajamaan ohi. Vauhdit kasvaa sitä tahtia, että siinä ollaan sattuman varassa tuleeko loukkaantumisia.
Ei taklauksia kokonaan tulla kieltämäänkään, mutta järkeä näihin. Paljon puhutaan taklattavan vastuusta, mutta täytyy myös yrittää parantaa tilanteiden tunnistamista siinä, että milloin ajetaan avojäällä ja milloin ei.
Kyllähän tää on ihan uskomatonta höpöhöpöä. Onko sinulla mitään hajua kuinka nopeasti noi tilanteet tulee?? Katso nyt ihan järjellä uudestaan tuo Kivenmäki Nemecek case. Nemecekillä ei ole tuossa mitään vaihtoehtoja tehdä toisin. Huolestuttavaan suuntaan on Liiga menossa taklauksien kanssa. Tosiasia on se että ÄNÄRISSÄ tuo Nemecekin taklaus olisi ollut täysin puhdas mihin tämä Kivenmäki on myös ilmeisesti urallaan tähtäämässä? Minun mielestä ei voi olla niin että kaikki avojään taklaukset on nykyään taklaajan vastuulla ihan sama onko se puhdas vai ei niin rankkua tulee. Tämä toiminta ei varsinaisesti lisää meidän nuorten pelaajien valmiuksia hypätä rapakon taakse. Siellä noita taklauksia tulee kyllä.
No ”ainoa oikea” oli ehkä liian vahva ilmaus, mutta nopein ja tehokas viime hetken hätäapu se varmasti on.
Jos tämä riittää tuomittavuuden perusteluksi, ei taklata tarvitse ollenkaan.Katson uudestaan, katso sinäkin. Väitätkö että tuota tilannetta ei pysty puolustamaan muuten kuin taklaamalla?
Jos tämä riittää tuomittavuuden perusteluksi, ei taklata tarvitse ollenkaan.
Sillä ei ole mitään väliä olisiko ollut "änärissä" puhdas, kun tämä tapahtui sarjassa jossa säännöt ovat eri.Kyllähän tää on ihan uskomatonta höpöhöpöä. Onko sinulla mitään hajua kuinka nopeasti noi tilanteet tulee?? Katso nyt ihan järjellä uudestaan tuo Kivenmäki Nemecek case. Nemecekillä ei ole tuossa mitään vaihtoehtoja tehdä toisin. Huolestuttavaan suuntaan on Liiga menossa taklauksien kanssa. Tosiasia on se että ÄNÄRISSÄ tuo Nemecekin taklaus olisi ollut täysin puhdas mihin tämä Kivenmäki on myös ilmeisesti urallaan tähtäämässä? Minun mielestä ei voi olla niin että kaikki avojään taklaukset on nykyään taklaajan vastuulla ihan sama onko se puhdas vai ei niin rankkua tulee. Tämä toiminta ei varsinaisesti lisää meidän nuorten pelaajien valmiuksia hypätä rapakon taakse. Siellä noita taklauksia tulee kyllä.
On hyvä. Toivottavasti kurinpitotuomioistuinkin tutustuu enemmän tähän kuin media- ja somekeskustelkuun.Tulipa vastaan ihan asiallinen video. Ehkäpä jonkun mielipide tapahtuneesta voi sen myötä muuttua, tai sitten ei muutu. Mun makuun joka tapauksessa varsin hyvää lähdemateriaalia tapauksen arvioimiseen. Asiallinen, kiihkoton ja puolueeton pätkä.
Nemecek & Kivenmäki kolarissa
No ei siinä nyt tarvitse metrin korkeuteen hypätä, riittää että terät irtoaa jäästä. Toki eihän näitä voi tietää jollei ole koskaan kokeillut...Tuanoinii, tiäksää... Se olis Kivenmäelle ollu nopein ja tehokkain hätäapu, jos se hyppy olis kantanut laitapleksin yli... Älä nyt ihan oikeasti väitä, että hyppääminen taklaustilanteessa avojäällä on parasta, tiäksää... Hyvässä lykyssä taklaaja tulee matalana päin ilmassa olevia polvia ja sitten ollaankin jo naama edellä jäässä. Ei se hyppääminen vähennä inertiaa eikä osumaa mihinkään. Estejuoksussa hypitään, ei jääkiekossa.
Tulipa vastaan ihan asiallinen video. Ehkäpä jonkun mielipide tapahtuneesta voi sen myötä muuttua, tai sitten ei muutu. Mun makuun joka tapauksessa varsin hyvää lähdemateriaalia tapauksen arvioimiseen. Asiallinen, kiihkoton ja puolueeton pätkä.
Nemecek & Kivenmäki kolarissa
Mitä se kuollut kulma tarkalleen ottaen näissä tarkoittaa?
Pitkäsen kontakti Suomeen/Suomiin(?) on kyllä minun silmääni täysin puhdas epäonninen yhteentörmäys.
Toisaalta joo, mutta tästä Mieholle 4 peliä. Kyllä linjan on oltava sama, alusta loppuun ja kaikille.
En oikein osaa arvioida järkevästi. Tuntuu olevan paljon pelaajakohtaistakin, miten kukakin kykenee havainnoimaan muut pelaajat kentällä, sekä omat että vastustajat.Mä näen että se tarkoittaa sitä että tullaan taklaamaan sellaisesta kulmasta josta taklattavan ei ole mahdollista nähdä tai ehtiä ottamaan taklausta vastaan. Mitä se sun mielestä tarkoittaa?