Minä osaan. Ei todellakaan!Onko linjan mukainen? En osaa sanoa.
Minä osaan. Ei todellakaan!Onko linjan mukainen? En osaa sanoa.
Koska kaverilla "ei ollut" entistä historiaa kurinpidossa, niin pääsi kuin koira veräjästä.
Ihme touhua kurinpidolta, no tavallaan se ei kyllä yllätä.
Miehon saama neljä peliä oli ihan linjan mukainen (jos kohta linjan olemassaolosta voidaan ylipäätään aina keskustella). Tuohan tapahtui ennen tätä uutta linjausta viiden pelin minimirangaistuksesta.Miten neljä peliä on "kuin koira veräjästä"? Eikö ennemminkin Mieho täytä tuon termin?
Selkeä? Miten tuon videon perusteella kukaan pystyy sanomaan mitään selkeää? Saatika, että pystyisi sanomaan millä osuu ja mihin. Itse en pysty erottamaan edes sitä kuka osuu ja keneen.
Tätä keskustelua lukiessani olen huomannut, että monikin näkee sellaisia asioita, joita minä tai joku muu ei näe. Onko se ihmeellistä, no on ja ei.
Lainaus JA jutusta;
"Kurinpitodelegaatio toteaa päätöksessään, että Bergerin pelaamista tilanteessa on "pidettävä tahallisena ja piittaamattomana sekä maalinedustalla sallitun kamppailun rajat selvästi ylittävänä". "
Ihmettelen suuresti, miten tuollainen lausunto sekä neljän pelin pelikielto voidaan antaa, kun videosta ei selkeästi pysty näkemään mitään. Ei edes sitä, kuka törmää ja keneen, vai oliko siellä edes mitään osumaa keneltäkään mihinkään. Kyllä on kummallista porukkaa ja ihme näkökykyjä kun nähdään ihan mitä sattuu ja mitä muut ei näe.
Toistan. Jos sinä et näe jotain, ei se välttämättä tarkoita ettei joku toinen näkisi/sitä ei tapahtuisi. Ja ihan tasan varmasti minä esim. olen joskus se joka "näkee väärin" tai "ei näe" siitä ei ole epäilystäkään, mutta tällä kertaa näin.
Tämä on hienoa. Päähän siis kannattaa lyödä.
Mutta älä vaan mene taklaamaan.
Siinä mielessä tämä Martin Berger on kyllä hieno ja tarkka mies, kun tykkää taklata selkään metrin päässä laidasta ja lyödä päähän. Päähän kohdistuneet taklaukset herran repertuaarista puuttuu. Oikeen tuomarien unelmavävy.
saati luistelemaan samaan suuntaan, jolloin kaveri voi ajaa selkään ja loukkaantua.
Jos Vidgren (Sport / ensikertalainen Puuha-Liigan käräjillä) sai kuusi ottelua siitä Wilson (KalPa) tapauksesta, miten voi tahallisesta sikailusta ja sikailun uusimisesta arpoa neljä peliä?
Linja? Missä olet?
Mielenkiintoista jatkossa nähdä sitten näitä isoja pelikieltoa näistä maalinedushässäköistä. Tuollaisia julkaisuja tulee kymmeniä näissä.
Kun tykkäät toistella, niin toista nyt vielä sekin, että miltä videolta Liigan kurinpito on tuomionsa langettanut. Sehän on tässä nyt ihan ensiarvoisen oleellista, sillä jos tuomio on langetettu eri videolta kuin tuolta paskalaatuiselta HPK:n julkaisemalta videolta (mitä voi pitää varsin todennäköisenä), niin kommentiltasi putoaa pohja pois. Toistan, kommentiltasi putoaa pohja pois.
Ymmärrän, että sinua harmittaa olla tässä nyt "väärässä" toki vain huononäköisenä, muttei se oikein tuota todellisuutta muuta.
ps. Minun mielestä on suorastaan epäoleellista minkä videon perusteella on tuomio langetettu, kun se mätsää kyllä hyvin siihen tapahtuneeseen tekoon mikä kentällä tapahtui.
Ei harmita ollenkaan. Minulle ei ole ollenkaan väliä sillä kuka on oikeassa ja kuka väärässä.
Tuosta epäoleellisuudesta olen täysin eri mieltä. Mielestäni se on nimenomaan ainoa oleellinen juttu tässä. Kommentoin aiemmin, että tuon HPK:n Twitterissä julkaiseman videon perusteella on mahdotonta nähdä kuka teki ja mitä. Sinun argumenttisi oli, että jos itse olen sokea, niin ei tarkoita etteikö muut sitä näkisi. Siihen sitten tulit toistamaan, että katso nyt Liiga langetti rangaistuksen, joten olen väärässä. Sillä ei ole mitään väliä kuka on väärässä tai oikeassa, vaan sillä nimenomaan on väliä voidaanko tuon HPK:n rakeisen kikkareen perusteella langettaa rangaistuksia. Ja väitän yhä, että ei voida eikä Liigan tämän päiväinen tuomio muuta tuota yhtään mihinkään. Ei niin kauan kun emme voi tietää, että tuomio olisi tullut juuri tuon heikkolaatuisen videon perusteella. Ja tuskinpa onkaan.
Puhuimme siis paljon eri asiasta. Taino, emme ehkä alkuun mutta nyt näyt hiukan kääntävän alkuperäisestä sivuun.
—
Mutta tämä tästä minun osalta, jos sinun mielestä tuon HPK videon perusteella ei voi tuomita niin fine se on minulle ihan sama ei ole väliä, kun tuomio tuli teon mukaan oli se sitten minkä välityksellä tahansa.
Mielenkiintoista jatkossa nähdä sitten näitä isoja pelikieltoa näistä maalinedushässäköistä. Tuollaisia julkaisuja tulee kymmeniä näissä.
Täytyy muistaa, että jos Niklas Friman olisi ottanut tupin silmäänsä kuin mies, eikä kaatunut jäähän, ei olisi pelikieltoa tullut.No helposti ainakin satoja. Nimen perusteellahan tämä tuli. Jos tässä nyt olis ollut kuka vaan muu tekijänä kuin Gerhard Berger, niin tuomio olisi ollut 0-1 peliä ja valinta kuukauden pelaajaksi.
No siis.. mitenniin kannattaa lyödä? Ja toisaalta, tappeluista eikö ole kuitattu sitä yhtä? Joskus jopa ei mitään. Eli ei se päähän lyöminen/pääiskut taida olla se juttu tässä ollenkaan.
Eri syistä annettuja rangaistuksia on nyt ihan turha vertailla keskenään. Nyt on päätetty koventaa rangaistuksia päähän kohdistuneista taklauksista - niitä on aivan turha verrata selästä taklaamiseen. Tällä hetkellä pelaajille on tiedossa, millaista kakkua mistäkin teosta on tarjolla.Kannattaa lyödä tahallisesti päähän, koska selviää vähemmällä mitä taklaamalla vahingossa. Ja selästäkin kannattaa tuupata pää edellä laitaan, kun niitä ei edes tuomarit vihellä.
Eihän tässä nyt muusta ole kyse, kuin siitä ettei näissä linjauksissa ole mitään järkeä.
Lyöt toista kyynärpäällä naamaan, niin saat joko 1 tai 4 ottelua pelikieltoa. Onneksi tämä on pelaajilla tiedossa, niin tietävät lyödä kyynärpäällä naamaan sen sijaan että löisivät kyynärpäällä naamaan.Eri syistä annettuja rangaistuksia on nyt ihan turha vertailla keskenään. Nyt on päätetty koventaa rangaistuksia päähän kohdistuneista taklauksista - niitä on aivan turha verrata selästä taklaamiseen. Tällä hetkellä pelaajille on tiedossa, millaista kakkua mistäkin teosta on tarjolla.
Eri syistä annettuja rangaistuksia on nyt ihan turha vertailla keskenään. Nyt on päätetty koventaa rangaistuksia päähän kohdistuneista taklauksista - niitä on aivan turha verrata selästä taklaamiseen. Tällä hetkellä pelaajille on tiedossa, millaista kakkua mistäkin teosta on tarjolla.
Sama kun aina keskustellaan siitä, että miksi talousrikosten tuomiot ovat korkeita ja väkivaltarikosten pieniä. Molemmissa tapauksissa tekijä tietää oman "rikoksensa" rangaistukset ja siihen ei mitenkään siity se toisen rikoksen rangaistusasteikko.
Ehkä joskus Liiga päättää koventaa myös selästä taklaamiseen kakkuja, nyt ovat vain kokeneet pääosumat tärkeimmäksi kohteeksi karsia.
Lopputulos ei ollut yhtä dramaattinen kuin Bergerin tapauksessa. Vastapelaajan loukkaantuminen toi tällä kertaa kolme lisäpeliä huilia. Onko linjan mukainen? En osaa sanoa.
Bergerin teko oli turha. Isku selän taakse ja ylöspäin. Muuten Berger pelannut kyllä hyvin viime aikoina. Nämä yksittäiset ylilyönnit pois niin pelaa parin kauden sisällä EHTllä.
Kyllä menee maajoukkueella helvetin huonosti, jos tälläinen tusinapakki pääsee EHT:lle.
Lyöt toista kyynärpäällä naamaan, niin saat joko 1 tai 4 ottelua pelikieltoa. Onneksi tämä on pelaajilla tiedossa, niin tietävät lyödä kyynärpäällä naamaan sen sijaan että löisivät kyynärpäällä naamaan.