Tuo sikailu ei voi mitenkään olla tahaton. Lähes yhtä paha kuin Abidin niitti Armian päähän tai Tyrväisen Kuuselaan.
Sailio on aina vatipää. Miksi tämä "mies" edes pelaa Liigassa?
Abid olisi kuulunut karkottaa aikoinaan tekonsa takia.
Tuo sikailu ei voi mitenkään olla tahaton. Lähes yhtä paha kuin Abidin niitti Armian päähän tai Tyrväisen Kuuselaan.
Sailio on aina vatipää. Miksi tämä "mies" edes pelaa Liigassa?
Abid olisi kuulunut karkottaa aikoinaan tekonsa takia.
Onko Oulussa otteluvalvoja vaihtunut?Kas, Suomikiekon mukaan otteluvalvoja vei Sailionkin tapauksen eteenpäin. Kehitystä on siis tapahtunut, joskus nämä ovat Oulussa tukahtuneet otteluvalvojan näkemyksiin.
Yllättävää, mutta ehdottoman positiivisessa mielessä.
Kiitos tästä, todella törkeä osuma suoraan päähän kyynärpäällä. 5-7 ottelua, jos kurinpito menee uuden linjan mukaan. KOMMENTTI TÄMÄN PÄIVÄN TAKLAUKSEEN,Ruudun huippuhetket n. 2 min kohdalla. Ei riittänyt illan erikoisiin.
Onko Oulussa otteluvalvoja vaihtunut?
Yleensä tämänkaltaiset pikkutapaukset kuitattiin Oulussa olankohautuksella. Siis jos tekijä oli Kärppien pelaaja.
Se näkyy siinä koosteessa aika tarkalleen kohdassa 2:00 minuuttia. Menee ohi nopeasti eikä sitä näytetä hidastettuna. Voisin vaikka kurkata, josko se näkyy ottelutallenteessa paremmin ja tehdä siitä klipin.En löytänyt edellisen pelin taklausta vieläkään. ;) Ei tuossa näy kuin tilanteen jälkeinen paini?
Onko Oulussa otteluvalvoja vaihtunut?
Yleensä tämänkaltaiset pikkutapaukset kuitattiin Oulussa olankohautuksella. Siis jos tekijä oli Kärppien pelaaja.
Nimimerkki @stunt cock kirjoitti samankaltaisen arvion tapahtuneesta ja pidän ainakin itse tätä skenaariota todennäköisimpänä. Se ettei teko todennäköisesti ollut tahallinen ei tietenkään anna Sailiolle synninpäästöä. Saa nähdä mikä on kurinpidon uusi linja, ennen sen selviämistä en itse jaksa ruveta arvailemaan tuomioita.Mutta olenko ainoa, jolle tuli tuosta mieleen, että Sailio yrittää pelata tuossa juuri kohdalle tulevaa kiekkoa ja koska on lähellä laitaa, niin joutuu nostamaan takakättä, minkä takia sitten kyynärpää nousee ja osuu ikävästi Laavaiseen? Mielestäni tuo on ihan mahdollinen skenaario - en nyt varmaksi sano, käykö tuossa juuri noin muutaman kelailun perusteella. Sailion purnaus on kyllä lapsellista.
Joka tapauksessa varomatonta ja huolimatonta pelaamista. Kyynärpää kun kopsahtaa kupoliin, niin ulosajohan tuosta on totta kai tultava. Lisäksi "rikoksen" uusija ja jos vielä meinataan tiukempi linja ottaa näihin päähän kohdistuneisiin taklauksiin, niin muutaman pelin pelikielto on kohdallaan. Toki, jos tulkitsee tuon tahallisena tekona, niin sitten paljon enemmän.
Minusta tuo skenaario on luokkaa Arvi, valot ja Potsi. Kyllähän sitä kuka tahansa pimeässä kompastuu.Nimimerkki @stunt cock kirjoitti samankaltaisen arvion tapahtuneesta ja pidän ainakin itse tätä skenaariota todennäköisimpänä. Se ettei teko todennäköisesti ollut tahallinen ei tietenkään anna Sailiolle synninpäästöä. Saa nähdä mikä on kurinpidon uusi linja, ennen sen selviämistä en itse jaksa ruveta arvailemaan tuomioita.
Kiitos tästä muistostaMinusta tuo skenaario on luokkaa Arvi, valot ja Potsi. Kyllähän sitä kuka tahansa pimeässä kompastuu.
Minusta se ei ainakaan ole mustan valkoiseksi puhumista, jos ei pidä tuota tekoa tahallisena telomisena. Sailiolla katse aivan muualla kuin Laavaisessa ja tavoittelee juuri mailallaan kiekkoa ahtaassa tilassa. Se että teko ei ole tahallinen, ei poista sen tuomittavuutta. Voi olla että olen liian sinisilmäinen, kun haluan uskoa lähes kaikkien pelaajia vaarantavien tilanteiden olevan enemmänkin huolimattomuutta kuin tahallista vahingoittamista. Minusta täällä palstalla vain todella helposti syytetään pään hakemisesta ja teon tarkoituksellisuudesta, vaikka sitä on todella vaikea arvioida ja usein löytyy vieläpä argumentteja vahingoittamisen tarkoituksellisuutta vastaan. Toinen yleinen käsitys mikä myös liittyy tähän on se, että teko ei olisi niin tuomittava jos se ei ole tahallinen. Tämä menee minusta juuri toisinpäin. Jos tapauksessa voidaan oikeasti nähdä tahallisuutta, tulee siitä antaa roimasti extraa. Sitten siihen väliin vielä sijoittuu ne tapaukset, joissa on nähtävissä piittaamattomuutta toista kanssapelaajaa kohtaan. Tämä tilanne menee minusta ehkä tähän kategoriaan. Mielestäni myös huolimattomuus on piittaamattomuutta. Keräseen kohdistunutta taklausta taas voisin pitää vain vahinkona, Keräsen matalan asennon vuoksi.Aiheesta sen verran, että turha puhua mustaa valkoiseksi. On kovaa pelaavia, joille ei tule tällaisia aivopieruja ja sitten "kovaa" pelaavia, joille aina sattuu. Ja kun pitäisi vastata teoistaan, vedetään kilpparit ja mussutetaan joka käänteessä (feat. Tyrväinen&Sailio&Vartiainen&Co.)
Minä taas en ymmärrä, miten kirjoittajat (yleensä saman joukkueen fanit) osaavat mennä pelaajan pään sisälle, lukea ajatuksia ja kertoa tilanteen vahingoksi.Minä en vain ymmärrä, miksi näitä "vahinkoja" sattuu aina samoille pelaajille.
Varmaan samalla tavalla, kuin kirjoittajat (yleensä erin joukkueen fanit) menevät pelaajan pään sisälle, lukevat ajatuksia ja kertovat tilanteen tahalliseksi.Minä taas en ymmärrä, miten kirjoittajat (yleensä saman joukkueen fanit) osaavat mennä pelaajan pään sisälle, lukea ajatuksia ja kertoa tilanteen vahingoksi.
Niin, kuten @sinnepäinsä näytti, lauseesi voidaan muotoilla myös toisinpäin. Itse lähden ainakin näitä tilanteita arvioidessani siitä, että tilanne on vahinko, ellei siinä näy selkeitä tahallisuudesta kertovia asioita. Kukaanhan ei tosiaan voi mennä kenenkään pään sisään ja kertoa oliko teko todella tahallinen vai vahinko. Kuten jo sanoin, haluan uskoa ettei tuolla jäällä kukaan telo tahallaan vastustajia, vaikka näinkin varmasti on joskus tehty.Minä taas en ymmärrä, miten kirjoittajat (yleensä saman joukkueen fanit) osaavat mennä pelaajan pään sisälle, lukea ajatuksia ja kertoa tilanteen vahingoksi.
Varmaan. Mutta voitko kertoa omakohtaisen kokemuksen miten osaat kertoa Sailion tilanteen olleen vahinko? Eli miten itse asian selvitit, luitko ajatuksia vai kysyitkö Sailiolta?Varmaan samalla tavalla, kuin kirjoittajat (yleensä erin joukkueen fanit) menevät pelaajan pään sisälle, lukevat ajatuksia ja kertovat tilanteen tahalliseksi.