Kyseenalaiset taklaukset Liigassa 2017–2018

  • 443 798
  • 2 920

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Tuo sikailu ei voi mitenkään olla tahaton. Lähes yhtä paha kuin Abidin niitti Armian päähän tai Tyrväisen Kuuselaan.


Sailio on aina vatipää. Miksi tämä "mies" edes pelaa Liigassa?

Abid olisi kuulunut karkottaa aikoinaan tekonsa takia.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Hyi saakeli tuo Sailion temppu. Kolmas peli tosiaan putkeen kun vetänyt vastustajaa jos nyt ei suoraan päähän niin rottamaisesti. Viime kaudel lopulla IFK pelissä. Eilen hyppytaklauksella HPK pelissä. Ja tänään oksettavin kyynerpään nosto kaveria kupoliin. Onneks nyt oltiin hereillä.

Kyllä tuon voi melkein Tyrväisen Kuuselaan suorittamaan rinnastaa. +8 pitäs ehottomasti pelikiellon olla
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mä hiukan ymmärrän, että pelitilanteessa joku esim. polvitaklaus tai muu vaarallinen kontakti voi johtua tilannenopeudesta ja huonosta arviosta jne, mutta tuollaista Sailion tekoa ei voi perustella mitenkään. Tahallinen vahingoittaminen, josta pitäisi hakea kunnon ennakotapaus. Ei mitään sijaa tuollaisille teoille liigajäillä.
 

Tumbenson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei tolla Sailiolla kyllä ihan keskivertoihmisen aivoja ole, kun jotain mussuttaa tuomion jälkeen.
"Mitä v*ttua?" vaihtoaition edessä. Ihan alimman ihmisjätteen toimintaa tuollanen. Sitten vielä "pakollinen" mielenosoittamiskiukku käytävällä. Ei yhtään tyylikästä, pelle!
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sailio on aina vatipää. Miksi tämä "mies" edes pelaa Liigassa?

Abid olisi kuulunut karkottaa aikoinaan tekonsa takia.

Enitenhän tässä vituttaa se, että Sailio on pelannut pitkään Kärpissä moitteetta ja joukkuetta auttaen, ansainnut siten jatkosopimuksensa. Nyt jos tämä meneekin tällaiseksi sekoiluksi, niin Kärpät on jumissa pelaajan kanssa. Käytös taklauksen jälkeen on täysin ala-arvoista. Tuomari tulee puhumaan valmentajalle, niin Sailio huutaa vieressä kuin joku teiniääliö. Kasvaisi edes mieheksi.
 

444

Jäsen
Käsilaukku-Sailio taas vauhdissa. Kolmessa peräkkäisessä liigaottelussa päähän kohdistettu taklaus. Hieno mies.

Hyvin muuten veti tuo erotuomari #10, joka seurasi tilannetta aitiopaikalta eikä nähnyt tilannetta lainkaan.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Kas, Suomikiekon mukaan otteluvalvoja vei Sailionkin tapauksen eteenpäin. Kehitystä on siis tapahtunut, joskus nämä ovat Oulussa tukahtuneet otteluvalvojan näkemyksiin.

Yllättävää, mutta ehdottoman positiivisessa mielessä.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Kas, Suomikiekon mukaan otteluvalvoja vei Sailionkin tapauksen eteenpäin. Kehitystä on siis tapahtunut, joskus nämä ovat Oulussa tukahtuneet otteluvalvojan näkemyksiin.

Yllättävää, mutta ehdottoman positiivisessa mielessä.
Onko Oulussa otteluvalvoja vaihtunut?
Yleensä tämänkaltaiset pikkutapaukset kuitattiin Oulussa olankohautuksella. Siis jos tekijä oli Kärppien pelaaja.
 
Suosikkijoukkue
Lukko, Rönnin ihan saatana paska pumppu
Ruudun huippuhetket n. 2 min kohdalla. Ei riittänyt illan erikoisiin.
Kiitos tästä, todella törkeä osuma suoraan päähän kyynärpäällä. 5-7 ottelua, jos kurinpito menee uuden linjan mukaan. KOMMENTTI TÄMÄN PÄIVÄN TAKLAUKSEEN,

En löytänyt edellisen pelin taklausta vieläkään. ;) Ei tuossa näy kuin tilanteen jälkeinen paini?
 
Viimeksi muokattu:
Onko Oulussa otteluvalvoja vaihtunut?
Yleensä tämänkaltaiset pikkutapaukset kuitattiin Oulussa olankohautuksella. Siis jos tekijä oli Kärppien pelaaja.

Mitkäs nämä tapaukset olivat? Itse en muista tähän hätään kuin yhden 2+prk ohimenneen tapauksen, mutta varmastihan noita löytyy vaikka kuinka ja monta, kun kerran ihan tapana on.
 

444

Jäsen
En löytänyt edellisen pelin taklausta vieläkään. ;) Ei tuossa näy kuin tilanteen jälkeinen paini?
Se näkyy siinä koosteessa aika tarkalleen kohdassa 2:00 minuuttia. Menee ohi nopeasti eikä sitä näytetä hidastettuna. Voisin vaikka kurkata, josko se näkyy ottelutallenteessa paremmin ja tehdä siitä klipin.
 

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
Ei kyllä luulisi olevan sattumaa, että samalla pelaajalle näitä "sattuu". Taklauksen Ikoseen viime kauden lopusta on kyllä muistissa, eilistä kohellusta en ole nähnyt.

Mutta olenko ainoa, jolle tuli tuosta mieleen, että Sailio yrittää pelata tuossa juuri kohdalle tulevaa kiekkoa ja koska on lähellä laitaa, niin joutuu nostamaan takakättä, minkä takia sitten kyynärpää nousee ja osuu ikävästi Laavaiseen? Mielestäni tuo on ihan mahdollinen skenaario - en nyt varmaksi sano, käykö tuossa juuri noin muutaman kelailun perusteella. Sailion purnaus on kyllä lapsellista.

Joka tapauksessa varomatonta ja huolimatonta pelaamista. Kyynärpää kun kopsahtaa kupoliin, niin ulosajohan tuosta on totta kai tultava. Lisäksi "rikoksen" uusija ja jos vielä meinataan tiukempi linja ottaa näihin päähän kohdistuneisiin taklauksiin, niin muutaman pelin pelikielto on kohdallaan. Toki, jos tulkitsee tuon tahallisena tekona, niin sitten paljon enemmän.

Ei tuota mielestäni ihan Abidin tai Tyrväisen temppuun voi verrata. Tuo vaikuttaa puolivahingolta, kun esim. Tyrväinen oikein kurkottamalla kurkotti Kuuselaan.
 

Boozer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eipä tuota Sailion "taklausta" voi oikein mitenkään puolustella. Oikein ojentaa kyynärpään, että varmasti osuu kaveria päähän. Toivottavasti tulee kunnolla kakkua nin oppii kunnioittamaan vastustajia. Ikävä tapaus kaikenkaikkiaan.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta olenko ainoa, jolle tuli tuosta mieleen, että Sailio yrittää pelata tuossa juuri kohdalle tulevaa kiekkoa ja koska on lähellä laitaa, niin joutuu nostamaan takakättä, minkä takia sitten kyynärpää nousee ja osuu ikävästi Laavaiseen? Mielestäni tuo on ihan mahdollinen skenaario - en nyt varmaksi sano, käykö tuossa juuri noin muutaman kelailun perusteella. Sailion purnaus on kyllä lapsellista.

Joka tapauksessa varomatonta ja huolimatonta pelaamista. Kyynärpää kun kopsahtaa kupoliin, niin ulosajohan tuosta on totta kai tultava. Lisäksi "rikoksen" uusija ja jos vielä meinataan tiukempi linja ottaa näihin päähän kohdistuneisiin taklauksiin, niin muutaman pelin pelikielto on kohdallaan. Toki, jos tulkitsee tuon tahallisena tekona, niin sitten paljon enemmän.
Nimimerkki @stunt cock kirjoitti samankaltaisen arvion tapahtuneesta ja pidän ainakin itse tätä skenaariota todennäköisimpänä. Se ettei teko todennäköisesti ollut tahallinen ei tietenkään anna Sailiolle synninpäästöä. Saa nähdä mikä on kurinpidon uusi linja, ennen sen selviämistä en itse jaksa ruveta arvailemaan tuomioita.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Nimimerkki @stunt cock kirjoitti samankaltaisen arvion tapahtuneesta ja pidän ainakin itse tätä skenaariota todennäköisimpänä. Se ettei teko todennäköisesti ollut tahallinen ei tietenkään anna Sailiolle synninpäästöä. Saa nähdä mikä on kurinpidon uusi linja, ennen sen selviämistä en itse jaksa ruveta arvailemaan tuomioita.
Minusta tuo skenaario on luokkaa Arvi, valot ja Potsi. Kyllähän sitä kuka tahansa pimeässä kompastuu.
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minusta tuo skenaario on luokkaa Arvi, valot ja Potsi. Kyllähän sitä kuka tahansa pimeässä kompastuu.
Kiitos tästä muistosta
Suurin osa tänne kirjoittavista tuskin tietää, mistä puhut. "Mänkö se jo"? "Mänj"." Lähetkö baariin"? "Lähen".

Aiheesta sen verran, että turha puhua mustaa valkoiseksi. On kovaa pelaavia, joille ei tule tällaisia aivopieruja ja sitten "kovaa" pelaavia, joille aina sattuu. Ja kun pitäisi vastata teoistaan, vedetään kilpparit ja mussutetaan joka käänteessä (feat. Tyrväinen&Sailio&Vartiainen&Co.)
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aiheesta sen verran, että turha puhua mustaa valkoiseksi. On kovaa pelaavia, joille ei tule tällaisia aivopieruja ja sitten "kovaa" pelaavia, joille aina sattuu. Ja kun pitäisi vastata teoistaan, vedetään kilpparit ja mussutetaan joka käänteessä (feat. Tyrväinen&Sailio&Vartiainen&Co.)
Minusta se ei ainakaan ole mustan valkoiseksi puhumista, jos ei pidä tuota tekoa tahallisena telomisena. Sailiolla katse aivan muualla kuin Laavaisessa ja tavoittelee juuri mailallaan kiekkoa ahtaassa tilassa. Se että teko ei ole tahallinen, ei poista sen tuomittavuutta. Voi olla että olen liian sinisilmäinen, kun haluan uskoa lähes kaikkien pelaajia vaarantavien tilanteiden olevan enemmänkin huolimattomuutta kuin tahallista vahingoittamista. Minusta täällä palstalla vain todella helposti syytetään pään hakemisesta ja teon tarkoituksellisuudesta, vaikka sitä on todella vaikea arvioida ja usein löytyy vieläpä argumentteja vahingoittamisen tarkoituksellisuutta vastaan. Toinen yleinen käsitys mikä myös liittyy tähän on se, että teko ei olisi niin tuomittava jos se ei ole tahallinen. Tämä menee minusta juuri toisinpäin. Jos tapauksessa voidaan oikeasti nähdä tahallisuutta, tulee siitä antaa roimasti extraa. Sitten siihen väliin vielä sijoittuu ne tapaukset, joissa on nähtävissä piittaamattomuutta toista kanssapelaajaa kohtaan. Tämä tilanne menee minusta ehkä tähän kategoriaan. Mielestäni myös huolimattomuus on piittaamattomuutta. Keräseen kohdistunutta taklausta taas voisin pitää vain vahinkona, Keräsen matalan asennon vuoksi.

Tekoa voi pitää toki tahallisena ja sen vahingollisuus on vain minun mielipiteeni.
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minä en vain ymmärrä, miksi näitä "vahinkoja" sattuu aina samoille pelaajille.
 

Ralph

Jäsen
Minä en vain ymmärrä, miksi näitä "vahinkoja" sattuu aina samoille pelaajille.
Minä taas en ymmärrä, miten kirjoittajat (yleensä saman joukkueen fanit) osaavat mennä pelaajan pään sisälle, lukea ajatuksia ja kertoa tilanteen vahingoksi.
 
Minä taas en ymmärrä, miten kirjoittajat (yleensä saman joukkueen fanit) osaavat mennä pelaajan pään sisälle, lukea ajatuksia ja kertoa tilanteen vahingoksi.
Varmaan samalla tavalla, kuin kirjoittajat (yleensä erin joukkueen fanit) menevät pelaajan pään sisälle, lukevat ajatuksia ja kertovat tilanteen tahalliseksi.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tässä on kyllä ainekset paskaan tuomioon olemassa. Jos katsotaan että Sailio pelasi ensisijaisesti kiekkoa ja käden liike johtui kiekon pelaamisesta, niin siloinhan Laavainen luistelee naama edellä kiekollisen Sailion kyynerpäähän eikä tilanteessa ole oikeastaan edes rikettä. Tahallisuuteen tai harkintaan taas kurinpidon on vaikea ottaa kantaa (case Abid).
Itse pidän tekoa törkeänä. Ensin katsoin että kyynerpään ojennus johtuu kiekosta, mutta ei se useamman kerran kelailtuna kyllä siltä näytä, vaan ojennus tulee viiveellä, kiekko on jo mennyt. Ei se varmaan myöskään ns harkittu teko ole, vaan Sailio vaan reagoi nopeasti tulevassa ja nostaa kyynerpäänsä.. Suurimmalle osalle pelaajista ja ihmisistä ei ole onneksi normaalia reagoida pelitilanteessa noin, eli sattumaahan se ei ole että Sailiolle sattuu ja tapahtuu.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Sanktioitahan tuossa lienee luvassa. Ei mua muuten kiinnosta, teko tehty ja seuraukset kärsitään, pelissä sattuu ja tapahtuu. Mutta liigan muuttunut linja päähän kohdistuneissa taklauksissa kiinnostaa. Jos nyt taas joku huulirasvaselitys menee läpi ja yksi pakollinen peli huilia, niin eipä tuo linjanveto tuo mitään muutosta. Mitäs näistä sai viime kaudella? Kolme peliä, jos ei tulkittu täydeksi vahingoksi?
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä taas en ymmärrä, miten kirjoittajat (yleensä saman joukkueen fanit) osaavat mennä pelaajan pään sisälle, lukea ajatuksia ja kertoa tilanteen vahingoksi.
Niin, kuten @sinnepäinsä näytti, lauseesi voidaan muotoilla myös toisinpäin. Itse lähden ainakin näitä tilanteita arvioidessani siitä, että tilanne on vahinko, ellei siinä näy selkeitä tahallisuudesta kertovia asioita. Kukaanhan ei tosiaan voi mennä kenenkään pään sisään ja kertoa oliko teko todella tahallinen vai vahinko. Kuten jo sanoin, haluan uskoa ettei tuolla jäällä kukaan telo tahallaan vastustajia, vaikka näinkin varmasti on joskus tehty.

E. Ja koska emme pääse pelaajan pään sisään, on minusta melko epäreilua tuomita hänen tekonsa tahalliseksi, jos se ei tule teosta täysin selväksi.

@Mark Fox samoille henkilöille sattuu näitä varmaan siksi, että ovat muita huolimattomampia ja heidän pelityyliinsä kuuluu fyysinen peli. Se on huono yhdistelmä ja jossain vaiheessa tulisi miettiä pitäisikö jo katsoa peiliin ja muuttaa pelityyliään niin, ettei vaaranna muita kanssapelaajia omalla huolimattomuudellaan. Kuten varmaan omassa elämässä moni on huomannut, on ihmisiä joille sattuu enemmän tapaturmia kuin muille. Nämä ihmiset tuskin tarkoituksella ajautuvat sellaisiin tilanteisiin missä satuttavat itsensä, mutta jatkuvasti he siinä onnistuvat.
 
Viimeksi muokattu:

Ralph

Jäsen
Varmaan samalla tavalla, kuin kirjoittajat (yleensä erin joukkueen fanit) menevät pelaajan pään sisälle, lukevat ajatuksia ja kertovat tilanteen tahalliseksi.
Varmaan. Mutta voitko kertoa omakohtaisen kokemuksen miten osaat kertoa Sailion tilanteen olleen vahinko? Eli miten itse asian selvitit, luitko ajatuksia vai kysyitkö Sailiolta?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös