wunderveba
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ilves
Antti Tyrväinen sai 9 ottelua hövelimpänä aikana vastaavasta, joten siitä pohjaa Laganieren pelikiellolle. Tyrväisellä oli toki muutama peli uusijan lisää tuossa.
Juu, palasi heti seuraavassa erässä. Eli erää oli jäljellä kokonaiset kolme sekuntia. Sehän on nyt täysin selvää että kun osumaa on ottanut, niin ainoa järkevä vaihtoehto on mennä suoraan koppiin. Riska ei jäänyt makoilemaan ja luisteli omin voimin pois, missä vitussa silloin on filmi? Kun yllättäen tulee kyynärpää päähään, niin varmasti sattuu ja pitää hetken keräillä kamojaan. Esimerkkinä, niin minä liukastuin viime talvena ja löin pään auton kylkeen. Ei mikään paha osuma, mutta sain kyllä istua ja vetää henkeä muutaman minuutin ennen kuin uskalsin nousta seisomaan.Olen siis siinä tiedossa että melko pian palasi kaukaloon tuon taklauksen jälkeen.
Jotenkin epäilen pitkää kakkua. Tässä tapauksessa, kun pelaaja ei loukkaantunut(palasi peliin) niin ei kolmea peliä pidempää kakkua pitäisi antaa. Luja isku tuohon kohtaan olisi estänyt paluun varmasti.Olipa todella raukkamainen ja rottamainen teko Lagarnieriltä. Kymmenen peliä kakkua vähintään tuosta pitää tulla.
Case Sailio oli aivopieru kurinpidolta. Siihen ei kannata vedota jälkikäteen muissa tapauksissa. Uusi linjaus oli kerrottu, mutta se otettiin käyttöön jostain täysin käsittämättömästä syystä vasta Lambergin kohdalla. En ole tätä uusinta tapausta katsonut enkä varmaan katsokaan. Siispä en myös vaadi enkä ennusta yhtään mitään.Jos Lagan taklaus on 10 peliä kuten täälä jotkut ehdottelevät niin miten se suhtautuu Sailioon? Tai ylipäätään mihinkään, mitä tällä kaudella on annettu? Lähinnä vertailussa nimenomaan Sailio sekä Friman. Veikkaan 3-4 peliä.
Riska on kokenut rotta, tiesi että paikka hakea kaverille ulosajo.
Niin itse tekohan oli täysin sääntökirjan mukainen, mutta ässäpelaaja joutui tässä nyt räikeän teatterin uhriksi ja sen seuraukseni joutui ottelusta ulos, niinkö? Minusta itse teko oli järjetön, josta sietäisi saada muistutuksena huilia.
Jotenkin epäilen pitkää kakkua. Tässä tapauksessa, kun pelaaja ei loukkaantunut(palasi peliin) niin ei kolmea peliä pidempää kakkua pitäisi antaa. Luja isku tuohon kohtaan olisi estänyt paluun varmasti.
Case Sailio oli aivopieru kurinpidolta. Siihen ei kannata vedota jälkikäteen muissa tapauksissa. Uusi linjaus oli kerrottu, mutta se otettiin käyttöön jostain täysin käsittämättömästä syystä vasta Lambergin kohdalla. En ole tätä uusinta tapausta katsonut enkä varmaan katsokaan. Siispä en myös vaadi enkä ennusta yhtään mitään.
Kuka niin sanoi että taklaus oli puhdas? Lopputulos olisi silti ollut sama tilanteessa, oli taklaus puhdas tai ei, Riskan lähdettyä koppiin loukkaantuneena huilaamaan, seurauksena ulosajo. Got it?
Tässä tapauksessa temppu oli ruma ja antaisin 5 peliä pelikieltoa.
Aivopieru mutta se on silti linja jota pitäisi noudattaa ja tästä syystä Ässät valittikin Lambergin tuomiosta (tai sitten uusijalisästä). Kurinpidolla ja katsojilla on tällä hetkellä pallo hukassa sen suhteen, mikä on linja..
Sinänsä, Mielenkiintoista logiikkaa että jos yhdessä päätöksessä tehtiin virhe, niin sillä linjalla pitää jatkaa koko loppu kausi.
Jäähyn arvoinen taklaus. Toki olis myös hemmetin jees jos me fanitkaan ei tässä tilanteessa nostettaisi joka taklausta otsikoihin.Saipan Kojootti yritti etunimikaimansa veroista temppua, mutta ressukka epäonnistui (taas) noudossaan:
SaiPan puolustajalla kädet ylhäällä taklatessa – tuomioksi käytösrangaistus päähän kohdistuneesta taklauksesta | Ruutu
Siinä tapauksessa tulkitsin viestisi väärin. Olen todella pahoillani. Pari avointa kysymystä tuohon jäi, mutta antaa olla. Asia ei ole niin merkityksellinen minulle. Eiköhän Liigan kurinpito tähän tapaukseen reagoi.
Nii juttiinta. Mikäli kyseessä olisi Lukon pelaaja, niin Porilaisia ei voisi puuttuvasta alemmuuskompleksista johtuen vähempää kiinnostaa tapahtunut. Emme siis olisi täällä joukolla hieromassa munia.7 peliä olis hyvä tuolle shampoomainokselle.
Ai jumalauta, kun tuon olisi tehnyt vaikkapa joku Lukon pelaaja. Porilaiset puhuisi täällä vähintään kymmenestä pelistä.
En minä pysty kyllä varmaksi sanomaan, jotta osuuko päähän vai ei. Eiköhän kurinpidolla ole sellaista materiaalia, jolla asiasta saadaan varmuus. Jos tilanteessa ei ole pääosumaa, oli ulosajokin väärä tuomio, saati jotain pelikieltoa vielä päälle. Jos kyseessä on pääosuma, on muutaman pelin pelikielto selviö. Vauhtia tilanteessa on onneksi vähän.Tuosta videosta näkee tilanteen aika hyvin, kun katsoo ajassa 0:33 olevaa hidastusta ja pistää videon 0.25x nopeudelle.
Antoine Laganiere taklaa Filip Riskaa päähän!!!! 22.9.2017 - YouTube
Osui päähän tai ei, mutta kun tahallaan/huolimattomasti vetäisee kyynärpäällä niin tuomio meni ihan sääntökirjan mukaan:Jos tilanteessa ei ole pääosumaa, oli ulosajokin väärä tuomio
Sääntökirja kirjoitti:SÄÄNTÖ 139 – KYYNÄRPÄÄTAKLAUS MÄÄRITELMÄ: Pelaaja rikkoo vastustajaa kyynärpäätään käyttäen. i. Pelaajalle, joka taklaa vastustajaa kyynärpäällä, tuomitaan vähintään pieni rangaistus. ii. Pelaajalle, joka vahingoittaa tai piittaamattomasti vaarantaa vastustajaa kyynärpäätaklauksen seurauksena, tuomitaan joko iso rangaistus ja automaattinen pelirangaistus tai ottelurangaistus.