Tämä ei tarkoita ettei saisi taklata, kontaktipelissä pitää taklata ja pitää taklata kovaa. .
T'stä olisi kiva nähdä esimerkkiä, että mikä esim. sinun mielestäsi on hyvä ja kova taklaus, ja samaan aikaan sellainen, että siitä ei päähän kohdistunutta vammaa olisi voinut mitenkää tulla (ns. huonommalla tuurilla)...
Itse en tykkää nykyisestä tilanteesta, jossa puhtaan ja epäpuhtaan taklauksen ero on tavallaan menettänyt merkityksensä, koska se mikä tämän määrää, on loukkaantuminen, ei itse kontakti. Samanaikaisesti ymmärrän, että peli on nopeutunut (mistä kova vauhti esim. Lambergin tapauksessa johtuu: hän tulee kovaa karvaamaan, jolloin noin sekunnissa aukeaa paikka taklaukselle), eikä ''kova peli'' ole päävammojen arvoista.
Tämän vuoksi voisin miettiä esim. avojäällä taklaamisen kokonaan kieltämistä, kun pelin keinotekoiseen hidastamiseen en haluasi lähteä. Pelaajien vastuuseen vetoaminen on hieman salahelinää, koska näkisin, että sanktioiden tulee perustua sääntökirjan vastaisiin rikkeisiin, ei tekohetkellä vallinneeseen arvuuteltavaan ''mielenlaatuun''. Ja kuten Aho myös sanoo: ''– Ei kukaan halua toista tahallaan vahingoittaa. Tämä peli on äärimmäisen kovavauhtista ja me pelaamme paljon. Peliruuhkat asettavat pelaajien raikkaudelle kovat haasteet joka kerta. Ikävä, että noita sattuu, mutta se on myös monen asian yhteissumma.''