The Hockey Handbook
Jäsen
Lennulle kävi vähän samalla tavalla kuin Niko Mikkolalle aikoinaan, kun yritti ajaa Janeckyn pystyyn... Silloinkin tuli mukavasti lisää säpinää otteluun...
Lennulle kävi vähän samalla tavalla kuin Niko Mikkolalle aikoinaan, kun yritti ajaa Janeckyn pystyyn... Silloinkin tuli mukavasti lisää säpinää otteluun...
Missä kohtaa otin kantaa tähän?Ruohomaa polvillaan ja Connor taklaa selästä, ilman että Ruohomaa pystyy mitenkään ottamaan taklausta vastaa. Tää on tätä missä huomaa kuka kunnioittaa vastustajaa ja kuka ei. Mikäs tässä olikaan päivän selvä vahingoitusyritys? Toinen loukkaantui, toinen ei.
Missä kohtaa otin kantaa tähän?
Yhden teon tyhmyys ei poista / vähennä toisen tyhmyyttä.
Jos olet koskaan seurannut ottelua hallilla ns. ”fanikatsomossa”, niin olet saattanut itsekin sortua moiseen virheelliseen reaktioon. Siellä seistessä ei aina veri kierrä aivoihin asti, ja adrenaliinihöyryssä ja ryhmäpaineessa ei aleta tekemään syväluotaavaa analyysiä siitä, oliko taklaus puhdas vai ei. Näytöllä näkyy selvästi osuma päähän ja ojentuva kyynärpää, ja vaikka kotisohvalta on helppo sanoa taklauksen olleen puhdas, niin se ei todennäköisesti näytä siltä fanikatsomoon. Tuohon kun lisätään tuomareiden psyykkaaminen - tiedostaen tai tiedostamatta - niin reaktio on juuri tuollainen.Komea ja puhdas vastataklaus Hakanpäältä. Ihmetytti jo hallilla yleisön ulvonta tuosta tilanteesta ja vielä enemmän ihmetyttää, kun hidastuksia pyörittelee. "SM-liiga haistakaa vittu" -chantille toki aina peukku ylös.
Sääntökirja ei ota kantaa etäisyyteen.Ei tietenkään, mutta Vesalaisen taklaus oli sulta vähän yliampuva. Taklasi kyllä tarpeeksi kaukana laidasta ollakseen laitataklaus. Mikäli säännön osaan oikein tulkita.
Eikun juurikin päinvastoin. Aikoinaan riitti että jossain vaiheessa taklaus osui päähän niin sai bannia. Nykyään juurikin se ensimmäinen osuma ratkaisee. Tälläkin kaudella on selvinnyt ilman pelikieltoa jos taklaus on ensin osunut muualle ja vasta sitten päähän. Osasta on tietenkin lentänyt suihkuun pelissä kun ei tuomarit siinä voi mitenkään nähdä mihin se ensin osuu.Liiga on käsittääkseni linjannut tällä kaudella, että taklaus katsotaan päähän kohdistuneeksi, jos se osuu päähän, riippumatta siitä, mihin taklaus ensimmäisenä osuu. Hakanpään taklaus osuu kiistatta Petrelliä päähän. Nyt sitten punnitaan se, pitääkö linja.
Vastustajan kunnioitus, sitä tässä ei ollut yhtään, vaan siinä havaittiin tilaisuus vetää vastustajan ykkössentteri kylmäksi ja se tilaisuus käytettiin.
Oliko noin? Kun mun mielestäni se liittyi juuri siihen, että sanktioita pääosumista kovennetaan. Mielestäni täällä spekuloitiin sitäkin, että moni Finleyn taklaus olisi ollut sen vuoksi tällä kaudella rangaistava.Eikun juurikin päinvastoin. Aikoinaan riitti että jossain vaiheessa taklaus osui päähän niin sai bannia. Nykyään juurikin se ensimmäinen osuma ratkaisee. Tälläkin kaudella on selvinnyt ilman pelikieltoa jos taklaus on ensin osunut muualle ja vasta sitten päähän. Osasta on tietenkin lentänyt suihkuun pelissä kun ei tuomarit siinä voi mitenkään nähdä mihin se ensin osuu.
Missäs vaiheessa tuo on muuttunut taas, kun vielä juuri ennen kautta todettiin kurinpidon toimesta näin:Eikun juurikin päinvastoin. Aikoinaan riitti että jossain vaiheessa taklaus osui päähän niin sai bannia. Nykyään juurikin se ensimmäinen osuma ratkaisee. Tälläkin kaudella on selvinnyt ilman pelikieltoa jos taklaus on ensin osunut muualle ja vasta sitten päähän. Osasta on tietenkin lentänyt suihkuun pelissä kun ei tuomarit siinä voi mitenkään nähdä mihin se ensin osuu.
Omien sanojensa mukaa lähti kyllä hakemaan taklausta: "Ei siinä paljoa nähnyt mitään. Lähdin karvaamaan ja olin jo etutolpalla taklaamassa, mutta sitten- en tiedä, mitä - mutta siinä kiekko jäi sinne maalin taakse. Ihan hyvin helähti."
HIFK:n Petrell toisen erän tunteita herättäneestä taklaustilanteesta: "Ei siinä paljoa nähnyt mitään" - LIIGA - 05.04.2018 - Artikkelit - Jatkoaika.com - Kaikki jääkiekosta
Finleyn taklaus Miklikiin olisi tuottanut tämän kauden linjauksilla pelikieltoa, sitä ei voi olla myöntämättä. Tästäkään ei voisi minusta viime kauden linjauksilla antaa mitään, mutta tämän kauden linjauksilla se voisi olla perusteltua. Itse en antaisi mitään.Enemmän tässä minun silmiin paistaa se, että nyt hiukan itkettää se, kun napsahtikin omaa miestä vaikka toista mentiin ajamaan.. Jos ajoi yli kovan pommin tyyliin FInley-Miklik niin täällä samat huutaisi hoosiannaa miten mahtavan ihana taklaus ja upeaa mahtavaa. Mutta nyt, kun napsahtikin "omaan nilkkaan" ja vastustaja veti pidemmän korren, niin tokihan se harmittaa.
Onko otteluseurannan ulkopuolella yksi vai kaksi kirjoittajaa, jotka olivat sitä mieltä ENNEN kuin Petrell kertoi asiasta itse? Kyllä siitä kannattaa yleistää.Ei se kyllä silti voinut mennä taklaamaan vaikka itse on sitä mieltä, kun onhan se nyt täällä jo muutamankin toimesta sanottu ettei selvästikään mennyt taklaamaan.
Enemmän tässä minun silmiin paistaa se, että nyt hiukan itkettää se, kun napsahtikin omaa miestä vaikka toista mentiin ajamaan.. Jos ajoi yli kovan pommin tyyliin FInley-Miklik niin täällä samat huutaisi hoosiannaa miten mahtavan ihana taklaus ja upeaa mahtavaa. Mutta nyt, kun napsahtikin "omaan nilkkaan" ja vastustaja veti pidemmän korren, niin tokihan se harmittaa.
Kyllä minustakin on päivänselvää et meni taklaamaan.
Joopajoo, kaikki tilanteet voi laittaa kurinpitokomppanian käsittelyyn, mutta ei siinä mitään järkeä ole. Katso nyt se tilanne uudestaan, kun olet varmaan nyt jo vähän rauhoittanut ja esim. ilman ääniä, niin näet, että siinä ei ollut mitään muuta kuin taklaus ja pientä vääntöä sen jälkeen. Täysin peliin kuuluva kontakti, ei mitään muuta.Vesalaisen laitataklaus olisi syytä laittaa kurinpitokomppanian käsittelyyn, vaikka sieltä vapauttavakin tuomio voisi tulla. Noin päivänselvää vahingoittamisyritystä ei vain voi sivuuttaa. Etenkään kun kyse on selvästä kostosta.
Ei ne välttämättä oikein menneet kaikki tuomiot, mutta kurinpitäjien mielestä oikeat tuomiot olisivat olleet maksimissaan pelirangaistuksia.Kello on jo yli 12.00 ja ainakaa minä en ole nähnyt Liigan ilmoitusta minkään kurinpitomenettelyn aloittamisesta.
Näinköhän sitä on katsottu kaiken menneen oikein?
Onko otteluseurannan ulkopuolella yksi vai kaksi kirjoittajaa, jotka olivat sitä mieltä ENNEN kuin Petrell kertoi asiasta itse? Kyllä siitä kannattaa yleistää.