Jotenkin monen pelaajan kirjoitusketjun perusteella sitä hämmästelee, kuinka monen kirjoittajan mielestä joka ikisen pelaajan pitäisi olla parhaimmillaan jo heti syksyn parista ensimmäisestä kuukaudesta lähtien. Jos ei tällain lokakuun puoleen väliin mennessä ole esittänyt EHT-tason (tai ulkkareilla oman maajengitason) suorituksia, niin ollaan samantein leimaamassa pelaajia jotenkin epäonnistuneiksi. Itse olen seurannut vuosi(kymmeniä)kausia Liigaa ja jotenkin mieleeni on aina jäänyt, että ne jengit ja pelaajat, jotka ovat ihan törkeässä tulessa syys-lokakuussa, alkavatkin sitten kuitenkin hiipua vuodenvaihteen jälkeen, kun muilla pelaajilla alkaa ns. kalibraatio osua kohdalleen pelin ja maalinteon kanssa ja useammat kärkijengit alkavat pystyä vastaamaan kauden alun komeettajengien pelitapaan. Itse en jaksa olla huolissaan jonkun Quinceyn pelitavasta ja -tehoista juuri tällä hetkellä, kun kaveri on kuitenkin ns. peruspelillään tälläkin hetkellä meidän pakkien pistepörssin kakkonen ja KOKO jengin kuudes. Jos sillä on jumankauta 600 peliä änärissä, voisin kuvitella, että se tietää nostaa tasoaan silloin kun sille on tarvetta! Samalle änäritasolle yltäneitä pelaajia meillä ei toki ole muita, mutta SM-liiga-tasonsa näyttäneitä meillä on useita. En esimerkiksi jaksa olla huolissani Tallbergin ja Santalan otteista. He todennäköisesti tulevat nostamaan osakkeitaan viimeistään vuodenvaihteen jälkeen. Ovat sen osoittaneet aiemminkin, Tallberg mm. edelliskaudella..