Kyle Quincey HIFK:ssa

  • 177 484
  • 685

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä olen ihan varma että jos selässä lukisi Turakainen, niin peliesityksetkin nähtäisiin hieman erilaisessa valossa. Pääasiassa ihan hyvää peruspeliä, muttei todellakaan mitään mullistavaa ja niin kuin yllä sanottiin, niin pystyisi ja pitäisi pystyä paljon parempaa. Tuntuu että lahjoilla ja rutiinilla mennään. Ja tänään tosissaan surkea, niin kuin moni muukin.
 

Stigu

Jäsen
Mä olen ihan varma että jos selässä lukisi Turakainen, niin peliesityksetkin nähtäisiin hieman erilaisessa valossa.
Kyllä näinkin, mutta ainakin itse kelaan näissä runkkarimatseissakin pelaajan potentiaalia pleijareissa. Ja Kullin a) nykyotteet ja b) pelihistoria sanoo mulle, että pleijareissa KK tulee olemaan todella iso pala IFK:n puolustusta.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Näemmä joukkueessa on nyt pelaaja, joka pystyy toimittamaan kiekkoa maalille tasaisesti. Ei sen ylivoiman tuon kummallisempaa tarvitse olla, jos tulosta tulee.
 

chamberlin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotenkin monen pelaajan kirjoitusketjun perusteella sitä hämmästelee, kuinka monen kirjoittajan mielestä joka ikisen pelaajan pitäisi olla parhaimmillaan jo heti syksyn parista ensimmäisestä kuukaudesta lähtien. Jos ei tällain lokakuun puoleen väliin mennessä ole esittänyt EHT-tason (tai ulkkareilla oman maajengitason) suorituksia, niin ollaan samantein leimaamassa pelaajia jotenkin epäonnistuneiksi. Itse olen seurannut vuosi(kymmeniä)kausia Liigaa ja jotenkin mieleeni on aina jäänyt, että ne jengit ja pelaajat, jotka ovat ihan törkeässä tulessa syys-lokakuussa, alkavatkin sitten kuitenkin hiipua vuodenvaihteen jälkeen, kun muilla pelaajilla alkaa ns. kalibraatio osua kohdalleen pelin ja maalinteon kanssa ja useammat kärkijengit alkavat pystyä vastaamaan kauden alun komeettajengien pelitapaan. Itse en jaksa olla huolissaan jonkun Quinceyn pelitavasta ja -tehoista juuri tällä hetkellä, kun kaveri on kuitenkin ns. peruspelillään tälläkin hetkellä meidän pakkien pistepörssin kakkonen ja KOKO jengin kuudes. Jos sillä on jumankauta 600 peliä änärissä, voisin kuvitella, että se tietää nostaa tasoaan silloin kun sille on tarvetta! Samalle änäritasolle yltäneitä pelaajia meillä ei toki ole muita, mutta SM-liiga-tasonsa näyttäneitä meillä on useita. En esimerkiksi jaksa olla huolissani Tallbergin ja Santalan otteista. He todennäköisesti tulevat nostamaan osakkeitaan viimeistään vuodenvaihteen jälkeen. Ovat sen osoittaneet aiemminkin, Tallberg mm. edelliskaudella..
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Diggasin aivan kympillä kun lopussa hakkasi mailaa jäähän teemalla: "pane nyt se kiekko tänne, setä laittaa kyllä tyhjään!". Ja sinne laittoi. Kaikki eivät laita.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
En mä kyllä oikein osta näitä ECHL kommentteja. Quincey pelaa kovalla pelirohkeudella ja itseluottamuksella. Skelfteåta vastaan oli todella hyvä pitämään karvaajat kurissa. Ei minkäännäköistä hätäistä ratkaisua vaikka Skelfteån pelaajaa roikkui perässä.

Se on totta ettei tänään ollut paras peli. Silti oli oleellinen tekijä tasoitusmaalissa ja lopun maali tietysti kosmetiikkaa, mutta lisäsi yhden maalin Quinceyn maalisarakkeeseen. Tänään ei myöskään yksikään pelaaja tiennyt mitä kentällä saa tehdä.
 
Viimeksi muokattu:

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Kyllä yksi suuri tekijä mikä erottaa nämä "vain" Liigassa menestyneet tähdet ja 600 peliä änäriä tahkonneet on tasaisuus. Varsinkin puolustajissa, huonoimmissa peleissään Quincey pelaa näkymättömasti ja tekee yhden tai jopa kaksi virhettä joista toisesta soi omissa, parhaissa peleissä tyyliin 2+3 ja virheetön omapää. Painotus kuitenkin niin että 0+1, +2 ja omissa ei soi kertaakaan, lisäksi vastustajalle annettu kokemuksia IFK:n maalin edessä. You know what I mean, sysipaskojailtoja harvoin, huippuhyviä useammin mutta sitä perusvarmaa kaikista useimmin.
 

Rutale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers.
En mä ainakaan mitään varsinaisesti mitään meuhkaa. Voi jopa olla jengin paras pakki mut sehän ei poista sitä tosiasiaa että turhia ja tyhmiä ratkasuja on kokeneelta pelaajalta on tullut. Jännä juttu jos ette sitä näe tai silmät niiltä ummistatte. Keväällä varmasti tulee olemaan timanttia.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
En mä ainakaan mitään varsinaisesti mitään meuhkaa. Voi jopa olla jengin paras pakki mut sehän ei poista sitä tosiasiaa että turhia ja tyhmiä ratkasuja on kokeneelta pelaajalta on tullut. Jännä juttu jos ette sitä näe tai silmät niiltä ummistatte. Keväällä varmasti tulee olemaan timanttia.

Nooo, noilla molemmilla Amerikan vahvistuksilla (Quincey ja Lessio) on ollut selkeästi vähän vaikeuksia oppia tätä meidän aavistuksen poukkoilevaa tuomarilinjaa. Välillä vihelletään kaikki, ja välillä siellä Levostellaan eli ei mistään jäähyä. Tuomarointikaan ei ole helppoa tietenkään, joten fanina helppo heitällä näitä, mitä just kirjoitin.

Mutta on toi Quinceyn pelaaminen kyllä ihailtavan tasaista. Hyvä hankinta kaikinpuolin!
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Ammattimies, enkä oikein surkeaksi esitystä saa tänään, vaikka ei paras päivä ollutkaan. Yksi missä on kehittämistä on jatkuva liike, ilman sitä ei oikein liigassa pärjää. Turhan usein lähtee toimimaan seisovilta jaloilta, jolloin on vaikeuksissa puolustaessa ja toisaalta jotenkin eri sivulla hyökkäykseen lähdössä muun viisikon kanssa hyökkäyksessä.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
12 liigamatsia takana ja kourallinen huonoja vaihtoja mahtuu tähän, niin joku tekee päätelmän ailahtelevasta puolustajasta. Kehotan ottamaan suurennuslasin pois käytöstä ja katsomaan kokonaiskuvaa. HIFKn paras puolustaja tällä kaudella on tässä vaiheessa riittävä meriitti
 
Suosikkijoukkue
IFK, respektit suomalainen Jokerit
12 liigamatsia takana ja kourallinen huonoja vaihtoja mahtuu tähän, niin joku tekee päätelmän ailahtelevasta puolustajasta. Kehotan ottamaan suurennuslasin pois käytöstä ja katsomaan kokonaiskuvaa. HIFKn paras puolustaja tällä kaudella on tässä vaiheessa riittävä meriitti

Vaihtaisin tähän lauseeseen Liigan paras puolustaja. Sen verran olen sivusilmällä seurannut myös muiden jengien esityksiä, että siinä vertailussa pohojosen poikain Cock-Lasse ja Ohtamaa jää taakse.

Kylie on vakuuttaa ennen kaikkea kokonaisuutena. Joka kerta, kun Quincey pelaa alivoimaa, voi olla suhteellisen varma, että kiekko lähtee pois omista. Joka kerta, kun pelataan tasakentällisin, tietää, että se napakka syöttö pois omista tulee lapaan. Ja mikä parasta, vaikka Quincey ei ole NHL:ssä profiloitunut kiekolliseksi puolustajaksi on selvää, että veto lähtee jopa ns. "svenssoneilla" sen verran napakasti, että tarjolla on ainakin maukas rebound, jollei veto mene sisään. Ja tämä ehkä vielä 75% tehoilla. Väitän, että vieläkään parasta ei todellakaan ole nähty.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Niin eka erä oli siis vähän sinne päin, mutta niin oli melkein koko jengilläkin. Me odotamme Quinceyltä enemmän, koska hänen kuuluukin olla sarjan paras pakki. Siksi odotukset ovat korkealla.

Mutta tosiasia on, että kaveri on mahdollisesti paras (tai ainakin Top-3 kaveri). Sen näki juuri ekan erätauon jälkeen. Oli päättänyt kopissa "lopettaa sähläämisen" ja sitten kaksi vikaa erää olikin ihan eri tason kaveri kentällä, joka pelasi kuten sarjan parhaan pakin kuuluukin.

Olen aivan täpinöissä tästä jätkästä. Väitän, että osittain Viton ja Motinin pelin parantuminen johtuu myös Quinceystä. Johtavat pelaajat luo rauhaa ja nostaa muiden tasoa. Samalla tavalla kuin Ville Peltosen kanssa pelaa kaikki paremmin, niin näin se on myös Quinceyn kohdalla. Ja tosiaan vasta opettelee pelitapaa, isoa kaukaloa ja näitä kummallisia tuomareita, joten keväältä voidaan odottaa aika isoja asioita.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
KQ voi olla ihan hyvin uusi Rafalski tai Zidlicky IFK:lle. Kaveri on kiertänyt muutakin kuin kotinurkkia vaikka ei mikään armoitettu pisteseppo olekaan. Mutta toisaalta ei myöskään ole mikään erityisen hanakka hakemaan nokkapokkaa. P-Amerikassakin keskimäärin yksi lähtö kauteen mikä on todella vähän. Joillakin joukkueilla tuo scouttausosasto toimii, ja toisaalla taas ei.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mistä lähtien ihmiset eivät ole saaneet tehdä virheitä? Quincey ei ole robotti, hän on ihminen. Maailmassa ei ole yhtään jääkiekkoilijaa, joka ei olisi tehnyt väärää tai huonoa ratkaisua.

Loistava pelaaja, selvästi joukkueen henkisiä liidereitä. Ei voi olla mitään muuta kuin tyytyväinen tähän hankintaan.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jengille on iskostunut vain päähän ajatukset;
Detroit, NHL, 600 peliä.

Mun mielestä Quinceystä kannata mitään jumalaa tehdä. Loistava puolustaja, joka hoitaa tonttinsa erinomaisesti. Jos hän olisi robotti tai Erik Karlsson, ei hän meillä pelaisi ja virheitähän nuo em. tekevät myös.

Virheet vain korostuvat noiden kolmen asian takia Quinceyn kohdalla.

Kaveri joo opettelee euroopan kaukalon niksejä, mutta samalla tehnyt sivussa 4+3(+3). Antakaa kaverin pelata.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mikä ihmeen keskustelu tämä on? Quincey oli eilenkin joukkueen paras pakki. Ne jäähyt olivat ihan aivoripulointia tuomaristolta, ei voi laittaa pelaajan piikkiin eikä pelaajan kuulukaan muuttaa pelitapaansa sen takia, että kentällä on paskat tuomarit.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ne jäähyt olivat ihan aivoripulointia tuomaristolta, ei voi laittaa pelaajan piikkiin eikä pelaajan kuulukaan muuttaa pelitapaansa sen takia, että kentällä on paskat tuomarit.

Mielessä on käynyt, että on tuomariston tarkkailussa. "Ookko huamannu tota Vinssiä? On NHL-pelaajia. Pitää varmaan opettaa tavoille."
 

sirtyg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - jäällä ja nurmella
Tänään taas hyvä peli. Ottakaahan joskus ne tuloslasit päästä pois.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielessä on käynyt, että on tuomariston tarkkailussa. "Ookko huamannu tota Vinssiä? On NHL-pelaajia. Pitää varmaan opettaa tavoille."

Tämä. Quinceyn hyöty joukkueelle on valitettavasti myös tuomareista kiinni. Arat ja ”pienimunaiset” tuomarit näkee ”kaiken” selvemmin. Ja jos eivät näekään, kuvittelevat.
 

RedNumber9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielessä on käynyt, että on tuomariston tarkkailussa. "Ookko huamannu tota Vinssiä? On NHL-pelaajia. Pitää varmaan opettaa tavoille."

Ihan mahdollista. Siinä tapauksessa on kuitenkin mielestäni ihan omalla toiminnallaan sen ansainnut. Todella ronskisti esim. jakelee poikittaista välillä. Kyllä tuomarit tekevät kotiläksynsä ja olisi heiltä huonoa suorittamista, jos eivät tuollaista panisi merkille. Toivottavasti Quincey osaa olla tarkkana. On kuitenkin todella tärkeä pelaaja joukkueelle, joten olisi harmi jos osa siitä sulaa turhiin jäähyihin.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Ässät pelissä sai jäähyn kun vähän muistutti kaveria joka selvästi myöhässä taklasi. Juuri aiemmin Motin oli saanut myöhässä taklaamisesta jäähyn vaikka tapaus oli siinä ja siinä. Kyllä siellä tuomarit on aika herkkinä Quinceyn suhteen.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Quincey ei ole koskaan pelannut P-Amerikan ulkopuolella ja vielä ne samat maneerit mitkä on arkipäivää siellä missä on käytännössä koko uransa pelannut. En epäile hetkeäkään etteikö Quincey pysty noita karsimaan pois, mutta tarvitseeko? Play-offeissa noita ei enää vihelletä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös