Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 896 378
  • 21 696

raju

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aaron Hakala , Ville Nieminen , Jukka Rautakorpi
"Orkidea - 2005.03.15 Live @ Radio Unity 078, YleX Radio, Finland"
Näitä on mukava kuunnella, pientä historian havinaa kun Tapio Hakanen vielä piti omaa ohjelmaa radiossa.
 

DR_J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huuhkajat, HJK




Maidenin vähemmän tunnettu, mutta allekirjoittaneen mielestä bändin paras biisi. Soittamisen riemu kuuluu ja Dickinsonin ääni oli ehkä parhaassa iskussa juuri noihin aikoihin. Jossain lehtijutussa oli joskus maininta, ettei bändi ole koskaan vetäissyt tätä livenä. Sääli jos pitää paikkaansa, tämä jos mikä olisi livebiisi.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Äsken salilla käydessä vedin läpi eilen ilmestyneen Netta Laurenne/Noora Louhimo-levyn, ja nyt uudestaan aamukahvin kanssa. Maistuu kyllä. Sekä kahvi että leidien tuotos.



 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tuli Kupferbergin poismenon kymmenvuotismerkkipaalun kunniaksi kuuntelussa on nyt valikoima The Fugsin aikaansaannoksia.

Virgin Fugs oli aikoinaan ensimmäinen The Fugs-albumihankintani, ja olihan tuo yksilöllisyyttä arvostavan 16-vuotiaan lukiolaisen korvaan melkoista hupaa. Sain minä tuolla levyllä peräti tytönkin iskettyä. Tai oikeastaan se meni niin, että hän oli hyvin todennäköisesti paikkakunnan ainoa tyttö, joka ei säikähtänyt Virgin Fugsia ja pitänyt minua samalla toivottoman omituisena. Tähän vaikutti suuresti se, että tyttö oli juuri ollut Kaliforniassa vaihto-oppilaana, joten hipeistä, beatnikeistä ja kaikenlaisista friikeistä sauhuaminen oli hänen mielestään vain plussaa, olkoonkin että The Fugs oli newyorkilainen kombo.

New Amphetamine Shriek julkaistiin myös Virgin Fugs -levyllä 1967, tosin äänitykset oli tehty jo yhtyeen ykkösalbumin aikoihin pari vuotta aiemmin. Oli varmasti todella röyhkeä, kipeä ja kummallinen äänite siihen aikaan. Viehättävintä oli se, että levy kuulosti sekasortoiselta ja vähän sinne päin äänitetyltä. Plus tietenkin se oli jännittävää, että soitot, laulut ja kaikki muutkin äännähdykset olivat täysin epätuotetun epävireisiä.

 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Mojo

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kyllä, nyt ollaan nuoruuden alkulähteillä... Tätini miehellä oli joku kokoelmakasetti erilaista musaa kasarilta autossa ja hän antoi meidän (vaimonsa lasten) kuunnella sitä Savossa (vaimonsa kotipaikalla). Minulle iski tämä Billy Idolin "Sweet sixteen" ja Billyn soundi. Nauhoitin sen jopa itselleni uudelleen kuunneltavaksi. Nyt vähän nostalgiaa ja kuunnellaan....


Edit. Itse olin vähemmän kuin sen "sweet sixteen" kun tämän kuulin ekan kerran...
 
Viimeksi muokattu:

Lahis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Red Wings, Barcelona, AC Milan.
Iron Maidenin eilen julkaistua uutta kipaletta on tullut tässä fiilisteltyä. Eihän tämä nyt ihan 80-luvun tykityksille pärjää, mutta silti ihan oiva veto päälle kuusikymppisiltä ukoilta.

 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös