Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 895 667
  • 21 694

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Heart

Wilsonin siskokset olivat 70-luvulla äärettömän kovia. Ei Heartia turhaan sanottu naispuoliseksi Led Zeppeliniksi. Ann Wilson on yksi maailman parhaita naispuolisia rocklaulajia. Tämä on osastoa "jos eläessään voisi vielä nähdä, niin voisi kuolla onnellisena". Toki tekivät kasarillakin hyviä juttuja.

Hieno, hieno orkesteri.


















 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olen ollut sillai semisti ihastunut tohon Rahikaisen Anna Mariaan ekikkäs Mariskaan noin Pahan Suden ajoista lähtien, mutta nyt menee syvemmälle tasolle. Eteerisen romanttista lutunaa siirappia, mutta just sitä sellaista eteerisen romanttista lutunaa siirappia joka toimii muhun. Hyvä Mariska. Ja sitten lyömään nyrkkiä sementtiseinään, että palaa äijämäisyys. Tai jotain.

 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kun kerran muutakaan tekemistä ole, niin tuubittelua sitten. Vanhoista klassikoista Minoguen Kylli ja Confide In Me. On tää vaan vähän saatanan hyvä slaageri.

 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Supergrass.

Bändi, jonka pitäisi ilman muuta kuulua sinne 90-luvun brittipopin suurimpien joukkoon. Sinne Oasiksen, Blurin, Sueden, Manicsien, Verven ja Pulpin rinnalle.

Todella sävykäs, värikäs ja vahva bändi. Meininki on rosoisempaa ja punkimpaa kuin monilla brittipop-bändeillä, mutta toisaalta myös kokeellisempi orkesteri kuin monet aikalaisensa, esimerkiksi snadia psykedeliaa on meiningissä mukana. Hienoja biisejä, taitavaa soittoa. Todella kova.

Tässä on muuten taas yksi todiste, miksi brittipop lasketaan virallisesti vaihtoehtorockiksi.




















On tämä brittipop järjettömän kova genre. Ihan järjettömän kova.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Vittu kun en pääse sisälle noihin. Olin siellä, elin ne ajat ja kuulin kaiken tuoreeltaan. Ainoa näistä, jonka levyjä mulla on hyllyssä on Suede. Kolme ekaa ja Sci-Fi Lullabies löytyy, niitä kuuntelen edelleen. Oasikselta diggaan asennetta ja joitakin biisejä. Hyvän 40-minuuttisen niistä saisi. Nämä pulpit ja blurit ja supergrassit meni ihan ohi. Ei vaan ollut hyviä biisejä. Sori kun sanon näin, mutta olen hyvin valikoiva. En ole koskaan tykännyt mistään genrestä sen itsensä vuoksi, en edes rokista tai hevistä. On syynsä miksi rakastan Led Zeppeliniä ja Doorsia, mutta en rakasta Ten Years Afteria tai Status Quoa. Ei riitä se mitä soitat tai laulat, vaan miten teet sen. Tyyli ei sinänsä riitä, pitää olla sisältöä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nämä pulpit ja blurit ja supergrassit meni ihan ohi. Ei vaan ollut hyviä biisejä.

Tuossahan niitä oli Supergrassilta viisi, ja lisää löytyy vaikka kuinka. Hymiö ja hyväntahtoinen nauru. Ja Pulpilta löydän kyllä saman verran.

Toki olen onnellinen siitä, että Suede on ylittänyt kynnyksen.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tuossahan niitä oli Supergrassilta viisi, ja lisää löytyy vaikka kuinka. Hymiö ja hyväntahtoinen nauru. Ja Pulpilta löydän kyllä saman verran.

Toki olen onnellinen siitä, että Suede on ylittänyt kynnyksen.
Bongaa Jarvis.




Mie olen kuitenkin ehtinyt tutustua Bowieen, Bolaniin, Smithsiin, Kinksiin, Beatlesiin ja kaikkiin näihin jo ennen koko brittipoppihommaa. Siksi ihmettelin, miksi koko härdelli. Eihän nää mitään uutta keksineet. Ihan tiedotusvälineiden pumppaama kupla koko genre. Boostia Blairille. Hyvin kyynisesti suhtauduin jo silloin. Suede oli ulkopuolinen, ja niillä oli jopa jotain omaa sanottavaa tai ainakin oma näkökulma, siksi pidin bändistä ja pidän edelleen.
 
Viimeksi muokattu:

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Iivuli rakas, voisiko sinun kokemusmaailmasi ulkopuolella olla hyvää musiikkia? Ihan vilpitön kysymys.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Iivuli rakas, voisiko sinun kokemusmaailmasi ulkopuolella olla hyvää musiikkia? Ihan vilpitön kysymys.
Voi tottakai, mutta jos se on minun kokemusmaailmani ulkopuolella, niin miten voisin olla siitä tietoinen?
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Voi tottakai, mutta jos se on minun kokemusmaailmani ulkopuolella, niin miten voisin olla siitä tietoinen?

Ensiksi ehdottaisin Pohjois-Karjalasta lähtemistä ja sitä, että vaihtaa verkkarihousut farkkuihin. Pakkaa laukkuun tärkeimmät ja suunnista lähimpään kiskobussiin. Sitten jossain Imatralla voit vaihtaa oikeaan junaan. Kun koko ajan junan ikkunasta tarkkailet maisemaa, niin voin sanoa, että Lappeenrannan jälkeen alkaa valoa näkyä. Kun saavut Kouvolaan, niin et halua enää jatkaa, vaan lähdet pois junasta. Neonvalot, pilvenpiirtäjät, kaikin puolin komea ja houkutteleva kaupunki, karjalaisten Dallas. Mutta jos päätät pysyä junassa, niin Helsinki on se toiseksi paras vaihtoehto.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ensiksi ehdottaisin Pohjois-Karjalasta lähtemistä ja sitä, että vaihtaa verkkarihousut farkkuihin. Pakkaa laukkuun tärkeimmät ja suunnista lähimpään kiskobussiin. Sitten jossain Imatralla voit vaihtaa oikeaan junaan. Kun koko ajan junan ikkunasta tarkkailet maisemaa, niin voin sanoa, että Lappeenrannan jälkeen alkaa valoa näkyä. Kun saavut Kouvolaan, niin et halua enää jatkaa, vaan lähdet pois junasta. Neonvalot, pilvenpiirtäjät, kaikin puolin komea ja houkutteleva kaupunki, karjalaisten Dallas. Mutta jos päätät pysyä junassa, niin Helsinki on se toiseksi paras vaihtoehto.
Kävin Kouvolassa pari vuotta sitten viimeksi. Siellä oli ainakin silloin tosi hyvä sushiravintola, aterioitiin siellä vaimon ja pojan kanssa. Hyvä ruoka, ystävällinen palvelu, asialliset hinnat.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Ensiksi ehdottaisin Pohjois-Karjalasta lähtemistä ja sitä, että vaihtaa verkkarihousut farkkuihin. Pakkaa laukkuun tärkeimmät ja suunnista lähimpään kiskobussiin. Sitten jossain Imatralla voit vaihtaa oikeaan junaan. Kun koko ajan junan ikkunasta tarkkailet maisemaa, niin voin sanoa, että Lappeenrannan jälkeen alkaa valoa näkyä. Kun saavut Kouvolaan, niin et halua enää jatkaa, vaan lähdet pois junasta. Neonvalot, pilvenpiirtäjät, kaikin puolin komea ja houkutteleva kaupunki, karjalaisten Dallas. Mutta jos päätät pysyä junassa, niin Helsinki on se toiseksi paras vaihtoehto.
Vai että vielä oikein karjalaisten Dallas. Meinaako tämä nyt sitten sitä että mun kannattaisi näin Dallas Starsin ja Mavericksin uskollisena fanittajana alkaa harkitsemaan muuttoa Kouvostoliittoon?
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kävin Kouvolassa pari vuotta sitten viimeksi. Siellä oli ainakin silloin tosi hyvä sushiravintola, aterioitiin siellä vaimon ja pojan kanssa. Hyvä ruoka, ystävällinen palvelu, asialliset hinnat.

Mei Lok vai Fu Lam? Joka tapauksessa olen iloinen siitä, että Kouvola-kokemuksenne on ollut myönteinen. Hieno juttu! Kouvolahan on tunnettu vieraanvaraisuudestaan. Ja tämä ei ole mitään läppää, asiaan on ihan oikeasti panostettu siellä. Kouvolassa panostetaan todella paljon siihen kävijän kokemukseen. Uskaltaisin väittää, että se on kävijälle (=ulkopaikkakuntalaiselle) maan ystävällisin kaupunki.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ja kyllähän vuonna 1986 Suomen kovin rokkibändi tuli Kouvolasta. Saatana, ne pari Gyntin (en osaa kirjoittaa saksalaista yytä tällä tabletilla) keikkaa mitä näin pikkupoikana pysyy mielessä ikuisesti. Ei tuollaista rokkibändiä ole ollut Suomessa ennen tai jälkeen. Vittu John Lee Hooker meets Motörhead. Parasta ikinä. Ja muistan kun katsoin vuonna 1984 Rockin SM-kisat telkkarista, ne näytettiin Ylellä. Keba tuli kolmanneksi, Kolmas Nainen sai hopeaa ja Gyntti voitti. Saatanan kova.



 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös