Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 915 806
  • 21 812

Mustaine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
The Bandin koko tuotanto on ollut viimeiset pari kuukautta aika ahkerassa kuuntelussa. Plus Rick Dankon soolotuotanto.

Karmea järkytys oli, kun kuuntelin re-masteroidun Ozzy Osbournen levyn, jossa alkuperäinen basisti ja rumpali oli korvattu FNM:n Bordinilla ja Metallican Trujillolla(hyviä soittajia toki, mutta!). Sharon, eikö juutalaisella rahanahneudellasi ole mitään rajaa? Syyhän oli se, ettei alkuperäisille soittajille tarvitsisi maksaa näistä uudelleenjulkaisuista.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Playlist files:

1. Uriah Heep - Lady In Black (4:44)
2. Katrina and the waves - Love shine a light (2:53)
3. Maxine Nightingale - Right Back Where We Started From (3:15)

- Tinke-80
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Playlist

1. Eppu Normaali: Urheiluhullu
2. Hurriganes: Tallahassee Lassie
3. Julieta Venagas: Andar conmigo
4. Kari Peitsamo: Jaana S.
5. Neljä ruusua: Juppihippipunkkari
 

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
Tämän yö vuoron playlist/albumit:

Twilightning - Delirium Veil
After Forever - Prison Of Desire
Sentenced - Frozen
Scorpions - Acoustica
Masterplan
 

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
Viestin lähetti Rattlehead
Näillä on huikee laulaja.

Jorn Lande osaa kyllä hommansa. Masterplanin debyytti albumi Masterplan tarjoilee todellista herkkua levyn raidalla nro 6, Heroes, missä Jornin kanssa duetoi itse Michael Kiske. Se se vasta on upean kuuloista...
 

kopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti V-man
Timo Rautiainen & Niskalaukauksen tuotanto on ollut heavyrotaatiossa viime päivinä. Keskiviikkoinen keikka sai minutkin tajuamaan kuinka hyvä bändi onkaan kyseessä. Rautaporttia on tullut kuunneltua paljonkin, mutta muut levyt ovat jääneet vähemmälle huomiolle. Nyt onkin hyvä luukuttaa vanhoja levyjä. Minulle kun ne ovat ihan uusia.

Harmi kun lopettavat keikkailun. Kolmen kitaristin tykitystä oli kiva diggailla (basistia unohtamatta). Vaikka keikkailu sammuu, ei sisu lopu!

Niin, kyseessä tietenkin RAJAportti. Sama meininki itsellä, tuli katsottua keikka Tavastialla ja Pakkahuoneella ja meno oli huikeaa. Ikävä tulee. Ja toivotaan / uskotaan että eivät lopeta keikkailua vaan pitävät vain taukoa.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Viestin lähetti HN
Jos tykkää Jörkan vokalisoinnista, ja kukapa täysjärkinen ei tykkäisi, kannattaa ehdottomasti tsekata ainakin seuraavat levyt, joilla tämä 2000-luvun Coverdale esiintyy:

Ark - Burn the Sun
Jorn - Worldchanger
Jorn - Out to Every Nation
Beyond Twilight - The Devil's Hall of Fame

Itselleni ei ole oikein auennut nuo masterplanin ulkopuoliset hommat. Ne ovat vähän seestyneitä minun makuun, ehkä pitäisi tutustua paremmin. Hyvinhän se hoilaa toki niissäkin.

Mainittakoon, että masterpalnilta on tuloillaan uusi albumi, jota edeltää ilmeisesti sinkkujulkaisu. Uusi albumi on ilmeisesti tehty suomessa! Ja onkin tehty,.... muistaakseni mastervoxin studiolla. Teemana on jollain lailla lentäminen.

jahas: edittiä


Back for my life (ep)
Release Date: 29.11.2004

Tracks: (* Bonus Tracks)

1. Back for my life - radio edit
2. Crimson Rider
3. Love is a rock
4. Killing time
5. Killin Time - instrumental
6. Back for my life - album version

7. Screensaver & Wallpaper*

Aeronautics (album)
Release Date: 24.01.2005

Tracks:

1. Crimson Rider
2. Back For My Life
3. Wounds
4. I'm Not Afraid
5. Headbanger's Ballroom
6. After This War
7. Into The Arena
8. Dark From The Dying
9. Falling Sparrow
10. Black In The Burn

2. edit. lähti tuo ep cdon:sta tilaukseen.
 
Viimeksi muokattu:

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Keskiviikkoisen palkkapäivän jälkeen piti tuttuun tapaan suunnistaa levykauppaan. Tällä kertaa muutaman ostetun levyn joukosta suurin yllätys oli Faith No Moren The Real Thing, joka oli Free Record Shopin midprice-kampanjassa mukana. Olen joskus vuosia sitten tykännyt bändistä kovastikin, mutta nyt välillä FNM on vaan jotenkin jäänyt paitsioon, kunnes sitten tämän levyn myötä huomasin taas että musiikkihan on aivan erinomaista. Ja tästäkin levystä on aikaa jo 15 vuotta - huh.

Myös Uzvan Niittoajan tulin ostaneeksi, ja se on kyllä myös tosi hyvä levy. Hienoa, että tällaista marginaalista progeilua jaksetaan julkaista Suomessa nykyaikanakin, vaikka markkinat sille eivät varmaan ole kamalan suuret.
 

M10

Jäsen
Dream Theater - Train of Thought

Mike Portnoyn täsmärummutusta on aina kiva kuunnella sopivin väliajoin. Tämäkin levy toimii vaikkei ole klassikko Awaken tasoinen...
 

M10

Jäsen
Viestin lähetti FourForty
Keskiviikkoisen palkkapäivän jälkeen piti tuttuun tapaan suunnistaa levykauppaan. Tällä kertaa muutaman ostetun levyn joukosta suurin yllätys oli Faith No Moren The Real Thing, joka oli Free Record Shopin midprice-kampanjassa mukana. Olen joskus vuosia sitten tykännyt bändistä kovastikin, mutta nyt välillä FNM on vaan jotenkin jäänyt paitsioon, kunnes sitten tämän levyn myötä huomasin taas että musiikkihan on aivan erinomaista. Ja tästäkin levystä on aikaa jo 15 vuotta - huh.


Eilen olin paikallisessa pubissa ja siellä soi Falling to pieces kyseiseltä albumilta. Olen aina pitänyt sitä yhtenä parhaimmista FNM:n biiseistä. Tämä bändi on kyllä aina ollut erityisellä sijalla minun musiikkimaailmassani ja tasaisin väliajoin tulee kuunneltua kaikkia levyjä (erityisesti Angels Dustia). Mike Patton on ehdottomasti parhaimpia laulajia viimeisen 15 vuoden ajalta!
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Judas Priest - Priest...Live!

Ei ole mikään 100% live levy, mutta toimii silti. Tätä voi pitää enemmän best of... levynä. Mutta:

Out In the Cold, Heading Out To the Highway, Metal Gods, Breaking the Law, The Sentinel, Electric Eye, Freewheel Burning, jne. Ja tietenkin bonus biisit, joista Screaming For Vengeance on erityinen helmi.
 

Ju$$i

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Lamb of God - Ashes of the Wake

Täyttää varsin kelvollisesti musiikillisen tyhjiön jonka Pantera hajotessaan aiheutti. Loistavia riffejä sekä sanoituksia kautta linjan. Laulajaa on moitittu ääneltään tylsäksi, mutta kaikkeen tottuu.

Suosittelen lämpimästi mättöhevin ystäville.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Kuuntelussa on juuri nyt Sonata Arctican tuotanto, joka uppoaa ainakin meikäläiseen hyvin.
 

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Wasted - Heroes amongst thieves

Asiallista rokkirallattelua.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Masterplan - Back For My life

Hyvä piisi. Keskitempoinen meininki, jossa Jorn laulaa melko kauniisti. Ei balladi osastoa, mutta todella sellainen herkkäkin kappale. Itseeni upposi kyllä ihan täysin. Levy menee hankintaan.

Hakkaa kyllä ihan kympillä Sonata arcticat ja Stratovariukset. Jos Helloweeniin vertaa, kuten pitääkin entisten jäsenten takia niin kyllä Masterplan on parempi, vaikka helloween fani olen ollut master of the ringsistä siis vuodesta 94 alkaen. Suomesta lähin verrattava bändi lienee thunderstone.

Kakkosbiisi crimson rider on vielä ihan hyvä nopeampi veto, mutta love is a rockista ja killing timesta en niin hirveästi vielä kiinni saannut, mutta eipä nuo ole levyllekään päässeet.

No ainakin itselleni tämä sinkkubiisi oli vuoden kovimpia julkaisuja.
 

Möksy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punainen. Musta. Valkoinen.
Kuuntelen parhaillaan Kotiteollisuuden levyä Tomusta ja tuhkasta. Mielestäni KT:n paras levy!


ENKELI

Minä synnyin hyväksi,
hyvyyttä palvelemaan
minä ryhdyin uniasi,
haaveitasi pinoamaan
nyt en saa olla ihminen,
en saa olla jumalakaan
olen täällä vieras mies, vieraalla maalla,
kaukana kotoa

Yöllesi laulele,
yötäsi syleile
sieltä löytyy leposija
syyllisyydelle, valheelle
ei siellä katsota silmiin,
eikä kysellä nimiä
rautaisella sauvallani
siellä paimennan teitä

En kumarra
tuhkaa, en tomua
oppinut en nöyrtymään,
anteeksi pyytämään
En kumarra
tuhkaa, en tomua
oppinut en itkemään,
armoa pyytämään

Kaiken saat minulta jos polvistut eteeni ja kumarrat minua!

Olen tulesta otettu tuli,
ensimmäinen enkeli
en nöyrry edessä ihmisen,
nöyrryn edessä kateuteni
joskus kaipaan syliä,
jossa voisin levähtää
valonpilkahdusta valtakuntani hämärään
 
Suosikkijoukkue
Haukat
Kuuntelussa on tällä hetkellä kalliolaisyhtye Plutonium 74:n koko tuotanto, joka tällä hetkellä koostuu käytännössä levystä Pasilasta Kallioon. Aivan loistava mikstuura vaihtoehto- ja pilviveikkopoppia. Eritoten sinkkulohkaisu "Ruisleipää ja lakipykäliä", julistuksellinen "Pasilasta", ilmava "Radio menee ylös" sekä muuten vain hyvä "Kasiolove" ovat ehdotonta kovaa kamaa.
 

Boddington

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tällä hetkellä koneelta kaikuu Saksasta kesällä -98 ostettu Rammsteinin ykköslevy Herzeleid, joka taitaa olla jäänyt täällä Pohjolassa turhankin vähälle huomiolle sinänsä ansioikkaiden Sehnsuchtin, Mutterin ja Reise, Reisen jyrätessä.

TJEU: "Seemann" -jaa etteivät nämä äijät osaa tunnelmoida?!
 

-KBR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Liberec White Tigers
Juuri nyt stereoissa pauhaa Linkin Park&Jay-Z yhteistyö Collision Course. Potkii perseitä ihan helevetin kovasti!!
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt tehokuuntelussa ehkä kaikkien aikojen skottibändin Simple Mindsin klassikkolevy New Gold Dream (81-82-83-84). Aivan loistavaa kamaa! :) "Someone, Somewhere In Summertime" ja "New Gold Dream" ovat upeita biisejä.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Perjantaina tuli tuhti paketti The Stone Rosesia: Debyytti, Second Coming ja b-puoli/ei-albumisinkkukokoelma Turns Into Stone.

Hyvää kamaa, vaikka ehkä tuo debyytti ei ole kaiken hehkutuksen arvoinen. Second Coming on melkeinpä mukavampi paketti, joskin turhan pitkä. Ilman viimeisen biisin ja piiloraidan välissä olevaa hiljaisuuttakin yli 70 minuuttia.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Juuri tällä hetkellä soittolistalta löytyy mm. Europea, Popedaa, Armand Van Heldeniä, Beats and Stylesiä sekä Dallas Superstarsia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös