Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 895 112
  • 21 692

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Anneke van Giersbergenin ja Arjen Lucassenin yhteistyö The Gentle Storm - The Diary kuuntelussa.

On tämä jo muutaman kerran tullut paahdettua läpi ja toimii jatkuvasti paremmin. Lucassenin tavaramerkkimäinen monitasoinen sävellysjälki on mukana, mutta onneksi myös uusilla mausteilla, vaikka Ayreonin ja jopa Star Onen välillä kuuleekin mukana. Hommaan tietysti kruunaa Anneken upea ääni. Albumi on jaettu siten, että samat kappaleet löytyvat "gentle" ja "storm" versioina. Nimenkin perusteella voi päätellä, että ensiksimainittu on akustisempaa ja pehmeämpää ja jälkimmäinen raskaampaa, jos nyt mistään erityisen raskaasta soitannasta ei silti voida puhua tuon kohdallakaan. Eksoottisemmat soittimet, jouset, huilu jne. esillä molemmissa, mutta gentle-puolella tulevat paremmin esiin ja tuo albumin puolisko onkin mielestäni hieman eheämpi ja sopii paremmin albumin teemaan ja tyyliin. Mielenkiintoista kuitenkin, että samat kappaleet voi kuunnella hieman erilaisella tyylillä toteutettuna.

Viehättäviä melodioita ja kiinnostava tarina. Ainakin tällä hetkellä vuoden kiinnostavimpia julkaisuja joita on tullut vastaan. Jos esim. Ayreonista on tykännyt, niin eiköhän tämäkin uppoa. Minulle tulee myös mieleen sellainen vanhempi bändi kuin Renaissance mieleen tästä albumista, mikä ei ole tietenkään huono asia lainkaan.

Edit. Albumi löytyy Spotifysta jos jotakuta kiinnostaa kuunnella: The Gentle Storm - The Diary
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Älkää nyt tuomitko, mutta kuuntelen Frederikin diskorallia, Missä on jatkot. Jokin tässä kappaleessa sytyttää, vaikka itseään toistava se onkin. Onkohan käynyt niin, että löysin sisäisen Frederik-fanini? Mutta olen aina ollut ns. sivistynyt juntti, se on ihan varmaa.

Tässä linkki Youtubeen, Frederikin kappaleeseen Missä on jatkot:https://www.youtube.com/watch?v=ax1VjX-iWss
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Anneke van Giersbergenin ja Arjen Lucassenin yhteistyö The Gentle Storm - The Diary kuuntelussa.

Joo, tuota on tullut kuunneltua ja Youtuben kautta katseltua bändin livemeininkiäkin ja kyllähän Anneke alkaa melkoisen heikon edellisen lättynsä jälkeen löytää taas virettä kohdalleen. Menee luokkaan varmasti paikalla, jos tuo kokkari sattuu Suomeen rantautumaan. Arjen itse ei juttujensa mukaan enää kiertelemisestä niin perusta, mutta onhan siellä Marcela Boviota, Johan van Stratumia, Joost van den Broekia ja Arjenin luottokannuttaja Ed Warby. Toivotaan,että tämä bändishowkin tänne rantautuisi, akustisena tuo tulikin jo Nosturissa mulkaistua.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Toivotaan,että tämä bändishowkin tänne rantautuisi, akustisena tuo tulikin jo Nosturissa mulkaistua.
Toivotaan. Akustisella keikalla olin myös ja se oli upea kokemus, joskin nyt Gentle Stormia tuli hyvin vähän, mikä oli toisaalta hyvä vaan. Kun levyäkään ei ollut julkaistu silloin. Ayreonin ikivihreitä oli upeaa kuulla juuri tuon kaksikon esittämänä.
 

M10

Jäsen
Yksi ehdottomia all-time suosikkibändejä, Anekdoten, on tehnyt paluun kuuden vuoden odotuksen jälkeen. Uusi levy ilmestyy pian ja ensimmäinen maistiainen on tässä

Taattua laatua ruotsalaisilta, jälleen kerran.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Anneke van Giersbergenin ja Arjen Lucassenin yhteistyö The Gentle Storm - The Diary kuuntelussa.

On tämä jo muutaman kerran tullut paahdettua läpi ja toimii jatkuvasti paremmin. Lucassenin tavaramerkkimäinen monitasoinen sävellysjälki on mukana, mutta onneksi myös uusilla mausteilla, vaikka Ayreonin ja jopa Star Onen välillä kuuleekin mukana. Hommaan tietysti kruunaa Anneken upea ääni. Albumi on jaettu siten, että samat kappaleet löytyvat "gentle" ja "storm" versioina. Nimenkin perusteella voi päätellä, että ensiksimainittu on akustisempaa ja pehmeämpää ja jälkimmäinen raskaampaa, jos nyt mistään erityisen raskaasta soitannasta ei silti voida puhua tuon kohdallakaan. Eksoottisemmat soittimet, jouset, huilu jne. esillä molemmissa, mutta gentle-puolella tulevat paremmin esiin ja tuo albumin puolisko onkin mielestäni hieman eheämpi ja sopii paremmin albumin teemaan ja tyyliin. Mielenkiintoista kuitenkin, että samat kappaleet voi kuunnella hieman erilaisella tyylillä toteutettuna.

Viehättäviä melodioita ja kiinnostava tarina. Ainakin tällä hetkellä vuoden kiinnostavimpia julkaisuja joita on tullut vastaan. Jos esim. Ayreonista on tykännyt, niin eiköhän tämäkin uppoa. Minulle tulee myös mieleen sellainen vanhempi bändi kuin Renaissance mieleen tästä albumista, mikä ei ole tietenkään huono asia lainkaan.

Edit. Albumi löytyy Spotifysta jos jotakuta kiinnostaa kuunnella: The Gentle Storm - The Diary
Isot kiitokset vinkistä. Proge-viittaus pelottaa aina, mutta onneksi annoin mahdollisuuden. Kaunista. Menee ehdottomasti hankintaan. Jää kyllä eilen ostettu Nightwishin uutukainen aika kauas tämän albumin tasosta.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Toivotaan. Akustisella keikalla olin myös ja se oli upea kokemus, joskin nyt Gentle Stormia tuli hyvin vähän, mikä oli toisaalta hyvä vaan. Kun levyäkään ei ollut julkaistu silloin. Ayreonin ikivihreitä oli upeaa kuulla juuri tuon kaksikon esittämänä.

Olihan se.

Tuo Gentlen Stormin keikka tulikin myllättyä jo läpi Youtuben kautta (ihan kiva tasoisia klippejä löytyy) ja suoraan sanoen niin paljon tuosta Anneken akustisesta herkistelystä pidänkin, niin on myös vaihteeksi mukava nähdä mimmi revittelemässä siihen vanhaan malliin. Yllättävän ärjyäkin menoa ja suoraan sanoen olen tykästynyt tuohon kitaransa kokoiseen Merel Bechtoldiin pikku hiljaa. Vetelee lavalla Arjenin sooloja kuin vanha tekijä. Herää kyllä kysymys, että mitä helvettiä ne pistää noitten muijien aamupuuroon tuolla Hollannissa :)
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
En tällä uudella palstasoftalla vielä ole jaksanut opetella että miten ton linkin saa tuollai kivasti mutta https://www.youtube.com/watch?v=pu2wh6WaB7E tuosta linkistä löytyy aivan todella hieno, herkkä ja kaunis kappale Joose Keskitalolta, on tullut tänään kuunneltua tuota jo melko monta kertaa ja kitaralla opeteltua, sen verran fiiliksiin upposi.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tämä on NIIN vanha, ja olen itsekin tätä diggaillut ensimmäisen kerran jo silloin teininä ´91:

Guns N' Roses - Estranged - YouTube

Mutta jumalauta, että nämä Gunnareiden pidemmät ja rauhallisemmat biisit kolisevat edelleen. Niiden nopeiden rokkibiisien tahdissa on otettu kaljaa jo sen 25 vuotta, mutta nämä ovat muutakin kuin kaljanottobiisejä.

Sen takia uskallan tunnustaa, että Chinese Democracy kolisi sekin minulle. Tämä on se Gunnarit, jota Axl on hakenut koko ajan, ja vaikka sille on naureskeltu Elton John-vertauksineen (nuori Elton John on muuten vitun kova!), niin tämä on jotain niin ajatonta.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Edorf - Yön elonkerjuu

Olen aina pitänyt suomi-rappiä lähtökohtaisesti paskana, varmasti koska kaikki kuulemani (radiosta; Fintelligens, JVG, Cheek jne.) suomi-rap on ollut paskaa. Yön elonkorjuu on pyörinyt spotifysta nyt noin kymmenen kertaa ja tällä hetkellä fiilis on se että kyseessä on yksi 2010-luvun parhaita suomalaisia pitkäsoittoja. Loistavat sanoitukset, hyvät sävellykset ja myös tuo varsinainen rap sopii mun korvaan pirun hyvin. Löysin tosiaan levyn vasta Edorfin kuolemasta kertovan uutisen kautta, mutta ehkä hyvä sitten näin. Levyn ehkä paras kappale on "Jälkiä olemassaolosta", joka puhuttelee ehkä enemmän tällä hetkellä kuin ilmestyessään (2011). Harvoin tulee löydettyä näin toimivaa uutta tuttavuutta ja tuskin ikinä täysin uudestä genrestä.

TJEU: Jälkiä olemassaolosta
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kiss: Detroit Rock City

Tuli näistä syntymävuosikeskusteluista mieleen. Kiss vetää Halloweeninä, eihän se meno tuosta enää kovemmaksi mene. Hurja volyymi ja pommit räjähtelee. Takavuosikymmeninä (=60- ja 70-luvulla) asiat osattiin tehdä mahtipontisesti, mutta tyylikkäästi. Silloin nähtiin mahdollisuuksia, silloin uskottiin tulevaisuuteen, silloin oli fyrkkaa jne. Se oli ylipäänsä nousukautta. Onneksi muistan 70-luvusta jotain.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
ZZ Top - Stages

Mainitaan vielä kerran - biisi sisältää yhden hienoimmista kitarariffeistä koskaan.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
FF7 leffan lopun innostamana olen kuunnellut nyt eilisestä lähtien tätä huikeaa muistobiisiä Paul Walkerille. Eli Wiz Khalifa - See You Again

Sitten jostain kautta törmäsin Eminemin talliin kuuluvaan Yelawolfin biisiin joka toimii täydellisesti ja tää on soinut kanssa viime ajat kohtuu tiheään. YelaWolf - American You

Linkit Youtubeen.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uusi näppäräsorminen kitarasankari Jared James Nichols on julkaisemassa täyspitkää esikoisalbumiaan ja lähtee samalla kiertueelle Eurooppaan. Spotifyssä uusi albumi jo löytyykin, ja oikein hienoa rankempaa blues pohjaista musiikkia levyllinen tuntuu olevan. Harmi ettei miehen laaja Euroopan kiertue sisältäen mm. muutaman Lynyrd Skynyrd lämmittelyn Ruotsia lähemmäs pääse, olisi varmaan ollut hieno kokemus jossain Tavastialla tämä. Kelvatkoon tyylinäytteeksi levyltäkin löytyvän Blackfoot kappaleen vanhempi taltiointi - hyvin Frank Marino henkistä kamaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös