Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 898 156
  • 21 708

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Ennen kuin menen nukkumaan ja annan huomiseni tulla:

Alter Bridge - Before Tomorrow Comes

Tällaisena halusin 4700. viestini. Paljon on tullut tänne kirjoiteltua, tämä on hieno palsta. Hyvää yötä, palstaveljet ja -siskot. Kello on nyt 1:40.

"Before tomorrow comes, you can change everything"
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tästä tulin maininneeksi toisessa ketjussakin, mutta Obituaryn Chopped in Half (1990) toimii aina. Klassikko mikä klassikko. Sopisi palstan nuorten herrojenkin ottaa trippi menneisiin aikoihin, sieltä ne nykypäivän suosikkibänditkin ovat ammentaneet.

Bonuksena lisäbiisi Obituarylta, joka on samalla aasinsilta vielä varhaisempiin bändeihin, eli Circle Of The Tyrants, joka on tietystikin lainabiisi mahtavalta Celtic Frostilta, alun perin To Mega Therion -albumilta vuodelta 1985.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Terra Deep - Inamorata

Jonkun tyyppistä progressiivista ja tunnelmallista black metallia (ota tuosta nyt selvää) Oregonista. Bändin toisella pitkäsoitolla on pituutta vain kolme biisiä ja noin 34 minuuttia, mutta omaan makuun toimii hyvin. Yhtyeen band camp -sivuilta voi levyn kuunnella läpi ja ostaa valitsemaansa hintaan. Kyllä tuosta mielellään pari dollaria maksoi.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Taio Cruz feat. Ludacris - Break Your Heart

Olen tullut miettineeksi, että liekö aivoissani jotain vikaa. Tavallisesti kuuntelen raskaampaa musiikkia, mutta sitten vastaavasti tämä biisi saa hyvälle tuulelle. Kummallista. En ole mikään ko. musiikkigenren ylin ystävä, mutta tämä biisi uppoaa ja tulen hyvälle mielelle.

Muutenkin aika paljon alkanut kuunnella tällaisia jumputuksia. Metallin ohella. Kummallista, että musiikkimaku voi olla monipuolinen näin kierolla tavalla.

Toivottavasti en sentään ala mitään iskelmää soitattamaan. Miksei täällä palstalla ole DJ:tä? Voisin olla sellainen. Lätkäisisin YouTubeen jotain ja se soisi valmiiksi palstalla, kun itsenne taas tänne klikkaisitte.

Edit: Ja tässä toinen esimerkki:

Tinie Tempah feat. Eric Turner - Written In The Stars
 
Muutenkin aika paljon alkanut kuunnella tällaisia jumputuksia. Metallin ohella. Kummallista, että musiikkimaku voi olla monipuolinen näin kierolla tavalla.

Sama täällä. Omalta soittolistalta löytyy Avenged Sevenfoldia, Bullet for My Valentinea, Metallicaa, Disturbedia jne. Sitten on Martin Garrixia, Cedric Gervaisia, mainitsemasi Tinie Tempah, jopa Skrillexiä ynnä muita jumputuksia. Genret sikseen ja kuuntelee sitä mikä kuulostaa hyvältä.
 

Bacon

Jäsen
Muutenkin aika paljon alkanut kuunnella tällaisia jumputuksia. Metallin ohella. Kummallista, että musiikkimaku voi olla monipuolinen näin kierolla tavalla.

Sama täällä. Omalta soittolistalta löytyy Avenged Sevenfoldia, Bullet for My Valentinea, Metallicaa, Disturbedia jne. Sitten on Martin Garrixia, Cedric Gervaisia, mainitsemasi Tinie Tempah, jopa Skrillexiä ynnä muita jumputuksia. Genret sikseen ja kuuntelee sitä mikä kuulostaa hyvältä.

Jumalauti äijät. Liityn tähän kerhoon. Kuuntelen itsekin normaalisti metallia ja raskaampaa musiikkia, mutta jotkut näistä jumputuksista uppoaa kanssa. Eli monipuolista musiikkia on täälläkin musiikkilistalla. Se on jännä, että niin erilaiset kappaleet kuulostaa hyvältä. No okei räppi ja iskelmä ei kyllä uppoo millään tavalla, mutta kuitenkin. Ja laitetaas tähän vielä tälläinen kappale Avenged Sevenfold - Almost Easy
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Shylmagoghnar - Emergence (linkki band camppiin)

Samaa genreä käytännössä kuin edellinenkin postaus, mutta aika erityyppistä. Ota noista genreistä nyt sit selvää. Mutta metallia kuitenkin sieltä mustemmalta laidalta, Hollantilaisen bändin vasta ilmestynyt debyytti. Nimi ainakin komea... Mutta musiikki toimii ja tämäkin ilmaiseksi kuunneltavissa band campissa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Päätin kuunnella Deiciden Once Upon The Cross -albumia. Kelpo levy vuodelta 1995, ajalta jolloin jenkkilän metallibändeissä oli vielä vähän särmää eivätkä ne olleet kaikki radiosoittokelpoisia ostoskeskushevibändejä.

Mukavahan on myös Deiciden ensilevyn Sacrificial Suicide. Ei tosin ollut laulaja ihan tosissaan tässä, hän on vielä hengissä.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Kuunneltuani aikani Stam1nan debyyttialbumia, joka on muuten edelleen erinomaisen hyvä, päätin antaa mahdollisuuden uusimmalle tuotokselle. Yhtyeen taso on minun makuuni vähän vaihdellut ääripäästä toiseen enkä ole Viimeistä Atlantista lukuunottamatta pitänyt näistä tuoreemmista levytyksistä. Mutta tämä uusin on varsin piristävän kuuloinen ja monipuolinen. On peräti puhdasta black metalia, on In Flamesia ja ties mitä.

Lisäksi ostin tarjouksesta Hassisen Koneen varhaisempaa tuotantoa ja Harsoinen Teräs on osoittautunut ihan timanttisen kovaksi levyksi. No, toki olen aina ollut Alangon veljesten tuotannon ystävä mutta silti, kyllä tämä pääsi vähän puun takaa yllättämään.

Yleensä nämä musakriitikoiden ylistämät Suomi-klassikot aiheuttavat lähinnä vaivaantuneisuutta mutta silloin tällöin osuu helmiä tielle.
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Muutenkin aika paljon alkanut kuunnella tällaisia jumputuksia. Metallin ohella. Kummallista, että musiikkimaku voi olla monipuolinen näin kierolla tavalla.

Sama täällä. Omalta soittolistalta löytyy Avenged Sevenfoldia, Bullet for My Valentinea, Metallicaa, Disturbedia jne. Sitten on Martin Garrixia, Cedric Gervaisia, mainitsemasi Tinie Tempah, jopa Skrillexiä ynnä muita jumputuksia. Genret sikseen ja kuuntelee sitä mikä kuulostaa hyvältä.

Jumalauti äijät. Liityn tähän kerhoon. Kuuntelen itsekin normaalisti metallia ja raskaampaa musiikkia, mutta jotkut näistä jumputuksista uppoaa kanssa.

Ei kolmea ilman neljättä? Täälläkin toimii Tinie Tempah - edm - metalli -kontrasti todella hyvin.

Ja sitten annettavaa ketjun aiheeseen eli täälläpäin soinut liiankin useasti:
Dimitri Vegas & Like Mike vs Sander van Doorn - Project T (Martin Garrix Remix)

Mutiny Within - Lights
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En kyllä ymmärrä miten metallin kuunteleminen ja "jumputuksen" kuuntelu sulkee toisiaan pois? Itse tunnen aika paljon metallimusiikista pitäviä, joille toimii myös esim. trance. Ja onhan esim. industrial monella tapaa noiden yhteensulautumaa.

Itselleni toimii kyllä molemmat ja itse asiassa monessa tapauksessa löydän paljonkin yhteisiä nimittäjiä. Konemusiikkikin voi olla hyvin raskasta ja synkkää.

Tosin itse nyt ehkä olen alunperin ollut enemmän konemusiikin ystävä ja sittemmin lämmennyt metallille. Menee se noinkin päin.

***

Itse kuuntelen nyt Spotifysta kokoamaani (jatkuvasti laajenevaa) Dance-listaa, jossa yllättäen löytyy juuri jumputusta, mutta myös kaikkea muutakin vähän menevämpää konemusiikkia menneiltä vuosikymmeniltä ja konepoppiakin myös. Bailausmusaa, sano.
 

Bacon

Jäsen
En kyllä ymmärrä miten metallin kuunteleminen ja "jumputuksen" kuuntelu sulkee toisiaan pois? Itse tunnen aika paljon metallimusiikista pitäviä, joille toimii myös esim. trance. Ja onhan esim. industrial monella tapaa noiden yhteensulautumaa.

Olen niin monen metallia kuuntelevan ja sitten taas dancea ja jumputusta kuuntelevan kanssa ollut samalla luokalla, eikä nämä voineet edes kuvitella kuuntelevansa sitä toista ääripäätä. Eli ainakin omalla kohdallani minua oltaisiin pidetty kai outona, kun molemmat uppoaa.

Olin katselemassa Avenged Sevenfoldin keikkaa vähän aikaan sitten, eikä siellä porukka ihan näyttänyt siltä, että seuraavaksi mennään kuuntelemaan Cheekiä. Cheek on muuten paskaa. Ei kai ne musiikkityylit sulje mitenkään toisiaan pois, mutta vaikea on monen metallimiehen kuvittelevan lähtevän johonkin mehudiscoon kuuntelemaan jumputusta. Tietysti myös ne mehudiscon jätkät tuskin on ekana kuuntelemassa raskasta musiikkia. Sitä tässä kaiketi haettiin takaa.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Sama täällä. Omalta soittolistalta löytyy Avenged Sevenfoldia, Bullet for My Valentinea, Metallicaa, Disturbedia jne. Sitten on Martin Garrixia, Cedric Gervaisia, mainitsemasi Tinie Tempah, jopa Skrillexiä ynnä muita jumputuksia. Genret sikseen ja kuuntelee sitä mikä kuulostaa hyvältä.

Siinähän noita oli jumputuksia. Mitä metallibändejä soittolistalta löytyy?

Sori vaan, mutta pakkohan tuohon oli tarttua kun Bullet For My Valentinea ja Disturbedia aletaan metalliksi väittämään. Joku roti nyt perkele.

Kuuntelussa itselläni juuri nyt on Darkthronen eka demo. Se on metallia.

No jos tarkkoja ollaan, niin en kuuntele juuri nyt Darkthronea vaan Kauko Röyhkän Lauralle - levyä
 
Kehtaakohan tänne edes pistää omaa musiikkia? Laitetaan nyt perjantain kunniaksi kuitenkin. Yleensä kappaleen valmistuttua on mukava kuunnella se useampaankin otteeseen, vaikka tietyt melodiat tulee kyllä kuultua turhankin usein säveltämisvaiheessa.

Amatöörijumputusta youtubesta.

Mikko - There You Go! - YouTube
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Amatöörijumputusta youtubesta.

Mikko - There You Go! - YouTube

Vastoin tapojani avasin linkin ja kuuntelin sen.

80-luvulla nuoruutensa eläneessä tuo herätti oikeinkin mukavia selkäydinmuistoja. On hienoa, että joku jaksaa vieläkin nähdä vaivaa melodian eteen. Oikeastaan ainoa, mitä jäin odottamaan, oli, että koska tää biisi oikein lähtee kunnolla lentoon.

Aihio ja melodia on oikein hyvä ja toimiva, mutta sun tarttee rakentaa tuohon vähän lisää ns. "lihaa luiden ympärille", sanoisin omana mielipiteenäni.

E: Toisella kuulemalla sain mieleeni kaikuja Rushista ja se ei ole vähän se. Sulla on selvästikin lahjoja.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olavi Uusivirta: Kauneus sekoittaa mun pään

Loistava biisi ja hauska video, jossa myös Krista Kosonen.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Foo Fighters feat. Brian May: Have A Cigar

Yksi parhaita covereita, joita olen ikinä kuullut. Biisi on Pink Floydin parhaita ja se saa arvoisensa käsittelyn. Tässä ei ole yritetty matkia alkuperäistä vaan on pistetty kunnolla rähinäksi. Toimii kuin tauti!
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Kuolleet intiaanit on kyllä huikea. On tullut nyt kuunneltua paljon suomalaista "oudompaa" musiikkia. Paavoharjua, Joose Keskitaloa, varhais-YUPtä, Minä ja Ville Ahosta. Just nyt kuuntelen kuitenkin Hassisen Koneen Hyvä Olla. Ah.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös