Mainos

Kuuntelussa juuri nyt

• 2 003 859
  • 22 774

Kari Tappio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Reippaat pojat
En kyllä ymmärrä miten metallin kuunteleminen ja "jumputuksen" kuuntelu sulkee toisiaan pois? Itse tunnen aika paljon metallimusiikista pitäviä, joille toimii myös esim. trance. Ja onhan esim. industrial monella tapaa noiden yhteensulautumaa.

Olen niin monen metallia kuuntelevan ja sitten taas dancea ja jumputusta kuuntelevan kanssa ollut samalla luokalla, eikä nämä voineet edes kuvitella kuuntelevansa sitä toista ääripäätä. Eli ainakin omalla kohdallani minua oltaisiin pidetty kai outona, kun molemmat uppoaa.

Olin katselemassa Avenged Sevenfoldin keikkaa vähän aikaan sitten, eikä siellä porukka ihan näyttänyt siltä, että seuraavaksi mennään kuuntelemaan Cheekiä. Cheek on muuten paskaa. Ei kai ne musiikkityylit sulje mitenkään toisiaan pois, mutta vaikea on monen metallimiehen kuvittelevan lähtevän johonkin mehudiscoon kuuntelemaan jumputusta. Tietysti myös ne mehudiscon jätkät tuskin on ekana kuuntelemassa raskasta musiikkia. Sitä tässä kaiketi haettiin takaa.

Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Sama täällä. Omalta soittolistalta löytyy Avenged Sevenfoldia, Bullet for My Valentinea, Metallicaa, Disturbedia jne. Sitten on Martin Garrixia, Cedric Gervaisia, mainitsemasi Tinie Tempah, jopa Skrillexiä ynnä muita jumputuksia. Genret sikseen ja kuuntelee sitä mikä kuulostaa hyvältä.

Siinähän noita oli jumputuksia. Mitä metallibändejä soittolistalta löytyy?

Sori vaan, mutta pakkohan tuohon oli tarttua kun Bullet For My Valentinea ja Disturbedia aletaan metalliksi väittämään. Joku roti nyt perkele.

Kuuntelussa itselläni juuri nyt on Darkthronen eka demo. Se on metallia.

No jos tarkkoja ollaan, niin en kuuntele juuri nyt Darkthronea vaan Kauko Röyhkän Lauralle - levyä

Kehtaakohan tänne edes pistää omaa musiikkia? Laitetaan nyt perjantain kunniaksi kuitenkin. Yleensä kappaleen valmistuttua on mukava kuunnella se useampaankin otteeseen, vaikka tietyt melodiat tulee kyllä kuultua turhankin usein säveltämisvaiheessa.

Amatöörijumputusta youtubesta.

Mikko - There You Go! - YouTube

Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Amatöörijumputusta youtubesta.

Mikko - There You Go! - YouTube

Vastoin tapojani avasin linkin ja kuuntelin sen.

80-luvulla nuoruutensa eläneessä tuo herätti oikeinkin mukavia selkäydinmuistoja. On hienoa, että joku jaksaa vieläkin nähdä vaivaa melodian eteen. Oikeastaan ainoa, mitä jäin odottamaan, oli, että koska tää biisi oikein lähtee kunnolla lentoon.

Aihio ja melodia on oikein hyvä ja toimiva, mutta sun tarttee rakentaa tuohon vähän lisää ns. "lihaa luiden ympärille", sanoisin omana mielipiteenäni.

E: Toisella kuulemalla sain mieleeni kaikuja Rushista ja se ei ole vähän se. Sulla on selvästikin lahjoja.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olavi Uusivirta: Kauneus sekoittaa mun pään

Loistava biisi ja hauska video, jossa myös Krista Kosonen.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Foo Fighters feat. Brian May: Have A Cigar

Yksi parhaita covereita, joita olen ikinä kuullut. Biisi on Pink Floydin parhaita ja se saa arvoisensa käsittelyn. Tässä ei ole yritetty matkia alkuperäistä vaan on pistetty kunnolla rähinäksi. Toimii kuin tauti!

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Kuolleet intiaanit on kyllä huikea. On tullut nyt kuunneltua paljon suomalaista "oudompaa" musiikkia. Paavoharjua, Joose Keskitaloa, varhais-YUPtä, Minä ja Ville Ahosta. Just nyt kuuntelen kuitenkin Hassisen Koneen Hyvä Olla. Ah.

Saasta

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Täällä on kuuntelussa kasarirässin uusi messias Ranger. Jumalauta kun tällaista vanhan koulun metallia tehtäisiin enemmänkin, mutta kun ei. Kaiken pitää olla jotain volbeattia, avengedsevenfoldia, linkinparkkia tai muuta paskaa.

Tässä vielä maistiainen jos nyt joku vielä sattuu tänä päivänä kunnon thrash metallia arvostamaan
Ranger - Steel Dawn

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Lauantai-illan ratoksi Type o Negativen World Coming Down. Seuraavana jonossa näköjään The Black Crowes ja Amorica.

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Täällä on kuuntelussa kasarirässin uusi messias Ranger. Jumalauta kun tällaista vanhan koulun metallia tehtäisiin enemmänkin, mutta kun ei. Kaiken pitää olla jotain volbeattia, avengedsevenfoldia, linkinparkkia tai muuta paskaa.

Tehdäänhän tuollaistakin vaikka kuinka helvetisti, mutta eipä se tietysti korviin satu jos lähinnä Radio Rockin kautta musiikkinsa kuuntelee. Metallia nyt tehdään kaikissa lajeissaan aivan helvetisti mainstreamin ulkopuolella ja hyvää musiikkia löytää kyllä vaikka kuinka paljon jos vain jaksaa vähän nähdä vaivaa.

Soittolista tällä hetkellä:

Caladan Brood - Echoes of Battle
Nokturnal Mortum - Voice of Steel
Terra Deep - Inamorata
Saor - Roots (EP)

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy