Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 904 365
  • 21 738

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Kuuntelen David Brombergin kreisiä kappaletta Hold Up. Pistän vielä linkin, jota kukaan ei avaa. Kappaletta on ollut tekemässä George Harrison, hänen osuutensa on melko helppo erottaa muusta.

David Bromberg - The Holdup.wmv - YouTube
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Minäpä kuuntelen Kreatorin mainiota livelevyä. Nyt soi oivallisen rentouttava Enemy Of God. Se on hieno biisi se. Vanhan liiton thrashia Saksan ytimestä.

Mille, Ventor ja kumppanit voisi kuvitella Ruhrin metallisulattamoihin töihin, rakentamaan siellä Saksaa hiellä ja teräksellä ja kiroamassa herranperkeleitä, Jumalaa ja itsensä myyneitä artisteja. Sekä hyräilemässä kappaleita viiltävistä ruumiista ja äärimmäisestä aggressiosta. Mutta ei heidän tietysti tarvitse metallisulattamoja miettiä, heidän soittouransa kun jatkuu jo neljättä vuosikymmentä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kuuntelen David Brombergin kreisiä kappaletta Hold Up. Pistän vielä linkin, jota kukaan ei avaa. Kappaletta on ollut tekemässä George Harrison, hänen osuutensa on melko helppo erottaa muusta.

David Bromberg - The Holdup.wmv - YouTube
Brombergillä on persoonallinen, jopa lystikäs ääni. Tuntuu olevan oivaltava ja erilainen musiikintekijä muutenkin. Ehdottomasti otettava tuotanto haltuun.

Perään vielä Brombergin ja Jorma Kaukosen kitaraduetto Keep On Drinkin'.
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Kuuntelussa juuri nyt Felix Mendelssohn, mutta mitäpä siitä. Te sitä ymmärrä kuitenkaan. Homot.

Eläpäs elämöi siellä noin suureen ääneen, kyllä toiset ymmärtää. Minulle valkeni muuten juuri se, että mielikuvani jätkästä romantikkona ei välttämättä ollutkaan ihan tuulesta temmattu.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Aikanaan Hurriganesin sivuraiteelle ohjaamana, olen täyttänyt pääni rockilla, jossa on muka munaa ja asennetta, antaen pitkät kantaa ottaville viisuille. Nyt ole kuitenkin havahtunut siihen, ettei baby-baby ja kaljaa-viinaa riitä vuosikymmenstä toiseen, vaan lyriikan ja sanoman voima saa kappaleet elämään - ikuisesti.

Hogjaw, silvuplee

Hog Jaw - Gitsum - YouTube
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Aikanaan Hurriganesin sivuraiteelle ohjaamana, olen täyttänyt pääni rockilla, jossa on muka munaa ja asennetta, antaen pitkät kantaa ottaville viisuille. Nyt ole kuitenkin havahtunut siihen, ettei baby-baby ja kaljaa-viinaa riitä vuosikymmenstä toiseen, vaan lyriikan ja sanoman voima saa kappaleet elämään - ikuisesti.

Hogjaw, silvuplee

Hog Jaw - Gitsum - YouTube

Olipa taas yhdellainen ralli, nimenomaan lyriikoiden puolesta. Southern rock on kyllä mukiinmenevää rockia, mutta kyllähän Dimebagkin kääntyisi haudassaan kun nuita sanoituksia kuuntelisi. Second amendment bullshit. Kyllähän se nyt väkisinkin alkaa harmittamaan, jos ei enää saa tulittaa uzilla tölkkejä omalla takapihalla.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Kuuntelen Seasick Steveä, koko tuotantoa, parhaillaan. On helposti kuunneltavaa kamaa itelle kaiken nykymaailman räpin yms. keskellä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Jos mie nyt laitan tänne, että viime aikoina olen kuunnellut enimmäkseen Daft Punkia, niin työhän kivitätte minut, saatana.
Mikäs Punk se tällainen on? Tulee mieleen Otra Romppasen legendaarinen tokaisu: "Kyllähän miekin kuuntelen poppia, nimittäin Iggy Poppia."
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Simon & Garfunkel: Bridge Over Troubled Water. Klassikko.
Tämä on syöpynyt syvälle, samoin kuin The Boxer ja Sound of Silence. Mutsilla oli S&G:n kokoelma, jota soitti usein kun olin pieni, siis 70-luvun puolivälissä. Muistan nämä laulut paremmin kuin Piippolan vaarit. Mamma pyöritteli myös Elvistä, Beatlesiä, Moody Bluesia, Stonesia...
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Mulla soi tuo koko levy, jossa on siis mm albumin nimibiisi ja The Boxer, jota pidän kaksikon parhaana biisinä ja muutenkin yhtenä hienoimmista biiseistä ikinä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mulla soi tuo koko levy, jossa on siis mm albumin nimibiisi ja The Boxer, jota pidän kaksikon parhaana biisinä ja muutenkin yhtenä hienoimmista biiseistä ikinä.
Lailalai, lailalailai lailalai... On kyllä mainio kipale se. Etten harhautuisi aiheesta, mainitsen että just nyt on kuuntelussa Dr. Feelgoodin mainio esikoisalbumi Down By The Jetty.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Lailalai, lailalailai lailalai... On kyllä mainio kipale se. Etten harhautuisi aiheesta, mainitsen että just nyt on kuuntelussa Dr. Feelgoodin mainio esikoisalbumi Down By The Jetty.
Hieno levy tuokin. Pitääkin kaivaa se hyllystä jonoon. Wilko Johnson osasi biisien teon ja kaveri oli muutenkin huima tyyppi lavalla, jotenkin maaninen. Vähän aikaa sitten Teema teki taas kulttuuriteon ja näytti hienon dokkarin bändistä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Hieno levy tuokin. Pitääkin kaivaa se hyllystä jonoon. Wilko Johnson osasi biisien teon ja kaveri oli muutenkin huima tyyppi lavalla, jotenkin maaninen. Vähän aikaa sitten Teema teki taas kulttuuriteon ja näytti hienon dokkarin bändistä.
Oil City Confidential. Loistava dokumentti. Laitetaan sen kunniaksi Dr.Feelgood - Keep It Out Of Sight (Old Grey 1975) - YouTube. Wilkohan totesi joskus hienosti, kun ihmettelivät että jätkällä menee piuha suoraan kitarasta styrkkariin, ilman mitään lisälaitteita. "Pedals? I'm a guitarist, not a cyclist."
 
Suosikkijoukkue
Hihasta vedetyt Ässät, Dallasin Tähdet & Sport
Kuuntelussa loistava Kirka-cover hänen R.O.C.K.-albumiltaan takavuosilta, I'll Be Yours - Burning Point-yhtyeen vetona. Olin joskus 80-luvulla Lapuan Latosaaressa kun Kirka tykitti menemään tätä.. Pistäkäähän Pata biisi kopissa soimaan, niin pelikin alkaa kulkea!
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös