Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 904 389
  • 21 738
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Oli se toki sitäkin, mutta oli se myös hyvä rockbändi. Neljä nuorta miestä, jotka sävelsivät, esittivät ja äänittivät materiaalinsa ihan itse. Ilman autotuneja ja kompressointia ja muuta keskinkertaistamista.

Autotunet ja kompressoinnit voidaan jättää ulos tästä keskustelusta saman tien. Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että nykyään julkaistaan paljon enemmän "keskinkertaista" (lue: paskaa) materiaalia kuin Beatlesin aikoihin, mutta se johtuu juuri siitä, että julkaisukynnys on madaltunut niistä ajoista aivan toiselle tasolle.

Periaatteessa kilpailu on koventunut, kun on tullut lisää joukkueita, mutta valtaosa näistä joukkueista pelaa alasarjoissa. Se ei silti tee Beatlesista maailmanhistorian parasta joukkuetta nyt ja aina, vaan kehitys menee eteenpäin myös musiikin saralla.
 

Hockey 24/7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Fights and Fighters
Muistin kaukaisista koloista tuli bändi mieleen ja nimen omaan tämä levy: Magnum- In A Storytellers Night.
Isoveikan Pioneerin LP soittimella salaa kuuntelin, koska ei kersalla lupaa ole vinyyliin koskea naarmuttaa sen vielä saatana. Aivan loistava levy on tuo. Hyvää biisiä toisen perään, eikä ole vain ajan kultaamaa muistoa tuo kehuskelu.

Pari maistiaista: Just Like An Arrow ja Nimikko biisi On A Storytellers Night

Huh Nostalgiaa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Muistin kaukaisista koloista tuli bändi mieleen ja nimen omaan tämä levy: Magnum- In A Storytellers Night.
Isoveikan Pioneerin LP soittimella salaa kuuntelin, koska ei kersalla lupaa ole vinyyliin koskea naarmuttaa sen vielä saatana. Aivan loistava levy on tuo. Hyvää biisiä toisen perään, eikä ole vain ajan kultaamaa muistoa tuo kehuskelu.

Kannattaa muuten kuunnella Magnumilta tämä uusinkin albumi The Visitation, homma nimittäin toimii hyvin vieläkin. Kerta kaikkiaan erinomainen levy minun mielestäni.

Ja myös noilta laulaja Bob Catleyn soololevyiltä löytyy paljon hyviä biisejä.

Laitetaan tähän vielä jokunen maistiainen:
Magnum - Doors to nowhere
Magnum - Spin like a wheel
Bob Catley - Dreams
Bob Catley - My America


EDIT: Minulla muuten oli kuuntelussa ennen kuin aloin noita Magnumin ja Catleyn biisejä etsimään vähän samantyylinen bändi, eli Praying Mantis. Vanha bändi tuokin joka teki pari vuotta sitten erinomainen hyvän levyn nimeltään Sanctuary. Tässä yksi esimerkki tuolta levyltä:
Praying Mantis - In time
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Norjalainen Leprous tarjoilee Pain of Salvation/King Crimson/Opeth -henkistä progemetalli-avantgardeilua. 20-26 -vuotiaista (lue: genreen nähden varsin nuorista) muusikoista koostuva sakki tarjoilee hyvinkin hiottua ja "kehittyneesti" soviteltua äänimaisemaa ja ex-Emperor Ihsahn kuittasikin nämä sällit taustabändikseen taannoisille soolokeikoilleen. Toki Ihsahn myös vierailee levytyksillä. Sensorylle levytetty Tall Poppy Syndrome (2009) ja InsideOut Musicille levytetty Bilateral (2011) ovat kummatkin mitä suurimmassa määrin tutustumisen arvoisia, jos tämän sorttinen musiikki sattuu kiinnostamaan. Itse olin varsinkin taannoisesta liveannista Kööpenhaminan Denmark Rock Festivalilla erityisen lujasti puulla päähän lyöty.

Muutama näyte juutubesta:
Passing
Fate
Mb. Differentia
Phantom Pain (live)
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Aika mukavalta kuulostavaa musiikkia tuo Leprous. täytyykin ottaa tarkempaan tarkasteluun. Toimii tosiaan tällaiselle POS/Opeth-fanille.

****

Ja kuuntelussa nyt upea suomenkielinen klassikko, eli
Juice Leskinen Slam:Ajan Henki

Mussoliini perusdiini
Puolet meidän klaanista, löytyy Vatikaanista!
Se on gregoriaanista!

Tähän riimittelyyn en kyllästy ikinä.
 

turo-urpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Happee
Norjalainen Leprous

Pitää jossain vaiheessa tutustua tarkemmin. Vaikutti ihan mukavan kuuloselta parin biisin perusteella, vaikken mikään valtakunnan suurin Opeth ja PoS fani olekkaan. Kyseiset esikuvat paistaa aika selvästi läpi, mutta ei häiritsevästi kuitenkaan.

Nyt kuuntelussa on "kauan odotettu" Insomniumin uusin.
 

Benn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Arsenal, Stars, Hahl, Wilshere, Roussel
Korn ft. Skrillex & Kill The Noise - Narcissistic Cannibal

\,..,/
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Eppu Normaali - Hatullinen Paskaa

Muhun puree ja on aina purrut Mikko Saarelan aikainen rääväsuu-eput paremmin kuin tuo myöhempien aikojen "suomalaisten tunteiden tulkki"-osasto.

Ja tähän ei kyllästy koskaan:
Niilo Yli-Mainio
"Jee, jee, Jeesus armahda, jee, jee, meitä puutteessa.."
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Pearl Jam on jostain syystä mulla aina jäänyt ns taustamusiikiksi eikä sitä ole tosissaan tullut kuunneltua vaikka toki tunnetuimmat biisit on tiedossa olleetkin. No nyt iskee kuin tuhat salamaa.
 

Kihaus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers
Alla oleva linkki vie IAmDynamite-nimeä kantavan parivaljakon live-esitys-videotallenteeseen. Ja kappale on nimeltään Where Will We Go.

http://www.youtube.com/watch?v=ThxVjubHqdc

Täytyypä pistää tämä duo seurantaan. Helvetin tarttuvia ovat ainakin ne pari kappaletta olleet, mitkä olen kuullut. Yksinkertaista musiikkia kaltaisilleni yksinkertaisille ihmisille.
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Adele

Kun tänä päivänä aika iso osa naisartisteista esittää ihan paskaa musiikkia ja pääasiana koko touhussa näyttää olevan yhdynnän imitoiminen lavalla niin on aina positiivista kun löytää jonkun sellaisen artistin jolla on pääosassa musiikki ja hyvä lauluääni.

Adele - Set fire to the rain
Adele - If it hadn't been for love
Adele - Turning tables

Kaikki videot ovat live-videoita iTunes Festivalsin esityksistä.
 

Kihaus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers
Pyhimyksen Paranoid-albumi nyt soitossa. Kyllähän tässä nostetaan suomalainen puhemusiikki aivan uudelle tasolle. Mahtava levy!
 

Paul Kemp

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Beatles 1965-1970
Dr Feelgoodin Milk & Alcohol Teemalla pyörivän dokkarin innoittamana. Vittu mitä jytää!
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Pyhimyksen Paranoid-albumi nyt soitossa. Kyllähän tässä nostetaan suomalainen puhemusiikki aivan uudelle tasolle. Mahtava levy!

Tätä itse odotan aika vesi kielellä! Mietin vaan, että mistä sä olet ton levyn saanut käsiisi, kun julkaisu pitäisi olla 26.10.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös