Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 905 917
  • 21 751

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Täällä pyörii Dark Tranquilityn uusin levy Fiction. Aivan perkeleen hyvä levy. Erityismaininta kappaleelle The Mundane And The Magic, jossa on mukana Theatre of Tragedyn laulaja Nell Sigland. Nostattaa suorastaan kylmiä väreitä.

Tätä lisää. Ja myöskin volyymia.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Accept ja Russian Roulette pyörii tällä hetkellä.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Randy Piper's Animal - Violent new breed

Ex-W.A.S.P. kitaristin uutta tuotantoa. Kannattaa tutustua.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Apocalyptica ja Rammsteinin Till Lindeman - Helden. Dawid Bowien Heroes kappaleen coveri. Mahtava versio. Kuuntele tästä.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Kyllähän predator's portrait on soilworkin paras lätty. Esim. needlefeast sekä like the average stalker ovat aivan helvetin kovia kappaleita.

Mahdollisesti. Itse en ole kuullut kun mainitun StD:n enkä taida jaksaa vanhempaan enää tutustua. Mulle riittää ne oikeet ja alkuperäiset gööttebori-deathit Entombedin, Graven ja kumppaneiden johdolla. Ja tietysti wanhat In Flamesit ja Dark Tranquillityt.
 

mazapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Viime aikoina The Hauntedin vanhempi rässi soinut kiitettävästi. Ei kyllä haittaa pätkääkään ettei Dark Tranquillity päässyt Nosturiin ensi maanantaina, paljon kovempi tuuraaja löytyi.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Róisin Murphy - Overpowered

Pieni Róisin-fani olen aina ollut, vaikka Molokon koko tuotanto ja Róisinin edellinen soololevy olivat lähinnä "ihan-kivaa", enkä yhtäkään levyä niistä jaksanutkaan itselleni hankkia missään vaiheessa. Molokon live Koneistossa 2003 oli kuitenkin tajuttoman hieno kokemus ja samaa sarjaa oli myös pari vuotta myöhemmin Róisinin live. Nyt, kun syksyllä tuli tieto Tavastian (huomisesta) keikasta, piti ottaa taas Molokoa ja Róisinia tehokuunteluun. Molokolta ei edelleenkään hirveästi iske kuin viimeiseksi jäänyt Statues-levy, joka pitääkin jossain vaiheessa hommata. Myöskään Róisinin edellinen, Ruby Blue ei kauheasti innosta kaikessa rauhallisuudessaan, mutta tämä vasta ilmestynyt Overpowered on ihan pirun hieno sekoitus elektrohousea/diskoa/funkia ja Róisinin upeaa ääntä. Vuoden parhaita levyjä ehdottomasti. TJEU: Overpowered ja Let Me Know.

Huomenna siis loppuunmyydylle Tavastialle näkemään tätä loistavaa live-esiintyjää.
 
Viimeksi muokattu:
Soilworkin uutta olen minäkin kuunnellut. Aikast kivaa melodiamättöä hyvillä soundeilla, vaikka eihän tämä nyt kuitenkaan mikään Predator's portrait ole.

Yksi melkoisen ärsyttävä asia nyky-Soilworkissa on tasapaksut sovitukset. Jokainen biisi etenee samalla kaavalla, eli ensin tulee äkäisesti räksytetty säkeistö, jota seuraa kuulaan puhtaasti laulettu kertsi, jonka viimeinen lause (joka aivan liian usein on myös ko. kappaleen otsikko) sitten taas rääytäänkin ilmoille vihaisemmalla ilmaisulla. Sitten pieni kitarabreikki ja sama alusta.

Tylsää, mutta kyllin hienosti ammattitaitoinen orkesteri saa mättönsä toimimaan. Vahvan seiskan arvoinen albumi tämä Sworn To A Great Divide.

I Was A Teenage Satan Worshipper on muuten pirun hieno bändi. Rakastuin yhtyeeseen ja etenkin aivan melkoisen söpöön kosketinsoittajatyttöseensä tuossa loppukesästä Kuuskasin keikalla ja nyt vihdoin eksyi orkesterin ep:kin kätösiini. Go Home Pandatron on tämän vuoden parhaahko biisi, jos kyseinen ep nyt yleensä on edes tämän vuoden puolella julkaistu.

Pitihän sitä Nightwishinkin uusi käväistä ostamassa, kun bändillä on kuulemma uusi laulajakin. On muuten hieno se levyn eka biisi eikä lopuissakaan valittamista ole, mutta minun on pikkuisen vaikea ottaa tosissani levyä, jolta löytyy sekä 14-minuuttinen dramaattinen hevioopperataidejärkäle että kolmisen minuuttia kestävä kevyehkö poppiskappale. Ei tuollaisesta musiikillisesta poukkoilusta ole selvinnyt kuivin jaloin kuin Faith No More korkeintaan.

Ja aivan hienostihan se Annette laulelee, naisen ääni miellyttää pop-rockahtavuudessaan ainakin meikäläistä enemmän kuin Turusen turhan usein ylitulkinnan puolelle lipsahtanut kirkuminen.

Mitä muuten pitäisi ajatella siitä, että uuden vokalistin suurella kohulla esitellyt orkesteri liittää uuden laulajan ensilevytyksen bonukseksi myös albumin instrumentaaliversion? Minä en tiedä, mutta hieman arveluttavalta se haiskahtaa.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Klassikko

Carcass - Heartwork.... On se loistava. Viimeksi ollut tämä c-kassulla, eli päivityksen aika oli.

Ja kohtapuoliin pitäisi hakea postista myös Sotajumalan uutukainen t-paidalla höystettynä.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Ja kohtapuoliin pitäisi hakea postista myös Sotajumalan uutukainen t-paidalla höystettynä.

Myspacen perusteella on kyllä napakka kiekko kyseessä. Oli näköjään kuunneltu Deicidet, Malevolent Creationit jne. aika tarkkaan. Helvetin hyvän kuuloista musiikkia, täytynee itsekin hommata.

Tällä hetkellä pohdin vakavasti laitanko Insomniumia pitkästä aikaa soittimeen...
 

Pietrangelo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Steelers, SS Lazio, Bulls
Napalm Death - Utopia Banished

edit: Jaa se olikin vika biisi. Fear, Emptiness, Despair seuraavaksi.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Pjotr Gabriel

Nyt on meikäpoika hurahtanut soolo-Peter Gabrieliin. Voimasoitossa kappaleet Solsbury Hill ja Here Comes The Flood. Nämä löytyvät levyltä Peter Gabriel 1 (Car).

Here Comes The Floodia leimaa mielestäni sama tematiikka, kuin hänen Genesis-aikojenkin tuotannossa. Öiset rannat, meritähti odottelemassa nousuvettä yms...

Loistavaa musiikkia.

On muuten tainnut Siltsi vähän kopioida sanoja Solsbury Hillsistä

Peter Gabriel: My heart was going boom boom, boom

Siltsi: Sä oot vain mun, mä oon vain sun ja sydän lyö bum bum bum.
 
Viimeksi muokattu:

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
Eppu Normaalin legendaarisia kipaleita tässä nyt pyörii...
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Maailman paras kaljoittelulevy, Motörheadin No Sleep 'til Hammersmith.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös