Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 897 108
  • 21 697

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Pentagram - First Daze Here
George Harrison - Cloud Nine
John Fogerty - Deja Vu All Over Again
Doors - Strange Days
Demon - The Plague
Scott Walker - Scott 3
Iron Maiden - Somewhere in Time
Free - Tons of Sobs
Iommi - Fused
Jess By The Lake - Under the Red Light Shine
CMX - Veljeskunta
Molly Hatchet - Take No Prisoners
Paul Stanley - s/t
Blue Öyster Cult - Extraterrestrial Live
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kaija Saariahon musiikkiin vähän hänen kuolemansa jälkeen tutustuneena täytyy sanoa että olen melkoisen vaikuttunut. Tämähän on vallan mainiota häröilymusiikkia, eikä mitään turhaa pönötystä. Musique concrete elementtejä, looppeja klassisia soittimia, atonaalista vinguntaa. Tätähän voisi kuvitella kuuntelevansa tilanteessa jossa on täyttä ymmärrystä vailla.


 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK




Muistan vieläkin kuin eilisen, kun maikkari pyöritti tätä musiikkivideota hyvinkin uutterasti aivan vuosituhannen taitteessa. Noihin aikoihin olin vielä sellaisessa hyvinkin heikossa jamassa, että kuuntelin enimmäkseen Dannya, joten kun tämän videon ensimmäisen kerran näin telkkarissa, olin heti myyty Erikssonin taidoista ja - rehellisesti sanoen - myös ulkonäöstä, joka oli noihin aikoihin ainakin minulle täyden kympin arvoinen. Vihdoinkin jotain nykypäivän menoa eikä ainaista 60-luvun iskelmähumppaa.

Parhaimmillaanhan tätä videota taidettiin näyttää ainakin viisi tai kuusi kertaa päivässä maikkarilla eri ohjelmien mainostauoilla ja koska en vaan jaksanut kuunnella Kuusamoa tai Kesäkatua, toimi Eriksson minulle eräänlaisena päänavaajana muillekin artisteille sekä pakona Dannyn musiikista. Lahjakas laulaja, jolla oli toki vähän erikoinen tapa laulaa, sillä hän huusi melkein kaikki laulunsa alusta loppuun. Erikssonin leffoja en ole nähnyt ja pakko myöntää, että kiinnostus niitä kohtaan on kovin nihkeää, vaikka hänen faninsa olen edelleen.
 
Viimeksi muokattu:

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Lana Del Rey – syy miksi hylkäsimme Coca-Colan





My pussy tastes like Pepsi cola
My eyes are wide like cherry pies
I got sweet taste for men who are older
It's always been so, it's no surprise
Ah, he's in the sky with diamonds
And he's making me crazy (I come alive, alive)
All he wants to do is party with his pretty baby
Come on, baby, let's ride
We can escape to the great sunshine
I know your wife and she wouldn't mind
We made it out to the other side
We made it out to the other side
We made it out to the other side
Come on, come on
Come on, come on, come on, baby
Oh, oh yeah
I fall asleep in an American flag
I wear my diamonds on Skid Row
I pledge allegiance to my dad
For teaching me everything he knows
Ah, he's in the sky with diamonds
And he's making me crazy (I come alive, alive)
All he wants to do is party with his pretty baby, yeah
Come on, baby, let's ride
We can escape to the great sunshine
I know your wife and she wouldn't mind
We made it out to the other side
We made it out to the other side
We made it out to the other side
Drugs, suck it up, like vanilla icies
Don't treat me rough, treat me really niceys
Decorate my neck, diamantes ices
Why, come on, come on
Ooh-ooh, ooh-ooh
Ooh-ooh, ooh-ooh
Ooh-ooh, ooh-ooh, ooh, yeah
Come on, baby, let's ride
We can escape to the great sunshine
I know your wife and she wouldn't mind
We made it out to the other side
Come on, baby, let's ride
We can escape to the great sunshine
We made it out to the other side
We made it out to the other side
Come on, come on, come on, baby
Come on, come on, come on, baby
Oh, oh
My pussy tastes like Pepsi cola
Ooh, ah
My pussy tastes like Pepsi cola
Ooh-ooh, ooh-ooh
Ooh-ooh
My pussy tastes like Pepsi cola
Ooh, oh yeah
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle




Cashia iltaan. Vähän uudempaa tuotantoa, mutta silti pirun kova kappale.

Tämä soi kyllä itsellänikin usein. Hieno kappale ja erittäin hieno sovellus Johnny Cashilta.

Itse laitoin iltatuimaan soimaan oman kaikkien aikojen suosikkikappaleeni, Nightwishin The Greatest Show On Earthin. Kappale on kokonaisuutenaankin täydellinen, mutta lyriikoiden pitäisi kyllä pakottaa luupäisimmänkin kreationistin kupoliin Darwinismin ja evoluutioteorioan tosisanoma.



edit.
Mikään kappale koskaan ei ole tehnyt itselläni samanlaista tunnekokemusta kuin tämän yllä olevan huudatus "We were here", minkä jälkeen Richard Dawkinsin puhe. Tuota kokonaisuutta ei pysty kuuntelemaan herkistymättä. Siinä ymmärtää miten ollaan yhtäaikaa pieniä osasia isossa universumissa ja samalla aivan äärettömän merkityksellisiä olioita meidän omassa mikroversumissa mikä on maapallo.
 
Viimeksi muokattu:

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mansun, brittipoppia parhaimmillaan.

Sanakirja muuten sanoo, että brittipop on vaihtoehtorockia nationalistisella mausteella. Se on täydellinen määritelmä. Itse haluan aina korostaa tuota, että brittipop on rockia. Se on harvinaisen nerokas rockin muoto. Brittiläistä, nokkelaa, nenäkästä. Todella röyhkeää myös. Ja se mitä ei sanota ääneen: se on todella valkoista ja brittiläistä, se ei monikulttuurisuuteen taivu ikinä. Brittipopin nationalistisuus maistuu minulle erittäin hyvin.


















 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK




Aina silloin tällöin tulee kuunneltua tätä unohdettua klassikkoa, jonka Markku Blomqvist esitti Euroviisukarsinnoissa vuonna 1977. Ajatella, että tämä biisi jäi noissa karsinnoissa toiseksi viimeiseksi eli kahdeksanneksi Monica Aspelundin Lapponian viedessä voiton, sillä näin jälkikäteen tarkasteltuna tämän olisi kuulunut olla vähintään kolmen sakissa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
"Tahdon elää, tahdon kuolla
Niinkuin olisi paikka tuolla
Hämärätaipaleen takana tuolla
Tähtien takana mahdoton saavuttaa

Minä tulen hulluksi näistä sanoista"
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös