Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 896 624
  • 21 696

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
En edes muista, milloin kuulin ensimmäisen kerran Saden musiikkia, mutta epäilen sen tapahtuneen joskus 1990-luvun aikana. Joka tapauksessa hänen omalaatuinen soundinsa sekä musiikillisesti että erityisesti äänellisesti jätti minuun lähtemättömän vaikutuksen heti ensikuulemalta. Omalla tavallaan eteerisen kaunis ja samalla myös unettava ääni (jonka olen huomannut monasti aamuyön tunteina autolla ajaessa ja väsymyksen painaessa silmäluomia), jota harvemmin kuulee Radio Suomen taajuudelta tai ylipäänsä mistään.

Tänään Kirjamessujen yhteydessä olevilta Levymessuilta löysin sitten hänen kokoelmansa, jota onkin tullut kuunneltua jo muutaman kerran kotiin päästyäni. Tämä biisi kuuluu hänen parhaimpiinsa.



 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
En edes muista, milloin kuulin ensimmäisen kerran Saden musiikkia, mutta epäilen sen tapahtuneen joskus 1990-luvun aikana. Joka tapauksessa hänen omalaatuinen soundinsa sekä musiikillisesti että erityisesti äänellisesti jätti minuun lähtemättömän vaikutuksen heti ensikuulemalta. Omalla tavallaan eteerisen kaunis ja samalla myös unettava ääni (jonka olen huomannut monasti aamuyön tunteina autolla ajaessa ja väsymyksen painaessa silmäluomia), jota harvemmin kuulee Radio Suomen taajuudelta tai ylipäänsä mistään.
...
Tämä on minun suosikkini Saden tuotannossa - sattuneesta syystä...



...
Tätä minä kuuntelen mielelläni...
ja minä myös tätä...



Elviksen ja Willie Nelsonin versioiden ohella tämä on ehkä kuuluisin, omalla hyvin omintakeisella tavallaan...
 
Viimeksi muokattu:

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ketkäpä tekisi viikinkilauluja paremmin kuin..... ranskalaiset??? Mon Dieu!

















SKÁLDin Ääniwallin vajaa parin viikon takainen keikka oli suorastaan shamanistinen elämys - vaikka kieltämättä kun minulle jälkikäteen selvisi, että bändin (tai ehkä tämä on ennemmin "projekti") kokoonpano on muuttunut käytännössä kokonaan sitten edellisen albumin, tuntui hieman "höynäytetyltä". Ei kuitenkaan mitään pois nykyisiltäkään muusikoilta, jotka kaiketi purkittavat kolmatta albumia.

Sunnuntaina olisi sitten luvassa vähän samasta maisemasta ammentava Heilung - ja Eivør jo neljännen kerran tänä vuonna.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings




Assück on jostain syystä jäänyt vähän sivuun näissä omissa grindcoren kanssa haahuiluissa, mutta toisaalta kun yhtyeen studiolevyt, EP:t ja sinkut mahtuisivat kevyesti yhdelle CD:lle niin helppo ottaa yhtyeen musiikki haltuun. Sama vika siis kuin Minor Threatissä jonka Complete Discography levyä ensimmäistä kuunnellessani en tajunnut että siinä on yhtyeen koko musiikillinen tuotanto ihan oikeasti. Assück ei ole samaan tainnut sortua.
 
Suosikkijoukkue
Änärin suomalaiset
Venäläis-israelilaisen psytrance-projekti Vibe Triben perustajajäsen Stas oli kuollut toissa päivänä sydänkohtaukseen nuoressa 37-vuoden iässä. Projekti on minulle semmoista hyvän mielen musiikkia joten olen tässä parin päivän ajan palannut menneisyyteen ja kuunnellut näitä biisejä joita etenkin nuorempana tuli kuunneltua paljonkin. Tässä ehkäpä oma suosikki Vibe Triben tuotannosta. RIP Stas, musiikkisi jää elämään.


 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään tulee kuluneeksi päivälleen 40 vuotta siitä kun Venom julkaisi tokan albuminsa Black Metal. Olihan tuo kovaa kamaa tuolla kasarin alkuvuosina, joku Kiss oli ihan nynny bändi näiden rinnalla (ja on tietty vieläkin). Toki aika valtavirtaa alkaa tämä paholaismusiikki olla, Hesarikin teki juhlavuodesta artikkelin viime viikolla.



 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Tää kitarasoolo vie mut johonkin turvalliseen ja lämpimään paikkaan, jossa tilan- ja ajantaju katoaa. Paikkaan, jossa tahtoisi viettää koko loppuelämänsä, mutta tiedostaa, että jossain vaiheessa sieltä on kuitenkin poistuttava. Paikkaan, josta poistuu uudistuneena ihmisenä varmempana omista voimistaan ja raukeampana kuin koskaan aiemmin.

Hyvät ihmiset, saanen esitellä, John Frusciante.


 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös