Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 896 676
  • 21 696

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt on tehokuuntelussa Public Service Broadcasting. Britti-trio, joka käyttää usein jotain julkista äänimateriaalia musiikin päällä, tyylilajina ehkä selvimmin electronic. Hiukan siis kuin Saimaan Urheilu-Suomi selostuspätkineen. Ja muutenkin samantyylistä tavaraa, paitsi että minusta laadukkaampaa. Jos kiinnostaa, The Race for Space tuskin tuottaa pettymystä.

TJEU:


Nuo tuli ensimmäisen kerran bongattua, kun lämmittelivät Manic Street Preachersia 2014 The Circuksessa. Ensimmäinen albumi oli kai ilmestynyt aika äsken ja pari EP:tä ennen sitä.

Tykkäsin kyllä kovasti, vaikka oletin ettei tuollainen idea oikein kanna paria levyä pidemmälle. Mutta sarjan hyviä albumeita ovat kyllä julkaisseet vuosien varrella ja toisella silmällä olen kytännyt, josko tulisi joku hyvä sauma nähdä ne uudelleen livenä. The Race for Space on minunkin suosikkini.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
(1)
  • Tykkää
Reactions: Mojo

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paras brittiläinen glamrock-katurock-bändi. Wildhearts on noita molempia.
Olitko aikoinaan Ilosaarirockin mellakkaa seuraamassa? Hurja oli meno siellä (en sentään samassa hotellissa sattunut olemaan)
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olitko aikoinaan Ilosaarirockin mellakkaa seuraamassa? Hurja oli meno siellä (en sentään samassa hotellissa sattunut olemaan)
En ollut. En tiedä, pitääkö sitä valitella vai ei. Käsitin, että meininki oli silloin hirveää sekoilua. Bändillä ei ollut silloin ihan uransa paras vaihe. Mutta esimerkiksi kolmen vuoden takainen Helsingin-keikka oli täyttä timanttia - ja ihan originaaliäijillä vielä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ollut. En tiedä, pitääkö sitä valitella vai ei. Käsitin, että meininki oli silloin hirveää sekoilua. Bändillä ei ollut silloin ihan uransa paras vaihe. Mutta esimerkiksi kolmen vuoden takainen Helsingin-keikka oli täyttä timanttia - ja ihan originaaliäijillä vielä.
Keikan alkuhan oli hiton kova. Olin eturivissä tuolloin, mutta siinä vaiheessa kun kapina alkoi, älysin siirtyä kauemmaksi katselemaan. Jos ois ollut paikan päällä pelkästään Wildheartsin takia, olisi toi voinut vituttaa, mutta nyt se on vain aika hauska episodi elämäni keikkakokemuksissa
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Keikan alkuhan oli hiton kova. Olin eturivissä tuolloin, mutta siinä vaiheessa kun kapina alkoi, älysin siirtyä kauemmaksi katselemaan. Jos ois ollut paikan päällä pelkästään Wildheartsin takia, olisi toi voinut vituttaa, mutta nyt se on vain aika hauska episodi elämäni keikkakokemuksissa
Yksi kaveri oli silloin siellä, ja se kuvaili, että meininki oli kaaos, ja siitä jäi paha mieli. Tähän hymiö. Mainittakoon, että kyseessä oli nainen. Naiset yleensä arvostavat kaikenlaista örveltämistä vähemmän.

Onneksi olen nähnyt Wildheartsin vain paremmissa merkeissä.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ehkä viisivuotiaalle Lemposelle joskus seiskytluvulla kovin rockbiisi koskaan: The Moody Bluesin I'm Just A Singer (In A Rock And Roll Band). Mulla ei ole koskaan ollut mitään laulajan lahjoja, mutta onhan tuo aivan helvetin kova! Svengaa kuin hirvi!


 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Melrose ja I'm Gonna Roll tuntuu melkein liian ilmeiseltä yhdistelmältä, mutta jos Tokelan sanoja on uskominen, he esittivät sen ensimmäisen kerran juuri äsken G Livelabissa. Tokela toki veti biisin syyskuun alussa Juhlaviikkojen Pave Maijanen-tribuutissa.





Jollekin kuvaajalle Tokela sanoi, että biisin on parasta olla Youtubessa kun hän on kotona 1,5 tunnin kuluttua. Taitaa olla jo aika ummessa, eikä löydy vielä.

Long live Pave Maijanen.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Melrose ja I'm Gonna Roll tuntuu melkein liian ilmeiseltä yhdistelmältä, mutta jos Tokelan sanoja on uskominen, he esittivät sen ensimmäisen kerran juuri äsken G Livelabissa
Njassan haastattelussa viikolla Tokela sanoi ettei bändi ollut biisiä yhdessä edes treenannut. Oli vain sovittu että toi soitetaan, jokainen opettelee sen itse ja sitten soundcheckissä kokeillaan yhteissoitto
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Njassan haastattelussa viikolla Tokela sanoi ettei bändi ollut biisiä yhdessä edes treenannut. Oli vain sovittu että toi soitetaan, jokainen opettelee sen itse ja sitten soundcheckissä kokeillaan yhteissoitto
Varsin rohkeaa toimintaa. Kokeneita ukkoja ovat tietysti, ja vain yhdestä esityskerrasta oli kyse, mutta on aika rohkea veto kokeilla yhteissoittoa vasta soundcheckissä.

Hienostihan tuo I'm Gonna Roll kuitenkin kulki, joten äijät onnistuivat.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo




Free: Wishing Well

Tämä on yksi maailman kauneimpia rockbiisejä. Sanat kauneus ja rock eivät välttämättä liity yhteen, mutta tässä ne liittyvät. Olen tämän tänne varmaan ennenkin postannut, mutta kertaus tekee vain hyvää. Niin kaunis tarina tässä on.

Paul Rodgershan teki tämän biisin Paul Kossoffille. Ystävälleen ja bändikaverilleen. Tämä oli hätähuuto ystävän ja bändin puolesta. En tiedä, tajusiko Koss tätä täysin, mutta hän soitti tällä todella upeasti. Ehkä se oli hänen tapansa vastata. Todella upeasti ja kauniisti hän soittaa tällä.

Muutenkin hemmetin upea ja värikäs bändi tuo Free. Kannattaa tutustua. Upeita persoonia, noiden lisäksi esimerkiksi basisti Andy Fraser, joka oli jo 19-vuotiaana bändin johtaja ja tyyli-ikoni. Hieno bändi, tutustukaa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös