Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 897 588
  • 21 705

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo




Lala Salama: Summer Love

Täydellisyyttä on olemassa. Lala Salaman uusi sinkku. Voi luoja mikä biisi ja tyyli. Tällaista on kuultu Suomessa viimeksi Reginan loppuaikoina. Mutta ei näin ärhäkästi soitettuna. Tuo kitarameteli on niin tyylikäs.

Roosa Silaste on loistava visionääri ja loistava kitaristi myös. Ja myös insinööri, josta veli @Czescku innostuu.

Tehkää nyt oikeasti koko levyllinen tällaista My Bloody Valentine -kamaa. Setä Nummis pystyttää teille patsaan Haagaan.

Loistava! Olen kuunnellut tämän nyt tänään 30 kertaa, ei kyllästytä vieläkään. Ja työpäivä tuossa välissä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Ozzya Sabbathilla ja ilman.
...
Black Sabbathia voisi luonnehtia ensimmäiseksi varsinaiseksi heavy metal -yhtyeeksi - tuli kuunneltua 70-luvun vaihteesta asti sitä ja Led Zeppeliniä aika intensiivisestikin välillä...

Tästä seuraavasta kipaleesta mulla on pikku tarinakin...
Olin nimittäin 2000-luvun vaihteessa tuolla itänaapurissa töissä ja lapset pyytelivät aina tuomaan joitakin tiettyjä CD-levyjä, piraattikopioita tietenkin. Kerran illalla istuin kämpilläni kuunnellen tietokoneeltani uusinta Ozzya, kun nuorimmainen soitti kysellen kautta rantain kuulumisia ennen varsinaista asiaa... eli toisitko Ozzyn uusimman levyn tullessasi...
Nostin hieman volyymia läppäristä ja kysyin: "Ai, tämänkö?"
Vastaus tuli hetken kuluttua: "Jooo... mistä sää oikein tiesit?"

 

KiekkoMes

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Detroit Red Wings, KuPS
Eppu Normaali kuuntelussa, onko muita joiden mielestä eput on täyttä paskaa?
 

KiekkoMes

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Detroit Red Wings, KuPS
Kaikkihan riippuu siitä mihin vertaa. Juiceen verrattuna monikin on paskaa, mutta ei Epuista nyt voi niin sanoa. Sen verran paljon paskaa "musiikkia" mahtuu tähän maailmaan
Näinhän se menee, kaikkea on mukava fiilistellä mutta Juicen kappalaiden sanoitukset iskee vaan niin paljon enemmän.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eppu Normaali kuuntelussa, onko muita joiden mielestä eput on täyttä paskaa?
Hieno kysymys, tätä olen oikein odottanut. Vähän kuin olisi tilattu Nummis paikalle ja odotettu täyttä murhaamista.

Alkuaikojen Eput eivät olleet lainkaan paskaa. Hauskaa ja nokkelaa punkpoppia, ja välillä hyvinkin hävyttömiä sanoituksia tyyliin "Kaljaa nuorille, kaljaa huorille". Noita levyjä on minunkin hyllyssäni. Hyvää kaljanjuontimusiikkia. Silti noissa on yleensä joku älyllinen twisti, ei se ole pelkkää mölyämistä. Juuri sana nokkela kuvaa sitä parhaiten.

Myöhemmistä Epuista ei sitten olekaan kovin paljon sanottavaa. Muutamia hyviä biisejä siellä täällä, mutta ainakaan 80-luvun jälkeen ei ole kiinnostanut yhtään. Taisi olla kasaria sekin, kun olen nähnyt bändin livenä viimeksi.

Mutta ne alkuajat, ne olivat kovaa tavaraa. Tämä on yksi suosikkejani:





Siinä saa käsittääkseni sen aikainen Soundin toimittaja kyytiä.

Ja "Hakkaa, Aku, naku naku".
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Hieno kysymys, tätä olen oikein odottanut. Vähän kuin olisi tilattu Nummis paikalle ja odotettu täyttä murhaamista.

Alkuaikojen Eput eivät olleet lainkaan paskaa. Hauskaa ja nokkelaa punkpoppia, ja välillä hyvinkin hävyttömiä sanoituksia tyyliin "Kaljaa nuorille, kaljaa huorille". Noita levyjä on minunkin hyllyssäni. Hyvää kaljanjuontimusiikkia. Silti noissa on yleensä joku älyllinen twisti, ei se ole pelkkää mölyämistä. Juuri sana nokkela kuvaa sitä parhaiten.

Myöhemmistä Epuista ei sitten olekaan kovin paljon sanottavaa. Muutamia hyviä biisejä siellä täällä, mutta ainakaan 80-luvun jälkeen ei ole kiinnostanut yhtään. Taisi olla kasaria sekin, kun olen nähnyt bändin livenä viimeksi.

Mutta ne alkuajat, ne olivat kovaa tavaraa. Tämä on yksi suosikkejani:





Siinä saa käsittääkseni sen aikainen Soundin toimittaja kyytiä.

Ja "Hakkaa, Aku, naku naku".

Soundiinhan nimimerkki Pertti Ström teki juttuja. Aliaksen takana oli (Eppujenkin) levy-yhtiöpomo Kari ”Epe” Helenius.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös