Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 892 302
  • 21 661

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olavi Uusivirta on yksi viimeisen parinkymmenen vuoden merkittävimpiä artisteja Suomessa. Olavi on puskenut musiikkiaan aivan valtavalla voimalla läpi - ja on onnistunut siinä.

Alku oli menestyksekäs, sitten tuli kuoppa. Mutta sieltä on Olavi puskenut. Väittäisin että tarmolla ja lahjakkuudella. Tarttuvia biisejä, kunnianhimoa, ja ennen kaikkea aivan valtavaa kiimaa ja halua tehdä taidetta. Sana "kiima" kuulostaa vähän tuhmalta, mutta se on ihan oikea. Se on kehu.

Olavi Uusivirta on ollut monet vuodet tämän maan kiimaisimpia artisteja, ellei jopa se kiimaisin. Harvalla muulla näkee tuollaista paloa musiikin ja ylipäänsä taiteen tekemiseen.

Olavi on vitun hyvä.



















 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

Ilonan Kesäpano on ihan järjettömän kaunis biisi. Siitä olemme samaa mieltä. Itse vain vähän kitisisin nimestä ja siitä lopun "laskun sulla maksatan"-heitosta. Miksi piti kaunis biisi pilata tampere-suomijunttihuumorilla?

Tämä olisi ollut iso Suomi-klassikko ilman tuota pakollista Tampere-junttihuumoriakin. Todella kaunis biisi. Stadissa tämä olisi osattu tehdä ilman juntteilua.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ostin kännissä lipun Pintandwefallin Tampereen keikalle. Kyseessä sentään virtuaalilippu eli voi katsoa settiä jälkikäteen. Pitää lopettaa kännissä tavaroiden ostaminen. Noh nyt katsotaan tätä ja hymyillään.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ostin kännissä lipun Pintandwefallin Tampereen keikalle. Kyseessä sentään virtuaalilippu eli voi katsoa settiä jälkikäteen. Pitää lopettaa kännissä tavaroiden ostaminen. Noh nyt katsotaan tätä ja hymyillään.
Minä ostin sen sunnuntai-illan ratoksi ihan selvinpäin. Pelkän jälkikatselun siis. Siihen hintaan olisi kyllä melkein syytä saada pysyvä omistusoikeus, mutta sinänsä ymmärrettävää, kun joku ladattava tiedosto päätyisi varmaan alta aikayksikön Juutuupiin.

Ehtii kuitenkin vielä hyvin katsoa uudelleenkin ja on nuo G Livelabin striimit olleet varsin laadukkasti toteutettuja ja teknisesti toimivia, ainakin ne muutamat mitä joskus sulkuaikaan katsoin ihan livenäkin.

Päässä soinut tänään: Okto, What Is Shark ja John the Seahorse. Mistä lie tuo merenelävä-teema tuli? Mitäs muuta vielä olikaan päässä soitettavaksi, ainakin Aquarium Night.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
(1)
  • Tykkää
Reactions: Moto

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Duran Duranin Suomeen tulon kunniaksi kerta kiellon päälle. Tiedän, että olen muutaman kerran jo nämä samat postannut tänne, mutta antaa mennä. Duranissa on valtavan tärkeää se, että se kulkee meillä suvussa: isoveli teki minusta Duran-fanin. Ja serkutkin ovat kovia Duran-faneja. Kyllä tähän joku sukukokous pitää saada.

Meiän Vesku lainasi minulle Rio-vinyylin, jota en ole vieläkään palauttanut. Rikos lienee jo vanhentunut. Se oli todella tärkeä levy. Vesku oli minulle silloin nuorena sellainen kaveri, jota katsoin ylöspäin. Se ajoi Alfa Romeolla ja näytti ihan Simon Le Bonilta. Siis törkeän hyvältä. Ainakin minun silmiini se eli sitä elämää, jota saattoi nähdä Duranin videoissa. Isoveli oli vähän kuin supersankari. Myöhemmin toki ymmärsin asiat paremmin. Silti pikkupoika katsoi sitä ihannoiden.

Duran Duran on haavekuva siitä, että kaikki olisi niin kuin siellä lapsuudessa. Siksi se on rakas. Mutta näin vanhemmiten olen arvostanut Duranin aivan saatanan iskeviä pop-biisejä. Duran on ihan kuningasluokkaa paitsi aikalaisissaan, myös muutenkin. Minusta Duran on ajaton: kyllähän se on sitä kasarin alun synapoppia, mutta siinä on myös sellaista terävyyttä ja rockia. Duranissa pitää myös muistaa se, että se oli niitä yhtyeitä, jotka aloittivat musiikkivideokulttuurin. Huomatkaa tämä!

Ja näin neverbe-muusikkona pitää sanoa, että John Taylor on yksi maailman parhaita basisteja. Paljon on keskitytty siihen, miten hyvän näköinen John on. Onhan se, mutta se on myös aivan saatanan hyvä basisti. Monet Duranin hittibiisit kulkevat Johnin nokkelilla bassolinjoilla. Tämä pitäisi Duranissa muutenkin muistaa. John on se sama kuin Alex James Blurissa, se hyvännäköinen basisti joka soittaa coolisti, mutta...















 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oopi

Oopi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kuuntelen pääasiassa kaikkea kasarimusaa, missä on syntetisaattoreita ja muita elektronisia instrumentteja. Yksi yhtye, jonka haluaisin tuoda esille on The Creatures. No, sen nimisiä bändejä on useampikin, mutta nämä kasarin puolenvälin tuotokset saavat ainakin minut hyvälle tuulelle!




Tykkään erityisesti tuosta ovikellomaisesta synasoundista kertsissä, mutta muutenkin todellinen hyvän mielen biisi! Loppupuolen rumpufillit ovat myös hyvin särmiä.




Tämä kappale taas toimii hyvänä taustamusana, kun kävelee New Yorkin hämyisempiä katuja 80-luvulla. Ja kyllä, tomifillejä ei kai voi olla liikaa ja muutenkin täydelliset synasoundit! Oi kuinka kovin kaipaankaan taas takaisin kasarille.




Ja lopuksi hypnoottinen mestariteos, jonka edessä pieni ihminen voi vain nöyrästi kumartaa, poimia lootuskukan maasta ja ojentaa sen hyvin rintavalle geishaneidolle, joka kohta kylvettää minut japanilaisessa kylpylässä Fuji-vuoren kupeessa aamunkoitteessa. Klassinen shakuhachi-sample sopii tietenkin tähän täydellisesti kuin nyrkki silmään ja bassokin puskee eteenpäin kuin japanilainen luotijuna. Kyllä, Japanissa tulevaisuus on jo tänään!
 
Viimeksi muokattu:

Stonemaki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, New Jersey Devils, Tampa Bay Buccaneers

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit




Tuli tällainen suomalainen säveltäjä vastaan nimeltään Antti Martikainen. Linkatulla biisillä 17 miljoonaa katselukertaa, enkä ainakaan itse ollut aiemmin edes nimeä kuullutkaan. Kovin moni suomalainen suosittu bändikään ei pääse moisiin lukemiin kuin harvoin.

Musiikkityylinä tuollainen epic score aika metallisella otteella. Pakko myöntää, että aika vakuuttavaa tavaraa näin lyhyellä otannalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös