Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 892 824
  • 21 662

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Takavasemmalta tullut Tears for Fearsin paluukappale Tipping Point. Curtin ja Rolandin vanhat kaunat ovat liuenneet ajan myötä ja uusi levy tulossa helmikuussa 2022. Kerrassaan tyylikkäästi soljuva biisi. Tavallaan tuttua TFF rytmiä mutta samalla tuoretta.





 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
PK Keränen palautti äsken G Livelabissa mieleeni Lykke Lin coveroidessaan 2011 läpimurtoalbumin I Follow Rivers-biisin. Tuli pyöräytettyä albumi pitkästä aikaa läpi ja onhan tämä synkän hienoa poppia.

I Follow Rivers



Youth Knows No Pain



Sadness Is a Blessing




Lykke Li lienee omalla kohdalla lähimpänä "näin livenä ennen kuin kukaan oli edes kuullut" artistia. The Magic Numbersin lämppärinä Tavastialla 2007 joulun alla ensimmäisen EP:n Little Bit ilmestymisen jälkeen. EI ollut vielä siinä vaiheessa turhaa ryysistä, mutta mukaan lähti se debyytti-EP vinyylimuodossa omistuskirjoituksella. Piti luntata discogs.comista mitä siitä on maksettu, eikä näemmä kuitenkaan mitään huimia summia...
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo




Steve Marriott, yksi tyylikkäimpiä brittiläisiä bändien nokkamiehiä ikinä. Surullista että hän meni niin nuorena.

Joka tapauksessa hänkin vahvistaa sitä, miten tyylikkäästi rokkia britit tekevät. Ei tälle löydy vertaa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings




Steve Marriott, yksi tyylikkäimpiä brittiläisiä bändien nokkamiehiä ikinä. Surullista että hän meni niin nuorena.

Joka tapauksessa hänkin vahvistaa sitä, miten tyylikkäästi rokkia britit tekevät. Ei tälle löydy vertaa.

Joskus tuli ostettua joku Small Faces kokoelma, kun oli lukenut Ronnie Woodin elämänkerran. Ei ainakaan silloin lähtenyt ihan kunnolla, pitäisi varmaan kokeilla vaihteeksi.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Joskus tuli ostettua joku Small Faces kokoelma, kun oli lukenut Ronnie Woodin elämänkerran. Ei ainakaan silloin lähtenyt ihan kunnolla, pitäisi varmaan kokeilla vaihteeksi.
No et kattonut varmaan Ronnieta tuosta.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
No et kattonut varmaan Ronnieta tuosta.
Ah, kappas Ronnie ei ollutkaan Small Faces kokoonpanossa vaan pelkästään Faces versiossa. Ei ihan koko brittipop/rock historia mene vieläkään ulkomuistista. Tämä 1967 Small Faces levy on kyllä aika jees. On siis mahdollista että ostin ihan Faces kokoelman. Ei näitä aina muista 10-vuoden takaa kun kyseessä on levy joka ei vaikuttanut.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eilen uhrasin Kaakon derbyn sen takia, että oli pitkään odottamani ja jokusen kerran siirtynyt Jarkko Martikaisen 50-vuotisjuhlakeikka Kulttuuritalolla. Tämä oli kuitenkin vain kerran, joten ei kahta kysymystä priorisoinnista.

Ja keikkahan oli loistava. Ei yhtään tylsää hetkeä, ja Martikaisen välispiikithän ovat maan parhaita. Keikka meni myös selvästi pitkäksi, koska meno oli niin hyvää, ja Martikainen oli itsekin selvästi ilahtunut yleisön lämpimästä vastaanotosta. Ei se muuten olisi pyörinyt selällään laulamassa encoreja.

Tottahan YUP:täkin kuultiin. Petri Tiainen oli vahvasti keikalla mukana. Mutta kyllä Martikaisen soolotuotantokin on saatanan kovaa. Kuten hän itse sanoi, että jotkut valittavat, miksi se Martikainen tekee nykyään jotain vitun kamarimusiikkia, mutta syy on selvä: hänelläkin on vain tämä yksi elämä.

Raato raahautuu on yksi Martikaisen upeimmista soolobiiseistä. Ja hän itse on vielä sanonut, että epäröi tätä kovin. Kertokaa nyt joku tuolle miehelle, että se on NERO, jos se ei sitä tiedä!


 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Eilen uhrasin Kaakon derbyn sen takia, että oli pitkään odottamani ja jokusen kerran siirtynyt Jarkko Martikaisen 50-vuotisjuhlakeikka Kulttuuritalolla. Tämä oli kuitenkin vain kerran, joten ei kahta kysymystä priorisoinnista.

Ja keikkahan oli loistava. Ei yhtään tylsää hetkeä, ja Martikaisen välispiikithän ovat maan parhaita. Keikka meni myös selvästi pitkäksi, koska meno oli niin hyvää, ja Martikainen oli itsekin selvästi ilahtunut yleisön lämpimästä vastaanotosta. Ei se muuten olisi pyörinyt selällään laulamassa encoreja.

Tottahan YUP:täkin kuultiin. Petri Tiainen oli vahvasti keikalla mukana. Mutta kyllä Martikaisen soolotuotantokin on saatanan kovaa. Kuten hän itse sanoi, että jotkut valittavat, miksi se Martikainen tekee nykyään jotain vitun kamarimusiikkia, mutta syy on selvä: hänelläkin on vain tämä yksi elämä.

Raato raahautuu on yksi Martikaisen upeimmista soolobiiseistä. Ja hän itse on vielä sanonut, että epäröi tätä kovin. Kertokaa nyt joku tuolle miehelle, että se on NERO, jos se ei sitä tiedä!
Samalla keikalla olin eilen ja vaikka itse lokeroidun enemmän YUP n kuuntelijaksi kun soolotuotannon niin kyllä sekin toimii.
Raato raahautuu oli loistava veto. Toisen setin aloittanut mitä luoja teki ennen kuin loi maailman ja väärinkäsityksiä merellä toimi itselle parhaiten ja tietenkin encoren päättänyt ihan mielettömällä tunteella ja energialla vedetty Homo sapiens, joka itseni joskus aikoinaan sai kävelemään levykauppaan ostamaan kyseisen levyn. Sen jälkeinen Martikaisen soolo jätti ainakin minut haukkomaan henkeäni.

Välispiikit oli tosiaan loistavia ja sai niilläkin erittäin miellyttävän ja lämpimän tunnelman luotua.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Kiitos @Moto, kun mainitsit Pekko Käppi & K:H:H:L:n tässä ketjussa kuukausi sitten, bändiä en ennestään tuntenut, mutta nostoistasi kiinnostuneena ostin lipun Tampereen keikalle ja juuri kotiuduin melko täpinöissäni. Melkoiset bileet sai bändi aikaan!

Myös lämppäri oli kova, viikko sitten debyyttilevynsä julkaissut Tuhka tulkitsee vanhoja kansanlauluja ja runoja elektronisen rokin välityksellä. Livenä oli loistava ja toimii levyltäkin.



 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Moto

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mitä mä selitin Garbagesta? Kakkoslevyhän on loistava ja myös ensimmäinen. Muita en ole kuullut. Tästä naamapalmu mulle. Vittu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös