Mainos

Kuuntelussa juuri nyt

• 2 000 678
  • 22 813

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eilen uhrasin Kaakon derbyn sen takia, että oli pitkään odottamani ja jokusen kerran siirtynyt Jarkko Martikaisen 50-vuotisjuhlakeikka Kulttuuritalolla. Tämä oli kuitenkin vain kerran, joten ei kahta kysymystä priorisoinnista.

Ja keikkahan oli loistava. Ei yhtään tylsää hetkeä, ja Martikaisen välispiikithän ovat maan parhaita. Keikka meni myös selvästi pitkäksi, koska meno oli niin hyvää, ja Martikainen oli itsekin selvästi ilahtunut yleisön lämpimästä vastaanotosta. Ei se muuten olisi pyörinyt selällään laulamassa encoreja.

Tottahan YUP:täkin kuultiin. Petri Tiainen oli vahvasti keikalla mukana. Mutta kyllä Martikaisen soolotuotantokin on saatanan kovaa. Kuten hän itse sanoi, että jotkut valittavat, miksi se Martikainen tekee nykyään jotain vitun kamarimusiikkia, mutta syy on selvä: hänelläkin on vain tämä yksi elämä.

Raato raahautuu on yksi Martikaisen upeimmista soolobiiseistä. Ja hän itse on vielä sanonut, että epäröi tätä kovin. Kertokaa nyt joku tuolle miehelle, että se on NERO, jos se ei sitä tiedä!

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Eilen uhrasin Kaakon derbyn sen takia, että oli pitkään odottamani ja jokusen kerran siirtynyt Jarkko Martikaisen 50-vuotisjuhlakeikka Kulttuuritalolla. Tämä oli kuitenkin vain kerran, joten ei kahta kysymystä priorisoinnista.

Ja keikkahan oli loistava. Ei yhtään tylsää hetkeä, ja Martikaisen välispiikithän ovat maan parhaita. Keikka meni myös selvästi pitkäksi, koska meno oli niin hyvää, ja Martikainen oli itsekin selvästi ilahtunut yleisön lämpimästä vastaanotosta. Ei se muuten olisi pyörinyt selällään laulamassa encoreja.

Tottahan YUP:täkin kuultiin. Petri Tiainen oli vahvasti keikalla mukana. Mutta kyllä Martikaisen soolotuotantokin on saatanan kovaa. Kuten hän itse sanoi, että jotkut valittavat, miksi se Martikainen tekee nykyään jotain vitun kamarimusiikkia, mutta syy on selvä: hänelläkin on vain tämä yksi elämä.

Raato raahautuu on yksi Martikaisen upeimmista soolobiiseistä. Ja hän itse on vielä sanonut, että epäröi tätä kovin. Kertokaa nyt joku tuolle miehelle, että se on NERO, jos se ei sitä tiedä!
Samalla keikalla olin eilen ja vaikka itse lokeroidun enemmän YUP n kuuntelijaksi kun soolotuotannon niin kyllä sekin toimii.
Raato raahautuu oli loistava veto. Toisen setin aloittanut mitä luoja teki ennen kuin loi maailman ja väärinkäsityksiä merellä toimi itselle parhaiten ja tietenkin encoren päättänyt ihan mielettömällä tunteella ja energialla vedetty Homo sapiens, joka itseni joskus aikoinaan sai kävelemään levykauppaan ostamaan kyseisen levyn. Sen jälkeinen Martikaisen soolo jätti ainakin minut haukkomaan henkeäni.

Välispiikit oli tosiaan loistavia ja sai niilläkin erittäin miellyttävän ja lämpimän tunnelman luotua.

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Kiitos @Moto, kun mainitsit Pekko Käppi & K:H:H:L:n tässä ketjussa kuukausi sitten, bändiä en ennestään tuntenut, mutta nostoistasi kiinnostuneena ostin lipun Tampereen keikalle ja juuri kotiuduin melko täpinöissäni. Melkoiset bileet sai bändi aikaan!

Myös lämppäri oli kova, viikko sitten debyyttilevynsä julkaissut Tuhka tulkitsee vanhoja kansanlauluja ja runoja elektronisen rokin välityksellä. Livenä oli loistava ja toimii levyltäkin.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Moto

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mitä mä selitin Garbagesta? Kakkoslevyhän on loistava ja myös ensimmäinen. Muita en ole kuullut. Tästä naamapalmu mulle. Vittu.

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uusin Lasten Hautausmaa sinkku:

Oispa jo helmikuu niin sais koko levyn kuunteluun.

Tulivat näemmä samaa tulokseen kuin esim. Led Zeppelin ja Peter Gabriel - viidennellä albumilla pitää olla nimi. Pitäisikö veikata, että albumit 5-8 on nimetty vuodenaikojen mukaan, mikäli bändi vielä toimii riittävän kauan.

Kesän keikalla soittivat jo Ajokoira ja Puiset nuket-biisit tuolta levyltä. Ensinmainitun otsikko saa epäilemään, että kuka sanoittaja onkaan, ei tarkkaan ottaen tiedä, mikä ajokoira on... Rekikoirasta siinä todennäköisesti laulettiin.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Musiikkia jota suosittelen kaikille ja en kenellekään. Drone, free-jazz, black metal ja ties mitä muuta.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

Kari Peitsamon versio Wigwamin Luulosairaasta. Ennakkoasetelma suorastaan hirvittää, mutta yllättäen tämä toimii. Tähän pätee taas se vanha totuus covereista: tee tarpeeksi erilainen ja tee se hyvin, niin toimii.

Jaded

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Puhvelit ja KPL

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Reilu pari vuotta sitten Tavastialla The Breedersiä lämmitellyt hollantilainen Pip Blom (sekä solistin että bändin nimi) on juuri julkaissut toisen albuminsa Welcome Break. Ensimmäinen albumi ja sen aikaiset singlet olivat sinänsä ihan kivaa indie-hymistelyä, mutta tuntuu että toisella levyllä bändi on saanut vähän enemmän potkua soittoonsa. Ensi kesänä sitten Sidewaysiin tai Flow'iin, eiks jeh?

E: tai yli kolme vuotta siitäkin jo on. Mutta "reilu pari vuotta" on venyvä käsite.

Viimeksi muokattu:

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy