Kuuntelussa juuri nyt

  • 1 900 662
  • 21 720
K

Kiekkokatsoja

[MEDIA=youtube]NF_KGJflC34[/MEDIA]


Pink Floidin cover, ja 10 minuutin melodinen kitarasoolo.
Jo alkuperäinen, on joissakin äänestyksissä äänestetty Led Zeppelinin jälkeen, top sooloksi nro2.
Tämä kitaristi vetää monia cover biisejä poikeuksellisen hyvin tavalla, jota en ole koskaan kuullut (edes alkuperäisenä.)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Franz Ferdinand






















Jämäkkää brittipoppia Glasgow´sta. Franz Ferdinandissa on ihastuttanut aina sellainen tietty rouheus, jämäkkyys ja jännite. Viimeistään kertosäkeessä räjähtää. Todella tanakkaa menoa. Hieno yhtye, kovaa tamppaamista oli viime kesänä Kaisaniemessäkin. Tamppaaminen, se kuvaa tätä yhtyettä hyvin. Todella voimakasta, mutta myös svengaavaa polkemista.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No mennään sitten Dingolla, kun toisesta ketjusta luin siitä ja olen vaikutuksille altis. Vasta Kerjäläisten valtakunnassa menossa, mutta ehkä tässä vielä ehtii Via Finlandiaan asti. Sen voi kai vielä laskea oikeaksi albumiksi, vaikka tuli vasta ensimmäisen comebackin yhteydessä.

Aasinsilta edelliseen viestiin - olen nähnyt niin DIngon kuin Franz Ferdinandin vain kerran ja molemmat tapahtui Allas Sea Poolilla. Taisi sataa molemmilla keikoilla, Dingon keikalla ei kovin paljoa kuitenkaan.








 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
The Offspring - Smash

En ole varma kuka mutta eräs interwebs persoona laittoi tämän levyn omaan punk levyjen Top-5 listalle. Samalla hän sanoi, että maailma olisi parempi paikka jos tämä levy olisi huono. Toki olisi jäänyt Green Day kokematta vaikka Dookie onkin oikeasti kova levy.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Tää Ghost on kyllä erikoinen yhtye. En joskus pitäny yhtään, mutta sittenkun kuuntelin heidän albuminsa Opus Eponymous pari kertaa tosissaan sieltä löytyi sittenkin kuitenkin niitä helmiä ja tällä hetkellä olen sitä mieltä että kyseinen lätty on helvetin kova eikä siinä ole huonoja biisejä. Nyt meinaa tän uusimman Prequelle albumin kanssa käydä samat kun tää aiemmin mielestäni täysin paska biisi Rats jonka skippasin joka kerta kun tätä lättyä kuuntelin alkaa kuulostaa oikeastaan ihan ok biisiltä. Melkosta.

Oon antanu tälle bändille enemmän mahdollisuuksia kuin millekkään muulle. Kerrankin se tuntuu kannattavan.,


 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Tää Ghost on kyllä erikoinen yhtye. En joskus pitäny yhtään, mutta sittenkun kuuntelin heidän albuminsa Opus Eponymous pari kertaa tosissaan sieltä löytyi sittenkin kuitenkin niitä helmiä ja tällä hetkellä olen sitä mieltä että kyseinen lätty on helvetin kova eikä siinä ole huonoja biisejä. Nyt meinaa tän uusimman Prequelle albumin kanssa käydä samat kun tää aiemmin mielestäni täysin paska biisi Rats jonka skippasin joka kerta kun tätä lättyä kuuntelin alkaa kuulostaa oikeastaan ihan ok biisiltä. Melkosta.

Oon antanu tälle bändille enemmän mahdollisuuksia kuin millekkään muulle. Kerrankin se tuntuu kannattavan.,




Tutun kuuloinen tarina. Minulle kävi samoin lopullisesti viime vuonna. Näin bändin ensimmäistä kertaa livenä jo 2012 Kalasatamassa Metallican lämppärinä. Ei napannut silloin yhtään.

2015 Melioran ilmestyessä radiosta kuului muutamia uusia biisejä, jotka kuulostivat hyvältä. Prequelle (2018) säväytti myös jollain tapaa. Aloin kuuntelemaan enemmän. Viime kesänä Hämeenlinnassa näin Ghostin jälleen Metallican lämppärinä livenä ja tuolloin olin jo aivan myyty. Niin myyty, että piti käydä viime marraskuussa Hartwallilla heidän omalla keikallaan.

Viime vuoden aikana myös ostin kaikki levyt ihan fyysisenä ja otin kaiken materiaalin ns. haltuun. Opus Eponymous on omasta mielestäni bändin paras lätty. Kitarariffivetoista matskua ilman turhia krumeluureja. Toki muutkin albumit maistuvat ja ensi vuonna tulevaa uutta levyä odotan kuin kuuta nousevaa. Viime syksyn EP:n (Mary on a Cross & Kiss the Go-Goat) perusteella on lupa odotella jotain hyvää.

Suosittelen ottamaan tehokuunteluun myös Infestissumamin (2013) sekä Melioran (2015) jos sinulla on jäänyt väliin Opuksen ja Prequellen välinen materiaali. Täyttä timanttia myös nuo kiekot.

Ghostin instrumentaalimateriaali on sekin loistavaa. Debyyttilevyn Genesis ja vaikkapa Prequellen Miasma ovat aivan mahtavia biisejä.

Keulakuvan jatkuva "kehittyminenkin" kertoo siitä, että bändi muuttuu koko ajan eikä voi millään tietää mitä jatkossa on luvassa. Musiikillisesti ollaan menty laidasta laitaan näiden kymmenen vuoden aikana.

Bändin paras biisi omasta mielestäni:



EDIT
Korjailua, lisäilyä.
 
Viimeksi muokattu:

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Spotifyssä on taas uutta Iggy Pop -materiaalia eli näitä Bowie Years -levyjä. Suosittelen jo nyt vaikken ole ekstroissa, mutta kohta olen ja yhä suosittelen. Kerron tämän kaikille.
 

redpecka

Jäsen
@nummenkallio Voisin tänään laittaa Rami:in soimaan tossa vaikka 45min päästä, oltaisko siellä sumujenlaaksomaailmassa hereillä? Tai sitten ihan joku tietty päivä ja suunniteltaisiin ja laitettaisiin liveseurantakin käyntiin? Tulisi ehkä paras liveseuranta koskaan.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hesarin jutun innoittamana Steve Vain Passion & Warfare. Jostain syystä on tullut aina kuunneltua vaan Satriania, mutta tämä on tosiaan vielä parempaa ja mennyt aikaisemmin vähän ohi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös