Viestin lähetti Mike
Sano Ruotsi, kun haluat hyvää. Pätee omalla kohdallani ainakin.
Kokonaispaketti on tällä hetkellä selkeästi paras verrattuna mihin maahan tahansa.
Sanoppa muuta. Ruotsi on minunkin listoillani noussut ryminällä maailman kovimmaksi musiikkimaaksi. Sen takaavat Opeth, Edge of Sanity, Meshuggah, In Flames, Katatonia sekä raskaamman tavaran ulkopuolelta esim. Hellacopters.
Myös USA:sta tulee vielä tänäkin päivänä paljon minun mieleeni olevaa musiikkia: Tool, The Mars Volta, QOTSA, SOAD, jne. on kova lista sekin.
Noista ylläolevista yhtyeistä Edge of Sanity on minulle uusin tuttavuus.. Tuossa joulun aikoihin tuli hommatua Crimson (siis ensimmäinen) levyhyllyä komistamaan. Eikä ole muuten pettänyt. Kaikki, jotka väittävät, ettei "örinämetallin" tekeminen vaadi lainkaan taitoa voisivat ottaa tämän levyn kuunteluun. Levyhän koostuu siis yhdestä erittäin hienosta 40 minuutin biisistä.. Tulevaisuuteen sijoittuvan tarinan ja sanoitukset voi jättää omaan arvoonsa, mutta musiikillisesti tässä ei ole yhtään mitään vikaa. Bändin nimikin on loistava. Onpahan mukana myös Mikael Åkerfeldt, joten pettymyksen vaaraa ei ainakaan Opethin musiikista pitäville pitäisi olla. Pitääpä varmaan kohta hankkia myös Crimson II, vaikka levy onkin varsin monessa arvostelussa teilattu lievästi.
EoS:n ohella viime aikoina on tullut vihdoinkin tutustuttua Turbonegroon. Tämä oli ollut tarkoituksena tehdä aina viime kesän Ruisrock-keikan jälkeen, joka vakuutti ainakin minut perinpohjaisesti. Apocalypse Dudes ja Scandinavian Leather tuli hommattua kuunteluun lyhyen ajan sisään. AD iski heti aivan kympillä, mutta SL:n aukeaminen kesti vähän pidempään. Nyt sekin alkaa pääsemään kunnolla vauhtiin. Kyllä tämä Turbonegron massiivisuus ja mahtipontisuus on minun mieleeni. Kyllä vain.