Kuuntelussa juuri nyt

• 1 998 805
  • 22 775

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Suuri idolini, Pelle Miljoona täytti eilen 65 vuotta. Uudelleen herätetty Pelle Miljoona & Rockers julkaisi tämän kunniaksi uuden kappaleen "Vuodet vierivät kuin Rolling Stones". Tuota kappaletta kuuntelen.

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
TWA ei jättänyt tälläkään singlellä mua kylmäksi, joskin tämä kolmas sinkku tulevalta MONOMANIA -albumilta vaati itselle eniten totuttelemista. Vielä 10 päivää albumijulkaisuun ja tuolloin 21. helmikuuta tuleekin sitten ulos muutkin alkuvuoden eniten odottamani levyjulkaisut.

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
TWA ei jättänyt tälläkään singlellä mua kylmäksi, joskin tämä kolmas sinkku tulevalta MONOMANIA -albumilta vaati itselle eniten totuttelemista. Vielä 10 päivää albumijulkaisuun ja tuolloin 21. helmikuuta tuleekin sitten ulos muutkin alkuvuoden eniten odottamani levyjulkaisut.

Ootko sä vaihtanut nimimerkkiä? Ei tarvitse vastata jos ei halua tietystikään. Kunhan pisti silmään.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Jaahas Sepultura julkaisi uuden levyn ja se kantaa nimeä Quadra. Tämähän on ihan hauskaa mäihettä. Samalla tuli katsottua sitten mitä Max ja Iggor Cavalera puuhailevat. Cavalera Conspiracyn kaksi viimeisintä julkaisua ovat menneet täysin ohi ja edellinen Soulflyn levy josta on muistikuvia on Savages. Voisikin laittaa noita soimaan myöhemmin.

Hööty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Penguins
Uriah Heepin Return to Fantasy-levy soi. Byronin aikaista vielä, mutta ei ihan niin terävää kuin suurimmat teokset muutamaa vuotta aikaisemmin. Hyvin uppoaa silti tämäkin.

Blackened by Metallica, kun Metallica teki kuolemaa.

Miten Metallica teki kuolemaa Justice for Allilla? Se on mielestäni bändin kunnianhimoisin levy.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Jaahas Sepultura julkaisi uuden levyn ja se kantaa nimeä Quadra. Tämähän on ihan hauskaa mäihettä. Samalla tuli katsottua sitten mitä Max ja Iggor Cavalera puuhailevat. Cavalera Conspiracyn kaksi viimeisintä julkaisua ovat menneet täysin ohi ja edellinen Soulflyn levy josta on muistikuvia on Savages. Voisikin laittaa noita soimaan myöhemmin.
Ei vittu olinhan mä kuunnellut Soulflyn Ritualin. Oli jopa mun 2018 albumisoittolistassa. Ekasta biisistä tajusin, että oonhan mä tän kuunnellut läpi. Eipä nuo nimet jää näköjään enää ollenkaan mieleen.

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Tämä tuli ns. pyytämättä ja yllätyksenä: Anna Puu & Olavi Uusivirta - 2020. Puhuttelee jälleen tavalla, jota en osaa selittää. Luonnehtisin biisiä sekoitukseksi Jenni Vartiaisen, Loreenin, Kerlin ja CMX:n äänimaisemista. Ja silti se on aivan uusi ja omanlaisensa. Erityispropsit upeasta kappaleesta Jukka Immoselle, joka on eittämättä Suomen visionäärisin ja vahvin tuottaja. Huikea biisi!

Viimeksi muokattu:

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Uriah Heepin Return to Fantasy-levy soi. Byronin aikaista vielä, mutta ei ihan niin terävää kuin suurimmat teokset muutamaa vuotta aikaisemmin. Hyvin uppoaa silti tämäkin.

Miten Metallica teki kuolemaa Justice for Allilla? Se on mielestäni bändin kunnianhimoisin levy.

Kunnianhimoisin levy oli. Sitten alkoi paska, joka on nähtävissä jo Justice for Allilla. Rouheus ja tietty improvisointi ovat poissa, miksaus on mitä on. En niin pidä miksauksesta ja tuotannosta. Vähitellen Hetfieldin kantrivaistot saivat vallan. Kamalaa. Laitan nyt tähän mielipiteeni eräästä järjestyksestä:

1. Kill 'Em All / Master of Puppets
2. Ride the Lightning / ......... and Justice for All.

Harmi kun Kirjoittelija ei ole enää oikomassa kirjoitusasuja, enkä viitsi tarkistaa.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Dyers Eve on hyvä biisi. Hyvä lopetus vuosikymmenelle. Nuorisolle ja muille ääliöille tiedoksi: Metallican biisi.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Sonic Youth on niitä yhtyeitä mistä kuulee paljon kun on kyse vaihtoehtoisesta ja kokeellisesta rokista. Joskus jotain heidän kappaleitaan olen varmaan kuullut, mutta fiilikset eivät ole olleet erityiset. Päätin sitten laittaa debyytin soimaan ja tästä mennään eteenpäin ajan kanssa. Saa nähdä kiinnostaako kuinka paljon yhtyettä loppujen lopuksi kuunnella, mutta ihan hyvältä vaikuttaa.

Hööty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Penguins
Kunnianhimoisin levy oli. Sitten alkoi paska, joka on nähtävissä jo Justice for Allilla. Rouheus ja tietty improvisointi ovat poissa, miksaus on mitä on. En niin pidä miksauksesta ja tuotannosta. Vähitellen Hetfieldin kantrivaistot saivat vallan. Kamalaa. Laitan nyt tähän mielipiteeni eräästä järjestyksestä:

1. Kill 'Em All / Master of Puppets
2. Ride the Lightning / ......... and Justice for All.

Harmi kun Kirjoittelija ei ole enää oikomassa kirjoitusasuja, enkä viitsi tarkistaa.
Blackista alkoi tosiaan aikamoinen alamäki. Mä en tosin Justicella kuule mitään siitä alamäestä. Toki mielelläni olisin basson siinäki levyllä kuullu.
No, onneksi on nuo 4 ekaa levyä, niitä kelpaa kuunnella aina uudestaan.

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Pelle Miljoona United - Olla Joku.

En löytänyt YouTubesta, niin en laita linkkiä, vaikka kerrankin tekisi mieli. Pieni arvoitus palstaveljille (ja -siskoille): Minkä kappaleen intro on (ainakin lähes) kopioitu tähän kappaleeseen?

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pelle Miljoona United - Olla Joku.

En löytänyt YouTubesta, niin en laita linkkiä, vaikka kerrankin tekisi mieli. Pieni arvoitus palstaveljille (ja -siskoille): Minkä kappaleen intro on (ainakin lähes) kopioitu tähän kappaleeseen?
The Who tuosta tuli mieleen mutta ei se sama ole.

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei vittu olinhan mä kuunnellut Soulflyn Ritualin. Oli jopa mun 2018 albumisoittolistassa. Ekasta biisistä tajusin, että oonhan mä tän kuunnellut läpi. Eipä nuo nimet jää näköjään enää ollenkaan mieleen.
Viimeisin Soulfly jonka olen kuunnellut, taitaa olla Prophecy. Viikonloppuna voisi ottaa tuon bändin kuuntelun pitkästä aikaa työn alle.

Kuuntelen tätä bändiä.

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Radiopuhelimet - Kosminen tiedottomuus. Vitun kova.
Oranssi Pazuzun uutukaista odotellessa ja toki Morrisseyn.

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Parempi ku mikään @Evil in laittama biisi ikinä, koska @Evil on vanha pieru ja on jämähtänyt sinne menneeseen.

Toisaalta myös kaipaan sitä pieruutta nyt kun setä on istunut kakkua. Setä yritti opettaa @Punamusta a kuuntelemaan hyvää musiikkia väittämällä että joku typerä kasarin syntikkabändi olis kovempi ku Mötley Crue. Pyh. Ja pah. Vaikka mötikkä ei mitenkään erikoinen olekaan niin onhan se nyt saatana kovempi ku joku vitun duran duran. Kissin tears are fallingkin on parempi ku duran duran, ja se vasta onki huono biisi. Meshuggah on se mitä kannattaa kuunnella.

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Halusin muistojani palauttaa, julkistaa.
Provinssissa joskus olimme ah niin temptation islantilaisina.
Minä aloittelevana elonpellenä, haparoiden

The Cult oli kova tuolloin, myös Big Country ja tietysti Pogues!!!

Se oli hieno kesä, nuoruuden aikaa

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Minusta hyvin soittoesiintyvät, hyvän perfomanssin tuntuvat videoltakin luovan vielä vuosien jälkeen

Ehkä nykysuomalaisia artisteja, heidän tuotantojaan kuunnellaan ja videoita katsotaan parin vuosikymmenen päästä, seuraava sukupolvi linkkaa Anna Puu/Olavi Uusivirta duon Mellunkylän keikkataltiointia ihan neutroina.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy